Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ablakfűtéses témához. A próbalámpával az ablakfűtés két szélénél nézted a feszt vagy egy testpont és az ablakfűtés + bevezetése között. Próbáld meg a szélvédő 2 pontja között ha ott jelen van akkor egy multiméter negatívját tedd le vhol testre majd indítsd el a motort ab fűtés be utána a +mérőzsinórral tapints rá a nagy fő szálra ha ott van az akkufesz már jó utána próbálj távolabb menni egy fűtészálon úgy kell csökkenni a fesznek. Félúton már kb 4-5 V ot fogsz látni ha végig 12V van akkor hibás a test. Vagy leszakadt a bevezető fül. Ha a szálakon abszolut nem mérsz feszt akkor a pozitív bevezetés sérült meg

Néztem testhez is a + oldalt, meg a két szélét is. Sajna nincs multiméterem, de majd kerítek egyet. A füleket néztem az üvegen, stabilnak tüntek, de hogy a kontaktus jó-e, azt nem tudom. Ragasztva van az, vagy hogy?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Neked Fort,de azt csak most nézem,hogy a tartályod is szutykos,az meg lehet mástól is,olajhűtő tömítés átereszt,vagy mondtak valami o gyűrűket porlasztóknál.Passz.

Ilyen állapotok uralkodnak a kiegyenlítőben! <_<

thumb-83E8_4D592530.jpg thumb-677A_4D592530.jpg

A légszűrőház felett mi ez a kattogó alkatrész? thumb-10C0_4D592530.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kérem akinek van ötlete, esetleg tapasztalt ilyet, az ossza meg Velem is <_<

Az alábbi problémával fordulok hozzátok:

Opel Astra G 1.4 16V 1999 (X14XE) ~170.000Km

Az autó pár napja erősebb gyorsításkor dadog, 3 hengeres lesz.

Aztán általában kiforogja magát, és megy szépen tovább 4 hengerrel. Kis gázon szinte sosem csinálja.

A probléma általában nem jelentkezik az első 5-10 percben , amíg hideg a motor.

Cseréltünk gyertyákat, gyári GM. A régi gyertyák nem voltak sem olajosak, sem benzinesek. Kompressziót mértünk, rendben van. Most kapott egy égéstér/injektor tisztítót és 3000 Fordulaton tartva elmentünk vagy jó 50Km-t, hátha a városi totojázás a baja. Az autó nem erőtlen, a hiba teljesen ad-hoc jelleggel tűnik fel és el.

A check engine nem világít, ezért gondolom nem tárol hibakódot.

Nagy vonalakban ennyi, előre is köszi:

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kérem akinek van ötlete, esetleg tapasztalt ilyet, az ossza meg Velem is <_<

Az alábbi problémával fordulok hozzátok:

Opel Astra G 1.4 16V 1999 (X14XE) ~170.000Km

Az autó pár napja erősebb gyorsításkor dadog, 3 hengeres lesz.

Aztán általában kiforogja magát, és megy szépen tovább 4 hengerrel. Kis gázon szinte sosem csinálja.

A probléma általában nem jelentkezik az első 5-10 percben , amíg hideg a motor.

Cseréltünk gyertyákat, gyári GM. A régi gyertyák nem voltak sem olajosak, sem benzinesek. Kompressziót mértünk, rendben van. Most kapott egy égéstér/injektor tisztítót és 3000 Fordulaton tartva elmentünk vagy jó 50Km-t, hátha a városi totojázás a baja. Az autó nem erőtlen, a hiba teljesen ad-hoc jelleggel tűnik fel és el.

A check engine nem világít, ezért gondolom nem tárol hibakódot.

Nagy vonalakban ennyi, előre is köszi:

Karesz

hy

lehet gyujtotrafo a sogorom fordja ugyan ezt csinálta,trafocsere megoldotta a probléméját!

eleinte csak hirtelen gázadásra csinálta,aztán egyre roszzabbá vált!

Link to comment
Megosztás:

Hát sajnos, hogy hengerfejes a verda az bebizonyosodott. Szét lett ma szedve... Hengerfej valószínűleg repedt. Hegeszteni, síkolni, kompressziót kell mérni. A rosszabb az, hogy annyi víz folyt a motorba, hogy fel kell újítani. :D

Kicsit rosszul érintett a dolog. 2-3 kilóban benne lesz a javítás. Fel kell fúrni a hengereket mert most már elkezdett kotyogni a dugattyú. Új dugó, csúszócsapágyak csere csapszegegek stb. <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát sajnos, hogy hengerfejes a verda az bebizonyosodott. Szét lett ma szedve... Hengerfej valószínűleg repedt. Hegeszteni, síkolni, kompressziót kell mérni. A rosszabb az, hogy annyi víz folyt a motorba, hogy fel kell újítani. :D

Kicsit rosszul érintett a dolog. 2-3 kilóban benne lesz a javítás. Fel kell fúrni a hengereket mert most már elkezdett kotyogni a dugattyú. Új dugó, csúszócsapágyak csere csapszegegek stb. <_<

bakker...

inkább nézzél valami bontott motort..

szerintem ne hegesztesd meg a hengerfejet ...inkább csere.

Link to comment
Megosztás:

bakker...

inkább nézzél valami bontott motort..

szerintem ne hegesztesd meg a hengerfejet ...inkább csere.

Még nem biztos a hegesztés. Lehet csak vetemedett és csak síkolás is elég. Viszont a motor többi részét rendesen hazavágta. A bontott motor sajnos lutri. És mire átpapíroznám ugyanott tartanék valahol. Így meg lesz egy felújított motor.

Csak hát az összeg rendesen pofán vágott <_<

Link to comment
Megosztás:

Még nem biztos a hegesztés. Lehet csak vetemedett és csak síkolás is elég. Viszont a motor többi részét rendesen hazavágta. A bontott motor sajnos lutri. És mire átpapíroznám ugyanott tartanék valahol. Így meg lesz egy felújított motor.

Csak hát az összeg rendesen pofán vágott <_<

benne van hogy lutri...

de az is benne van hogy nem lehet már fúrni..

na majd kiderül :D

Link to comment
Megosztás:

köszi.

Több ismerős ezt javasolta, remélem megjavul a csere után.

Csere előtt azért érdemes lenne kipróbálni egy donor, jól működő kölcsönbevett trafóval, ha van rá lehetőséged. Nehogy más legyen a gond, aztán egy 40-est eldurrantottál. Trafó nálam is hasonlóan (bemelegedés után) kezdett haldokolni, de az dobta a sárgát is. Ha cserés lesz, gyárit vegyél.

Link to comment
Megosztás:

Még nem biztos a hegesztés. Lehet csak vetemedett és csak síkolás is elég. Viszont a motor többi részét rendesen hazavágta. A bontott motor sajnos lutri. És mire átpapíroznám ugyanott tartanék valahol. Így meg lesz egy felújított motor.

Csak hát az összeg rendesen pofán vágott <_<

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

részvétem! ez egy probát megér hátha mondanak valami okosat?

http://www.opelalkatresz.hupont.hu/23/mororok-es-alkatreszei

Link to comment
Megosztás:

Még nem biztos a hegesztés. Lehet csak vetemedett és csak síkolás is elég. Viszont a motor többi részét rendesen hazavágta. A bontott motor sajnos lutri. És mire átpapíroznám ugyanott tartanék valahol. Így meg lesz egy felújított motor.

Csak hát az összeg rendesen pofán vágott <_<

Ismerős téma, részvétem. :D

Link to comment
Megosztás:

Csere előtt azért érdemes lenne kipróbálni egy donor, jól működő kölcsönbevett trafóval, ha van rá lehetőséged. Nehogy más legyen a gond, aztán egy 40-est eldurrantottál. Trafó nálam is hasonlóan (bemelegedés után) kezdett haldokolni, de az dobta a sárgát is. Ha cserés lesz, gyárit vegyél.

lekopogom, de elvileg ez jön a héten. és sikerült alkudni is

thumb-DFBC_4D5977E3.jpg

Link to comment
Megosztás:

Mit mondott a szerelő? Ma vitted ugye?

Nem vittem egyenlőre szerelőhöz mert semmi probléma nincs a működésével most még!Vizet nem eszi,motor egyenletesen jár,gyorsul,indúl rendesen stb!

Annyit vettem észre ma hogy az olajszűrő tetejének a tömítő gumija el volt csúszva <_< és ott köpött ki nem is kevés olajat!

Lehetséges hogy annyira koszos az olajszűrő hogy ez miatt kinyomhatta ott az olajat?Előző olajcsere előtt

a szelepfedél le volt szedve és nem kevés olajsár volt a motorban,az lett kicsit kipucolva!

Holnap azért veszek egy új szűrőt és remélem az a probléma megoldódik!A kiegyenlítőben lévő kosz-olaj okáról nem tudok semmit még!

Link to comment
Megosztás:

Neked is fel lett újítva a motorod? Legalább azóta megy rendesen gond nélkül? Valami bíztatás?

Egy évvel ezelőtt lett megfúrva + hengerfej felújítás + ami ezekkel jár. Ha szereted az autódat, meg akarod tartani és meg tudod fizetni a felújítást, vágj bele. Én is kétkedtem, hogy nem lesz az már olyan, mint a régi, de a gépmunkát rendesen megcsinálták, uhuhu tanácsait követve magam járattam be szépen. Azóta is úgy jár, mint a Doxa, olajfogyasztás semmi. Eddig én nem bántam meg, hogy belevágtam.

Először én is köröztem a bontott motorok körül, de az egyikkel ez volt a baj, a másikkal meg a papír, meg az egész egy nagy bizonytalanság. Biztos ki lehetne fogni egy megkímélt darabot (bár 1.2-ből nincs annyi, mint 1.4-ből vagy 1.6-ból), de nekem annó göröngyösnek tűnt a dolog, ráadásul ismeretségem se nagyon volt a bontós világban, vagy a kintről behozott cuccokban...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.