Endre06 Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 az én Astrámban hengerenkénti rendszer van , Zavoli , tegnap voltam a szervizben , és beállították az átkapcsolás hőfokát 40 ről 20 fokra , illetve az injektorok gázmennyiság adagolását is visszavették 12 % -al , úgy , hogy az a teljesítményen még nem érezhető ... bár a 20 fok , kicsit necces , hogy nem fogy -e elfagyni a reduktor , de ma reggel is szépen kapcsolt át benyáról gázra , és nem dadogott a motor Te mondtad, hogy így állítsák be vagy ők mondták hogy ez sokkal jobb érték? Mármint, hogy előtte volt rossz és te mondtad hogy nézék át? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Te mondtad, hogy így állítsák be vagy ők mondták hogy ez sokkal jobb érték? Mármint, hogy előtte volt rossz és te mondtad hogy nézék át? <_< én kértem , mert városban járok főleg, és nagyon soká kapcsolt át , kb . 1.5- 2 km után a fogyim is magas volt gázból - városban 14 liter Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 én kértem , mert városban járok főleg, és nagyon soká kapcsolt át , kb . 1.5- 2 km után a fogyim is magas volt gázból - városban 14 liter Ahha szóval neked nem fordulatszám után kapcsol át hanem szép lassan benzinről gázra és nem csak kattan egyet. Majd tapasztalatot írj hogy hogyan alakúl a fogyasztásod! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 ... bár a 20 fok , kicsit necces , hogy nem fogy -e elfagyni a reduktor , de ma reggel is szépen kapcsolt át benyáról gázra , és nem dadogott a motor Ha nem titok szerintem ide is írhatod a szerviz címét, mert engem is érdekelne! Nem hiszem hogy lefagyna a reduktor, mivel nekem nincs hőmérséklet és igencsak mínuszokban is indítás után már 2 percre gázon ment mindig és sosem volt gondom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Ha nem titok szerintem ide is írhatod a szerviz címét, mert engem is érdekelne! Nem hiszem hogy lefagyna a reduktor, mivel nekem nincs hőmérséklet és igencsak mínuszokban is indítás után már 2 percre gázon ment mindig és sosem volt gondom! Persze , nem titok <_< Euro -service Plus Kft , Debrecen , Sámsoni út http://www.euro-plus.hu/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_lajos Elküldve Február25, 2011 Megoszt Elküldve Február25, 2011 Üdv!! 93-as C18NZ astrám van. Tomasetto gázrendszer van benne. A problémám az, hogy menet közben ha tartok egy bizonyos sebességet (pl 80 km/h) elkezd rángatni. Ha lassítok és hagyom,hogy alapjáratonn szaladjon az alapjárat leesik 500 ra, és egész addig marad amíg hozzá nem érek a gázpedálhoz. Ha viszont megállok és kiveszem sebességből és hagyom, hogy menjen alapjáraton akkor normális az alapjárat. Járt már így valaki esetleg valami ötlet?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 Üdv!! 93-as C18NZ astrám van. Tomasetto gázrendszer van benne. A problémám az, hogy menet közben ha tartok egy bizonyos sebességet (pl 80 km/h) elkezd rángatni. Ha lassítok és hagyom,hogy alapjáratonn szaladjon az alapjárat leesik 500 ra, és egész addig marad amíg hozzá nem érek a gázpedálhoz. Ha viszont megállok és kiveszem sebességből és hagyom, hogy menjen alapjáraton akkor normális az alapjárat. Járt már így valaki esetleg valami ötlet?? Nem ismerem ezt a Tomasetto rendszert. De próbáld meg kitisztítani a gázkapcsolót, esetleg szűrő csere 40000-km után már ajánlott. Ha fékezés közben leesik az alapjárat akkor valahol fars levegőt szív így híg lesz a keverék. Nézd át a vákum csöveket főleg a fékrásegítőnél a szorító bilincsek közelében szokott elrepedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_lajos Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 Nem ismerem ezt a Tomasetto rendszert. De próbáld meg kitisztítani a gázkapcsolót, esetleg szűrő csere 40000-km után már ajánlott. Ha fékezés közben leesik az alapjárat akkor valahol fars levegőt szív így híg lesz a keverék. Nézd át a vákum csöveket főleg a fékrásegítőnél a szorító bilincsek közelében szokott elrepedni. Köszönöm az ötletet, megprobálom.Amugy csak 3000-et mentem vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 Köszönöm az ötletet, megprobálom.Amugy csak 3000-et mentem vele. A sárga hibalámpa a műszeregységben nem szokott világítani ilyenkor? Olyan, mintha sebességjele nem lenne az ECU-nak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
prepuk Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 Üdv! Nemrég vásároltam egy 97-es Astrát X14NZ motorral és gáz szettel. Minden nagyon happy, csak egy kis zavaró probléma van. Ha gázzal megyek és beállok egy állandó tempóra akkor kigyullad a motorvezérlés visszajelző lámpám. Mindegy, hogy milyen tempóval közlekedek. Akkor alszik el ha gyorsítok vagy a motor visszaesik alapjáratra. Gondoltam rá, hogy valami kontakt hiba lehet a vezérlésben, de benzinnel ezt sose csinálja. Autószerelőt kérdeztem, szerinte a gáz bezavarja a lambda szondát. De fogyasztásban szerintem elég jó mert vegyes használattal 8,0-8,3 liter gázból. Valaki találkozott már ilyen hibával vagy van ötlete a megoldására? Előre is mindent kössz! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 Üdv! Nemrég vásároltam egy 97-es Astrát X14NZ motorral és gáz szettel. Minden nagyon happy, csak egy kis zavaró probléma van. Ha gázzal megyek és beállok egy állandó tempóra akkor kigyullad a motorvezérlés visszajelző lámpám. Mindegy, hogy milyen tempóval közlekedek. Akkor alszik el ha gyorsítok vagy a motor visszaesik alapjáratra. Gondoltam rá, hogy valami kontakt hiba lehet a vezérlésben, de benzinnel ezt sose csinálja. Autószerelőt kérdeztem, szerinte a gáz bezavarja a lambda szondát. De fogyasztásban szerintem elég jó mert vegyes használattal 8,0-8,3 liter gázból. Valaki találkozott már ilyen hibával vagy van ötlete a megoldására? Előre is mindent kössz! <_< elszegényedik a keverék és ezt jelzi.......beállítás kérdése. milyen gázszett van benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
prepuk Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 elszegényedik a keverék és ezt jelzi.......beállítás kérdése. milyen gázszett van benne? Tudomásom szerint Lovato. Ez nagy bibi, hogy szegény a keverék? (Nem igazán értek hozzá azért kérdek ilyen hülyeségeket.) Be tudom állítani magamtól? Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_lajos Elküldve Február27, 2011 Megoszt Elküldve Február27, 2011 A sárga hibalámpa a műszeregységben nem szokott világítani ilyenkor? Olyan, mintha sebességjele nem lenne az ECU-nak. Nem. Még egyszer sem gyúlt ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Február28, 2011 Megoszt Elküldve Február28, 2011 Köszönöm az ötletet, megprobálom.Amugy csak 3000-et mentem vele. Ha 3000-et mentél vele az a szűrő még biztos tiszta. Próbálj alapjáraton állítani, csakis üzem meleg motoron!! A párologtatón / gázkarburátor / kell lenni egy nagyobb kb. 1 cm vastag csavarnak . Jegyezd meg hogy áll a csavar, ezután állíts rajta negyed fordulatot kifelé csavarva a motor fordulatszámnak változni kell. Így tudsz alapjáratot állítani ki-be tekerve de csak negyed fordulat. Ha nem működik vissza tekered a jelzéshez ezen már csak a service segít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Február28, 2011 Megoszt Elküldve Február28, 2011 Ha 3000-et mentél vele az a szűrő még biztos tiszta. Próbálj alapjáraton állítani, csakis üzem meleg motoron!! A párologtatón / gázkarburátor / kell lenni egy nagyobb kb. 1 cm vastag csavarnak . Jegyezd meg hogy áll a csavar, ezután állíts rajta negyed fordulatot kifelé csavarva a motor fordulatszámnak változni kell. Így tudsz alapjáratot állítani ki-be tekerve de csak negyed fordulat. Ha nem működik vissza tekered a jelzéshez ezen már csak a service segít. Erre a csavarra gondolsz? Itt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Február28, 2011 Megoszt Elküldve Február28, 2011 Erre a csavarra gondolsz? Itt! nem erre gondolt......az oldalán van egy vastagabb ami ricnis felületü. ezt a fajta redit sokan rosszúl állítják be......a fotón lévő csavarral kell beállítani az alapjáratot a ricnissel meg finoman hozzá kell hangolni a nagy membránt.....ha ezt nem teszed meg akkor váltásoknál nagy lesz a fordulat visszaesése. ha nincs benne gyakorlatod akkor nem könnyü beállítani..... ha csak akkor szegényedik el a keverék ha tartod a sebességet sík úton akkor az még nem baj önmagában....ha nyomsz egy kis gázt és akkor sem dúsul be kellőképen az már lehet káros....a dugók nem kultíválják a szegénykeverékes terhelést. kellene egy lambdamonitor........ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Március1, 2011 Megoszt Elküldve Március1, 2011 nem erre gondolt......az oldalán van egy vastagabb ami ricnis felületü. ezt a fajta redit sokan rosszúl állítják be......a fotón lévő csavarral kell beállítani az alapjáratot a ricnissel meg finoman hozzá kell hangolni a nagy membránt.....ha ezt nem teszed meg akkor váltásoknál nagy lesz a fordulat visszaesése. Ehez a csavarhoz akartam még hozzáfűzni hogy vezérlés cserénél haverom kicsavarta teljesen azt gondolta valami légtelenítő cucc a víz miatt de nem is ez a lényeg. Ahol beleszerelték az autóba a gázt elküldtem képen hogy most az mi meg, hogy mert nem tudtjuk hogy hány fordulatot lett kicsavarva ezt a választ kaptam! "Kettő egész fordulatot kell kitekerni a teljesen becsavart állapotból." Aztán felhívtam mert, hogy mégis mi a lényege a csavarnak azt mondta az alapjáratot lehet kicsit állítani rajta ahogy írtad is, de mondta nem sok szerepe van benne mivel ugye autómata szívatós az Opel, így az a csavar csak a karbis autóknál lényeg. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Március1, 2011 Megoszt Elküldve Március1, 2011 Sajnos az Adminok csesztek a kérésemre, de gondoltam ha már összeszenvedtem akkor azért ide berakom nektek hátha valakinek nincs meg és segítséget nyújtana pár kérdésben neki! :D Gázcucc! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Március1, 2011 Megoszt Elküldve Március1, 2011 Ehez a csavarhoz akartam még hozzáfűzni hogy vezérlés cserénél haverom kicsavarta teljesen azt gondolta valami légtelenítő cucc a víz miatt de nem is ez a lényeg. Ahol beleszerelték az autóba a gázt elküldtem képen hogy most az mi meg, hogy mert nem tudtjuk hogy hány fordulatot lett kicsavarva ezt a választ kaptam! "Kettő egész fordulatot kell kitekerni a teljesen becsavart állapotból." Aztán felhívtam mert, hogy mégis mi a lényege a csavarnak azt mondta az alapjáratot lehet kicsit állítani rajta ahogy írtad is, de mondta nem sok szerepe van benne mivel ugye autómata szívatós az Opel, így az a csavar csak a karbis autóknál lényeg. :D nekem injektorosban van......és érdekes ezzel lehet precízen beállítani az alapjáratot......ha szétszeded a redit egyszer és megérted a műkődését akkor majd rájössz. ez olyan dolog amit személyesen jobban be lehet mutatni,mint itt leírni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március1, 2011 Megoszt Elküldve Március1, 2011 Sajnos az Adminok csesztek a kérésemre, de gondoltam ha már összeszenvedtem akkor azért ide berakom nektek hátha valakinek nincs meg és segítséget nyújtana pár kérdésben neki! :lol: Gázcucc! Ha nem kerül be a Gyíkbe, akkor azzal segíthetsz másokon, hogy berakod az aláírásodba a linket, így akinek kell megtalálja. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Erre a csavarra gondolsz? Itt! Magyarul a képen látható csavarral a mennyiséget , a reduktor elején levő nagy ricnis fejű alapjárat csavarral pedig hozzá lehet állítani a minőséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 nekem injektorosban van......és érdekes ezzel lehet precízen beállítani az alapjáratot......ha szétszeded a redit egyszer és megérted a műkődését akkor majd rájössz. ez olyan dolog amit személyesen jobban be lehet mutatni,mint itt leírni.... Oké én csak azt írtam amit a beszerelő műhelyes "Műszaki szaktanácsadó" írt emailbe ill telón mondott utánna. Ha nem kerül be a Gyíkbe, akkor azzal segíthetsz másokon, hogy berakod az aláírásodba a linket, így akinek kell megtalálja. :D Ez egy jó ötlet! :D Bár ha kell valakinek majd linkelem neki! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Pár kép a rendszer elemeiről: (külföldi fórumos linkek) http://motolpg.za.pl/lpg_serwis.htm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=342934 http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php...pic&t=70718 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic192994.html Csak érdeklődőknek. Senkit nem biztatok otthoni gázrendszer szerelésre, mert akik értenek is hozzá, tudják, hogy a valóságban azért egy kicsit azért többről van szó (mint hogy képek alapján megállapítani, hogy "hát ezt én is meg tudnám csinálni, minek fizessek érte"). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Csak érdeklődőknek. Senkit nem biztatok otthoni gázrendszer szerelésre, mert akik értenek is hozzá, tudják, hogy a valóságban azért egy kicsit azért többről van szó (mint hogy képek alapján megállapítani, hogy "hát ezt én is meg tudnám csinálni, minek fizessek érte"). Beszerelésre vagy karbantartásra gondolsz? Amúgy igen igazad van, én pl úgy vagyok vele inkább elviszem olyanhoz aki naponta min. 3db-ot szed szét/rak össze, minthogy egy 200Ft-os alkarésszel csináljak pár 10ezer Ft-os kárt, ha netán nincs meghúzva rendesen vagy esetleg túl lesz húzva valami. Én is pl utálom ha elhoznak hozzám valami Infós cuccot amibe már belebarmoltak és az 5 perces meló helyett szívok vele másfél napot, mert hogy úgy gondolta az illető, hogy ezt ő is meg tudja csinálni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Beszerelésre vagy karbantartásra gondolsz? Amúgy igen igazad van, én pl úgy vagyok vele inkább elviszem olyanhoz aki naponta min. 3db-ot szed szét/rak össze, minthogy egy 200Ft-os alkarésszel csináljak pár 10ezer Ft-os kárt, ha netán nincs meghúzva rendesen vagy esetleg túl lesz húzva valami. Én is pl utálom ha elhoznak hozzám valami Infós cuccot amibe már belebarmoltak és az 5 perces meló helyett szívok vele másfél napot, mert hogy úgy gondolta az illető, hogy ezt ő is meg tudja csinálni. :D Régebben foglalkoztam LPG beszereléssel, javítással, beállítással és karbantartással. A márkaszervizünknek megvolt a megfelelő felszereltsége. Sokat csináltam a gyári dual skodákat is Landi Renzo gázbefecskendezéssel, illetve a karburátorosig elég sok típust. (Többek között a már említett Páhi szervizbe is küldtek továbbképzésre, azért is merem őket ajánlani.) Mára már egyáltalán nem foglalkozok autógázzal (rengeteget felejtettem is), de az alatt az idő alatt megtanultam, hogy a gázos autóknak "külön lelki világa van", amit csak tapasztalt szaki ért a többi csak találgat. Amit legjobban utáltam, azok az öntanulós rendszerek, mikor elbutította az autó saját magát. A tanult értékeket folyamatosan törölni kellett az agyából és volt olyan is nem egyszer, hogy rontani kellett az értékeken, ahhoz hogy az autó javuljon (és ezt meg is tartsa) és ezeket csak érzésből, tapasztalatból lehetett eltalálni hogy mit, mikor és mennyit. És most nem arról beszélek, mikor beülök a laptoppal és menet közben beállítom. Vagy például mikor egy régebbi típust visznek beállításra, az az igazi LPG szerelő, aki mielőtt bármit is csinálna tesz bele egy új levegőszűrőt és ellenőrzi a gyújtás elemeit (akár cseréli is), különben feleslegesen dolgozik, az eredmény csak ideiglenes lesz (pl. egy levegőszűrő csere után megint panasz lesz az autóra). A gyújtás alkatrészek pedig azért fontosak, mert az LPG sokkal jobban próbára teszi őket és ilyenkor előjönnek olyan hibák is, ami benzin üzemnél nem. Csak sok tulaj ezt nem érti meg és oda viszi ahol csak tekergetnek egy kicsit a csavarhúzóval és ennyi. Összetett dolgok ezek nagyon, nem csak annyiból áll, hogy cserélem a két gázszűrőt meg néha felújítom a reduktort meg néha kiveszem a tartályt. Bár a Lovato és Zavoli még mindig sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint a Landi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts