Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Szeretném kikérni a fórumozók véleményét!

Arra jutottam, hogy az sem jó, ha minden második zárásra zárja az ablakokat!

Ha az ajtó becsukását is figyelembe vennénk, és adnánk egy "türelmi" időt, lehetne olyan megoldást csinálni, ami mindenkinek megfelel.

Azt gondoltam, ha leállítja az ember az autót, nem biztos, hogy rögtön lezárja.

Viszont, ha már kiszállt(ak), és becsukta(k) az ajtó(kat), egy sima zárással, mondjuk 5 másodpercen belül, zárja az ablakokat.

Ha a "türelmi" időn túl zárjuk az autót, az ablakokat, nem indítja.

"Csak másodikra zárja az ablakot, akár kulcs, akár táv." Az enyém, második zárásra aktiválja a riasztót, amiben van térfigyelő is. Nyitott ablakoknál, az ultrahang érzékelővel védi az utasteret. Ami időnként magától is riaszt!

Villog, dudál. Ezért sem akarom a második zárásos ablakbezárásos változatot igazán.

Gyári utánzatban nem gondolkodtál?

A "D" corsában ha jól tudom úgy működik, hogy ha lent vannak az ablakok, akkor a zárás rövid megnyomásával lezárja az ajtókat, de az ablakokat nem húzza fel, de ha zárásnál a gombot hosszan tartod nyomva, akkor zárja az ajtókat, és felhúzza az ablakokat. Az "A" vectrában ugyan így működött, csak nem távirányítóval, hanem kulccsal, és ha nyitásnál a nyitás állapotában tartottad a kulcsot, akkor a zárás előtti állapotába engedte le az ablakokat.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném kikérni a fórumozók véleményét!

Arra jutottam, hogy...

Nekem személy szerint teljesen megfelel. Ha meleg van és olyan "biztonságos" helyen van az autó, ahol megengedhetem az ablakok pár centiméterre való lehúzását.

Így a szellőztetés egy zárásra megoldva. Ha pedig reteszelek felmennek, tiszta ámerika ! ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem személy szerint teljesen megfelel. Ha meleg van és olyan "biztonságos" helyen van az autó, ahol megengedhetem az ablakok pár centiméterre való lehúzását.

Így a szellőztetés egy zárásra megoldva. Ha pedig reteszelek felmennek, tiszta ámerika ! ;)

Nálam ugyanígy mükszik, és tökéletes megoldás :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Szeretném kikérni a fórumozók véleményét!

Arra jutottam, hogy az sem jó, ha minden második zárásra zárja az ablakokat!

Ha az ajtó becsukását is figyelembe vennénk, és adnánk egy "türelmi" időt, lehetne olyan megoldást csinálni, ami mindenkinek megfelel.

Azt gondoltam, ha leállítja az ember az autót, nem biztos, hogy rögtön lezárja.

Viszont, ha már kiszállt(ak), és becsukta(k) az ajtó(kat), egy sima zárással, mondjuk 5 másodpercen belül, zárja az ablakokat.

Ha a "türelmi" időn túl zárjuk az autót, az ablakokat, nem indítja.

"Csak másodikra zárja az ablakot, akár kulcs, akár táv." Az enyém, második zárásra aktiválja a riasztót, amiben van térfigyelő is. Nyitott ablakoknál, az ultrahang érzékelővel védi az utasteret. Ami időnként magától is riaszt!

Villog, dudál. Ezért sem akarom a második zárásos ablakbezárásos változatot igazán.

Az én használati szokásaimat figyelembe véve - csatlakozva az előttem szólókhoz - úgy gondolom a második gombnyomásra felmenő ablakok tökéletes megoldás, nem igazán látom okát tovább bonyolítani. A lezárt autót én soha nem szoktam szellőztetni, nálam az az alapfelállás, ha szükség van lezárni az autót, akkor az ablakok is legyenek zárva. Őszintén szólva a leírásodból én nem értem, hogy mi a kapcsolat a riasztó és az ablakfelhúzás között, de nálam az se játszik, mert nincs riasztóm.

Link to comment
Megosztás:

...nálam az az alapfelállás, ha szükség van lezárni az autót, akkor az ablakok is legyenek zárva. Őszintén szólva a leírásodból én nem értem, hogy mi a kapcsolat a riasztó és az ablakfelhúzás között, de nálam az se játszik, mert nincs riasztóm.

Nekem is úgy van megoldva ahogy DV-nek, tehát az autó zárása (kulccsal vagy távirányítóval) viszi fel az ablakokat is, és ugyanez élesíti a riasztót is. Nálam (és sztem nála is) a riasztónak ultrahangos beltérvédelme is van (az enyém utólagos riasztó, nem gyári), aminél nem szerencsés ha lehúzva marad az ablak akár egy ujjnyira is, mert ha berepül egy légy vagy beszáll egy falevél, akkor rögtön riasztani kezd az autó. Nálam ráadásul az ultrahangos beltérvédelmet csak akkor tudom kiiktatni, ha bent ülök az autóban (tehát magamra zárom). Ugyanakkor viszont néha jó lenne ha úgy tudnám bezárni az autót hogy az ablak egy résnyire lehúzva marad szellőztetés céljából, mert mondjuk halló/látótávolságon belül vagyok az autóhoz képest, de mégsem akarom állandóan azt figyelni. Ha ilyenkor felhúzom az ablakot és esetleg kint 40+ °C van, akkor meg félek hogy úgy járok minta Calibrával, ahol felpúposodott az ajtókárpit a melegtől mert egyáltalán nem járt a levegő...

Ugyanakkor néha azon is parázok hogy ha csak egy ujjnyira van lehúzva az ablak és nem megy a beltérvédelem, vicces kedvű "emberek" még mindig bedobhatnak égő cigicsikket...

Link to comment
Megosztás:

Ugyanakkor néha azon is parázok hogy ha csak egy ujjnyira van lehúzva az ablak és nem megy a beltérvédelem, vicces kedvű "emberek" még mindig bedobhatnak égő cigicsikket...

Ennek lehetőségét minimalizálandó tegyél légterelőt az ablakokra! Nekem bevált. Nem feltűnő az alatta két ujjnyira lehúzott ablak és nehéz bármit is betenni/bedobni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Ennek lehetőségét minimalizálandó tegyél légterelőt az ablakokra! Nekem bevált. Nem feltűnő az alatta két ujjnyira lehúzott ablak és nehéz bármit is betenni/bedobni rajta.

Coupém van, keret nélküli ablakokkal, így hát ez a lehetőség eleve kiesett... :blush: (bár láttam már erre megoldást OFF Subaru Imprezán ON: ott a tető szélére volt felpopszegecselve(!) egy műanyag izé szélterelő gyanánt. Rettentő igényes volt...)

Link to comment
Megosztás:

Na ma ráértem megint kicsit kókányolni, úgyhogy sikerrel befaragtam a BMW automatikusan elsötétülő (auto dip) belső tükrét a Coupéba. Itt van hogy hogyan csináltam:

Először is kell hozzá egy automatikusan elsötétülő belső tükör. én BMW-ét használtam (de jó C Vectráé is), ebből is millió féle van, az enyém csak az auto dip-et tudja, de van amelyiknek az aljába be van építve a riasztó visszajelző ledje, sőt olyan is amiben iránytű is van. Ez azért jó mert itt a tükörben van minden elektronika, a Vectráé asszem ormótlan nagy talppal rendelkezik mert ott oda zsúfoltak mindent, nem a tükörházba. Itt van maga a tükör elülső oldala, jól látszik a fényérzékelő szenzor középen, illetve a 3db vezeték:

540238-20120430-4rCtqP.jpg

Ez pedig a tükör hátoldala a hátsó szenzorral és a cikkszámmal ha esetleg valaki az alapján akarná megvenni (amit amúgy nem javaslok, mert az új ára ennek a tükörnek 700$...):

540237-20120430-9QrJRt.jpg

A tükör működési elve amúgy egyszerű: amikor az elülső (tükröződő felület felőli) szenzor nagyobb fényerőt érzékel mint a tükör hátoldalán levő (azaz belevilágít mondjuk egy mögöttünk jövő autó), akkor a tükör elsötétedik, ha a fényerőkülönbség megszűnt, akkor pedig visszavilágosodik. A sötétedés/világosodása amúgy fokozatmentes, nem csak két állása (töksötét és nagyon világos) van, kisebb beeső fény esetén épp csak elszürkül, nekem például a szerelés végén amikor hátulról sütött a nap, olyan volt mintha füstüvegen keresztül bámultam volna.

De ez még azért túl egyszerű lenne, így a tükör rendelkezik egy ú.n. letiltó szállal (reverse defeat) is, ami tolatáskor nem engedi elsötétülni a tükröt, illetve ha épp sötét és hátramenetbe rakod a váltót, akkor visszavilágosodik.

A szereléshez legelőször is kibontottam a vezetőülés lábterénél az oldalsó kárpitot (motortérnyitó kar mögött), mert ott található az X1-es csatlakozó, ahonnan a legegyszerűbben lehet levenni a tolatólámpakapcsoló jelét (ez kell az említett "reverse defeat" funkcióhoz). íme az X1-es csati (az a türkizkék):

540233-20120430-2OWE0Z.jpg

Ennek a 18-as lábán ott a tolatólámpakapcsoló jele. Minden sor elején és végén meg vannak számozva a lábak, de azért én megjelöltem nektek a 18-as pint-t, íme:

540232-20120430-yRZjpA.jpg

...ezért a csatlakozó hátoldalán megcsapoltam az erre a pinre menő vezetéket (egy fekete-fehér vezeték lesz az)

540234-20120430-UlpuWh.jpg

...majd ide forrasztottam egy vezetéket amit elvezettem az A-oszlop burkolata és a tetőkárpit mögött (ehhez le kell venni a napellenzőt is) a belső tükörhöz

http://pics.coldline.hu/pics/540236-20120430-7Q4t1a.jpg

A BMW-tükrön ugye 3 vezeték volt, ezek közül a barna a test, a zöld-fehér a kapcsolt pozitív, és a kék-sárga megy a tolatólámpakapcsoló vezetékére. (A neten utánaolvasva amúgy ez sem teljesen egyértelmű, már eredetileg a BMW-nél is van ahol a belső világításra kötik hogy ha az felkapcsol, akkor se sötétedjen el a tükör, van ahol pedig a tolatólámpára és a belső világításra is. én előbbit kihagytam, egyszerűen nem éreztem szükségét. Legfeljebb tolatás előtt majd lekapcsolom a belső világítást. :D )

Mivel nem akarjuk hogy a tükör akkor is tegye a dolgát ha senki nem ükl az autóban, így egy kapcsolt (gyújtás-) pozitívot kell neki adni a fix 12V helyett. én kis gondolkodás után (és mert kézre esett) körülnéztem a világításkapcsoló környékén, és találtam is egy kapcsolt szálat. Meg is jelöltem melyik az:

http://pics.coldline.hu/pics/540242-20120430-ggYO9R.jpg

Ez egy sima fekete vezeték volt...

http://pics.coldline.hu/pics/540235-20120430-jndf2a.jpg

...így ezt is megcsapoltam és elvezettem ugyancsak az A-oszlop burkolata és a tetőkárpit mögött a tükörhöz (a fenti A-oszlopot ábrázoló képen ezért látszik 2 szál vezeték). Erre azért volt szükség, mert nekem a lehető legegyszerűbb belső világításom van (se olvasólámpa, se kihangosító vagy ultrahangos érzékelő nincs benne), így ott fent a lámpatestnél nincsen kapcsolt pozitív, csak állandó. De akinek van, az természetesen onnan is veheti a kapcsolt szálat.

Miután mindent összekötöttem, csináltam egy próbát, bár a fotó annyira nem adja vissza. íme a tükör originál állapotban:

http://pics.coldline.hu/pics/540239-20120430-WFNRKB.jpg

...és amikor elsötétedik:

http://pics.coldline.hu/pics/540240-20120430-mGJEMG.jpg

élőben elég látványos (kábé 5-6 másodperc kell neki az "átváltozáshoz").

