Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hasonló művelet vár rám is a jövő hétvégén mindkét oldalon féltengely csukló csere miatt, ez után újra vinni kell futóműállításra? Csak azért gondolom, mivel a kormányösszekötőt is le kell venni a rugóstagról...

F.csukló cseréjekor a kúpos kialakítások miatt minden tökéletesen ugyan oda is fog visszakerülni ahol volt. Kizárólag emiatt nem kell elvinned futóműállításra.

Link to comment
Megosztás:

F.csukló cseréjekor a kúpos kialakítások miatt minden tökéletesen ugyan oda is fog visszakerülni ahol volt. Kizárólag emiatt nem kell elvinned futóműállításra.

Végre egy jó hír. Egy hónapja volt futóműállításon, nem örültem volna, ha ismét ki kellett volna adnom 5ezret erre. Azért gondolom lesznek még meglepetések a felújítás során, mert elég sok minden be van tervezve. Csak azt kellene még kiderítenem (a szétbontás előtt), hogy milyen fogszámú csuklót vegyek...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kedves fórumozók!

Lassan fél éve, hogy vettem egy F Astra-t (1994-es, 1,4 L, C14NZ), mellyel az utóbbi hónapokban adódott egy kis problémám. Problémám, hogy gyakorta nem tudom berakni sebességbe. Az előremeneti fokozatokba nem tudom "berakni", mert akad; a hátrameneti fokozatba pedig azért nem, mert recsegő hangot ad.

Mint írtam, gyakorta elő fordul, tehát nem mindig. A jelenség főként akkor jelentkezik nálam, amikor:

- a motor még hideg,

- meleg motornál, álló helyzetben 10-ből kb. 7-szer,

- illetve az utóbbi pár hétben álló motornál is!

Az autóban 99 687 km van, a szerkezet nem tudom mikor volt, ha egyáltalán volt cserélve.

A váltóolajat én magam cseréltem le kb. 4 hónapja, jó minőségű, szintetikus olajra.

Kaptam olyan tanácsot is, hogy állítsak a tengelykapcsoló-huzalon, de igazából ez szinte semmit nem változtatott a helyzeten.

Az autó produkál még olyat, hogy magas fordulatszámnál, álló helyzetben, hirtelen felengedem a kuplungot üresben, egy nagyon picit megmozdul az autó, mintha hintáztatná valaki.

Nos, a kérdésem a következő lenne: hol lehet benne a hiba, és mit érdemes ilyen helyzetben kicserélni?

Én a kuplungszerkezet cseréjét fontolgattam. Mi a véleményetek?

Előre is köszönöm, kellemes napot, jó munkát!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kedves fórumozók!

Lassan fél éve, hogy vettem egy F Astra-t (1994-es, 1,4 L, C14NZ), mellyel az utóbbi hónapokban adódott egy kis problémám. Problémám, hogy gyakorta nem tudom berakni sebességbe. Az előremeneti fokozatokba nem tudom "berakni", mert akad; a hátrameneti fokozatba pedig azért nem, mert recsegő hangot ad.

Mint írtam, gyakorta elő fordul, tehát nem mindig. A jelenség főként akkor jelentkezik nálam, amikor:

- a motor még hideg,

- meleg motornál, álló helyzetben 10-ből kb. 7-szer,

- illetve az utóbbi pár hétben álló motornál is!

Az autóban 99 687 km van, a szerkezet nem tudom mikor volt, ha egyáltalán volt cserélve.

A váltóolajat én magam cseréltem le kb. 4 hónapja, jó minőségű, szintetikus olajra.

Kaptam olyan tanácsot is, hogy állítsak a tengelykapcsoló-huzalon, de igazából ez szinte semmit nem változtatott a helyzeten.

Az autó produkál még olyat, hogy magas fordulatszámnál, álló helyzetben, hirtelen felengedem a kuplungot üresben, egy nagyon picit megmozdul az autó, mintha hintáztatná valaki.

Nos, a kérdésem a következő lenne: hol lehet benne a hiba, és mit érdemes ilyen helyzetben kicserélni?

Én a kuplungszerkezet cseréjét fontolgattam. Mi a véleményetek?

Előre is köszönöm, kellemes napot, jó munkát!

Norbi

Hi!

A váltórudazat milyen állapotban van? Valamelyik sebességbe berakva mennyire lötyög a váltókar? Lehet csak azt kéne felújítani, ill. pontosan beállítani a pozícióját, de leírásod alapján lehet a kuplung is hibás. Mindenesetre a váltórudazat felújítása olcsóbb.

Hátramenetbe a legtöbb autót nem ugyanolyan könnyű berakni, mint a többi fokozatba, segíthet a dupla kuplungolás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kedves fórumozók!

Lassan fél éve, hogy vettem egy F Astra-t (1994-es, 1,4 L, C14NZ),............................

Norbi

Üdv.

Ugye te sem hiszed el hogy egy 16 éves autóban nincs 100 ezer km.? ^_^

Erősen gyanús a kuplung. De a gyík-ban megtalálod a váltórudazat helyes beállítását is. Lehet hogy az segít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kedves fórumozók!

Lassan fél éve, hogy vettem egy F Astra-t (1994-es, 1,4 L, C14NZ), mellyel az utóbbi hónapokban adódott egy kis problémám. Problémám, hogy gyakorta nem tudom berakni sebességbe. Az előremeneti fokozatokba nem tudom "berakni", mert akad; a hátrameneti fokozatba pedig azért nem, mert recsegő hangot ad.

Mint írtam, gyakorta elő fordul, tehát nem mindig. A jelenség főként akkor jelentkezik nálam, amikor:

- a motor még hideg,

- meleg motornál, álló helyzetben 10-ből kb. 7-szer,

- illetve az utóbbi pár hétben álló motornál is!

Az autóban 99 687 km van, a szerkezet nem tudom mikor volt, ha egyáltalán volt cserélve.

A váltóolajat én magam cseréltem le kb. 4 hónapja, jó minőségű, szintetikus olajra.

Kaptam olyan tanácsot is, hogy állítsak a tengelykapcsoló-huzalon, de igazából ez szinte semmit nem változtatott a helyzeten.

Az autó produkál még olyat, hogy magas fordulatszámnál, álló helyzetben, hirtelen felengedem a kuplungot üresben, egy nagyon picit megmozdul az autó, mintha hintáztatná valaki.

Nos, a kérdésem a következő lenne: hol lehet benne a hiba, és mit érdemes ilyen helyzetben kicserélni?

Én a kuplungszerkezet cseréjét fontolgattam. Mi a véleményetek?

Előre is köszönöm, kellemes napot, jó munkát!

Norbi

Szia!

Jó dolog a szintetikus hajtóműolaj, de sajnos ez nem ebbe az autóba való. A gyári olaja ásványi, SAE 80W-90 viszkozitású és API GL4 teljesítményszintű. Ebben az esetben nem érvényes az, hogy a "jobb" olaj jobb az autónak, mert nem olyan körülmények közé tervezték, más technikai feltételek között használva pedig nem teljesítenek jól.

A hibát illetően én azon a véleményen vagyok, mint FPepe.

Link to comment
Megosztás:

Lassan fél éve, hogy vettem egy F Astra-t (1994-es, 1,4 L, C14NZ), mellyel az utóbbi hónapokban adódott egy kis problémám. Problémám, hogy gyakorta nem tudom berakni sebességbe. Az előremeneti fokozatokba nem tudom "berakni", mert akad; a hátrameneti fokozatba pedig azért nem, mert recsegő hangot ad.

Mint írtam, gyakorta elő fordul, tehát nem mindig. A jelenség főként akkor jelentkezik nálam, amikor:

- a motor még hideg,

- meleg motornál, álló helyzetben 10-ből kb. 7-szer,

- illetve az utóbbi pár hétben álló motornál is!

Elsőre úgy hangzik mintha nem emelne ki a kuplung rendesen, de lehet egy rudazat állítás sem ártana.

A váltóolajat én magam cseréltem le kb. 4 hónapja, jó minőségű, szintetikus olajra.

A gyári a legjobb. Többen próbálkoztak már más olajjal még ha azonos teljesítményszintű is volt mindíg a gyári volt a legjobb választás.

Kaptam olyan tanácsot is, hogy állítsak a tengelykapcsoló-huzalon, de igazából ez szinte semmit nem változtatott a helyzeten.

Az autó produkál még olyat, hogy magas fordulatszámnál, álló helyzetben, hirtelen felengedem a kuplungot üresben, egy nagyon picit megmozdul az autó, mintha hintáztatná valaki.

Én tovább állítanék a bowdenen. Még az is lehet hogy kezdi megadni magát, mert olyankor szokott rohamosan nyúlni majd végül elszakad. A nagykönyv szerint érdemes beállítani a pedálutat.

A megmozdulás meg teljesen normális. A váltó belső surlódásai is átvihetnek egy kevés nyomatékot ami épp egy ilyen gyenge lökésben is jelentkezhet, különösen amikor még hideg az olaj a váltóban.

Szóval bowden és váltórudazat. Ha ezek nem segítenek csak akkor gondolkodj kuplungcserében vagy na adj' Isten váltóhibában.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Tudom, hogy valami hasonló lehet a problémám, mint az éppen előttem szólónak, azonban kiegészíteném ezekket még annyival, hogy nekem hátramenetben nincs gond, nem recseg és előrementenél is az 1-es és 2-es és 5-ös rosszalkodik(bár az 5. annyira nem mint első 2). 1, 2- vel levő gond főleg bal kanyarban érzékelhető, pl. kereszteződéseknél kanyarodás közben 1-ből 2-be váltás szinte lehetetlen, amig hideg. ez 10-15 km-nyi távot jelent városban. nem tudom, hogy ez számít-e valamit. előre is kösz

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!

Olvasom itt a fentieket. Lehet hülye kérdés de váltóolajat hol/hogy lehet cserélni:S

Leengedéshez alul meg kell bontani a váltót, felül a szuszogónál, vagy oldalt (bal oldali féltengely kihajtás mellett hátra fele) a "szintellenőrző" csavarnál pedig betöltöd lehetőleg a gyári olajat. Cső és tölcsér kelleni fog. Nem tudom milyen váltód van, de esélyes, hogy 1,6L a feltöltési mennyisége.

Link to comment
Megosztás:

Leeresztőnyílás:

http://kep.psharing.com/419607.jpg

Feltöltőnyílás:

http://kep.psharing.com/419608.jpg

Szintelenörző, a nyílás alatt 2 centivel legyen a szint:

http://kep.psharing.com/419609.jpg

Csakis GM-olaj az ajánlott!

köszöntem az infokat: Még a végén tiszta autószerelőt faragtok belőlem:)

már leengedni lehet nem kell az enyémet mivel váltonál nagoyn folyik valami, tiszta ratyi minden körülötte. (második kép)

habár a váltóval még semmi gyanusat nem vettem észre...

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Tudom, hogy valami hasonló lehet a problémám, mint az éppen előttem szólónak, azonban kiegészíteném ezekket még annyival, hogy nekem hátramenetben nincs gond, nem recseg és előrementenél is az 1-es és 2-es és 5-ös rosszalkodik(bár az 5. annyira nem mint első 2). 1, 2- vel levő gond főleg bal kanyarban érzékelhető, pl. kereszteződéseknél kanyarodás közben 1-ből 2-be váltás szinte lehetetlen, amig hideg. ez 10-15 km-nyi távot jelent városban. nem tudom, hogy ez számít-e valamit. előre is kösz

A motor és váltótartó bakok milyen állapotban vannak?

A többi meg már elhangzott itt ezen az oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.....Már egy jópár hónapja hallok kattanásokat, kottyanásokat az első futómű felöl eddig féltengelyre gyanakodtam vagy a féltengely csatlakozására a váltóba ahol a végén ott van a borda. Csak akkor kottyan 1-et ha előre indulok utána ha megállok és előre fele indulok megint akkor nem kottyan de ha tolatásnál indulok akkor megint vagyha erősebbet fékezek menetközbe majd megint amikor gáztadok....tehát olyan mint ha ki lenne lazulva(kopva) valami. ma egy kicsit vizsgálgattam! Aláraktam az emelőt és a bal első kereket megemeltem és elkeztem ide oda mozgatni és igencsak furcsa hangokat ad ki magából. Üresben nem olyan hangos de sebességbe rakva nagyon lehet hallani ahogy a fogaskerekek mozognak egymáson....Ez inkább a Difi-ből jön.Itt van egy videó amit telóval csináltam... a hang a lényeg

Videó

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.....Már egy jópár hónapja hallok kattanásokat, kottyanásokat az első futómű felöl eddig féltengelyre gyanakodtam vagy a féltengely csatlakozására a váltóba ahol a végén ott van a borda. Csak akkor kottyan 1-et ha előre indulok utána ha megállok és előre fele indulok megint akkor nem kottyan de ha tolatásnál indulok akkor megint vagyha erősebbet fékezek menetközbe majd megint amikor gáztadok....tehát olyan mint ha ki lenne lazulva(kopva) valami. ma egy kicsit vizsgálgattam! Aláraktam az emelőt és a bal első kereket megemeltem és elkeztem ide oda mozgatni és igencsak furcsa hangokat ad ki magából. Üresben nem olyan hangos de sebességbe rakva nagyon lehet hallani ahogy a fogaskerekek mozognak egymáson....Ez inkább a Difi-ből jön.Itt van egy videó amit telóval csináltam... a hang a lényeg

Videó

Ez olyan mintha "lógna" a difid. Enyém is csattanik ha hirtelen rálépek a gázra, vagy amikor még hideg akkor ha hirtelen nyomom be a kuplungot. Piszkálja már az én fantáziámat is hogy mit lehetne vele kezdeni, de szerintem vagy support csere vagy nemtom ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan mintha "lógna" a difid. Enyém is csattanik ha hirtelen rálépek a gázra, vagy amikor még hideg akkor ha hirtelen nyomom be a kuplungot. Piszkálja már az én fantáziámat is hogy mit lehetne vele kezdeni, de szerintem vagy support csere vagy nemtom ^_^

A váltó aljához ahol a difi van oda van 1 zsír új gyári tömítésem :D úgyhogy kitekerem azt a 10db csavart ami fogja és megnézem hogy mi a gáz és ha a difiben van a hiba és frankón lehet látni hogy mi akkor megkérdezem kiváncsiságból hogy mi fill forint egy olyan akármi az Opel szalonba mert szerdán megyek oda be 1-2 dologért ami rendeltem.... aztán majd írok a fejleményekről. :D

Addigis a legjobbakat!

-------------------------------------------------------------

OPEL Astra Sedan "95" - X16XEL - 1.6 - V16 -- 101L

Link to comment
Megosztás:

A váltó aljához ahol a difi van oda van 1 zsír új gyári tömítésem ^_^ úgyhogy kitekerem azt a 10db csavart ami fogja és megnézem hogy mi a gáz és ha a difiben van a hiba és frankón lehet látni hogy mi akkor megkérdezem kiváncsiságból hogy mi fill forint egy olyan akármi az Opel szalonba mert szerdán megyek oda be 1-2 dologért ami rendeltem.... aztán majd írok a fejleményekről. :D

Addigis a legjobbakat!

-------------------------------------------------------------

OPEL Astra Sedan "95" - X16XEL - 1.6 - V16 -- 101L

A váltón belül, szinte mindegy hogy milyen javítást végzel/végeztetsz, az biztosan brutálisan többe fog kerülni, mint egy jó állapotú használt váltó, amire még valamennyi garit is adnak.

Link to comment
Megosztás:

A váltón belül, szinte mindegy hogy milyen javítást végzel/végeztetsz, az biztosan brutálisan többe fog kerülni, mint egy jó állapotú használt váltó, amire még valamennyi garit is adnak.

Attól függ mi ment tönkre...Javítható csere nélkül vagy új alkatrész...ha alaktrész akkor drága lessz-e vagy sem....mert ha nem éri meg új alkatrészt venni akkor persze hogy utána nézek hol lehet használtat szerezni.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Mai nap megejtettem a difi fedél leszedését és a difi vizsgálgatását!

Mindennel van holtjáték nem éppen hangya######nyi...a Keréktől a féltengelyig majd a váltófogaskerekeig majd a Difi fő fogaskerékig

majd a bolygókerekekig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Készítettem pár képet, ez jó lessz másoknak is akik még nem szedték le a fedelet de le akarják <_<

A váltó alja (Differencialmű fedél)

10db csavar M8-as menettel - 11-es kulcs való neki

Csavar kitekerés

Elsőnek megindítottam mind a 10db csavart majd az elöttem lévő 7 csavart tekertem ki teljessen.

