Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hellótok!

Ez a bigyó mi?

http://kepfeltoltes.hu/view/120214/P1310003_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mármint ami pirossal van jelölve? Mert beletettem a feltöltött aksit és olyan mint amikor a gáz szikráztató pattog igaz kicsit halkabban, ez a kocsihoz valami? Mármint gondolom nem a riasztó része.

Aksit amikor beletettem a sárgával jelölt kábelcsatlakozást kicsit megböktem vele, csak azért kérdezem mert mintha eddig nem pattogott volna most meg igen, valami lényegese ez? Igaz pöccre indúlt az autó meg szépen járt is.

Jahh és 10perc járatás után hírtelen mintha leállt volna pedig teljesen sima volt előtte az alapjáratom, 2mp mintha leállt volna az autó aztán meg megint szép egyenletes alapjárat. Most azzal lehet gond vagy csak épp kapcsolt benne valami cucc?

És még egy utolsó kérdés. Öntenék hozzá kis olajat mert az utolsó rovátkába van. Ilyenkor hidegbe meleg motornál kell hozzáönteni vagy hidegen? Az olaj meg csomagtartó hideg vagy ennyire nem gond neki nem csapódik ki vagy valami? Nehogy kicsesszek vele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Ez a bigyó mi?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Mármint ami pirossal van jelölve? Mert beletettem a feltöltött aksit és olyan mint amikor a gáz szikráztató pattog igaz kicsit halkabban, ez a kocsihoz valami? Mármint gondolom nem a riasztó része.

Aksit amikor beletettem a sárgával jelölt kábelcsatlakozást kicsit megböktem vele, csak azért kérdezem mert mintha eddig nem pattogott volna most meg igen, valami lényegese ez? Igaz pöccre indúlt az autó meg szépen járt is.

Jahh és 10perc járatás után hírtelen mintha leállt volna pedig teljesen sima volt előtte az alapjáratom, 2mp mintha leállt volna az autó aztán meg megint szép egyenletes alapjárat. Most azzal lehet gond vagy csak épp kapcsolt benne valami cucc?

És még egy utolsó kérdés. Öntenék hozzá kis olajat mert az utolsó rovátkába van. Ilyenkor hidegbe meleg motornál kell hozzáönteni vagy hidegen? Az olaj meg csomagtartó hideg vagy ennyire nem gond neki nem csapódik ki vagy valami? Nehogy kicsesszek vele. :rolleyes:

Az a piros keretes bigyó a gyújtótrafó...

A sárga jelöléső, meg ha jól tudom, akkor a gyújtásmodul. Biztos kontakthibás lett a csatalkozás. Le kellene húzni róla, kitisztítani, és jól visszarakni... :)

Hidegen is hozzáöntheted, ha a motor hideg... :)

Bár ha felviszed a lakásba az olajat és megmelegszik egy kicsit, akkor könnyebb lesz önteni... :)

Link to comment
Megosztás:

Az a piros keretes bigyó a gyújtótrafó...

A sárga jelöléső, meg ha jól tudom, akkor a gyújtásmodul. Biztos kontakthibás lett a csatalkozás. Le kellene húzni róla, kitisztítani, és jól visszarakni... :)

Hidegen is hozzáöntheted, ha a motor hideg... :)

Bár ha felviszed a lakásba az olajat és megmelegszik egy kicsit, akkor könnyebb lesz önteni... :)

Ok köszi! Akkor ha majd fény is lesz akkor kicsit megmozgatom vagy ha kell majd kitakarítom, remélem nem lesz baja tőle mert holnap este kéne használni az autót pár nap állás után, zseblámpánál meg nem igazán látok semmit.

Köszi! ha netán nem javúl akkor honnan veszem észre hogy nagyobb a baj? jobban pattog majd vagy be se indúl vagy mi? Ezekhez sajna nagyon nem értek. :unsure:

Jahh az baj ha járó motornál mozgatom? Mármint hogy változik-e a hangja? vagy inkább ne csesztessem? Ha nincs beindítva akkor mozgassam? Nem kihúzni gondoltam csak mozgatni! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi! Akkor ha majd fény is lesz akkor kicsit megmozgatom vagy ha kell majd kitakarítom, remélem nem lesz baja tőle mert holnap este kéne használni az autót pár nap állás után, zseblámpánál meg nem igazán látok semmit.