Végül mindent gondosan leszigeteltem, összeraktam, és kész:

http://pics.coldline.hu/pics/540241-20120430-xznpmD.jpg

Jaigen: fontos tudni hogy a BMW tükör felfogató adaptere nem kompatibilis az Astráéval (de ebből a szempontból a Vectráé sem jobb), úgyhogy a művelet előtt n elmentem egy szélvédőjavítóhoz és vele melegíttettem le a gyári adaptert és ragasztattam fel a BMW-ét (ami amúgy a Ford Mondeóéval egyezik). Magam nem mertem bevállalni mert egy esetleges szélvédőcsere aránytalanul megnövelte volna a művelet költségeit. :blush:

Végül pedig szeretnék köszönetet mondani DarthVödörnek a telefonos segítségért.

(Update: sajnos a fórummotor erőszakossága miatt kénytelen voltam linkre venni a képek egy részét mert FOLYTON VISSZAPOFÁZIK A ROHADÉK hogy túl sok képet használok. Sorry.)

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Na ma ráértem megint kicsit kókányolni, úgyhogy sikerrel befaragtam a BMW automatikusan elsötétülő (auto dip) belső tükrét a Coupéba. Itt van hogy hogyan csináltam:

Először is kell hozzá egy automatikusan elsötétülő belső tükör. én BMW-ét használtam (de jó C Vectráé is), ebből is millió féle van, az enyém csak az auto dip-et tudja, de van amelyiknek az aljába be van építve a riasztó visszajelző ledje, sőt olyan is amiben iránytű is van. Ez azért jó mert itt a tükörben van minden elektronika, a Vectráé asszem ormótlan nagy talppal rendelkezik mert ott oda zsúfoltak mindent, nem a tükörházba. Itt van maga a tükör elülső oldala, jól látszik a fényérzékelő szenzor középen, illetve a 3db vezeték:

540238-20120430-4rCtqP.jpg

Ez pedig a tükör hátoldala a hátsó szenzorral és a cikkszámmal ha esetleg valaki az alapján akarná megvenni (amit amúgy nem javaslok, mert az új ára ennek a tükörnek 700$...):

540237-20120430-9QrJRt.jpg

A tükör működési elve amúgy egyszerű: amikor az elülső (tükröződő felület felőli) szenzor nagyobb fényerőt érzékel mint a tükör hátoldalán levő (azaz belevilágít mondjuk egy mögöttünk jövő autó), akkor a tükör elsötétedik, ha a fényerőkülönbség megszűnt, akkor pedig visszavilágosodik. A sötétedés/világosodása amúgy fokozatmentes, nem csak két állása (töksötét és nagyon világos) van, kisebb beeső fény esetén épp csak elszürkül, nekem például a szerelés végén amikor hátulról sütött a nap, olyan volt mintha füstüvegen keresztül bámultam volna.

De ez még azért túl egyszerű lenne, így a tükör rendelkezik egy ú.n. letiltó szállal (reverse defeat) is, ami tolatáskor nem engedi elsötétülni a tükröt, illetve ha épp sötét és hátramenetbe rakod a váltót, akkor visszavilágosodik.

A szereléshez legelőször is kibontottam a vezetőülés lábterénél az oldalsó kárpitot (motortérnyitó kar mögött), mert ott található az X1-es csatlakozó, ahonnan a legegyszerűbben lehet levenni a tolatólámpakapcsoló jelét (ez kell az említett "reverse defeat" funkcióhoz). íme az X1-es csati (az a türkizkék):

540233-20120430-2OWE0Z.jpg

Ennek a 18-as lábán ott a tolatólámpakapcsoló jele. Minden sor elején és végén meg vannak számozva a lábak, de azért én megjelöltem nektek a 18-as pint-t, íme:

540232-20120430-yRZjpA.jpg

...ezért a csatlakozó hátoldalán megcsapoltam az erre a pinre menő vezetéket (egy fekete-fehér vezeték lesz az)

