Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2012. 02. 01. at 9:06, uhuhu írta:

bölcsöt is és a váltót leszeded, kuplungot leszeded, lendkereket leszeded, alatta a szimering. csavarhuzóval kipattintod ....

Jó tanácsok 1 profitól:D Gondolom ez neked ilyen gyorsan is menne:D Köszönöm az infót,Tavaszig azért várok vele,addig hadd csöpögjön szépen:D

Elküldve
  On 2012. 02. 01. at 9:11, .totesz. írta:

Jó tanácsok 1 profitól:D Gondolom ez neked ilyen gyorsan is menne:D Köszönöm az infót,Tavaszig azért várok vele,addig hadd csöpögjön szépen:D

Csak nehogy azt vedd észre hogy nem fog a kuplungod és füstöljön mint a hülye :) Ugyan nem opelnál de előfordult már velem :)

Elküldve
  On 2012. 02. 01. at 9:11, .totesz. írta:

Jó tanácsok 1 profitól:D Gondolom ez neked ilyen gyorsan is menne:D Köszönöm az infót,Tavaszig azért várok vele,addig hadd csöpögjön szépen:D

:D

ezt nem lehet otthon megcsinálni. még emelőn is egy háromnegyed nap....

Elküldve
  On 2012. 02. 01. at 17:59, Mc-elek írta:

beraktam az új égőt :)

bruttó 1 perc :D

és valójában nem éget ki hanem elvolt oxidálódva

Szerelőhöz kellett volna vinned:D

Elküldve
  On 2012. 02. 01. at 18:09, .totesz. írta:

Szerelőhöz kellett volna vinned:D

igen én olyan vagyok :D

de egyébként tanulságos volt látni hogy mennyire eltud oxidálni...

Elküldve

Hali mindenki!

Ma nálunk is iszonyatos hideg volt (Győr -16 C). A kocsim pöccre indult nem is volt gond, de sajna észrevettem egy anomáliát. Mikor beértem a melóhelyre és nézem milyen marha magas az alapjárat 1000rpm. Motor már majdnem full üzemmeleg volt mert kis hiján középen állt a mutató. Mivel ugyen nekem Z-s motor ezért ugye ebben már 1 hőgomba van tehát nem a másik van meghibásodva, ugyanis ebben nincsen második. Kérdésem mi okozhatja ezt nekem hogy üzemmelegen 1000 rpm az alapjárat. Ami még érdekes ha leállítom és visszaindítom akkor miután elindult lemegy 750-800 kürölire majd 5 mp elteltével vissza 1000re. Szívó szörcsögő hangot a motornál nem hallok vaccuum csöveket néztem ránézésre minden épp,. Mi lehet a balhé??? Mi okozza ezt, mi szabályoz rá? Segítsetek!!

Elküldve
  On 2012. 02. 03. at 12:26, _Robi_ írta:

Hali mindenki!

Ma nálunk is iszonyatos hideg volt (Győr -16 C). A kocsim pöccre indult nem is volt gond, de sajna észrevettem egy anomáliát. Mikor beértem a melóhelyre és nézem milyen marha magas az alapjárat 1000rpm. Motor már majdnem full üzemmeleg volt mert kis hiján középen állt a mutató. Mivel ugyen nekem Z-s motor ezért ugye ebben már 1 hőgomba van tehát nem a másik van meghibásodva, ugyanis ebben nincsen második. Kérdésem mi okozhatja ezt nekem hogy üzemmelegen 1000 rpm az alapjárat. Ami még érdekes ha leállítom és visszaindítom akkor miután elindult lemegy 750-800 kürölire majd 5 mp elteltével vissza 1000re. Szívó szörcsögő hangot a motornál nem hallok vaccuum csöveket néztem ránézésre minden épp,. Mi lehet a balhé??? Mi okozza ezt, mi szabályoz rá? Segítsetek!!

Szia!

Ugyanezt a jelenséget írtam le én is a cset topikba, ezek szerint nem egyedi esetekről van szó.