Köszi! ha netán nem javúl akkor honnan veszem észre hogy nagyobb a baj? jobban pattog majd vagy be se indúl vagy mi? Ezekhez sajna nagyon nem értek. :unsure:

Jahh az baj ha járó motornál mozgatom? Mármint hogy változik-e a hangja? vagy inkább ne csesztessem? Ha nincs beindítva akkor mozgassam? Nem kihúzni gondoltam csak mozgatni! :huh:

Hát ahogy olvastam a kollégáknál, a legnehezebb a gyújtásmodul hibát kiszűrni.

Az ECU nem jelzi, csak a randomleállások vannak...

Ha járó motornál mozgatod meg, nem lesz semmi baj, csak kiderül, hogy kontaktos vagy sem...de vigyázz a tróval...nagyot tud csapni... :)

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi! Akkor ha majd fény is lesz akkor kicsit megmozgatom vagy ha kell majd kitakarítom, remélem nem lesz baja tőle mert holnap este kéne használni az autót pár nap állás után, zseblámpánál meg nem igazán látok semmit.

Köszi! ha netán nem javúl akkor honnan veszem észre hogy nagyobb a baj? jobban pattog majd vagy be se indúl vagy mi? Ezekhez sajna nagyon nem értek. :unsure:

Jahh az baj ha járó motornál mozgatom? Mármint hogy változik-e a hangja? vagy inkább ne csesztessem? Ha nincs beindítva akkor mozgassam? Nem kihúzni gondoltam csak mozgatni! :huh:

Nyugodtan mozgasd meg járó motornál, ha leáll tőle, ne is gondolkozz rajta, kell egy másik. Általában belül válik kontkathibássá, és mivel nem szétszedhető cucc, csak cserélni lehet.

A trafó hangja gyanús, hogy el van öregedve, és amiatt belül átüt. Elvileg azzal még sokáig elmehet. Én kicseréltem emiatt a hang miatt, de csak mert épp volt rá keret...

Link to comment
Megosztás:

Így van! Megadják csak a fafejű ügyintézőkön kell átverekedni magadat. Nekem is megvan a kék matrica pedig 95-ös. Visszaolvasva leírtam már a teljes sztorit vagy kétszer ezért nem ismétlem magam :)

Itt irtad le a motor topickban? Megkeresném mi a menete a dolognak, hátha kéket kaphat az autó a piros helyett.

Link to comment
Megosztás:

Magánban írd meg az motor pontos tipusát, és ott megbeszéljük.

Már szereztem , ismerős adott 2 szettet is . De azért köszi :)

Ja és még mindig a kérdés, a hengerfejtömítéshez kell ragasztó/tömítő anyag vagy csak simán felkell rakni ?:) Egy h.fej csavar lehúzási sorrend is jóljönne :)))

Link to comment
Megosztás:

Hát ahogy olvastam a kollégáknál, a legnehezebb a gyújtásmodul hibát kiszűrni.

Az ECU nem jelzi, csak a randomleállások vannak...

Ha járó motornál mozgatod meg, nem lesz semmi baj, csak kiderül, hogy kontaktos vagy sem...de vigyázz a tróval...nagyot tud csapni... :)

Köszi! :icon1:

Nyugodtan mozgasd meg járó motornál, ha leáll tőle, ne is gondolkozz rajta, kell egy másik. Általában belül válik kontkathibássá, és mivel nem szétszedhető cucc, csak cserélni lehet.

A trafó hangja gyanús, hogy el van öregedve, és amiatt belül átüt. Elvileg azzal még sokáig elmehet. Én kicseréltem emiatt a hang miatt, de csak mert épp volt rá keret...

Egy kb árat tudnál mondani? Érdemes újat venni vagy használt is lehet? Bár ha nem drága akkor inkább újat. Esetleg van ebbe is különböző márka ami jó meg nem jó?

Előre is köszi! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Már szereztem , ismerős adott 2 szettet is . De azért köszi :)

Ja és még mindig a kérdés, a hengerfejtömítéshez kell ragasztó/tömítő anyag vagy csak simán felkell rakni ? :) Egy h.fej csavar lehúzási sorrend is jóljönne :)))

A hengerfejtömítésre nem szabad semmit rakni!!!!!

Mindkét felület por és zsírmentes legyen. A ráragadt maradványokat is el kell távolítani. A csavarok furatát is érdemes kifúvani jól, hogy szárazak legyenek!!

Ja és új csavargarnitúrát írnak a könyvek hozzá! Ugyanis ezek nyúló csavarok, és ugye a kivett már egyszer megnyúlt!

