Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Helló! <_<

Bontós ismerősöm szólt, hogy van neki egy komplett SE blokkja, és hogy nem kell-e.

Na most, ha jól tudom ahoz hogy az én NZ-met átalakítassam, ahhoz kell a hengerfej kompletten szívósorral, injektorral, minden aprósággal.

Kábelköteg, vezérlőelektronika, ACpumpa. Kihagytam valamit? Aztmondta 50ért odaadja az egészet, szerintetek megér ennyit 30ló+ ?

Továbbá a váltóm jó hozzá?

Köszi.

Nekem am. ennyit megér, de kiváncsi vagyok a hozzáértőbbek mit gondolnak.

Del.

Link to comment
Megosztás:

Helló! :angry:

Bontós ismerősöm szólt, hogy van neki egy komplett SE blokkja, és hogy nem kell-e.

Na most, ha jól tudom ahoz hogy az én NZ-met átalakítassam, ahhoz kell a hengerfej kompletten szívósorral, injektorral, minden aprósággal.

Kábelköteg, vezérlőelektronika, ACpumpa. Kihagytam valamit? Aztmondta 50ért odaadja az egészet, szerintetek megér ennyit 30ló+ ?

Továbbá a váltóm jó hozzá?

Köszi.

Nekem am. ennyit megér, de kiváncsi vagyok a hozzáértőbbek mit gondolnak.

Del.

Ha csak hengerfejet cserélsz a blokk marad, a váltó is, tehát jó. Én átpakolnám a szesz matt. <_<

Link to comment
Megosztás:

Helló! <_<

Bontós ismerősöm szólt, hogy van neki egy komplett SE blokkja, és hogy nem kell-e.

Na most, ha jól tudom ahoz hogy az én NZ-met átalakítassam, ahhoz kell a hengerfej kompletten szívósorral, injektorral, minden aprósággal.

Kábelköteg, vezérlőelektronika, ACpumpa. Kihagytam valamit? Aztmondta 50ért odaadja az egészet, szerintetek megér ennyit 30ló+ ?

Továbbá a váltóm jó hozzá?

Köszi.

Nekem am. ennyit megér, de kiváncsi vagyok a hozzáértőbbek mit gondolnak.

Del.

Van egy hűtővízcső is a motorblokk hátuljánál, amiről leágazik egy cső a szívósorhoz, az is kellene, meg nem árt a légszűrőház a harmonikacsővel, mert másmilyen.

Link to comment
Megosztás:

Komplett blokkról van szó, rajta van minden.

Amúgy hol bukik ez ki, ha nem papírozom le, és mennyibe lenne ez ha lepapíroznám. Sőt ha már le kell papírozni, akkor nem érne meg inkább egy nagyobbat? Pl. C16SE, vagy X18XE? Bár ezekhez gondolom már nem jó a váltóm.

Aztán lehet maradnom kéne a valagamon, azt örülni hogy ez megy. :angry: <_<

Link to comment
Megosztás:

Komplett blokkról van szó, rajta van minden.

Amúgy hol bukik ez ki, ha nem papírozom le, és mennyibe lenne ez ha lepapíroznám. Sőt ha már le kell papírozni, akkor nem érne meg inkább egy nagyobbat? Pl. C16SE, vagy X18XE? Bár ezekhez gondolom már nem jó a váltóm.

Aztán lehet maradnom kéne a valagamon, azt örülni hogy ez megy. :angry: <_<

Mivel a motorszám marad ezért elméletileg nem bukik ki sehol, esetleg ha vizsgán belefutsz egy Opel szakértőbe aki kiszúrja hogy nem központis. Lepapirozni hivatalosan motorcserénél csak azonos motorkódu motor lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ez komoly? Hivatalosan nem rakhatok nagyobb motort, se kisebbet?