Elküldve
  On 2012. 02. 03. at 13:29, andris83 írta:

Szia!

Ugyanezt a jelenséget írtam le én is a cset topikba, ezek szerint nem egyedi esetekről van szó.

Néha nálam is előfordul ez nagyobb hidegekben, már újkora óta. Hibajelzés sose volt, úgyhogy én a klasszikus kategóriát húzom rá: ez ilyenkor ilyen. :)

Elküldve

Sziasztok!!!

Bocsánat hogy így ideböfögök, de nem tudná valaki megmondani, hogy a féltengely anyát, illetve a kerékcsapágy felfogó csavarjait mekkora nyomatékkal illene lehúzni??? Első kerékcsapágy cserénél valami buktató jótanács esetleg, talpast ki kell akasztani???

Köszi a választ!!!

Elküldve

Sziasztok. Én is megírom a mai esetemet. Két napi udvaron állás után ma délelőtt -11 fokban az autó szokásosan beindult, és abban a pillanatban le is állt. Akartam újra indítani, de semmi.

Az akksi gyorsan pörgette a motort. A sok próbálkozás alatt sem lassult. Néha-néha volt egy kis életjel, de semmi bíztató. Kb a 10.-ik hosszú próbára és teligázra beindult az autó.

Bizonytalan alapjárattal, motorrángással, ez kb 15-20 másodperc alatt elmúlt és helyrejött.

Ezután indulni akartam. R, kitolattam, 1 elindultam, 2-t nem veszi. Félreálltam. Se 1-es, se kettes. Csak 3-as 4-es vette be. egy perces egyhelyben állás után már vett minden sebességet.

Ezután mentem az autóval 150 km-t. Ez alatt 3-szor álltam meg, indítottam újra, de minden rendben volt. Vajon mi lehetett a probléma?

Történt egy másik érdekesség is. Múlt héten vezérszíj + vízpumpa csere volt az autón. A szervizben visszatöltöttük a fagyállót, kb 2 cm-nyi hiányzott a tartályból. Jól át lett forgatva nagy gázon, nem ment lejjebb. Ezután hazaértem (25km), megnéztem és láttam, hogy jócskán hiányzik a tartályból. Töltöttem bele 6dl-t, így pont a vonalra került a szint. A mai 150km után megnéztem a szintet újra és most 3 cm-el a vonal felett van... Mi lehet az oka?

Elküldve

Ha esetleg vki tudná... X20xev-nél a forgásirányt figyelembe véve hol helyezkedik el a feszítőgörgő? A főtengely tárcsa előtt (vezérműtengely-kerék-főtengelytárcsa) v. után (főtengelytárcsa-vízpumpa)?

Elküldve
  On 2012. 02. 03. at 16:01, Stofl írta:

Sziasztok. Én is megírom a mai esetemet. Két napi udvaron állás után ma délelőtt -11 fokban az autó szokásosan beindult, és abban a pillanatban le is állt. Akartam újra indítani, de semmi.

Az akksi gyorsan pörgette a motort. A sok próbálkozás alatt sem lassult. Néha-néha volt egy kis életjel, de semmi bíztató. Kb a 10.-ik hosszú próbára és teligázra beindult az autó.

Bizonytalan alapjárattal, motorrángással, ez kb 15-20 másodperc alatt elmúlt és helyrejött.

Ezután indulni akartam. R, kitolattam, 1 elindultam, 2-t nem veszi. Félreálltam. Se 1-es, se kettes. Csak 3-as 4-es vette be. egy perces egyhelyben állás után már vett minden sebességet.

Ezután mentem az autóval 150 km-t. Ez alatt 3-szor álltam meg, indítottam újra, de minden rendben volt. Vajon mi lehetett a probléma?

Történt egy másik érdekesség is. Múlt héten vezérszíj + vízpumpa csere volt az autón. A szervizben visszatöltöttük a fagyállót, kb 2 cm-nyi hiányzott a tartályból. Jól át lett forgatva nagy gázon, nem ment lejjebb. Ezután hazaértem (25km), megnéztem és láttam, hogy jócskán hiányzik a tartályból. Töltöttem bele 6dl-t, így pont a vonalra került a szint. A mai 150km után megnéztem a szintet újra és most 3 cm-el a vonal felett van... Mi lehet az oka?

hy

a fagyállo melegre tágul!!! ha visszahül jo lessz a szint" :icon1:

Elküldve
  On 2012. 02. 03. at 19:47, killermedve írta:

hy

a fagyállo melegre tágul!!! ha visszahül jo lessz a szint" :icon1:

Igy igaz ez kérem fizika. Ezért van ráírva a kiegyenlítő tartályra hogy COLD és egy nyíl tehát hidegen kell a nyílig lenni a folyadéknak. De kicsit ha megy lejjebb feljebb nem szabad csodálkozni. Mondjuk 6dl elég sok bár ha le lett engedve akkor lehet a légdugó volt. Bár légteleníteni úgy kell hogy nincsen fennt a kiegyenlítő tartály fedele majd mikor a termosztát nyitott és már van fűtés akkor kicsit szint fölé öntöd max 1-2 cm. Aztán figyelés ha csökken pótolni kell.

Elküldve

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy észre vettem hogy a olaj szürőház alatti területen olajos az a terület itt olvasva forumot féltengely szimeringre gondolok.Ha igen mennyire súlyos hiba,és hol lehet megnézni a váltóolaj szintet, és körübelűl mennyibe kerül a megcsináltátása. köszönöm.

Elküldve

Sziasztok!Segitségeteket kérném abban hogy van egy G astrám(z16xe) ,mióta beállt a nagy hideg meleg motornál is az alapjáratom nem áll be 800-ra hanem 1000-en tartja.Ha újrainditom akkor először 800 majd szép lassan az agy beállitja 1000-re és tartja.Két éve volt ilyen akkor kijátszottam a légtömegméröt és megtakaritottam és jó lett, tegnap szintén meglett takaritva,még a pillangószelepet is mert tiszta koksz volt a sok városozástól.Összerakás majd próba és jó lett ,utána mentem is vele egy pár km a városba, de ma reggel szintén csak 1000-re állitja be melegen is.Ebben kérnék tanácsot hogy szerintetek mi lehet a baj????

Elküldve
  On 2012. 02. 04. at 6:48, pulai1000 írta:

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy észre vettem hogy a olaj szürőház alatti területen olajos az a terület itt olvasva forumot féltengely szimeringre gondolok.Ha igen mennyire súlyos hiba,és hol lehet megnézni a váltóolaj szintet, és körübelűl mennyibe kerül a megcsináltátása. köszönöm.

Z14XEP?

DSCF0639_1.jpg

Elküldve
  On 2012. 02. 04. at 10:11, pulai1000 írta:

Igen pontosan itt folyik az olaj de z12xe 2003-as

Akkor van egy rossz hírem....

Ott az olajszűrőház tömítése adta meg magát...

Ha cseréni akarod, az egész elejét szét kell szedni(lökhárító, klíma, hűtők), egy műhelyben ez 3-4 órás művelet.

Amíg nem folyik, addig én hozzá nem nyúlok. Az ennyimről készült a kép.(amúgy ez is szériahiba, munkatársamnak garanciában adta meg magát)

Elküldve
  On 2012. 02. 04. at 10:34, imy írta:

Akkor van egy rossz hírem....

Ott az olajszűrőház tömítése adta meg magát...

Ha cseréni akarod, az egész elejét szét kell szedni(lökhárító, klíma, hűtők), egy műhelyben ez 3-4 órás művelet.

Amíg nem folyik, addig én hozzá nem nyúlok. Az ennyimről készült a kép.(amúgy ez is szériahiba, munkatársamnak garanciában adta meg magát)

Olajszűrőház tömítése? Az feljebb van, nem? A műanyag tető és az alu ház között, és minden olajcserénél az is cserés. Nekem is volt már rosszabb darab, ami miatt olajködös volt az a rész. A bekeretezett részen másnak kell lennie...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.