Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hm, be vagyok regisztrálva még pár dízeles fórumba(Fiat, Peugeot, Ford, stb...) ott egy kicsit nagyobb pörgés van így tél körül. :excl:

Tavaly ilyenkor egy Fiat Tipohoz keresgéltem motorblokkot, mert kiment benne a hajtókarcsapágy minden előzetes tünet nélkül.

Ez az Opel tiszta unalom, ez csak megy, megy, és megy....:(

Link to comment
Megosztás:

Így van, a vékonyabb vezetékek egy hőgombára mennek, ami ha jól emléxem, 5°C alatt egy relén keresztül kapcsol villanyt a vastagabb vezetékes csatira.

Azt hogyan lehet ellenőrízni, hogy (jól) működik-e a gázolaj előmelegítés? Most pl. már elég hideg van reggelente, kézzel pl. érzehető, hogy melegít?

Link to comment
Megosztás:

Hm, be vagyok regisztrálva még pár dízeles fórumba(Fiat, Peugeot, Ford, stb...) ott egy kicsit nagyobb pörgés van így tél körül. :(

Tavaly ilyenkor egy Fiat Tipohoz keresgéltem motorblokkot, mert kiment benne a hajtókarcsapágy minden előzetes tünet nélkül.

Ez az Opel tiszta unalom, ez csak megy, megy, és megy....:lol:

:lol: :lol: :o

Ezek már csak ilyenek! :excl: :lol:

Link to comment
Megosztás:

tegnap pár napi állás után a következő produkció:

2 fordulat, autó indul majd kb 5-6mp akadozó járás után leáll.

újabb indítás után megint fordul párat majd leáll....

ezután nyomtam egy padlógázt úgy indítottam, így indult, nem állt le, és a járása sem volt darabos.

levegősödhet?

izzítók cserélve, üzemanyag szűrő új, kompresszió 25 bar.

adagoló hideg oldali alapjárat kb 1200-1300-ra van állítva.

5letek?

melegben szépen indult, nem volt vele gond az első gázfröccsig tartó kopogáson kívül....

akkor is rájövök mi ez :excl:

ha kell kicserélek mindent :(

Link to comment
Megosztás:

tegnap pár napi állás után a következő produkció:

2 fordulat, autó indul majd kb 5-6mp akadozó járás után leáll.

újabb indítás után megint fordul párat majd leáll....

ezután nyomtam egy padlógázt úgy indítottam, így indult, nem állt le, és a járása sem volt darabos.

levegősödhet?

izzítók cserélve, üzemanyag szűrő új, kompresszió 25 bar.

adagoló hideg oldali alapjárat kb 1200-1300-ra van állítva.

5letek?

melegben szépen indult, nem volt vele gond az első gázfröccsig tartó kopogáson kívül....

akkor is rájövök mi ez :excl:

ha kell kicserélek mindent :(

Sorstársam! :-)

Csak nem "Lukács" adagolód van? A jlenség előtem sem ismeretlen, bár a motor nem ugyan az a tipus. Bár a napokban kezdte elfelejteni a dolgot és már alig észrevehetően dadog ketőt-hármat, de már nem áll le. Az okát nem tudom, mint ahogy a leállás okát sem tudtam kideríteni. Biztosan szemmelverték, vagy ráolvastak, csak már elmúlt. :-)

Különösebben nem bánkódom miatta, de azért engem is érdekelne mi okozhat ilyen "fantomfájdalmat" ezeknél a NagyNyugatiTeljesítményű autóknál. :-)

Link to comment
Megosztás:

Sorstársam! :-)

Csak nem "Lukács" adagolód van? A jlenség előtem sem ismeretlen, bár a motor nem ugyan az a tipus. Bár a napokban kezdte elfelejteni a dolgot és már alig észrevehetően dadog ketőt-hármat, de már nem áll le. Az okát nem tudom, mint ahogy a leállás okát sem tudtam kideríteni. Biztosan szemmelverték, vagy ráolvastak, csak már elmúlt. :-)

Különösebben nem bánkódom miatta, de azért engem is érdekelne mi okozhat ilyen "fantomfájdalmat" ezeknél a NagyNyugatiTeljesítményű autóknál. :-)

Enyém is így indul hidegben (Bosch adagolóval). Én betudom a hidegnek és a meglett kornak. Picit emeltebb fordulaton járatom néhány mp-ig aztán már szépen pöfög magától is. De ha orvosolható a probléma, akkor engem is érdekelne a megoldás.

Ja és nekem van a szűrő és az adagoló között visszacsapó szelep.

Link to comment
Megosztás:

Én az adagoló és a szűrő közé átlátszó csövet tette, azonna látszott, hogy valahol bubisodik a rendszer.

Végül meg is lett a bűnös.

Nekem a szűrő előtt van egy kis műanyag átlátszó szőrű, és azon is látszana a bubi, de nincsen. Illetve ami van, az a kezdetek óta ott van és ott is marad mert benne rekedt. Nem ereszti vissza az anyagot és eddíg sem tette mióta a tavasszal kicseréltem a visszacsapó szelepet. Az érdekes az, hogy akkor nem csinált ilyen dadogást és leállást, csupán eluntam az életem mire beindult.

Elképzelhető az, hogy a mostanában bele öntött csodaszerek, (souri, STP, Benzin, persze nem egszerre) oldottak le valami taknyot az adagoló belselyéből és azt kellet kidolgoznia? Elképzeltem amint megdagad a porlasztócsúcs -mint a rajzfilmekben-, hogy kikőpje a susnyákot. :-)

Link to comment
Megosztás:

Én raktam a szűrő elé is, de ott nem képződött bubi.

A szűrő egyik rézalátéte volt a bűnös és csak a szűrő után volt bubi.

Mentél vele, leállít, pár óra múlva indít, kutya baja.

Ha viszont ált egy napot, látszott a csövön, hogy a szűrő és az adagoló között szinte alaig maradt gázolaj.A szűrő előtt nem volt gond, de ilyenkor indításnál, beindult, köhögött párat, aztán leállt.

Nekem most ment bele 4 új Beru gyertya (10EFt/4db), de még mindig kicsit kopogósnak érzem a hangját és szerintem keveset eszik.

Előtöltésből kellene vissza venni és kaját adni neki kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Volt egy komám, annak egy 1979-es 123-as Mercije, a kompresszió benne 17-18 körül mozgott, télen pöc-röff indult.

Az öregemnek a 1985-ös Kadettje szintúgy indul. Pedig akkora kartergőze van már, meg orrfacsaró kipufogófüstje, hogy szerintem már kidöglesztette vele a kertben az összes vakondot, szöcskét, hangyát, stb...

A tanktól az adagolóig az összes gumicsövet meghajlítgattam, és amelyik már egy picit is repedezett volt, már dobtam is ki. Résolajcsövekkel együtt.

Legyen bármilyen tökéletes a dízelmotor, ha levegősödik....

Elég csak beírni a gugli keresőbe, hogy dízel, levegős...azon szoktam röhögni, hogy a 3-4 millás verdák is pont ugyanígy nem indulnak, mint a 100-200 ezres büdöskék.

2 hete vettem egy sima visszacsapószelepet 1400 forintért kb, belefújtam, és hol át tudtam fújni rajta, hol nem...de aztán megjavult magától. Most meg...hol pöccre indult az autó, hol nem. Kidobtam ezt a szelepet belőle, és helyrejött teljesen egy másikkal.

Ha meg túl kicsi az előtöltés, attól is indulhat nehezen az autó. Ha meg nagy, tönkrevágja a motort. Nagy előtöltéssel pöccre elindul, túl könnyen indul olyankor. Szinte nem is fordul körbe a főtengely.

Csak ez a levegősödés....

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szűrő előtt van egy kis műanyag átlátszó szőrű, és azon is látszana a bubi, de nincsen. Illetve ami van, az a kezdetek óta ott van és ott is marad mert benne rekedt. Nem ereszti vissza az anyagot és eddíg sem tette mióta a tavasszal kicseréltem a visszacsapó szelepet. Az érdekes az, hogy akkor nem csinált ilyen dadogást és leállást, csupán eluntam az életem mire beindult.

Elképzelhető az, hogy a mostanában bele öntött csodaszerek, (souri, STP, Benzin, persze nem egszerre) oldottak le valami taknyot az adagoló belselyéből és azt kellet kidolgoznia? Elképzeltem amint megdagad a porlasztócsúcs -mint a rajzfilmekben-, hogy kikőpje a susnyákot. :-)

Nekem is van szűrőcske, de visszacsapó az nincs. :excl: (a szűrőt le szoktam néha venni, és visszafelé simán ki tudom mosni benzinnel.. :lol: )

Nekem mikor ilyet produkált, akkor izzítógyertya hiba volt, ment bele 4 új, azóta semmi probléma! :(

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek...

A tüzetes szemrevételezés eredményeként hoppá: van vagy 3-4 alkoholos filc jel a vezérműkeréken, adagolókeréken. De jó! levették már párszor... de akkor miért kellett mindig új jelet rajzolgatni rá?

Megjegyzem a motor elég nehezen indul, egész sokat kell köszörülni meg a nyomatéka sem az igazi.

Úgy érzem, vissza kellene állítani a megfelelő helyzetbe a vezérmű és adagoló kerekeket.

Ugye ezeken a motorokon nem stiftes a vezérműkerék, hanem kúpra ül fel. (ez korábbi tapasztalat)

Haynes manual, Így csináld ... sorozat elő, de nem igazán írja, hogy mit kellene kezdenem akkor, ha nincs a polcon egy KMxxx célszerszámom.. :-(

Ezen a ponton a közönség segítségét kell kérnem...

Ennyi intro után arra várok választ a a nagyérdeműtől:

1.

A főtengelynél, vezérműnél, adagolókeréken lévő jelek beállítása egyértelmű, megvan a párjuk.

de a vezérműkereket, hogy lehet a vezérműtengellyel megfelelő pozícióba hozni? (nincs stift, kúpra ül)

Némelyik motoron a vezérműtengely másik végén a vákumszivattyú alatt vannak pozícionáló furatok , de itt nincs.

2.

Ezek a jelek a tényleges dugattyú felső holtponti jelek, vagy az előtöltés kezdetéhez tartozó jelek?

A benzines C14NZ esetében a jelek az előgyújtási időhöz tartoztak. (ugyanaz a jel szolgált a főtengely szíjtárcsán a vezérműszíj pozicionáláshoz, meg az előgyújtás stroboszkópos beállításához is)

Ez a vezérműtengely bütykök helyzetének megállapítása miatt lenne érdekes!

Szóval a feladat adott: vezérműtengelyre a vezérműkerék pontos illesztése, adagoló töltéskezdet beállítása...

Előre is köszönöm a segítőkészséget !

Link to comment
Megosztás:

Szerintem szervó olaj cső. Legalábbis mintha a szivattyúhoz menne. :lol:

csak, mert nekem a vekimen nincs ilyen.

Ha jól megnézitek, akkor a vectrának a másik oldalon van a kiegyenlítőtartálya.

Az Astránál pedig a másik oldalra megy a vízcső, emiatt is van odavezetve! :lol: A Vekinél eleve a másik irányba megy a vízcső a tartály felé, ezért ne is keresd ott azt a csövecskét! :excl: Neked is megy onnan vízcső, csak épp a másik irányba. :lol:

ASTRA moci Vectra moci

Itt jól látszik a kiegyenlítőtartály az A vekiben az ellenkező oldalon, mint az Astrákban. :(

Link to comment
Megosztás:

Ha jól megnézitek, akkor a vectrának a másik oldalon van a kiegyenlítőtartálya.

Az Astránál pedig a másik oldalra megy a vízcső, emiatt is van odavezetve! :lol: A Vekinél eleve a másik irányba megy a vízcső a tartály felé, ezért ne is keresd ott azt a csövecskét! :excl: Neked is megy onnan vízcső, csak épp a másik irányba. :lol:

ASTRA moci Vectra moci

Itt jól látszik a kiegyenlítőtartály az A vekiben az ellenkező oldalon, mint az Astrákban. :(

Őőőő holnap csinálok egy képet az enyémről, mert egyik sem olyan mint az enyém:S:D nekem ott elöl semmi féle cső nincs.

Link to comment
Megosztás:

1.

A főtengelynél, vezérműnél, adagolókeréken lévő jelek beállítása egyértelmű, megvan a párjuk.

de a vezérműkereket, hogy lehet a vezérműtengellyel megfelelő pozícióba hozni? (nincs stift, kúpra ül)

Némelyik motoron a vezérműtengely másik végén a vákumszivattyú alatt vannak pozícionáló furatok , de itt nincs.

2.

Ezek a jelek a tényleges dugattyú felső holtponti jelek, vagy az előtöltés kezdetéhez tartozó jelek?

A benzines C14NZ esetében a jelek az előgyújtási időhöz tartoztak. (ugyanaz a jel szolgált a főtengely szíjtárcsán a vezérműszíj pozicionáláshoz, meg az előgyújtás stroboszkópos beállításához is)

Ez a vezérműtengely bütykök helyzetének megállapítása miatt lenne érdekes!

Hát öregem letudom írni hogyan kell és mi kell hozzá, de nem hiszem, hogy minden cuccod van hozzá otthon és türelmed is lenne hozzá.

Vidd el el jó dízel szakihoz és majd az a helyére teszi.

Link to comment
Megosztás:

Hát öregem letudom írni hogyan kell és mi kell hozzá, de nem hiszem, hogy minden cuccod van hozzá otthon és türelmed is lenne hozzá.

Vidd el el jó dízel szakihoz és majd az a helyére teszi.

hejj de szép lenne ha ez ilyen simán működne....

én lassan már magamban sem bízom :excl:

Link to comment
Megosztás:

Hát öregem letudom írni hogyan kell és mi kell hozzá, de nem hiszem, hogy minden cuccod van hozzá otthon és türelmed is lenne hozzá.

Vidd el el jó dízel szakihoz és majd az a helyére teszi.

Azért megköszönném, ha áldoznál rám annyi időt, hogy leírogatod.

Türelem meg ingyen van :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.