Motorcsere nyilvántartásba vétele

Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok, kellékek:

* A járműhöz kiadott új típusú forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély

* A motor tulajdonjogát igazoló okirat /számla/

* Külföldi számla esetén vámeljárás lefolytatását igazoló okirat (ha 2004.05.01-e előtti a behozatal)

* A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összeg feladóvevénye, házipénztári nyugta, vagy nyilatkozat az illetékmentességről

* Nem típus azonos motor beépítés esetén: (átalakítási engedély és Műszaki adatlap, eredetvizsga, hátsó rendszámtábla, érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, vagy házipénztári nyugta)

*Típus azonos motor beépítése esetén csak műszaki adatlap

*Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat

Link to comment
Megosztás:

Ez komoly? Hivatalosan nem rakhatok nagyobb motort, se kisebbet?

"Lepapírozni hivatalosan motorcserénél csak azonos motorkódú motor lehet."

Legalábbis kifizethető áron, elviselhető sz.pással. Nincs megtiltva, csak olyan mértékű cumival, és árral jár, hogy annyiból már lazán veszel egy nagyobb motorú autót <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Barátnőm X16SZR motoros Astrájában hibákat villogtattam és ezeket a hibakódokat kaptam:

0500 - Idle speed stepper motor/idle air regulator

1405 - Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

Az EGR szelepet már kitisztítottam, holnap keresek valami anyagot amiből lehet tömítést vágni hozzá és le is dugózom. Viszont a másik hibát nem tudom micsoda. Talán alapjárati motor lehet?

Ha igen, akkor azt hol találom?

Előre is köszönöm

Üdv, Zsoltee

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Barátnőm X16SZR motoros Astrájában hibákat villogtattam és ezeket a hibakódokat kaptam:

0500 - Idle speed stepper motor/idle air regulator

1405 - Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

Az EGR szelepet már kitisztítottam, holnap keresek valami anyagot amiből lehet tömítést vágni hozzá és le is dugózom. Viszont a másik hibát nem tudom micsoda. Talán alapjárati motor lehet?

Ha igen, akkor azt hol találom?

Előre is köszönöm

Üdv, Zsoltee

Az. Alapjárati bajos.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem az alapjárati motor volt, mivel azon nem sok mindent lehetett tisztítani, ez az elektromos eléggé fix. A szívófedél mind a két oldalán volt egy 10cmes repedés ( hogy ezt hogy lehet összetörni, ne kérdezzétek <_< ) műanyag hegesztéssel és ragasztással megoldottam. Most nagyon szépen jár a motor, az előzményekhez képest. Átnéztem még az összes csövet is, sehol nem találtam repedést, szerintem itt szívhatott falsot és azért kergült meg. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartársak!

A napokban kicseréltem a lambda szondát. Autótékás gyárit kapott. Valami 7ezer ft környékén mozgott. Többen is azt mondtátok, hogy azok egész jók. Nah a lényeg, hogy most hazafelé kb olyan 100-as tempónál egyszer csak kivillant a pech engine és vagy 8-10 másodpercig világított. Hazaértem kivillogtattam a kódot és a 44-est dobta. Utána néztem és ezt jelenti: Levegő/benzin keverék túl szegény. Mi lehet a tippetek mit kéne kezdeni a kocsival? Hol kezdjem el keresni a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartársak!

A napokban kicseréltem a lambda szondát. Autótékás gyárit kapott. Valami 7ezer ft környékén mozgott. Többen is azt mondtátok, hogy azok egész jók. Nah a lényeg, hogy most hazafelé kb olyan 100-as tempónál egyszer csak kivillant a pech engine és vagy 8-10 másodpercig világított. Hazaértem kivillogtattam a kódot és a 44-est dobta. Utána néztem és ezt jelenti: Levegő/benzin keverék túl szegény. Mi lehet a tippetek mit kéne kezdeni a kocsival? Hol kezdjem el keresni a hibát.

Rendesen meghúztad a lambdaszondát? Motor testkötéseit (barna vezetékek pl) át kéne nézni. Zozornak is volt hasonló baja (neki konkrétan a szondára anyázott). Meghúzkodtam a testkötéseket, valamint ráhúztam még a lambdaszondájára és pöpec lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! januárban cseréltem ki a szelepfedél tömítést (Ajusa), és mai nap folyamán kiváncsiságból ránéztem megint, hogy minden rendben van-e? ismét elkezdett szivárogni, bár most nem olyan mértékben mint előtte, de fénylik rajta az olaj és a tömítésen is látszik. kb 1 hónapja már száraz volt körülötte minden..és most megint olajos. Mi lehet a baj?....Az Ajusa tömítés a shit? vagy én voltam valahol baljobb?

Régi tömítés. Kicsit keményebb volt mint az új.

kép

Trutyis hengerfej a kiszivárgó olajvégett

kép

Új tömítés.

kép

A szelepfedél illesztőperemébe nyomattam F.SB tömítő ragasztót hogy amikor fejrefordítom ne potyogjon ki.

kép

Tömítőfelületet megtisztítottam.

kép

Minden a helyén

kép

Az astra szereld magad könyv szerint csigavonalban 8Nm-es nyomatékkal van meghúzva sorrendben - 3 lépésben

Link to comment
Megosztás:

Rendesen meghúztad a lambdaszondát? Motor testkötéseit (barna vezetékek pl) át kéne nézni. Zozornak is volt hasonló baja (neki konkrétan a szondára anyázott). Meghúzkodtam a testkötéseket, valamint ráhúztam még a lambdaszondájára és pöpec lett.

Nem igazán mertem tovább húzni a szondát már, mert sztem lassan a menetszakadás határán van <_< Szóval az meghúzva rendesen. De az elég fura, hogy csak most dobta ki. Talán hétfőn cseréltem ki a szondát. Azóta kedden is hajtottam a kocsit, ugyanúgy mentem százas tempóval, üzem meleg motorral, és akkor nem anyázott semmire. Testkötéseket ahogy nézem meg vannak húzva, lehet hogy éppen oxidálódva van valamelyik nem? Szerintem lebontom az összes testet, és megpucolom, kontakt sprével befújom és úgy rakom vissza. Hátha megjavul. Fogyasztása mostanában sztem megnőtt. Esetleg nem okozhatja mondjuk egy csere érett üzemanyagszűrő?

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán mertem tovább húzni a szondát már, mert sztem lassan a menetszakadás határán van <_< Szóval az meghúzva rendesen. De az elég fura, hogy csak most dobta ki. Talán hétfőn cseréltem ki a szondát. Azóta kedden is hajtottam a kocsit, ugyanúgy mentem százas tempóval, üzem meleg motorral, és akkor nem anyázott semmire. Testkötéseket ahogy nézem meg vannak húzva, lehet hogy éppen oxidálódva van valamelyik nem? Szerintem lebontom az összes testet, és megpucolom, kontakt sprével befújom és úgy rakom vissza. Hátha megjavul. Fogyasztása mostanában sztem megnőtt. Esetleg nem okozhatja mondjuk egy csere érett üzemanyagszűrő?

Szerintem attól inkább fulladozna. Legalábbis nálam ez történt. Miért cserélted ki a szondát? Rossz volt vagy haldoklott és anyázott rá?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem attól inkább fulladozna. Legalábbis nálam ez történt. Miért cserélted ki a szondát? Rossz volt vagy haldoklott és anyázott rá?

Még régebben rendeltem ezt. Múlthéten meg megnéztem a gyertyákat a kocsiban, mert nem úgy megy a szekér mint kéne. Mondom hátha a hézagok nagyok. Hát a hézagok rendben voltak, hanem eléggé fehér színűek voltak az elektródák. Mondom akkor kevés neki a nafta, ezért ilyen erőtlen. Gondoltam, hogy vagy az üzemanyagnyomással vannak gondok, vagy a lambdaszonda halódik. Mivel volt itthon egy szonda, ezért megpróbáltam kicserélni. Simán ki tudtam nyitni egy csillagkulccsal, semmi összerohadás nem volt. Gondoltam akkor berakom az újat. Beraktam, meghúztam rendesen, és ennyi. Üzemanyagnyomást házilag nem tudok mérni ha jól sejtem, szóval azzal szerelőhöz kéne menni.

Link to comment
Megosztás:

Még régebben rendeltem ezt. Múlthéten meg megnéztem a gyertyákat a kocsiban, mert nem úgy megy a szekér mint kéne. Mondom hátha a hézagok nagyok. Hát a hézagok rendben voltak, hanem eléggé fehér színűek voltak az elektródák. Mondom akkor kevés neki a nafta, ezért ilyen erőtlen. Gondoltam, hogy vagy az üzemanyagnyomással vannak gondok, vagy a lambdaszonda halódik. Mivel volt itthon egy szonda, ezért megpróbáltam kicserélni. Simán ki tudtam nyitni egy csillagkulccsal, semmi összerohadás nem volt. Gondoltam akkor berakom az újat. Beraktam, meghúztam rendesen, és ennyi. Üzemanyagnyomást házilag nem tudok mérni ha jól sejtem, szóval azzal szerelőhöz kéne menni.

Nyomást nem, csak szállítási mennyiséget, de abból nem mindíg derül ki, hogy a pumpávlal van-e baj. De nem tartom valószínőnek, hogy a nyomásgondokkal lámpával jelezne, nekem akkor sem villant be amikor fudokolt a kevés üanyag miatt.

Link to comment
Megosztás:

Nyomást nem, csak szállítási mennyiséget, de abból nem mindíg derül ki, hogy a pumpávlal van-e baj. De nem tartom valószínőnek, hogy a nyomásgondokkal lámpával jelezne, nekem akkor sem villant be amikor fudokolt a kevés üanyag miatt.

Nyomásgondot nem is jelzi lámpával, de az abból adódó szegényebb keveréket igen. Na és persze ne felejtsd el hogy a tied kisnyomású, az enyém meg 3bar-os. <_<

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, ma gyilkolásztam kicsit a corsát, és pont ugyanezt produkálta....kb. 100-as tempo 4-ben, egyszercsak diaglámpa....44-es kód továbbra is. Kicsit kehesen, fuldokolva járt a diag lámpa közben. Leállítottam, újraindítottam, helyreállt. Pont azon gondolkodtam, hogy veszek új lambdát, és betekerem, de ezekután nem vagyok biztos benne, hogy jó ötlet beleölni 6-7000-et..... :angry: <_<

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, ma gyilkolásztam kicsit a corsát, és pont ugyanezt produkálta....kb. 100-as tempo 4-ben, egyszercsak diaglámpa....44-es kód továbbra is. Kicsit kehesen, fuldokolva járt a diag lámpa közben. Leállítottam, újraindítottam, helyreállt. Pont azon gondolkodtam, hogy veszek új lambdát, és betekerem, de ezekután nem vagyok biztos benne, hogy jó ötlet beleölni 6-7000-et..... :angry: <_<

Főleg ha nem is a lambda lesz a baja. Mellesleg a 44-es hibakód a következő: Lamda szonda/befúvásjel /keverék túl szegény

Link to comment
Megosztás:

Főleg ha nem is a lambda lesz a baja. Mellesleg a 44-es hibakód a következő: Lamda szonda/befúvásjel /keverék túl szegény

Tudom, nekünk a hengerfej javítás óta csinálja, de eddig csak hosszabb alapjáratonpöfögésnél jött elő, most már menet közben is dobja. <_<

Már végigellenőriztem a szívó, kipuff oldalakat, kötések, tömítések látszólag rendben. Rá kéne dugni tech-re és élőadatokban garázdálkodni kicsit, de haver gépe bepunnyadt, aki meg a környéken meg tudná nézni, az csak úgy vállalja, ha otthagyom, és szórakozhat vele. Ez a megoldás nem nagyon tetszik.....főleg a 4500 Ft-os óradíja zavar. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.