540234-20120430-UlpuWh.jpg

...majd ide forrasztottam egy vezetéket amit elvezettem az A-oszlop burkolata és a tetőkárpit mögött (ehhez le kell venni a napellenzőt is) a belső tükörhöz

http://pics.coldline...0430-7Q4t1a.jpg

A BMW-tükrön ugye 3 vezeték volt, ezek közül a barna a test, a zöld-fehér a kapcsolt pozitív, és a kék-sárga megy a tolatólámpakapcsoló vezetékére. (A neten utánaolvasva amúgy ez sem teljesen egyértelmű, már eredetileg a BMW-nél is van ahol a belső világításra kötik hogy ha az felkapcsol, akkor se sötétedjen el a tükör, van ahol pedig a tolatólámpára és a belső világításra is. én előbbit kihagytam, egyszerűen nem éreztem szükségét. Legfeljebb tolatás előtt majd lekapcsolom a belső világítást. :D )

Mivel nem akarjuk hogy a tükör akkor is tegye a dolgát ha senki nem ükl az autóban, így egy kapcsolt (gyújtás-) pozitívot kell neki adni a fix 12V helyett. én kis gondolkodás után (és mert kézre esett) körülnéztem a világításkapcsoló környékén, és találtam is egy kapcsolt szálat. Meg is jelöltem melyik az:

http://pics.coldline...0430-ggYO9R.jpg

Ez egy sima fekete vezeték volt...

http://pics.coldline...0430-jndf2a.jpg

...így ezt is megcsapoltam és elvezettem ugyancsak az A-oszlop burkolata és a tetőkárpit mögött a tükörhöz (a fenti A-oszlopot ábrázoló képen ezért látszik 2 szál vezeték). Erre azért volt szükség, mert nekem a lehető legegyszerűbb belső világításom van (se olvasólámpa, se kihangosító vagy ultrahangos érzékelő nincs benne), így ott fent a lámpatestnél nincsen kapcsolt pozitív, csak állandó. De akinek van, az természetesen onnan is veheti a kapcsolt szálat.

Miután mindent összekötöttem, csináltam egy próbát, bár a fotó annyira nem adja vissza. íme a tükör originál állapotban:

http://pics.coldline...0430-WFNRKB.jpg

...és amikor elsötétedik:

http://pics.coldline...0430-mGJEMG.jpg

élőben elég látványos (kábé 5-6 másodperc kell neki az "átváltozáshoz").

Végül mindent gondosan leszigeteltem, összeraktam, és kész:

http://pics.coldline...0430-xznpmD.jpg

Jaigen: fontos tudni hogy a BMW tükör felfogató adaptere nem kompatibilis az Astráéval (de ebből a szempontból a Vectráé sem jobb), úgyhogy a művelet előtt n elmentem egy szélvédőjavítóhoz és vele melegíttettem le a gyári adaptert és ragasztattam fel a BMW-ét (ami amúgy a Ford Mondeóéval egyezik). Magam nem mertem bevállalni mert egy esetleges szélvédőcsere aránytalanul megnövelte volna a művelet költségeit. :blush:

Végül pedig szeretnék köszönetet mondani DarthVödörnek a telefonos segítségért.

(Update: sajnos a fórummotor erőszakossága miatt kénytelen voltam linkre venni a képek egy részét mert FOLYTON VISSZAPOFÁZIK A ROHADÉK hogy túl sok képet használok. Sorry.)

hátsó ablak sötétítésről még nem hallott senki? :D nem rossz a bőrös középkonzol, na az mennyibe fájt?

Link to comment
Megosztás:

hátsó ablak sötétítésről még nem hallott senki? :D nem rossz a bőrös középkonzol, na az mennyibe fájt?

Az ablaksötétítés túl kommersz, olyan bárkinek lehet. :D (Idővel amúgy nekem is lesz sztem.)

A középkonzol bőrözése 26e volt 3 évvel ezelőtt, de eléggé baráti áron... még kell hozzá egy ugyanilyen árnyalatú váltószoknya és kézifékszoknya is, ezek folyamatban vannak.

Link to comment
Megosztás:

Az ablaksötétítés túl kommersz, olyan bárkinek lehet. :D (Idővel amúgy nekem is lesz sztem.)

A középkonzol bőrözése 26e volt 3 évvel ezelőtt, de eléggé baráti áron... még kell hozzá egy ugyanilyen árnyalatú váltószoknya és kézifékszoknya is, ezek folyamatban vannak.

gratulálok a bőrözéshez tényleg szép, a tükör meg pazar. ilyen nekem is kell.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.