Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

ööö, azthiszem inkább lassan teker. De majd délután megnézem (most van első nagyszervizen). Hétvégére beviszem az akkut és feltöltöm, azt biztos nem árt, mivel 3 hete van nálam az autó és ezidő alatt ment 20km-t (papírmunkákra és szervízre várt). Előtte meg kereskedésben állt. Remélem csak lemerült az akku.

De arra figyelj, hogy ha a belső ellenállása megnövekedett akkor feltöltve is lassan fog tekerni.

Töltögettem én is, de hiába:(

Link to comment
Megosztás:

Ugye én az ajtó tövénél található kis gombra gondoltam, és azt egy kereszthornyos csavar fogja. Tekert ki, húzd ki a kapcsolót, húzd le a fülről a sarut, és testeld le, ha felgyullad a belső világítás, akkor ott van a baj.

Zotya! Hagyd már azt az ajtó kapcsoló gombot. Olyan nincs, hogy egyszerre mind romoljon/oxidálódjon el. Máshol lesz az a hiba...

Ha van riasztód, akkor össze lehet kötve, hogy a csomagtér nyitására is reagáljon.

Most hogy mondod... csomagtartóban néztem egyszer, hogy valami plussz vezeték van odatekerve a kapcsolóra. Akkor ez lehet tényleg a riasztó miatt van hogy egyszerre világít.

Először akkor azt nézd meg, ha ezután se, akkor a motor testelését nézd meg. Barna vezetékek. Ha zöldesen oxidosak a saruk, vezetékvégek, akkor azok cserélendőek. Próbaképp azért húzz rá a csavarokra. Van is egy átkötés a szívósorról a hengerfejre, szövött réznek kell még neked lennie. Az például nagyon rohadós típus. Persze facelift utáni motoroknál már kicserélték szigetelt vezetékre, de a kép alapján a tiedé még nem faceliftes.

Azért én megnézném magát a töltés jelző izzót is a műszerfelban.

Link to comment
Megosztás:

na megpróbáltam utána járni a dolgoknak.

nekem eredetileg, nem is ilyen generátornak kellene benne lennie.

ez egy Bosch 120 488 153 típusú generátor, ami külső fesz.szabályzós.

ehhez nem találok jelenleg semmit, vagyis diódasor van, 7000 kemény forintért.

jelenleg keresem az okát a hibának, ugyanis fordulaton van töltés, alapjáraton pislákol a töltésjelző.

délután oldalra fordult az ékszíj, így cserés lett, amit nem is bánok, mivel dayco volt.

az új szíjjal is ezt produkálta, annyi változással, hogy most már a töltés lámpa se világít ha gyújtásra teszem.

egyszerűen eltűnt.

Azért én megnézném magát a töltés jelző izzót is a műszerfelban.

Ezt akartam pont én is írni, a jelenség eléggé olyan, mintha nem lenne gerjesztése annak a generátornak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám a következő: az egyik kulcsom eltünt. Mivel immobiliser-es, drágán tudnák lemásolni. Az immobiliset ki lehet iktatni, hogy ne okozzon semmi gondot? Esetleg a kulcsot, ami megvan, ráerősíteni valahogy, hogy azt érzékelje és akkor simán lemásolni belőle kettőt?

Milyen ötletetek van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám a következő: az egyik kulcsom eltünt. Mivel immobiliser-es, drágán tudnák lemásolni. Az immobiliset ki lehet iktatni, hogy ne okozzon semmi gondot? Esetleg a kulcsot, ami megvan, ráerősíteni valahogy, hogy azt érzékelje és akkor simán lemásolni belőle kettőt?

Milyen ötletetek van?

Szoktak olyant csinálni, hogy kiveszik a kulcsból a csippet, odaragasztják a kormányoszlopra hogy érzékelje az immó, és onnantól kezdve sima másolt kulcsal indítani.

Link to comment
Megosztás:

Szoktak olyant csinálni, hogy kiveszik a kulcsból a csippet, odaragasztják a kormányoszlopra hogy érzékelje az immó, és onnantól kezdve sima másolt kulcsal indítani.

Ilyesmire gondoltam volna! A kulcsnak a műanyag részében van chip? Azt meg ki kell próbálgatni, hogy hol érzékeli?

Link to comment
Megosztás:

Ilyesmire gondoltam volna! A kulcsnak a műanyag részében van chip? Azt meg ki kell próbálgatni, hogy hol érzékeli?

Igen. Ha a kulcs fejét szétpattintod, akkor találsz benne, egy pici fekete EZT és ITT. Ha nem találod, akkor gyorsan nézz körbe a földön, mert túl jól sikerült szétpattintani a kulcsot <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szivargyújtóban hogyan lehet izzót cserélni astra f? Kösszi

Egyszerűen, és hosszan, vagy röviden, de fájdalmasan, és nehezen.

A verzió: Kardánbox-ki (bőrszoknyák feltép, középső kis tároló-tálca felpattint, csavarok kiteker, lábtércsavarok kiteker, hátsó hamutartó alatti csavarok kiteker, felemel, kifordít, kicserél, örül.

B verzió: befekszel az anyós oldali lábtérbe, úgy, hogy a kardánbox mögé, be tudj nyúlni. Ha elég hosszú a kezed, akkor eléred. Ha már vágja a kezed a műanyag, akkor kotorászol jó helyen. A szivargyújtó csatlakozónak oldalról van nekinyomva, az izzó foglalata, így csak egy drót megy rá, a másik érintkező, a szivargyújtó csatihoz érintkezik. Ha sikerült kitapogatni, kihúzod, meglátod benne az izzót (pici műanyag foglalatban van benne) kihúzod belőle, beletolsz egy másik izzót (LED-et, ha olyan perverz vagy mint én :D ) és megpróbálod visszanyomni a helyére. Persze vakon, és persze csak egy féle képpen megy bele. Ha jól megy, és vissza tudod rakni, akkor így a gyorsabb, ha nem vagy jó a vakon-szerelésben, egykézzel, fejjel lefelé lógva a műszerfal alatt, akkor gyorsabb, és egyszerűbb, ha kiveszed a boxot. <_<

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűen, és hosszan, vagy röviden, de fájdalmasan, és nehezen.

A verzió: Kardánbox-ki (bőrszoknyák feltép, középső kis tároló-tálca felpattint, csavarok kiteker, lábtércsavarok kiteker, hátsó hamutartó alatti csavarok kiteker, felemel, kifordít, kicserél, örül.

B verzió: befekszel az anyós oldali lábtérbe, úgy, hogy a kardánbox mögé, be tudj nyúlni. Ha elég hosszú a kezed, akkor eléred. Ha már vágja a kezed a műanyag, akkor kotorászol jó helyen. A szivargyújtó csatlakozónak oldalról van nekinyomva, az izzó foglalata, így csak egy drót megy rá, a másik érintkező, a szivargyújtó csatihoz érintkezik. Ha sikerült kitapogatni, kihúzod, meglátod benne az izzót (pici műanyag foglalatban van benne) kihúzod belőle, beletolsz egy másik izzót (LED-et, ha olyan perverz vagy mint én :D ) és megpróbálod visszanyomni a helyére. Persze vakon, és persze csak egy féle képpen megy bele. Ha jól megy, és vissza tudod rakni, akkor így a gyorsabb, ha nem vagy jó a vakon-szerelésben, egykézzel, fejjel lefelé lógva a műszerfal alatt, akkor gyorsabb, és egyszerűbb, ha kiveszed a boxot. <_<

Hello

faca ez tényleg egyszerű röviden szét kell szedni az egészet épp úgy mint a fűtéskapcsolónál na ez is egy napos meló lesz úgy érzem. Sofita izzó megy amúgy bele olyan mint a belsőtér világításba? Kösszi szépen a leírást

Adam

Link to comment
Megosztás:

Hello

faca ez tényleg egyszerű röviden szét kell szedni az egészet épp úgy mint a fűtéskapcsolónál na ez is egy napos meló lesz úgy érzem. Sofita izzó megy amúgy bele olyan mint a belsőtér világításba? Kösszi szépen a leírást

Adam

Nem vészes. Ha a szétszedős változatot csinálod, az is össz. 7 darab csavar, és semmi mást nem kell bontani hozzá. (először, egyedül, cigivel együtt megcsináltam 15 perc alatt <_< ) A belső világítás sofita, ez egy pici rizsszemizzó, abból is a kisebbik, ami műanyag foglalatba van belecsúsztatva.

Link to comment
Megosztás:

Nem vészes. Ha a szétszedős változatot csinálod, az is össz. 7 darab csavar, és semmi mást nem kell bontani hozzá. (először, egyedül, cigivel együtt megcsináltam 15 perc alatt <_< ) A belső világítás sofita, ez egy pici rizsszemizzó, abból is a kisebbik, ami műanyag foglalatba van belecsúsztatva.

oké

lehet most meg is nézemaztán szolok ha kész :-d

Készen is vok igaz sárgán világit ha lesz pénzem fehér lesz ideiglenesen jó ez

Nagyon szépen köszönöm a segitséget ha egyszer találkozunk jövök neked egyel!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kérdeztem már egyszer, de hátha elkerülte valakinek a figyelmét, aki tud segíteni.

Isuzu diesel Astrámon generátorcsere előtt vagyok, sikerült is megvenni az újat, azonban az új 4 pólusú, míg a régi 2.

Az lenne a kérdés, hogy lenne-e valakinek egy robbantott ábrája a generátorokról, vagy legalább tapasztalata, hogy mit hogyan kell kötni. Sok szívástól kímélnétek meg... <_<

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Öt éve van már meg az Astrám (X14XE, 1997) és azóta szenved a km órával. A fő probléma, hogy zörög a spirál nagyon! Időnként el is törik, ez idő alatt 2-3 spirált megevett. A zörgést csak úgy tudtam pár hétre megszüntetni, hogy gépzsírral jól megkentem a spirál óra felöli részét. Voltam bontóban és kipróbáltam 4-5 különböző műszerfalat (km órát), 3 különböző méretű spirált, szétszedtem és megvizsgáltam a váltó felöli fogaskerekes adaptert (rendben van) és sehogy sem jöttem rá a kerepelés okára. Iszonyúan idegesítő. Mi lehet a baj? Mit ellenőrizzek még le? Mi a megfelelő spirál méret (autós webshopok is 3 különbözőt kínálnak)?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Öt éve van már meg az Astrám (X14XE, 1997) és azóta szenved a km órával. A fő probléma, hogy zörög a spirál nagyon! Időnként el is törik, ez idő alatt 2-3 spirált megevett. A zörgést csak úgy tudtam pár hétre megszüntetni, hogy gépzsírral jól megkentem a spirál óra felöli részét. Voltam bontóban és kipróbáltam 4-5 különböző műszerfalat (km órát), 3 különböző méretű spirált, szétszedtem és megvizsgáltam a váltó felöli fogaskerekes adaptert (rendben van) és sehogy sem jöttem rá a kerepelés okára. Iszonyúan idegesítő. Mi lehet a baj? Mit ellenőrizzek még le? Mi a megfelelő spirál méret (autós webshopok is 3 különbözőt kínálnak)?

Én eddig úgy értelmeztem, itt a fórumon elhangzottakból, hogy álltalában az utángyártott spirálok zörögnek. A gyári elvileg nem. De ha már próbáltál másikat is akkor csak nem volt mind u.gy. Szal nem tudok konkrétat mondani.

Link to comment
Megosztás:

ööö, azthiszem inkább lassan teker. De majd délután megnézem (most van első nagyszervizen). Hétvégére beviszem az akkut és feltöltöm, azt biztos nem árt, mivel 3 hete van nálam az autó és ezidő alatt ment 20km-t (papírmunkákra és szervízre várt). Előtte meg kereskedésben állt. Remélem csak lemerült az akku.

Pénteken felraktam a töltőre az akkut. A kicsit gagyi bosch akkutöltő kicsivel 3A felett mutatott. Rajta volt a töltőn vasárnap délelőttig, akkor kb. 2A-t mutatott a töltő műszere. Ma reggel beraktam a kocsiba az akkut. Megint nehezen indult. Tekert, tekert lassan és nehezen beindult. Jöttem kb. 5-7 km-t, amikor megálltam 5 percre. Utána első pöccre indult.

Akku baj lehet?

Sajnos az akku feszültségét elfelejtettem megmérni <_<

Link to comment
Megosztás:

Pénteken felraktam a töltőre az akkut. A kicsit gagyi bosch akkutöltő kicsivel 3A felett mutatott. Rajta volt a töltőn vasárnap délelőttig, akkor kb. 2A-t mutatott a töltő műszere. Ma reggel beraktam a kocsiba az akkut. Megint nehezen indult. Tekert, tekert lassan és nehezen beindult. Jöttem kb. 5-7 km-t, amikor megálltam 5 percre. Utána első pöccre indult.

Akku baj lehet?

Sajnos az akku feszültségét elfelejtettem megmérni :D

Igen, szerintem vegyél egy másik akkut. De ha nagyon biztos akarsz lenni benne kérjél kölcsön egy akksit. Ha nem tudsz, elhozhatod hozzám a X kerületbe munkaidőn kívül és megnézheted az enyémmel:)

DE én így 99%-ra akkut mondok

Link to comment
Megosztás:

Hello

Ha már készítettél róla fotót akkor megtudod mondani pl. hogy, izzót vajon hol lehet bele vásárolni. én eddig nem jártam sikerrel.

Nem létszükség de ha van ilyen funkciója akkor legyen kihasználva..

Üdv

Adam

Ehhez a témához szerettem volna hozzá szólást fűzni: Létrehozva: #21986

Link to comment
Megosztás:

Hello

Ha már készítettél róla fotót akkor megtudod mondani pl. hogy, izzót vajon hol lehet bele vásárolni. én eddig nem jártam sikerrel.

Nem létszükség de ha van ilyen funkciója akkor legyen kihasználva..

Üdv

Adam

Ehhez a témához szerettem volna hozzá szólást fűzni: Létrehozva: #21986

Nem én készítettem a fotót, csak google-power segítségével találtam képet amin rajta van az immo-chip :D Nem az én kulcsom. :lol: (az enyémben is van, de ebbe tettem egy LED-et, és ez sem világít, csak azért van benne, hogy betömjem az izzó helyét a kulcson :D )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.