Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló!

sikerült szereznem fordulatszám mérős műszeregységet, épp a mostani kiszerelésénél tartok. Már lebontottam mindent, amit le kell, kivéve ezt nem tudom, hogy lehet. Még egy csavar fogja a bal aljában, szerintem.

http://www.opelforum.hu/uploads/1180273880...6_202_41058.jpg

Egy csavart kivettem a tetejéből, meg egyet a jobb aljából. Semmi többet.

enélkül nem tudom kihúzni a km óra spirált, amit egyébként a váltóról se tudok leszedni, mert nem jövök rá, hogy kéne. Azt olvastam, csavaros, de csak fél fordulatot fordul, onnan semmit. Gondoltam nem szakítom le, inkább kérdezek.

Légyszi valaki valamelyik utat magyarázza el, hogy kéne, mert darabokban az autó és holnap menni kéne vele :rolleyes:

Köszönöm előre is

Gábor

Megbillented, beljebb csúsztatod, és már fordul is annyit, hogy újjal meg tudd nyomni a pöcköt, ami tartja a spirált az óránál... (nem tekerős, hanem van egy fém rúgócska, ami ráfeszül, és tartja) ;)

Link to comment
Megosztás:

Megbillented, beljebb csúsztatod, és már fordul is annyit, hogy újjal meg tudd nyomni a pöcköt, ami tartja a spirált az óránál... (nem tekerős, hanem van egy fém rúgócska, ami ráfeszül, és tartja) ;)

Oké, kijött...

A tekerőst a másik felére mondtam. Ez műanyagleszedős rész meghetne a Gyik-ba, mert enélkül... fogalmam sincs.

Persze összerakni megint jó lesz.

Mindkettő VDO, W = 1102

Az új kék, a régi meg zöld hátulról. A mechanikus résznek a tetején van egy műanyag, ami számolja az ecu-nak a sebességet. Na ennél a résznél más a kettő. a Kéknek fekete, a zöldnek fehér.

szerintetek hogy jobb?

Inkább tekergetni az újat (előre, bő 150 e km-t), vagy a régit beleműteni?

Most jön a fordulatszám jel odavezetése a másik oldalról... addig van idő töprengeni :rolleyes:

köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

Nagyon úgy néz ki , hogy akkumulátort kell vennem a kocsiba. Benzines kollégák, meg tudnátok mondani, hogy kinek hány amperóras akksi van a kocsijában?

Jelent pillanatban az enyémben 55AH-ás van, de sztem az a kelleténél nagyobb.

Most nem tudom mekkora van benne, mert egy darab bötű nincs rajta, de már hozzák a 74-eset. :D

Szóval travi. :rolleyes: ;) :D

Vagy homi, vagy leszbi? :D

Link to comment
Megosztás:

Amúgy bármekkora mehet bele, nincs valami határ, úgyértve elektromosügyileg? :rolleyes:

Szerintem nincs, mivel a lényeg hogy ugyanúgy 14 v körüli töltést kap mind1ik. Az Ah akkor számit, amikor indítasz, illetve amikor használatban van. Minél nagyobb az Ah, annál tovább bírja a terhelést töltés nélkül, illetve annál nagyobb áramot tud leadni. Persze összefüggésben az Ah utáni A számmal. Ez a szerény meglátásom. ;)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Na sikerült behúznom a fordulatszám jelet, a küszöbnél már rá is illesztettem a zöld kábelre. valahogy rá lehet improvizálni erre a csatlakozóra a kábelt, ami az óracsoportba megy, ha nincs ilyen rugós dolgom, ami a csatlakozóba van? Gondoltam keresek egy üreset a csatlakozón, és ellopom azt, de olyan sóherek voltak a gyárba, egyet se hagytak nekem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Na sikerült behúznom a fordulatszám jelet, a küszöbnél már rá is illesztettem a zöld kábelre. valahogy rá lehet improvizálni erre a csatlakozóra a kábelt, ami az óracsoportba megy, ha nincs ilyen rugós dolgom, ami a csatlakozóba van? Gondoltam keresek egy üreset a csatlakozón, és ellopom azt, de olyan sóherek voltak a gyárba, egyet se hagytak nekem :rolleyes:

Én a régi benzines astrámban hosszan megblankoltam a vezetéket, és végigfutattam forrasztó ónnal. Igy már visszahajtottam olyan alakura, mint a többi, és bedugtam a helyére. Hibátlanul működött. A kábelt meg hozzászigetelőszalagoztam a többihez, hogy ne csusszon ki.

Link to comment
Megosztás:

Én a régi benzines astrámban hosszan megblankoltam a vezetéket, és végigfutattam forrasztó ónnal. Igy már visszahajtottam olyan alakura, mint a többi, és bedugtam a helyére. Hibátlanul működött. A kábelt meg hozzászigetelőszalagoztam a többihez, hogy ne csusszon ki.

Oké, köszi a tippet. Én egy régi mosógép kábelkötegét használtam, és az egyik ilyen elektromos sarut hosszában kettévágtam, összehajtogattam, és jobbnak néz ki mint az eredeti. Jön az összerakás

szerk: összerakva, pöpecül megy, jön a próbakör :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nah, köszi a segítséget, a Gyik-ban lévő leírást én azért kiegészíteném kicsit, ha van rá igény. ha elsőre csinálja az ember, mint én most, azért vannak nem triviális részletek :rolleyes: Sok sok.

De már megvan miért kell szétszednem újra, nem ég a jobb oldalán a világítás. Majd jön a ledezés, vizsgák után.

Ja, jól műxik, legalábbis úgy néz ki, de a fordulatszámmérőnek van egy kis reakcióideje, nem igazán RealTime a dolog. Nálatok is?

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Nah, köszi a segítséget, a Gyik-ban lévő leírást én azért kiegészíteném kicsit, ha van rá igény. ha elsőre csinálja az ember, mint én most, azért vannak nem triviális részletek :rolleyes: Sok sok.

De már megvan miért kell szétszednem újra, nem ég a jobb oldalán a világítás. Majd jön a ledezés, vizsgák után.

Ja, jól műxik, legalábbis úgy néz ki, de a fordulatszámmérőnek van egy kis reakcióideje, nem igazán RealTime a dolog. Nálatok is?

Gábor

Én nem vettem észre.

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

Nagyon úgy néz ki , hogy akkumulátort kell vennem a kocsiba. Benzines kollégák, meg tudnátok mondani, hogy kinek hány amperóras akksi van a kocsijában?

Jelent pillanatban az enyémben 55AH-ás van, de sztem az a kelleténél nagyobb.

C16NZ motor, az Astrában 44 Ah volt, a Vectrában 55 Ah van, de 74-es volt, amikor még benne volt a muzsika.

Szóval, ha ránk hallgatsz azt csinálsz amit akarsz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

C16NZ motor, az Astrában 44 Ah volt, a Vectrában 55 Ah van, de 74-es volt, amikor még benne volt a muzsika.

Szóval, ha ránk hallgatsz azt csinálsz amit akarsz. :D

Én azt mondom, ami belefér! :D Ha meglesz az új akkum, lehet átkötöm a villanyablakokat állandóra, uncsi mindíg ráadni a gyujtást, ha a közeli hozzátartozóm elfelejti az ablakot felnyomatni. :rolleyes: Csak kicsit félek az állandó fesztől. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én azt mondom, ami belefér! :D Ha meglesz az új akkum, lehet átkötöm a villanyablakokat állandóra, uncsi mindíg ráadni a gyujtást, ha a közeli hozzátartozóm elfelejti az ablakot felnyomatni. :rolleyes: Csak kicsit félek az állandó fesztől. ;)

Válj el!

Akkor feszültségmentesíted magad. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Ma kiszedtem a középkonzolból az órát és visszatettem a 2 ledet. Annyiban változott, hogy most mind a 2 ég gyengén aminkor nincs gyújtáson. Viszont ha ráadom onnantól semmi egészen addig amíg helyzetjelzőt vagy tompítottat nem kapcsolok. Valami ötlet, hogy mi a baja mert én már nemtom.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Ma kiszedtem a középkonzolból az órát és visszatettem a 2 ledet. Annyiban változott, hogy most mind a 2 ég gyengén aminkor nincs gyújtáson. Viszont ha ráadom onnantól semmi egészen addig amíg helyzetjelzőt vagy tompítottat nem kapcsolok. Valami ötlet, hogy mi a baja mert én már nemtom.

A gyujtás gondolom visszavesz a feszből, lehet kevés a led begyujtásához.

Link to comment
Megosztás:

De 3 hétig semmi baja nemvolt. Ráadásul az egyik gond, hogy amikor nincs gyújtáson akkor ég nagyon gyengén pedig nem kellene neki.

Hűha, mintha egyszer már lett volna téma ilyen gyujtás nélkül parázsló led...meg írták az okát is, csak már nem emlékszem rá mi volt az.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.