Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nálam is állítgatja...már kotyog is az ülés... Megoldás: ha megyünk valahova, "kiállok az autóval" indokkal előre megyek, beülök a kocsiba és ha már ott ülök, akkor én vezetek. :wacko:

Nálunk általában úgy van,hogy odafelé menet én vezetek,vissza

pedig már a zasszony! :( <_<

Link to comment
Megosztás:

Jelentkezem egy kis infómegosztásra,hogy ne csak "állítgassunk" :(

Úgy fest,sikerült megtalálni a rángatás okát...A légszűrőház tűzfal felőli végén van egy vákuumcső,melynek a gyári megoldása nem a legszebb: egy nagyobb és egy kisebb átmérőjű cső egymásba csúsztatva. Na és mi történik,ha ez 9 éves lesz? Naná,hogy elmozdul,de csak annyira,hogy ne vedd észre :wacko: Lövésem sincs,mi a funkciója.

Picit szuszogott a "csatlakozásnál",összetoltuk,és most úgy fest,hogy megszűntek a pici torpanások... Remélem így is marad mostmár <_<

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!!

Valaki nem találkozott ilyen hibával

Opel astra g egyik napról a másikra az első szélvédőre nem hajlandó fújni a levegőt hiába állítom be,

két oldalsón és a középsőn fúj hallom is a motor hangját de a szélvédőre nem megy semmi.

A másik probléma:A műszerfalon világít folyamatosan a légzsák jel.

Nem tud valaki valamilyen megoldást a problémákra mit nézzek meg????

Üdv Ferere

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!!

Valaki nem találkozott ilyen hibával

Opel astra g egyik napról a másikra az első szélvédőre nem hajlandó fújni a levegőt hiába állítom be,

két oldalsón és a középsőn fúj hallom is a motor hangját de a szélvédőre nem megy semmi.

A másik probléma:A műszerfalon világít folyamatosan a légzsák jel.

Nem tud valaki valamilyen megoldást a problémákra mit nézzek meg????

Üdv Ferere

Remélhetőleg csak az első ülések valamelyike alatt rossz a kontaktus a csatiban! Sarukat vedd le az aksiról, várj pár percet, míg minden ménkü eltűnik (rádiókód megvan? :wacko: <_< ), majd igazítsd meg a csatlakozókat, vagy szedd szét és forraszd össze a kábeleket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlés csere után vagyok. Az a gondom, hogy iszonyatosan füstöl a motor (Z16XE) illetve kattogó hang (gondolom hidrotőke) jön a 3. henger szívóoldaláról. A kipufogóoldalon fel let véve a vezérműtengely mert h.tőkét kellett cserélni. Az a kérdés, hogy ha nem lett jól összerakva a vezérlés tehát nem jelen volt (nem én csináltam), hanem véletlenül 1 foggal el van téve pl.: a főtengelynél, akkor milyen hibajelenség adódik? Lehet ettől a kattogás? Amúgy a motor szépen jár, beindul, nem köhög a kattogást leszámítva, de mintha erőtlen lenne. A kompressziót kimérettem 11 és 14 bár között van.

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg el van rakva a vezérlésed...

Énis erre tippelek, viszont a két vezérműtengelyen a jel jó helyen volt (egymással szemben) illetve a főtengely is jelen volt meg át lett tekerve 2x. Ezért nem értem.

Alapjáraton kicsit füstöl, ha itt járatom 1-2 percig aztán mikor elindulok rohdt nagy köd, aztán elmúlik a füstölés illetve nem füstül annyira. Hidegen is csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Énis erre tippelek, viszont a két vezérműtengelyen a jel jó helyen volt (egymással szemben) illetve a főtengely is jelen volt meg át lett tekerve 2x. Ezért nem értem.

Alapjáraton kicsit füstöl, ha itt járatom 1-2 percig aztán mikor elindulok rohdt nagy köd, aztán elmúlik a füstölés illetve nem füstül annyira. Hidegen is csinálja.

Ezzel Én is megszívtam, anno a Z17DTL-nél. Az egyik vezérműtengely végén lévő fogaskerék két részből áll. A külső "keskenyebb" rész külön mozog a belső résztől, valószínűleg egy rugó feszíti elő, gondolom valamilyen zajcsillapítási céllal. Először úgy raktuk vissza a jelölést, hogy nem feszítettük elő ezt a részt. Kézzel át tudtuk forgatni, és úgy tűnt, hogy jó is, de mikor beindítottuk irtózatosan csattogott. Mikor szétszedtük újra, akkor vettük észre, hogy ez a külső keskenyebb rész külön is mozgatható. Amikor "előfeszítve" raktuk össze, azután már jó lett. Tudom, hogy Neked nem ilyen motorod van, de egy próbát megérhet.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel Én is megszívtam, anno a Z17DTL-nél. Az egyik vezérműtengely végén lévő fogaskerék két részből áll. A külső "keskenyebb" rész külön mozog a belső résztől, valószínűleg egy rugó feszíti elő, gondolom valamilyen zajcsillapítási céllal. Először úgy raktuk vissza a jelölést, hogy nem feszítettük elő ezt a részt. Kézzel át tudtuk forgatni, és úgy tűnt, hogy jó is, de mikor beindítottuk irtózatosan csattogott. Mikor szétszedtük újra, akkor vettük észre, hogy ez a külső keskenyebb rész külön is mozgatható. Amikor "előfeszítve" raktuk össze, azután már jó lett. Tudom, hogy Neked nem ilyen motorod van, de egy próbát megérhet.

Szombaton szétszedésre kerül ismételten, viszont nem tudom, hogy ez indokolhatja az iszonyatos füstöt? Mert az inkább gyűrűtöréskor, illetve szelepszárszimering kopásnál jelentkezik. Ezen csak a két fogaskerék simán rá van téve a vezérműtengelyre. Azt hiszem.

Link to comment
Megosztás:

Simán. Ha van egy kar a kormányod alatt a jobb oldalon, a gyújtáskapcsolónál tudod megfogni és kihajtani. Nekem is volt pár hét, mire szembesültem véle <_<

szerintem nincs nekem olyan de akkor megnézem

Link to comment
Megosztás:

Szombaton szétszedésre kerül ismételten, viszont nem tudom, hogy ez indokolhatja az iszonyatos füstöt? Mert az inkább gyűrűtöréskor, illetve szelepszárszimering kopásnál jelentkezik. Ezen csak a két fogaskerék simán rá van téve a vezérműtengelyre. Azt hiszem.

A csattogás lehet attól, hogy a szelep beleér a dugattyúba. Ha ez megtörténik, akkor ott az égés már nem tökéletes, amitől füstölhet is. Szerintem. De majd a hozzáértők megmondják a tutit. Az pedig elég furcsa, hogy a régi vezérléssel minden O.K. volt, és csak az összerakás után jött elő ez a hiba. Nem hiszem, hogy a szerelés során eltörik valamelyik gyűrű, vagy tönkremegy a szelepszár szimering minden előjel nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Énis erre tippelek, viszont a két vezérműtengelyen a jel jó helyen volt (egymással szemben)...

És biztos hogy úgy jó?

Nekem is úgy volt eleinte (a mellékelt képen az A és B jel egymással szemben), de kiderült hogy így pont nem jó, mert nem csak a két vezérműkeréken van jel, hanem van egy a hengerfejen is, a vezérműkerekek mögött és kissé feljebb (a képen a C). És a két vezérműkeréken levő jelnek nem egymással szemben kell állnia, hanem mindkettőnek a C jel felé kell mutatnia, kissé felfelé. Legalábbis Z18XE-n így van, Wessz tudna mesélni róla.

91642-20100916-bsisPv.jpg

Link to comment
Megosztás:

És biztos hogy úgy jó?

Nekem is úgy volt eleinte (a mellékelt képen az A és B jel egymással szemben), de kiderült hogy így pont nem jó, mert nem csak a két vezérműkeréken van jel, hanem van egy a hengerfejen is, a vezérműkerekek mögött és kissé feljebb (a képen a C). És a két vezérműkeréken levő jelnek nem egymással szemben kell állnia, hanem mindkettőnek a C jel felé kell mutatnia, kissé felfelé. Legalábbis Z18XE-n így van, Wessz tudna mesélni róla.

Na ezt holnap megnézem, mert a hengerfejen a jelölésre nem emlékszem, de biztos ezen is úgy van. Gyanús nekem ez a C pont.

Nem tudja valaki, hogy a Tis-ben van erről (vezérlés jelölés ábra stb) valami illteve, hoogy ha igen akkor hol találom meg?

Link to comment
Megosztás:

Jelentkezem egy kis infómegosztásra,hogy ne csak "állítgassunk" ;)

Úgy fest,sikerült megtalálni a rángatás okát...A légszűrőház tűzfal felőli végén van egy vákuumcső,melynek a gyári megoldása nem a legszebb: egy nagyobb és egy kisebb átmérőjű cső egymásba csúsztatva. Na és mi történik,ha ez 9 éves lesz? Naná,hogy elmozdul,de csak annyira,hogy ne vedd észre :( Lövésem sincs,mi a funkciója.

Picit szuszogott a "csatlakozásnál",összetoltuk,és most úgy fest,hogy megszűntek a pici torpanások... Remélem így is marad mostmár <_<

Ha tudtam volna, hogy ez a baj.... :wacko:

Feleségemnél jött elő, minden lámpánál leesett a fordulat és leállt a motor(ez akkor volt mikor visszafelé ő vezetett ;) )Na mondom többet nem iszok. De mivel a probléma állandósult utána néztem és észrevettem, hogy valahol ömlik a levegő. Ez már valószínű nem gyári, mert a cső rövidebb volt 2 centivel mint kellett volna és ahol feszült eltört. Kérdeztem a kollégámat mi ez a cső, mire csak röhögött(mindig ezt csinálja ha rossz a vas). Azt mondta nem tudja de nézzük meg, hogy neki hogy néz ki. Motorháztető fel... Mondom neki mit röhögsz te barom a tied is el van törve....

Az utolsó verzió szerint valami membránt fúkál a rajta kiáramló (vagy beáramló) levegő, így szabályoz. Kicsit leizzadtam mielőtt megtaláltam a hibát (már láttam a guruló tíz-ezreseket) , de így ingyenbe vót

Link to comment
Megosztás:

Remélhetőleg csak az első ülések valamelyike alatt rossz a kontaktus a csatiban! Sarukat vedd le az aksiról, várj pár percet, míg minden ménkü eltűnik (rádiókód megvan? :wacko: <_< ), majd igazítsd meg a csatlakozókat, vagy szedd szét és forraszd össze a kábeleket.

Köszi megpróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Ha már vezérműszíj téma... Tudom, hogy van rá km limit, de van esetleg rá idő limit is?

(Még nem értem el km-ben amikor kellene cserélni, de még az eredeti van az autóban - 2001-es.)

Tudtommal 6 év a hivatalos időkorlát. Szóval, jobban jársz, ha lecseréled.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlés csere után vagyok. Az a gondom, hogy iszonyatosan füstöl a motor (Z16XE) illetve kattogó hang (gondolom hidrotőke) jön a 3. henger szívóoldaláról. A kipufogóoldalon fel let véve a vezérműtengely mert h.tőkét kellett cserélni. Az a kérdés, hogy ha nem lett jól összerakva a vezérlés tehát nem jelen volt (nem én csináltam), hanem véletlenül 1 foggal el van téve pl.: a főtengelynél, akkor milyen hibajelenség adódik? Lehet ettől a kattogás? Amúgy a motor szépen jár, beindul, nem köhög a kattogást leszámítva, de mintha erőtlen lenne. A kompressziót kimérettem 11 és 14 bár között van.

Köszi a válaszokat.

Klaszzikusan arra utaló jelek, hogy kissé el lett rakva a vezérlésed...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.