Nyomatékok:

2012.02.15_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ja és még valami! A levétel fordított sorrendben(10-től 1-ig) kell történjen, különben károsodhat a hengerfej!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :icon1:

Egy kb árat tudnál mondani? Érdemes újat venni vagy használt is lehet? Bár ha nem drága akkor inkább újat. Esetleg van ebbe is különböző márka ami jó meg nem jó?

Előre is köszi! :huh:

Kb. 13-25e Ft az ára, gyártótól függetlenül, én a QH gyártmányút nem ajánlom.

A régi modul alu tartófülére szükség lesz, mert azt nem adnak hozzá. Ha még a gyári van a kocsidban, az általában úgy van ráöntve a tartólapra, azt le kell vésni róla, majd kell két furat az új modul rögzítéséhez, és szilikonpasztával (amit pl. számítógép procikhoz, elektronikában nagy teljesítményű alkatrészek hűtéséhez használnak) kell felrakni a jó hőátadás végett. De akár csinálhatsz is hozzá vastagabb alulemezből új tartófület.

Link to comment
Megosztás:

Kb. 13-25e Ft az ára, gyártótól függetlenül, én a QH gyártmányút nem ajánlom.

A régi modul alu tartófülére szükség lesz, mert azt nem adnak hozzá. Ha még a gyári van a kocsidban, az általában úgy van ráöntve a tartólapra, azt le kell vésni róla, majd kell két furat az új modul rögzítéséhez, és szilikonpasztával (amit pl. számítógép procikhoz, elektronikában nagy teljesítményű alkatrészek hűtéséhez használnak) kell felrakni a jó hőátadás végett. De akár csinálhatsz is hozzá vastagabb alulemezből új tartófület.

Uhh jó drága, azt hittem azért olcsóbb. De ha netán bekrepál akkor persze muszáj lesz. Köszi a leírást is! ;)

Link to comment
Megosztás:

A hengerfejtömítésre nem szabad semmit rakni!!!!! Mindkét felület por és zsírmentes legyen. A ráragadt maradványokat is el kell távolítani. A csavarok furatát is érdemes kifúvani jól, hogy szárazak legyenek!! Ja és új csavargarnitúrát írnak a könyvek hozzá! Ugyanis ezek nyúló csavarok, és ugye a kivett már egyszer megnyúlt! Nyomatékok: 2012.02.15_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ja és még valami! A levétel fordított sorrendben(10-től 1-ig) kell történjen, különben károsodhat a hengerfej!

Nagyon jó köszönöm :))

Link to comment
Megosztás:

Tud elég nyomatékot ütni a légkulcs? Mert annak megfelelő levegőnyomás is kell ám.

Amúgy nekem meg leesett. Pedig Meg is volt ragasztva.

Az elég jól meg húzódik magától is persze nem azt jelenti , hogy nem kel meg húzni jól erősen . Node kell hozzá egy krova kúlcs szárral együtt plusz egy cső darab kb 50 cm hosszú aztán leveszed a motor alatti takarólemezt ami a lendkereket hivatott eltakarni azt a kis hold alakút aztán a fogaskerék közé keresel egy megfelelő méretű csavarhúzót bele illeszted aztán lehett ki tekerni a csavart . De vigyázni kell a csavar húzó megfelelő méretére mert fogaskerék eltudja nyírni a csavarhúzót ,én kb 10 db közül választottam ki a meg felelőt . Tehát csak ennyi .

Link to comment
Megosztás:

Az elég jól meg húzódik magától is persze nem azt jelenti , hogy nem kel meg húzni jól erősen . Node kell hozzá egy krova kúlcs szárral együtt plusz egy cső darab kb 50 cm hosszú aztán leveszed a motor alatti takarólemezt ami a lendkereket hivatott eltakarni azt a kis hold alakút aztán a fogaskerék közé keresel egy megfelelő méretű csavarhúzót bele illeszted aztán lehett ki tekerni a csavart . De vigyázni kell a csavar húzó megfelelő méretére mert fogaskerék eltudja nyírni a csavarhúzót ,én kb 10 db közül választottam ki a meg felelőt . Tehát csak ennyi .

Ha balos lenne, így is lenne. De mivel jobbos, ezért minden indításnál, kifelé akar tekeredni. Gondolom ezért van ragasztva.

Link to comment
Megosztás:

Oké ,elméletben igazad van de az egyém nincsen ragasztva és valszeg csak a gyárban volt ragasztva és mégis valahányszor le kellet venni mindig marha nehezen jött le valami ért . Mert mi óta nálam van a vas szervizben 1 -szer volt de nem is lesz többet . Meg akinek még ki cseréltem a szíjat még nem panaszkodott . De boci a levétel vót a téma .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.