mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Február2, 2005 Szevasztok! Egy érdekes dolgot vettem észre. :drinkers: Pár hónapja kezdődött talán, de mivel előtte nem igazán néztem mennyi az alapjárat így nem tudom, hogy ott volt e vagy akkor emelkedett meg vagy csak a "jelenség" kezdődött akkor. ( na ezt jól megfogalmaztam :violent3: ) A jelenség: 1. - hideg indítás, alapjáratot felemelte ford mérő óra szerint 1400 környékére (ezen óra szerint a meleg alapjáratom kb 750) és egész addig ha hagytam alapon járni a mocit olyan volt, mintha kihagyna a gyújtás, egyenetlen volt....(ugyanakkor az erő meg volt benne és pár perc melegedés után vissza vette és tök normális alapjárat volt). 2. - kb 3 hete egyszer ilyenkor idítás után kicsit megtúrázattam (kb. 4000 1/min-re, ezután az emelt(hideg)apjárat visszajött 1150 környékére és semmi kapkodás illetve gyújtás kihagyásra jellemző hang nem volt, teljesen egyenletes lett a hidegalapjárat is 3. - az elmúlt 3 hétben (a felpörgetés óta) hidegen indítás után(minden pörgetés nélkűl) az emelt(hideg)alapjárat "csak" 1150 környéke nem úgy mint előtte és teljesen egyenletesen jár....majd persze bemelegedve szép fokozatosan visszaveszi az óra szerinti 750-re, ott is egyenletes A kérdésem csak annyi, hogy ténylegesen mennyinek kell lennie a hidegüresjárat értékének ennél a mocinál (X16XEL) illetve esetleg mitől változhatott ez így meg. Nem mondom abszolute nem zavar sőt sokkal jobb így :smt020 , mert nem "dadog" hideg alapon. Pedig előtte is utánna is volt neki hajtós pálya menet is az alapjárati mocit is kb 3000km-el ezelőtt pucoltam ki és melegen tök normális, szóval nem hiszem, hogy az ismert "pályán meghajtás hiányának" tipikus esete, de lehet, hogy vki tud mondani róla vmi okosat! Ne kíméljetek :axe: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Február2, 2005 Folytószelepház koszosodása okozza a bajt. pucold meg.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Február2, 2005 De baj ez egyáltalán, hogy most nem húzza fel 1400-ra, ha egyenletes az alapjárat? :sign10: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Február2, 2005 a lerakodott korom okoz olyat, hogy a pillangoszelepet kinyitja, annyira, mintha 1400 at forogna, de a lerakodott szeméttől csak 1100 ra elegendő nafta áramlik be a motorba. kb 5-10 perc alatt meg lehet csinálni , nem nagy dolog. kell egy kis féktisztitó. és rongy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Szeptember10, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2005 Szerintem elég megbízható autók. Sok a törött, sőt általában azok. Inkább a drágák felé nézelődj, hátha nem töröttek. Szervízkönyv legyen meg, meg a pótkulcs is. A km sem szokott stimmelni, de a 90.000 az már jó sok és elég hihető. Csomagtérben a kárpitot hajtsd fel és nézd meg a gyári heggesztést. Küszöböknél a szigetelések nem hiányoznak e. Ajtózsanérok, homlokfal, levegőszűrő alatt a gyári heggesztés. Gumik nem szálszakadtak e (oldalán dudor). Klíma működik rendesen. Motortérben a sárvédő ill. motorháztető csavarok fényezése sértetlen e. Gyári 16'' felni megvannak e. Pedál gumik mennyire kopottak (futás km). Motorháztető szigetelés nem hiányzik e. Karosszéria elemek rétegvizsgálóval történő megnézése. Csak ne olyat hozzon ki a tag, ami piros-zöld és MINDÍG zölden világít! Rendes értéket mutasson a műszer! stb... Bár ezeket bármilyen autón meg lehet nézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június18, 2010 Megoszt Elküldve Június18, 2010 Vezérműtengely lefogó csapágy csavarjainak fellazulása,ami töréshez vezet.(meghúzási nyomaték 8Nm) Motorkód: Z14XEP ,Elvileg 2005től 2007ig gyártott motoroknál fordul elő. Kb 10 perces munka.Nagy bosszúságot előzhetünk meg vele. Ha bekövetkezik a törés kb 300e a javítási költség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Június19, 2010 Megoszt Elküldve Június19, 2010 Így cseréld a pollenszűrőt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tommirra Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 delphi klíma eltört külső belső levegő állító lapát csere javítás http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=523738 by lecso Link to comment Megosztás: More sharing options...
tommirra Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 alvázszám értelmezés: http://www.opel-magazin.hu/magazin/hasznos...ertelmezes.html hibakód kivillogtatás, kiolvasás /elektromos gázpedálnál/: kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat. hogy kell kiütni a szervízintervallumot? INSP Km nullázó benyom és nyomva tart-> gyújtás ráad-> vár-> a "INSP" helyett megjelenik: "- - - -"-> km- nullázó elenged -> kész milyen típusú klímám van? kipattintod a fűtés tekerők alatti kis rekeszt, és oda rá van írva sárga téglalapba, hogy behr. Vagy kiszeded a kesztűtartót, és ha két csavar fogja akkor delphi, ha ilyen kis fényes karmantyúk, akkor behr. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Ködlámpa beszerelés Ha leveszed a lököst, akkor meglátod, hogy a ködlápa körvonala bele van sajtolva a lökösbe, csak szépen ki kell vágni. Egyedül a hűtő felöli oldalon kell eltalálni a szöget, különben csúnyán fog kinézni, máshol lehet szépen merőlegesen vágni, úgy, hogy a körvonal éppen eltűnjön. A bekötésről: Veszel egy főfényszoró kapcsoló modult, amiben külön van első ködlámpa kapcsoló (ha van egy szétégett kapcsolód, aminek jó a gombja, akkor a gomb simán átrakható, de külön nem lehet kapni). A tűzfalig van kábelezve (az enyém legalábbis, az 2006-os CL2), ami annyit tesz, hogy a gyári helyre tenned kell egy relét (ha minden igaz a biztosítékdobozban már csak egy üres helyed van). újba kb 1500 ft. Megkeresed azt a szimpatikus vastag fekete vezetéket a műszerfal alatt, amin akkor megy a delej ha bekapcsolod az első ködlámpát (a műszerfal visszajelzője érdekes módon működik, ha bent van a relé és a kapcsoló, szóval ezzel nincs dolgod), azt szépen leblankolod, legalább olyan vastag vezetékkel kimész valahogy a motortérbe (vannak a tűzfalon ilyen gumis vakdugók és akkor nem kell fúrni a tűzfalat (mondjuk nem is ajánlom). Ahol a naaagy kábelköteg megy ki (az egy bazi nagy csatlakozó) ott nem fogsz tudni átdugni semmit sem, ne is próbálkozz), kábelkötegekbe behúzod és rákötöd a ködlámpa csatira, a ködlámpa csati másik végét meg jól odacsavarozod a kasztnihoz úgy, hogy érintkezzen. Egyébként lehet két feleakkora madzagot is húzni, és akkor nem kell toldani a csatinál is. Ez az olcsóbb megoldás, a drágább, hogy pár 10.000 ért veszel motortér kábelköteget, amiben benne van ez a drót is, kiszereled a motort, meg a kocsi fél elejet és kicseréled a kábelköteget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Középkonzol szétszedés by kumabushi Link to comment Megosztás: More sharing options...
tommirra Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Ablakemelő elektronika beállítása; tanítása: 1. ajtókat becsukni 2. gyújtás bekapcs 3. zárjuk az ablakokat a kapcsolóval 4 .tartsuk nyomva az ablakzáró kapcsolót legalább 5mp-ig.. ki van e kábelezve a tempomat az autómban? elősegítve a beszerelést. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry412642 http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry412802 sajna a képek már nem mennek. AGR szelep tisztítás by lecso http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry493668 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Hogyan szereljük be a B Omega késleltethető ablaktörlő rendszert Szükségünk lesz egy Omega 6 érintkezős késleltető reléhez, száma: 90494187 Szükségünk lesz egy karra a következők közül… 4ajtóshoz való, BC gombokkal, cikkszám: 90494656 4ajtóshoz való, BC gombok nélkül, cikkszám: 90494654 Caravanhoz való, BC gombokkal, cikkszám: 90494657 Caravanhoz való, BC gombok nélkül, cikkszám: 90494655 Szükségünk lesz egy csatlakozóra valamennyi kábellal selejtes karból. Én standard Vauxhall 4 pólusú csatit fogok használni. Először is (MID gomboson) módosítani kell a csatit, szedd ki az 5 érintkezőt a 6 pólusú csokiból egy órás csavarhúzóval, és tedd bele a computer 3 vezetékét az új 4 pólusú csokiba(ilyenünk nincs,szerintem nem is kell,vagy kiveszem a régiből) a 3 vezetéket. Barna-C Pin; Barna/Piros D Pin; Barna/Fehér A Pin; Tegyük bele a változtatható ablaktörlő pineit egy új ablaktörlő csatiba(ilyenünk nincs,szerintem nem is kell) Ezek a Fekete/Fehér és Fekete/Sárga kábelek. Most már kész vannak az első kábelezések a további szereléshez…. Az új ablaktörlő csokiból kábelt kell húzni a következőképpen, az új ablaktörlő csokiból a Fekete/Fehér kábelt össze kell kötni a Fekete/Sárga kábellel a kapcsoló nagy alsó csokijában(9-es vagy J Pin-re a csokiban) Majd a Fekete/Sárga kábelt az új ablaktörlő csokiból be kell kötni a biztitáblába. Utána a kötnöd kell egy kábelt a Fekete/Piros kábelra a kapcsoló nagy csokijába(3-as vagy W Pin-re), majd utána be kell kötnöd a biztitáblába a kábel másik végét. Majd vedd ki a biztitáblát, 3 csavar fogja legfelül. Vidd a két új vezetéket a biztitábla hátuljába(Fekete/Piros és Fekete/Sárga) Szedd le a műanyagot a biztitábla hátuljáról, és láthatod az ablaktörlő relé 3 kábelét a közép/bal oldalt. Vágd el a 3 vezetéket közel a biztitáblához és a kábel végeit kösd az új ablaktörlő reléhez. Zöld-31B Pin; Kék-53E Pin; Fekete/Lila-15 Pin Kösd az új barna kábelt a 31 Pinre az új relén, és kösd valamelyik másik barna kábelhez bal oldalt a bizti táblánál.(ez lenne a test) Az új ablaktörlő csokiból a két kábelt kösd az új relé kér érintkezőjéhez. Fekete/Sárga-Pin 1 (kicsi Pin) Fekete/Piros-53C Pin Most már az új relé be van kötve, vissza lehet tenni a biztitábla hátulját,majd a csavarokat is. Az eredeti relét ellehet tenni, mivel már ki van kötve. Végül tedd be az új kart majd igazíts el mindent, szemetet hulladékot tüntesd el. A variálható ablaktörlő rendszer most már kész, a legkevesebb késleltetés 2 másodperc, a legtöbb 11 másodperc.Lent látható a kapcsolási rajz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 Sziasztok! Először is mindenkinek utólag is kellemes karácsonyi ünnepeket! Láttam elég sok régi-új tagnál, jelentkezik a téli kemény hidegekben a sárga lámpa kigyulladással egybekötött 3 hengeresedés. Arra gondoltam és remélem nem baj, hogy leírnám ebbe a hasznos információk topicba az ezzel kapcsolatban itt a fórumon található hasznos infókat, illetve a saját egyéni tapasztalataimat. A hiba nálam 2009 elején jelentkezett először. Naponta 15-15 km teszek meg a munkahelyemtől a lakásig 90% város, 40-50 táblákkal teletűzdelve. Az első sárga lámpa jelentkezésekor a vezetési stílusom az alábbi volt: 40-50 Km/h – 4. Sebességi fokozat, de előfordult 5. is :S. Váltásoknál kb csak 2000 –res fordulatig pörgettem. Így a rövid utak és az alacsony fordulat megtette a hatását, az autó le három-hengeresedett továbbá gyújtás hibát és égéskimaradás hibakódot tárolt. Tehát a szelepek a lerakódott koksz miatt megszorultak, nyitva maradtak. Vagy a Trafó esetleg valamelyik gyertya adta meg magát. Minden szerelő ezzel kezdi! Amivel próbálkoztam de nem segített: Gyertya csere, Trafó csere (gyári!), Fojtó és EGR szeleptisztítás. Ami az első telemen átsegített: magasabb oktánszámú benzin tankolása: V-power, Mol EVO NEO. Bár sajnos a mostani benzinárak mellett nem éppen gazdaságos. Ezekkel együtt vezetési stílust is váltottam minden sebességi fokozatban szigorúan 3000 fordulatig pörgettem az autót! 60Km/h-ig nem használtam 3.nál magasabb fokozatot! A hiba nem jött elő! Tavasszal visszaálltam a sima 95-ös benzinre. Nyáron nem is volt gond Majd 2009 végén a tél beköszöntével ismét előjött, megint kapta a jobb benzint. A váltási stílust meghagytam. Nem tudom mennyiben, befolyásolja, de idény nyáron olaj viszkozitást is váltottam, 10W40 ről 5W30-ra. Dátumokat azért írtam, mert közel 2 év kicsit sportosabb vezetési stílustól, idén azaz 2010 végén az igazi kemény tél beköszöntével a hiba nem jött elő, és nem kell 95-ös nél jobb drágább benzint sem tankolnom. Pedig többször volt-18 fok is! A motorkódom: Z14XE A másik lehetőség a sokak által említett fagyizás. Ez alatt a kollégák az alábbi dolgok értik: 30-40 Km megtétele autópályán, 4000 Fordulaton. Persze javasolom a közlekedési szabályok betartását így ezt a fordulatot ne 5.ben hanem inkább 4.ben végezzük J Bár volt olyan Cartárs is akinek olyan mennyiségű koksz volt lerakódva a motorjában, hogy a hirtelen nagy terheléstől az nem leégett hanem felizzott és komoly károkat okozott. Így ha az első ilyen fagyizástól nem javul, meg akkor szerintem egy próbált megér az én tapasztalatom kipróbálása. Persze első körben ki lehet cserélni a fent előbb említett alkatrészeket, de javaslom valakitől, kérjünk kölcsön pár napra, ne vegyük meg egyből, mert ha nem az a baj, akkor elég sok pénz ki lehet dobni az ablakon. Remélem segítettem valamit, és valakinek valamelyik módszer beválik. jah és bízom benne, hogy aránylag a fogalmazás is rendben van :D Boldog újévet kívánok mindenkinek! J 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január8, 2011 Megoszt Elküldve Január8, 2011 ezt a topikot lezárom, mielött telehánnya mindenki valami baromsággal... ha valamit módositanál, vagy hozzáfüznél akkor jöhet egy PÜ.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május23, 2011 Megoszt Elküldve Május23, 2011 (edited) vezérmű tengely lehúzási sorrend : http://www.petrila.net/peugeot/Service/406.../b/b1dk00ic.gif ( alapvetőleg ez egy hengerfej lehúzási rajz, de a tengelyre is alkalmazható ) No, akkor mostantól érvényes visszahivás van a Z14XEP motorokra, a csapágycsésze meghúzására. alvázszámok: Modell Gyár Alvázszámtól Alvázszámig Astra H Bochum 5 2 127191 5 2 243170 Astra H Antwerpen 5 5104564 5 5 256209 Astra H Ellesmere Port 5 8 076219 5 8 173158 Agila Gliwice 5 G 068130 5 G 115860 Astra G Gliwice 5 G 066872 5 G 115858 Meriva A Zaragoza 5 4 211396 5 4 395995 Combo C Azambuja 5 3 033004 5 3 071565 Corsa C Zaragoza 5 4 206462 5 4 395998 Corsa C Eisenach 5 6 068545 5 6 121411 Tigra B Heuliez 5 E 000001 5 E 042126 Csak az alvázszám-listán szereplő, Z10XEP (RPO kód LJ4), Z12XEP (RPO kód LB4), Z14XEP (RPO kód LJ2) vagy Z14XEL (RPO kód LKA) motorral felszerelt járműveket kell átszerelni. szóval akinek ilyen autója van lehet jelentkezni az ellenörzésre.... ajánlott a nem tartományba beleesőket is ellenőrizni !!!! Sajnos az a hír járja, hogy azoknál az autóknál is volt gond ami nem tartozott bele az alvázszámlistába.... Módosítva Július30, 2011 : uhuhu Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március30, 2012 Megoszt Elküldve Március30, 2012 Német nyelvű Opel Astra és Zafira-s oldal, de a lényeg, hogy sok szerelési segédlet található rajta. Link: http://www.astra-g-anleitungen.de/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Folyamatosan bővítjük az oldal tartalmi részét. Mivel sok az elmaradás, de cserébe kevés az idő, így előre is köszi a türelmeteket. A következő oldal részünk frissült Motortípusok, főbb jellemzők Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts