Jokko Elküldve Június7, 2010 Megoszt Elküldve Június7, 2010 Sziasztok Kérlek segitsetek corsa b 98 1.0 Corsa sebesség és kilométer számlálója leáll. A történet olyan hogy megyek vele majd egy idő után elkezd billenni a sebességmérő ha esetleg valamilyen elektromos eszközt használók pl. irányt jelzek akkor leesik teljesen nullára majd ha befejezem visszaugrik a helyére majd egy kis idő után lefekszik aludni. Minden más elektronikus eszközöm működik utána csak a kilométer -sebbeség mérő áll. Ráadásul van olyan ,hogy 40km de volt olyan hogy 120Km megtétele után következet be. Ha elállítom a motort és pihen egy kicsit kb 20 perc akkor utána újra működő képes kb ugyan annyi ideig. Akkut megnézettem semmi baja Ez most jött elő. Ötleteket várok. Mi mehetett tönkre, volt e már ilyenhez hasonló, egy srác egyszer ugyan ezt irta de nem volt válasz és nem találtam meg a gyereket. Kérlek mondjátok meg mivel lehet a gond és hogy menyibe kerülhet ezt kijavitani, hol nézem meg a dolgokat. léci léci smile.gif elöre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mester91 Elküldve Június8, 2010 Megoszt Elküldve Június8, 2010 Sziasztok Kérlek segitsetek corsa b 98 1.0 Corsa sebesség és kilométer számlálója leáll. A történet olyan hogy megyek vele majd egy idő után elkezd billenni a sebességmérő ha esetleg valamilyen elektromos eszközt használók pl. irányt jelzek akkor leesik teljesen nullára majd ha befejezem visszaugrik a helyére majd egy kis idő után lefekszik aludni. Minden más elektronikus eszközöm működik utána csak a kilométer -sebbeség mérő áll. Ráadásul van olyan ,hogy 40km de volt olyan hogy 120Km megtétele után következet be. Ha elállítom a motort és pihen egy kicsit kb 20 perc akkor utána újra működő képes kb ugyan annyi ideig. Akkut megnézettem semmi baja Ez most jött elő. Ötleteket várok. Mi mehetett tönkre, volt e már ilyenhez hasonló, egy srác egyszer ugyan ezt irta de nem volt válasz és nem találtam meg a gyereket. Kérlek mondjátok meg mivel lehet a gond és hogy menyibe kerülhet ezt kijavitani, hol nézem meg a dolgokat. léci léci smile.gif elöre is köszönöm Vidd el egy autó villamosságihoz. Ha jól értelmezem, nem spirális a sebesség mérőd, tehát az is elektromossággal mükszik. Valami zárlatol esetleg, nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szotyi Elküldve Június8, 2010 Megoszt Elküldve Június8, 2010 Sziasztok Opelosok. Új vagyok, most vagyok itt először. Kérdésem lenne: nem-e tudja valaki véletlenül, hogy az A-Vectra 4x4 c20ne milyen arányban hajt? (40-60, 30-70). előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Június8, 2010 Megoszt Elküldve Június8, 2010 Sziasztok Opelosok. Új vagyok, most vagyok itt először. Kérdésem lenne: nem-e tudja valaki véletlenül, hogy az A-Vectra 4x4 c20ne milyen arányban hajt? (40-60, 30-70). előre is köszi Helló, http://users.atw.hu/calibra/m_data/drive.htm Mondjuk az NE-XE-Turbo hajtásláncának különbségéről itt nem esik szó, ha jól láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szotyi Elküldve Június8, 2010 Megoszt Elküldve Június8, 2010 Helló, http://users.atw.hu/calibra/m_data/drive.htm Mondjuk az NE-XE-Turbo hajtásláncának különbségéről itt nem esik szó, ha jól láttam. Köszi mélykék76!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
milee Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Sziasztok! Még új vagyok itt, de szeretném a segítségeteket kérni! 94-es c14nz motorral szerelt B Corsánk van 2 hónapja van nálunk, nem volt vele ez idő alatt semmi probléma. Viszont pár hete olyan probléma jelentkezik, hogy hideg motornál alacsony fordulatszám mellet ha kicsit is terhelve van a motor csak nagyon óvatos gázadással lehet gyorsítani, mert különben elkezd rángatni az autó. Amikor már bemelegszik a kicsike akkor nincs ilyen probléma, megy mint a huzat. Pár napja lett cserélve minden szűrő, gyertyák, olaj. Illetve a hőfokjeladóra gyanakodtunk, de azt kimérve úgy néz ki hogy jó. Ma kivillogtattam az ECU-t de nem volt benne hiba kód. Alapjárat szép még hideg motornál is, némi pulzálás van de szerelő szerint az teljesen normális. Valami ötlet? Mit érdemes még megnézni? Illetve ha én kivillogtattam a hibakódokat akkor lenne még értelme opel szakszervizbe vinni elektronikai rész tesztelése miatt, vagy ott sem fognak többet mondani minthogy minden jó? Amúgy a motor nagyon jó állapotban van, dugulásnak sehol semmi jele, ezért is gyanakszunk valami elektronikai problémára. Előre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június12, 2010 Megoszt Elküldve Június12, 2010 Sziasztok! Még új vagyok itt, de szeretném a segítségeteket kérni! 94-es c14nz motorral szerelt B Corsánk van 2 hónapja van nálunk, nem volt vele ez idő alatt semmi probléma. Viszont pár hete olyan probléma jelentkezik, hogy hideg motornál alacsony fordulatszám mellet ha kicsit is terhelve van a motor csak nagyon óvatos gázadással lehet gyorsítani, mert különben elkezd rángatni az autó. Amikor már bemelegszik a kicsike akkor nincs ilyen probléma, megy mint a huzat. Pár napja lett cserélve minden szűrő, gyertyák, olaj. Illetve a hőfokjeladóra gyanakodtunk, de azt kimérve úgy néz ki hogy jó. Ma kivillogtattam az ECU-t de nem volt benne hiba kód. Alapjárat szép még hideg motornál is, némi pulzálás van de szerelő szerint az teljesen normális. Valami ötlet? Mit érdemes még megnézni? Illetve ha én kivillogtattam a hibakódokat akkor lenne még értelme opel szakszervizbe vinni elektronikai rész tesztelése miatt, vagy ott sem fognak többet mondani minthogy minden jó? Amúgy a motor nagyon jó állapotban van, dugulásnak sehol semmi jele, ezért is gyanakszunk valami elektronikai problémára. Előre is köszi a segítséget! Szerbusz Ez pedig hőfokjeladónak néz ki,szerintem kb 3e pénz. Kicserélni kb 10-15 perc. A folytószelepház alatt van ,elég szar hozzá férni ,de nem lehetetlen :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
milee Elküldve Június12, 2010 Megoszt Elküldve Június12, 2010 Szerbusz Ez pedig hőfokjeladónak néz ki,szerintem kb 3e pénz. Kicserélni kb 10-15 perc. A folytószelepház alatt van ,elég szar hozzá férni ,de nem lehetetlen :rolleyes: Tegnap előtt ki lett szedve, és kimértük se szakadás se rövidzár, illetve tegnap vettem egy újat de még nem volt időm beletenni a masinába, viszont tegnap megnéztem az értékeit, és nem igazán volt észrevehető eltérés a régi és az új ellenállása között tenyér meleg körülmények között... Persze attól még lehet ez a hiba forrása, csak így méregetve már nem annyira valószínű. De ha kicseréltem az újra, azért majd beszámolok. Esetleg ha közben lenne még más ötlet, azt megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
milee Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Tegnap előtt ki lett szedve, és kimértük se szakadás se rövidzár, illetve tegnap vettem egy újat de még nem volt időm beletenni a masinába, viszont tegnap megnéztem az értékeit, és nem igazán volt észrevehető eltérés a régi és az új ellenállása között tenyér meleg körülmények között... Persze attól még lehet ez a hiba forrása, csak így méregetve már nem annyira valószínű. De ha kicseréltem az újra, azért majd beszámolok. Esetleg ha közben lenne még más ötlet, azt megköszönném. Sziasztok! Kicseréltük a hőfokmérőt, de sajnos a probléma még így is jelentkezik. Ugyanúgy meg-megtorpan a motor hideg üzem alatt kicsit intenzívebb gázadásra, illetve nagyobb terhelésre, jellemzően alacsonyabb fordulatszám tartományban. De pl. 5ösben 90nél kisebb emelkedőn is érezni hogy bizonytalankodik... Amit még észrevettünk, hogy amikor ez a probléma jelentkezik, akkor a hőmérsékletmérő könnyen felkúszik 90°C főlé is. Míg ha már meleg motorral indulunk/megyünk, akkor éppen hogy bemegy a mutató a mérő alsó rovátkája főlé, és akár több órás út alatt sem megy feljebb. Akinek volt hasonló problémája, vagy van ötlete ne fogja vissza magát... Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mester91 Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Nekem is csinál ilyet mint neked milee , de lövésem sincs hogy mi a baja. Rángatózik ugyan úgy, meg ha 1esbe akarok kövér gázt adni neki, akkor olyan mintha elötte nyelne egy nagyot :D sajnos még ötletem sincs hogy miért csinálja. Persze meleg motornál már nagyon ritkán csinál ilyet Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Gyertyát mikor cseréltetek? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
harpic Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Nekem is csinál ilyet mint neked milee , de lövésem sincs hogy mi a baja. Rángatózik ugyan úgy, meg ha 1esbe akarok kövér gázt adni neki, akkor olyan mintha elötte nyelne egy nagyot :D sajnos még ötletem sincs hogy miért csinálja. Persze meleg motornál már nagyon ritkán csinál ilyet Nekem X10XE-vel légtömegmérő miatt csinált ilyet. Húzd le, aztán próba, nekem úgy jól működött... meg a csere után is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Nekem X10XE-vel légtömegmérő miatt csinált ilyet. Húzd le, aztán próba, nekem úgy jól működött... meg a csere után is. aszem az x14xe nincs légtömeg mérő,csak levegő hőmérséklet mérő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mester91 Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Gyertyát mikor cseréltetek? :D Úgy kb. 3-4 hónapja. aszem az x14xe nincs légtömeg mérő,csak levegő hőmérséklet mérő Jaja, a lég szűrő box után van kis mérő, ha jól emlékszem csak egy ellenállás volt benne. Az tuti hogy hőmérséklet mérő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 aszem az x14xe nincs légtömeg mérő,csak levegő hőmérséklet mérő Azt is érdemes kimérni,esetleg MAP szenzort cserélni,fals levegőt keresni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mester91 Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Azt is érdemes kimérni,esetleg MAP szenzort cserélni,fals levegőt keresni. Fals levegőt az enyém még mindig szív :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
DiamondKigma Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Sziasztok! Hasonló problémám van nekem is mint a fenti "kollégának" idény tavasz vége felé jelentkezett először a probléma, de nekem viszont nem hideg motornál csinálja ezt a kocsi hanem mikor már 90+ fokos a víz, és leállítom a kocsit mert megérkeztem , a következő indulásnál (úgy kb. 1 óra múlva) ugrál és mintha le akarna fulladni (persze nem fullad le ha nem nyomom a gazt) és mindegy h szép egyenletesen vagy lepadlózva nyomom a gázpedált akkor sem szűnik meg a probléma. Egyedül azt tudom ilyenkor csinálni h kuplung be és megbőgetem a motort. Utána szépen "észheztér" . Nekem viszont nem Corsa-m van hanem A Tigra-m . Ha esetleg valaki tud adni valami ötletet azt előre is köszönöm. + olyan gondom van meg ami lehet összefügg a fenti problémámmal, idén télen jelentkezett először h nem akart melegedni a vizem, 40km autokázás után is meg párás volt az ablakom annyi hőm nem volt h azt levigye, így nyáron pedig mintha a kelleténél is hamarabb melegedne fel 95+ -ra a víz. Érdekelne még h mennyinek kell lenni az üzemihőmérsékletnek. Ma tettem meg 200km-t az autópályán de ez idő alatt épp h elmozdult a mutató. Nem kellene annak beállni olyan 90 fokra? Előre is köszi a segítségeteket. Jó látod, gyárilag egyben van. Fogod magad, és bemész vele egy utolsó autós bolta, és ott adnak majd neked. Kb 200Ft/db. Így is tettem , köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
milee Elküldve Június22, 2010 Megoszt Elküldve Június22, 2010 Sziasztok! Köszönöm az értékes hozzászólásokat! C14NZ-n ugye van légtömeg, illetve léghőmérséklet mérő? Ezeket hogyan lehet manuálisan max. egy multiméter segítségével leellenőrizni? ECU ugyan nem jelzi őket hibásnak, de elvileg ezt csak nagyon kritikus állapotban tenné csak meg... Illetve, itt a fórumon olvasgatva találtam egy hasonló régebbi esetet, neki egyik gyújtókábel/pipa volt szakadásos és teljesen hasonló jelenségeket produkált az autó. Hidegen alacsony fordulat mellett torpan, melegen jó... Hát lementem megmértem, és nocsak-nocsak életérzés közepette azt tapasztaltam, hogy a 3. as henger gyújtókábele nem akarja vezetni az áramot, és az ellenállás sem éppen mérhető. Amint tudok szerzek egy másik kábelt és megírom a tapasztalatokat... De nagyon remélem megcsíptem a tettest! Azért hogy ne unatkozzak a hozzászólásom elején lévő infók érdekelnek, csak hogy azokat az egységeket biztosan ki tudjam zárni... Még egyszer köszi az ötleteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bogyo78 Elküldve Június22, 2010 Megoszt Elküldve Június22, 2010 Sziasztok,én új vagyok a fórumon.Van egy 2002-es 1.4 g astram.Az lenne a kérdésem,hogy ha kigyullad az üzemanyag jelző lámpája,akkor kb még hány km-re elegendő benzin van még benne?Illetve,ha elkezd villogni akkor hány km-en belül kell tankolni?Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Június22, 2010 Megoszt Elküldve Június22, 2010 Sziasztok,én új vagyok a fórumon.Van egy 2002-es 1.4 g astram.Az lenne a kérdésem,hogy ha kigyullad az üzemanyag jelző lámpája,akkor kb még hány km-re elegendő benzin van még benne?Illetve,ha elkezd villogni akkor hány km-en belül kell tankolni?Köszi. Helló, Ez a Corsa-Tigra témakör. Inkább itt tedd fel a kérdésed : http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...amp;start=20360 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laccci Elküldve Június22, 2010 Megoszt Elküldve Június22, 2010 Sziasztok,én új vagyok a fórumon.Van egy 2002-es 1.4 g astram.Az lenne a kérdésem,hogy ha kigyullad az üzemanyag jelző lámpája,akkor kb még hány km-re elegendő benzin van még benne?Illetve,ha elkezd villogni akkor hány km-en belül kell tankolni?Köszi. ha meg rákeresnél a barátodnál "gugli" valószinüleg ki is adná hamár a használati útmutató elkajlódott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mester91 Elküldve Június22, 2010 Megoszt Elküldve Június22, 2010 Sziasztok! Köszönöm az értékes hozzászólásokat! C14NZ-n ugye van légtömeg, illetve léghőmérséklet mérő? Ezeket hogyan lehet manuálisan max. egy multiméter segítségével leellenőrizni? ECU ugyan nem jelzi őket hibásnak, de elvileg ezt csak nagyon kritikus állapotban tenné csak meg... Illetve, itt a fórumon olvasgatva találtam egy hasonló régebbi esetet, neki egyik gyújtókábel/pipa volt szakadásos és teljesen hasonló jelenségeket produkált az autó. Hidegen alacsony fordulat mellett torpan, melegen jó... Hát lementem megmértem, és nocsak-nocsak életérzés közepette azt tapasztaltam, hogy a 3. as henger gyújtókábele nem akarja vezetni az áramot, és az ellenállás sem éppen mérhető. Amint tudok szerzek egy másik kábelt és megírom a tapasztalatokat... De nagyon remélem megcsíptem a tettest! Azért hogy ne unatkozzak a hozzászólásom elején lévő infók érdekelnek, csak hogy azokat az egységeket biztosan ki tudjam zárni... Még egyszer köszi az ötleteket! Ideje szereznem egy k*rva DMM-t nekem is :D Nem tudom most miért, de 5ösbe gáz adásánál egyfojtába rángat a kocsi. Ha állandó a sebességem, ha gyorsítok, rágnat. El engedem a gázt, abba hadja. Már 4esbe is érzem. Rádaásul a motornak olyan lett a hangja, mintha valami 2 ütemű lenne, vagy én nem is tudom ! Valamelyik nap megy szerelőhöz át vizsgálásra. Anyám a hétvégén le lép vele kirándulni Zircbe... kb 400km oda-vissza. Marhára tudok neki örülni, csak nem szakad meg a kis morzsa ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
milee Elküldve Június23, 2010 Megoszt Elküldve Június23, 2010 Úgy fest a gyújtókábelek csere megoldotta a problémát. Ma délután ráértem és kicseréltem a teljes szettet utána mivel ma még nem volt elindítva, gyorsan ki is próbáltam. Bár nem röpködnek a mínuszok, főleg nem délután, de ezzel együtt úgy tűnik hogy a probléma megoldódott. Semmilyen körülmények között nem jött zavarba a motor, pedig még "hideg" állapotában nem kicsit nyüstöltem szerencsétlent. Ha nem tér vissza a probléma az elkövetkező napokban, akkor szerintem ennyi volt... Akinek hasonló gondjai vannak, azt javaslom első körben nézzen rá a vezetékekre, gyújtásra, hátha nátha. Egy multiméter segítségével sok minden kiderül...:D Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mester91 Elküldve Június24, 2010 Megoszt Elküldve Június24, 2010 Vissza került a Corsa a szerelőtől! Olaj csere lett benne ( Castrol ^_^ ), meg mondtam nézze meg a gyertyákat, meg találja ki, miért rángathat. Hát 2 legyet ütött egy csapásra. A 3. hengernél sokkal de sokkal koszosabb volt a gyertya (tényleg már olyan fekete mintha szén lenne). Úgyhogy rakott bele újat. Azt a következtetést vonta le, hogy az a henger kicsit máshogy dolgozik mint ahogy kéne (nem tudok részleteket , anyámnak mondta ilyen egyszerűen), majd be lövi, hogy jó legyen, azért rángathat, és azért lett traktor hangja. Mentem egész este vele (banzáztunk), és hát nem is tudom. Hidegen padlóztam neki, nem igazán reagált, de melegen már kezdtem azt érezni, hogy jó lesz ez. A tököm tudja most mivan, remélem majd ha meg oldódik az a fránya 3. henger dolog, akkor jó lesz. Ja amúgy 2 pólusú van benne, meg nyugodtam :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Markopesz Elküldve Június29, 2010 Megoszt Elküldve Június29, 2010 Hello mindeninek!!Azt szeretném megkérdezni hogy van egy 1994-es B-s corsám és hifit szeretnék bele rakni :D hol tudom a tűzfalon legkönnyebben áttvezetni a tápkábelt az erősítőnek?Aki tudja pls írjon!!!Elöre is köszönöm!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts