Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi kormánykerék leszereléséhez.

Az összes szerviz könyvet átbogarásztam de egyikben sem ez a típusú kormány leszerelése van leírva.

Köszönöm.

(a fórumot keresővel átbogarásztam. de csak hasonló kérdéseket találtam, választ nem)

http://hardverapro.hu/dl/uad/2010-03/989312pic.jpg

Dudagomb burkolat fölül megfog, letép. Alatta dudagomb, érintkezőkkel, 4 patent, a négy sarkánál. Óvatosan, egyesével kifeszeget, mert törékeny tud lenni. Alatta szép nagy csavart meglazít, és félig leteker. Ha leveszed az anyát, akkor a kormány le fog jönni, de erősen bele fog épülni az arcodba, vagy kormánnyal a kezedben berepülsz a hátsó ülésre, a vezető ülés háttámláján keresztül, úgyhogy érdemes rajta hagyni az anyát :D Utána lehet brutalizálni. Tenyérrel leütni, aztán megtépni, aztán megint leütni, aztán megint megtépni, aztán előbb utóbb leugrik. Ha rám hallgatsz megjelölöd, hogy hol állt a kormány, mert akkor egyenesen is tudod visszatenni. Amúgy miért akarod levenni? :D

Elküldve

Köszönöm a gyors választ és a hasznos tippet! :D

A letépem szóból arra következtetek hogy ragasztva van. Vagy valami pattintós cucc?

A kormány finom mozgatásra "koppan". De egyéretelműen a kormány közeléből jön.

Úgy érzem nem a gömbcsap vagy a kormánymű hanem az utastérben belül van valami.

Ezért szeretném megnézni mi van a kürt gomb alatt.

Elküldve
Köszönöm a gyors választ és a hasznos tippet! :D

A letépem szóból arra következtetek hogy ragasztva van. Vagy valami pattintós cucc?

A kormány finom mozgatásra "koppan". De egyéretelműen a kormány közeléből jön.

Úgy érzem nem a gömbcsap vagy a kormánymű hanem az utastérben belül van valami.

Ezért szeretném megnézni mi van a kürt gomb alatt.

Nem ragasztva van, hanem recézett, kúpos az oszlop vége, és arra van rászorulva, plusz egy rugó is feszíti. Kopogás lehet attól, hogy van valami műanyag persely, ami ki tud ugrani a helyéről (nem tudom hol van, hogy van, Zotya szenvedett vele) illetve ha le volt már szedve a kormány, és nem úgy hogy lehúzták, hanem úgy hogy az közepén az oszlopra ráütöttek ,akkor össze tud roppani kicsit a kormányoszlop biztonsági része, és attól is kopogós lesz :D

Elküldve

Szia!

Igen azt tudtam, hogy a kormány egy recézett tengelyvégre van rögzítve. A kormány közepét gondoltam hogy esetleg ragasztva van.

A lényeg, hogy sikerült leszednem. Alul a két szélén van egy-egy gömbcsapos rögzítés felül pedig egy fül. Elég merev az egész ezért itt ott megrepedt a gumi rész ahol a fül belekapaszkodott. De nem gond visszaraktam.

Megnéztem és a kormány meglátásom szerint még nem volt levéve. 1992-es az autó. Legalábbis nem láttam sérülés (kulcsnyomokat az anyán) Stabilan áll mint a cövek és a koppanás a recnizett tengelyvéggel együtt történik.

Viszont alul a pedáloknál megfogtam a kormánytengelyt és megkértem a gyereket itthon hogy mozgassa a kormányt. A pedáloknál lévő kormánytengely nem koppan!!!Ugyanazt a tengelyt fogom. Hogy a bánatba van ez?

Junker

Elküldve
Szia!

Igen azt tudtam, hogy a kormány egy recézett tengelyvégre van rögzítve. A kormány közepét gondoltam hogy esetleg ragasztva van.

A lényeg, hogy sikerült leszednem. Alul a két szélén van egy-egy gömbcsapos rögzítés felül pedig egy fül. Elég merev az egész ezért itt ott megrepedt a gumi rész ahol a fül belekapaszkodott. De nem gond visszaraktam.

Megnéztem és a kormány meglátásom szerint még nem volt levéve. 1992-es az autó. Legalábbis nem láttam sérülés (kulcsnyomokat az anyán) Stabilan áll mint a cövek és a koppanás a recnizett tengelyvéggel együtt történik.

Viszont alul a pedáloknál megfogtam a kormánytengelyt és megkértem a gyereket itthon hogy mozgassa a kormányt. A pedáloknál lévő kormánytengely nem koppan!!!Ugyanazt a tengelyt fogom. Hogy a bánatba van ez?

Junker

Van a kormányrudnak egy megvezetése középen is, kábé térdmagasságban, egy fehér műanyag hivatott tartani egy fém lyukban, nekem a műanyag van lecsúszva, és általában szar úton kopog mint állat.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv!

Egy kis segítség kéne persze :D

Sikerült beszereznem egy bőrkormányt a kocsiba.

Ki is cseréltem, de összerakás után a gyújtást ráadva égve marad a légzsák visszajelző.

Mivel át kell fújjam bőrfestékkel gondoltam visszarakom a gyárit, de már a gyári kormánnyal sem alszik el a légzsák visszajelző.

Ez mitől lehet?

Előre is köszi!

NG

Elküldve
Üdv!

Egy kis segítség kéne persze :D

Sikerült beszereznem egy bőrkormányt a kocsiba.

Ki is cseréltem, de összerakás után a gyújtást ráadva égve marad a légzsák visszajelző.

Mivel át kell fújjam bőrfestékkel gondoltam visszarakom a gyárit, de már a gyári kormánnyal sem alszik el a légzsák visszajelző.

Ez mitől lehet?

Előre is köszi!

NG

Az új bőrkormányod légzsákos? A légzsák visszajelző, ha egyszer elkezd világítani, azt csak márkaszerviz tudja törölni.

Elküldve
Az új bőrkormányod légzsákos? A légzsák visszajelző, ha egyszer elkezd világítani, azt csak márkaszerviz tudja törölni.

Igen légzsákos.

Még mielőtt levettem volna a kormányt az akksiról a sarut lehúztam ezért nem értem, hogy miért csinálja.

Áram nélkül nem tárolhat hibakódot nem?

Elküldve
Igen légzsákos.

Még mielőtt levettem volna a kormányt az akksiról a sarut lehúztam ezért nem értem, hogy miért csinálja.

Áram nélkül nem tárolhat hibakódot nem?

És rendesen csatlakoztatott légzsák nélkül nem volt beindítva az autó? :D

Elküldve
Az új bőrkormányod légzsákos? A légzsák visszajelző, ha egyszer elkezd világítani, azt csak márkaszerviz tudja törölni.

Igen!? :icon4: Haver Renaultjánál volt olyan, hogy világitott neki, de ott csak egy ülés alatti csatit kellett rendesen összedugnia. :D

Elküldve
Igen!? :icon4: Haver Renaultjánál volt olyan, hogy világitott neki, de ott csak egy ülés alatti csatit kellett rendesen összedugnia. :icon4:

Ez nem felejti el a lufihibát. Ha egyszer bevillant, akkor törölni kell belőle :D

Elküldve
És rendesen csatlakoztatott légzsák nélkül nem volt beindítva az autó? :D

Nem volt beindítva. Amíg fel nem raktam a kormányt és össze nem kötöttem mindent, addig nem raktam vissza az akksi sarut.

Ezért nem értem, hogy mentette le hibának, mert nuku áram volt a kocsiban.

Elküldve
Nem volt beindítva. Amíg fel nem raktam a kormányt és össze nem kötöttem mindent, addig nem raktam vissza az akksi sarut.

Ezért nem értem, hogy mentette le hibának, mert nuku áram volt a kocsiban.

Lehet, hogy rossz a légzsák abban a kormányban, vagy szakadt az átvezető szalag.

Elküldve
Lehet, hogy rossz a légzsák abban a kormányban, vagy szakadt az átvezető szalag.

A légzsák a régi kormányból van, de akkor átrakom a régi kormányról az átvezetőt.

Mennyiért ütnek ki átlagban egy légzsák hibát?

Elküldve
A légzsák a régi kormányból van, de akkor átrakom a régi kormányról az átvezetőt.

Mennyiért ütnek ki átlagban egy légzsák hibát?

Szalonban 10rongyos óradíjjal számolva, az 5 perces melót mér fél órának veszik, tehát 5000 körül.

De én megcsinálom neked ingyen, csak gyere el, és hozz egy működő laptopot. :D

Elküldve
Szalonban 10rongyos óradíjjal számolva, az 5 perces melót mér fél órának veszik, tehát 5000 körül.

De én megcsinálom neked ingyen, csak gyere el, és hozz egy működő laptopot. :D

Rendben nagyon szépen köszönöm! Amint megjön a festék és le tudom fújni a bőrkormányt elgurulok!

Elküldve
Rendben nagyon szépen köszönöm! Amint megjön a festék és le tudom fújni a bőrkormányt elgurulok!

Mondjuk a benzinköltséged így is lesz vagy 2000. :D Legalább az enyémből is kiütjük, mert még nem volt kedvem kipakolni a számítógépet az udvarra. :icon4:

Majd küldj privit, ha aktuális.

Elküldve
Mondjuk a benzinköltséged így is lesz vagy 2000. :D Legalább az enyémből is kiütjük, mert még nem volt kedvem kipakolni a számítógépet az udvarra. ;)

Majd küldj privit, ha aktuális.

Örülnék is ha Esztergomot megjárnám 2000 ezerből :icon4:

A duplája kb :icon4:

Még az a nagy kérdés, hogy neked 10 vagy 16 pines a csatlakozód.

Mert ha 10-es akkor van átalakítód, ha 16 akkor viszont nekem nem jó a dolog.

Elküldve
Örülnék is ha Esztergomot megjárnám 2000 ezerből :icon4:

A duplája kb :icon4:

Még az a nagy kérdés, hogy neked 10 vagy 16 pines a csatlakozód.

Mert ha 10-es akkor van átalakítód, ha 16 akkor viszont nekem nem jó a dolog.

Két milla csak elég lesz rá :D ;)

Elküldve
Örülnék is ha Esztergomot megjárnám 2000 ezerből ;)

A duplája kb ;)

Még az a nagy kérdés, hogy neked 10 vagy 16 pines a csatlakozód.

Mert ha 10-es akkor van átalakítód, ha 16 akkor viszont nekem nem jó a dolog.

16-os a csati természetesen, nekem az kellett. De neked is az XEL-hez az a jó, nem? :icon4:

(7 liter × ~380ft = 2660 ;) )

Két milla csak elég lesz rá :D ;)

:icon4:

Elküldve
16-os a csati természetesen, nekem az kellett. De neked is az XEL-hez az a jó, nem? :D

(7 liter × ~380ft = 2660 :icon4: )

:icon4:

Isten szólna belőled ha 7 litert enne ;)

Amikor megvettem 5 éve akkor is 10et evett.

Nagyon ritkán meg el 8-9-el de akkor már nagyon jó kedve van.

Amúgy sajnos 10 pines a csatim, mert csak 96 vagy 97-től raktak bele 16 pinest :S

Elküldve
Isten szólna belőled ha 7 litert enne :D

Amikor megvettem 5 éve akkor is 10et evett.

Nagyon ritkán meg el 8-9-el de akkor már nagyon jó kedve van.

Amúgy sajnos 10 pines a csatim, mert csak 96 vagy 97-től raktak bele 16 pinest :S

Akkor vegyél egy lambdát is :icon4:

Elküldve
Akkor vegyél egy lambdát is :D

inkább már egy másik motor kell, mert a mostaniba több pénzt kéne pumpálni mint egy számlagaranciás motor :S

Elküldve

Helló!

Elkészült az után-beépített szervóm Astra F X14NZ-be, ha érdekel valakit jelezzen, és leírom hogy is nézett ki a dolog, mik a buktatók, mire kell figyelni. Nekem kb. 30-35 ezer forintomba került. Még annyit hozzátennék, hogy nem bonyolult, inkább macerás művelet, komolyabb hozzáértést nem igényel, sokkal inkább komoly szerszámokat.

Ha úgyvan készítek leírást a GYIK-ba is szívesen.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.