A maradék hátsó 3 csavart felénél tovább tekertem ki de nem teljessen.

Ekkor már nekem elkezdett lassacskán szivárogni az olaj

a tömítésnél

Ez után kalapácsal megkocogtattam mindenhol 1 kicsit és csavarhúzóval elkezdtem

szétfeszíteni. Alátartottam egy 5Literes deszt.vizes falakont aminek a tetejét levágtam

és ebbe csorgattam bele az olajat. (A tömítés miatt kicsit oda van tapadva)

Olaj le-eresztés01

Olaj le-eresztés02

Olaj le-eresztés03

Amikor úgy láttam hogy nem akar tovább csorogni kicsiavartam a maradék 3 csavart és óvatosan

leemeltem és megpróbáltam nem magamra borítani a fedél aljában lévő olajat (Sikerült is :( )

Fedél leszedés

Fedél leszedés2

Fedél leszedés3

Fedél leszedés4

Íme a Difi

Difi

Difi2

Difi3

Difi4

A régi és új Gyári (GM) tömítés közötti külömbség :wacko:

Tömítés

Tömítés2

Megtísztított Difi fedél és az új tömítés. A képeken a tömítés gyárilag is ebbe a helyzetbe voltak

Így is lett visszarakva

Fedél és tömítés

Fedél és tömítés2

Fedél és tömítés3

Fedél és tömítés4

Fedél és tömítés5

Fedél és tömítés6

Fedél és tömítés7

Fedél és tömítés8

Fedél és tömítés9

Fedél és tömítés10

Fedél és tömítés11

Fedél és tömítés12

Visszaszerelésnél a csavarok meghúzási nyomatéka:

Lemezkivitel 30Nm

Könnyűfém kivitel 18Nm

(Nekem könnyűfém kivitel van és 20Nm-el húztam meg)

Nyomaték beállítás

Visszaszerelt állapotban

Szebb mint újkorában ;)

Látható a tömítés

Ezután a (motortérben) váltókulisszáról levettem a fehér műanyag kupakot

Kupak

Kupak2

Kupak3

Majd fogtam 1 kicsi tölcsért és egy műanyag csövet és a kettőt össze szigetelőztem. A cső

másik végét pedíg beletuszkoltam oda ahová az olajat kell beönteni. Kb 1,5L-t töltöttem be

(Nem néztem meg a szint ellenőrző csavarnál a szintet mert annyit töltöttem bele mint amennyi

kifolyott belőle)

Olaj beöntés

Olaj beöntés2

Olaj beöntés3

Olaj beöntés4

A régi és az új olaj közötti különbség

Különbség

Link to comment
Megosztás:

A C18NZ kuplungtárcsája jó az X17DTL-be? <_<

Kapnék egyet ingyen (zsír új, már eladták az autót, így nem kell haveréknak, így nekemadják ha kell) és akkor ki is cserélnénk, ha megfelelő lenne!

Nem igazán tudom, hogy mit kellene nézzek rajta, mi a megkülönböztető jellegzetessége a dízelnek, és a benzinesnek! :wacko:

Így néz ki mint ez!

Link to comment
Megosztás:

A C18NZ kuplungtárcsája jó az X17DTL-be? <_<

Kapnék egyet ingyen (zsír új, már eladták az autót, így nem kell haveréknak, így nekemadják ha kell) és akkor ki is cserélnénk, ha megfelelő lenne!

Nem igazán tudom, hogy mit kellene nézzek rajta, mi a megkülönböztető jellegzetessége a dízelnek, és a benzinesnek! :wacko:

Nemhiszem, 200/14, 215/24 asszem

Link to comment
Megosztás:

A C18NZ kuplungtárcsája jó az X17DTL-be? <_<

Kapnék egyet ingyen (zsír új, már eladták az autót, így nem kell haveréknak, így nekemadják ha kell) és akkor ki is cserélnénk, ha megfelelő lenne!

Nem igazán tudom, hogy mit kellene nézzek rajta, mi a megkülönböztető jellegzetessége a dízelnek, és a benzinesnek! :wacko:

Így néz ki mint ez!

Biztos más a dízelé hiszen ott nagyobb nyomatékok vannak (meg kisebb fordulat)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.