Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Első körben azért nézd át a ventillátorhoz tartozó reléket.. szokásuk meghalni... sajna tapasztaltam. De ez nem zárja ki azt, hogy azért nem megy a klíma ventije, mert nem megy a klíma mondjuk gáztalanság miatt

A kieg pumpa amit sky leírt... nem ártasz ha bekötöd, de ha ledugózod sincs baj (egyébként arról beszélsz ami a menetirány szerint bal oldalon a hűtőnél van, vagy a jobb oldalon lent?... a 2,5 -3 lityiseknél csak jobb oldalon volt, a 2,6-3,2 meg 2 darab ilyen nyavalyát kapott...

Szerencsére csak olyan olajhűtőhöz volt szerencsém ami külső... ;) Bár az új nissen hűtőbe már benne a helye, de nem kötöttük oda a 2,2 nél...

A 3,2 nél se fogjuk :D :rolleyes:

ahhha..... hát nem tudom hogy gyári-e a klímám, szerintem az.De nekem csak egy ventilátorom van. a két nyomás kapcsoló megvan,meg a hűtőn is az érzékelő. a gond az hogy nem tudom hogy müködnek-e!? valószínű hogy volt a motortérbe a bizti táblánál valami átkötözgetés.... honnan lehet megtudni hogy kell-e lennie még egy ventinek? ill. ha a klíma csövéről levenném az érzékelőt, akkor elengedi a gázt? mert amikor tölttötték,azt mondtál a szervízbe hogy az levehető anélkül hogy ujra kellene tölteni
Link to comment
Megosztás:

Elvileg levehető, de lehet hogy a szelep nem zár el, és elereszti a hűtőközeget.

Jobban jársz ha nem piszkálod, ha hűt a klíma rendesen, és nem is melegszik a hűtővized, akkor no para, biztos jó a rendszer.

Amúgy ha azokkal a nyomáskapcsolókkal baj van, akkor egyáltalán nem megy a klíma...

Ha csak egy ventid van, akkor lehet hogy ki lett herélve egyszer, avagy az is lehet hogy az x20se-t egy klímaventivel szerelték. Csak a nagyobbakhoz volt szerencsém, x20se-t csak Opel16V-ét láttam klímával, de azon meg nem azzal foglalkoztam, szal nem is néztem.

Szal legolcsóbban akkor jársz, ha nem nyúlsz hozzá ;)

Ha nagyon perverz vagy, keress egy részletes kapcsolási rajzot, és nyomozd végig. Otthoni gépemen van egy, de az 2000km-re innen :D

Szal Google, vagy itt keress, esetleg kérj vkitől.

na itt lenne még egy kérdésem. a vizem 92 fok körül van....látni lehet hogy nyit a termosztát és mert visszaesik a hőfok 91re.de mintha nem nyomná rendesen a vizet át a hűtőn....a kijövő oldal forró,a hűtő alján a visszatérő pedig hideg,mintha nem is lenne benne víz....van hogy folyamatosan megy a ventilátor. most cseréltem hűtőt, meg cserélve volt a vízszivattyú is. amikor megy a venti,érezhető hogy hideg levegőt nyom.elképzelhető hogy nem nyit ki teljesen a termosztát? 2éve mikor megvettem és cseréltem a 2. termosztát lett jó,90fokra beált a mutatóm...ha melegedett is,kapcsolt a venti és 10-15másodperc alatt visszahűtött...most meg semmi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit variálj a fűtéscsappal ha bemelegszik, lehet kis légzsák benne maradt.. de lehet hogy termosztát... vagy a hűtő.. khm, el van dugulódva lent...

na itt lenne még egy kérdésem. a vizem 92 fok körül van....látni lehet hogy nyit a termosztát és mert visszaesik a hőfok 91re.de mintha nem nyomná rendesen a vizet át a hűtőn....a kijövő oldal forró,a hűtő alján a visszatérő pedig hideg,mintha nem is lenne benne víz....van hogy folyamatosan megy a ventilátor. most cseréltem hűtőt, meg cserélve volt a vízszivattyú is. amikor megy a venti,érezhető hogy hideg levegőt nyom.elképzelhető hogy nem nyit ki teljesen a termosztát? 2éve mikor megvettem és cseréltem a 2. termosztát lett jó,90fokra beált a mutatóm...ha melegedett is,kapcsolt a venti és 10-15másodperc alatt visszahűtött...most meg semmi :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Első körben azért nézd át a ventillátorhoz tartozó reléket.. szokásuk meghalni... sajna tapasztaltam. De ez nem zárja ki azt, hogy azért nem megy a klíma ventije, mert nem megy a klíma mondjuk gáztalanság miatt

A kieg pumpa amit sky leírt... nem ártasz ha bekötöd, de ha ledugózod sincs baj (egyébként arról beszélsz ami a menetirány szerint bal oldalon a hűtőnél van, vagy a jobb oldalon lent?... a 2,5 -3 lityiseknél csak jobb oldalon volt, a 2,6-3,2 meg 2 darab ilyen nyavalyát kapott...

Szerencsére csak olyan olajhűtőhöz volt szerencsém ami külső... :D Bár az új nissen hűtőbe már benne a helye, de nem kötöttük oda a 2,2 nél...

A 3,2 nél se fogjuk :D :rolleyes:

minden relém jó,a venti megy.csak ha kapcsolom a klímát,folyamatosan hűt.

menetirány szerint bal oldalon a hűtőnél van igen arra gondolok... bekötném,de nincs hozzá csatlakozó.legalább is nem találtam ;)

Link to comment
Megosztás:

Kicsit variálj a fűtéscsappal ha bemelegszik, lehet kis légzsák benne maradt.. de lehet hogy termosztát... vagy a hűtő.. khm, el van dugulódva lent...

olyan mintha nem bírná átnyomni a nagykörbe a vizet....mintha nem nyitna teljesen. ha fütés ráadom,rögtön visszahűl 1-2fokot.

a hűtő dugolásról...hát amit kivettem régi hűtőt szétszedtem,mert már ugyis törött volt.na ott volt dugulás. a hűtő tetején és alján átment a víz,csak középen nem ahol a venti hűtötte volna.

holnap kiveszem a termoszt,és megnézem mit alkot.

csináltam pár képet a hűtőröl:

kép1

kép2

kép3

kép4

Link to comment
Megosztás:

Kicsit használni kéne fűtéssel, hátha csak légzsák... :rolleyes:

olyan mintha nem bírná átnyomni a nagykörbe a vizet....mintha nem nyitna teljesen. ha fütés ráadom,rögtön visszahűl 1-2fokot.

a hűtő dugolásról...hát amit kivettem régi hűtőt szétszedtem,mert már ugyis törött volt.na ott volt dugulás. a hűtő tetején és alján átment a víz,csak középen nem ahol a venti hűtötte volna.

holnap kiveszem a termoszt,és megnézem mit alkot.

csináltam pár képet a hűtőröl:

kép1

kép2

kép3

kép4

Link to comment
Megosztás:

Hjaaa... akkor igen....

Hát akkor... termosztát... vagy... wasserpumpedli... mikor cseréltél benne olyan okosságot?..

vizszivattyút tavaly ősszel,amikor a vezérműszijat. bár felesleges volt,azt mondják,mert semmi baja nem volt.

termosztátot idén március körül.akkor tisztitottam ki az egészrendszert. na és azóta csinálja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És nem fogy a lötty belőle?.. hm...

vizszivattyút tavaly ősszel,amikor a vezérműszijat. bár felesleges volt,azt mondják,mert semmi baja nem volt.

termosztátot idén március körül.akkor tisztitottam ki az egészrendszert. na és azóta csinálja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

KLÍMA!

Sziasztok!

2000-es Omegám van, 2,5 TD, kétzónás digitklímával.

Amit kérdezni szeretnék:

1: Téli időszakban, amikor csak fűteni kell, végig lehet ECO üzemmódban autózni? Ha jól tudom ilyenkor nem megy a klíma, így a fogyasztás sem nő meg, ugye?

Ilyenkor, ha lecsökkentem a hőmérsékletet 1-2 fokkal, külső, hideg levegőt kever, a beáramló meleg levegőhöz?

2: Tavasszal, amikor nem szükséges se hűteni, se fűteni, de nem akarom lehúzni az ablakot, mert pl, esik az eső, és azt akarom hogy egyszerűen a menetszél jöjjön be a rácsokon keresztül, ezt hogy csinálom? A problémám az, hogy ha ebben az időszakban, 1-2 hónapra kikapcsolom a klímát az OFF gombbal, akkor semilyen levegő nem jön a rácsokon keresztül. Muszáj ON állásban hagyni, és mondjuk ECO üzemmódban müködtetni a ventillátort, hogy bármilyen levegő jusson be az utastérbe?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

KLÍMA!

Sziasztok!

2000-es Omegám van, 2,5 TD, kétzónás digitklímával.

Amit kérdezni szeretnék:

1: Téli időszakban, amikor csak fűteni kell, végig lehet ECO üzemmódban autózni? Ha jól tudom ilyenkor nem megy a klíma, így a fogyasztás sem nő meg, ugye?

Ilyenkor, ha lecsökkentem a hőmérsékletet 1-2 fokkal, külső, hideg levegőt kever, a beáramló meleg levegőhöz?

2: Tavasszal, amikor nem szükséges se hűteni, se fűteni, de nem akarom lehúzni az ablakot, mert pl, esik az eső, és azt akarom hogy egyszerűen a menetszél jöjjön be a rácsokon keresztül, ezt hogy csinálom? A problémám az, hogy ha ebben az időszakban, 1-2 hónapra kikapcsolom a klímát az OFF gombbal, akkor semilyen levegő nem jön a rácsokon keresztül. Muszáj ON állásban hagyni, és mondjuk ECO üzemmódban müködtetni a ventillátort, hogy bármilyen levegő jusson be az utastérbe?

Köszi!

Télen ECO-val jártam én iss, akkor nem megy a kompresszor, de néha megjárattam a klímát azért.

Levegő csak akkor jön be, ha megy a szellőztetés, vagy kirúgod az első szélvédőt. Ha kikapcsolod lezárod a levegő útját. Ennyire ne legyél spórolós... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia

1. Hogyne lehetne... csak tavasszal nézesd át a klímát ;) Amúgy - elvileg -bizonyos külső hőmérséklet alatt sem fog menni a klímád, és nem nő meg a fogyasztásod.

2. Én esőben simán hagyom onba, mert szokása párásodni az autónap párás közegben... És igen jól látod ott is az eco mód segít a levegőztetésedben. Egyébként ha beállítod a klímát egy bizonyos fokra akkor azért automatikus, hogy maga szabályozza a napsütés érzékelők meg a hőmérséklet szenzorok által a dolgot, és ha eléri a kívánt hűtést stb a klíma ki szokott kapcsolni (nem megy az mindig bekapcsolt állapotban sem)

Hja és várd meg Omegatd hozzászólását... én nem írom le mi a véleményem a fél literen való spóroláson.. :rolleyes:

KLÍMA!

Sziasztok!

2000-es Omegám van, 2,5 TD, kétzónás digitklímával.

Amit kérdezni szeretnék:

1: Téli időszakban, amikor csak fűteni kell, végig lehet ECO üzemmódban autózni? Ha jól tudom ilyenkor nem megy a klíma, így a fogyasztás sem nő meg, ugye?

Ilyenkor, ha lecsökkentem a hőmérsékletet 1-2 fokkal, külső, hideg levegőt kever, a beáramló meleg levegőhöz?

2: Tavasszal, amikor nem szükséges se hűteni, se fűteni, de nem akarom lehúzni az ablakot, mert pl, esik az eső, és azt akarom hogy egyszerűen a menetszél jöjjön be a rácsokon keresztül, ezt hogy csinálom? A problémám az, hogy ha ebben az időszakban, 1-2 hónapra kikapcsolom a klímát az OFF gombbal, akkor semilyen levegő nem jön a rácsokon keresztül. Muszáj ON állásban hagyni, és mondjuk ECO üzemmódban müködtetni a ventillátort, hogy bármilyen levegő jusson be az utastérbe?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Igazából nem is azon volt a hangsúly, hogy spóroljak 20 Ft-ot, inkább technikailag érdekelt az egész szisztéma müködése. Nem szeretem úgy nyomkodni a gombokat, hogy nem tudom, mi, miért történik. :rolleyes:

Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Igazából nem is azon volt a hangsúly, hogy spóroljak 20 Ft-ot, inkább technikailag érdekelt az egész szisztéma müködése. Nem szeretem úgy nyomkodni a gombokat, hogy nem tudom, mi, miért történik. :rolleyes:

Köszi még egyszer!

Erre van a kezelési utasítás, amit illik elolvasni...

Link to comment
Megosztás:

olyan mintha nem bírná átnyomni a nagykörbe a vizet....mintha nem nyitna teljesen. ha fütés ráadom,rögtön visszahűl 1-2fokot.

a hűtő dugolásról...hát amit kivettem régi hűtőt szétszedtem,mert már ugyis törött volt.na ott volt dugulás. a hűtő tetején és alján átment a víz,csak középen nem ahol a venti hűtötte volna.

holnap kiveszem a termoszt,és megnézem mit alkot.

csináltam pár képet a hűtőröl:

kép1

kép2

kép3

kép4

Kimostad ezt a hűtőt mielőtt berakdtad? Véletlenül nincs ez is ledugulva?

Próbának megér annyit, hogy kiszeded a termosztátot, és annélkül összerakod. Így látni fogod hogy 'nyitott' termosztáttal mit művel a hűtés.

A kieg. szivattyúnak villamos csatit nem is fogsz találni, mert nincs kiépítve. Ha nagyon be akarod kötni, akkor párhuzamosítsd a vízhűtő ventivel (nemtom mekkora áramot vesz fel, ha nagyot, akkor értelemszerűen relézd). De sztem nem sok értelme. Eleve az x20se-ket kisebb hűtővel szerelték, ez a nagy bölönc hűtő tuti le tudja hűteni, ha a víz rendesen átjárja.

Amúgy az hogy a felső cső meleg, az alsó hideg, az normális, mert ugye így működik a hűtő! ;)

Ja, még esetleg nézd meg, ha még nem tetted volna, hogy a hűtőmaszk (illetve konkrétan az embléma-rács mögött) mögött nincs-e téli műanyag-takaró... Én egyszer jól megszivattam magam vele :rolleyes:

Ja, termosztátban is lehet többféle hőértékűt kapni. Van ami 87,5-nél nyit, a legmagasabb meg asszem 91 vagy 92 fokos. Ha jól rémlik 3 lépcső van.

Link to comment
Megosztás:

mivel szokták vagy érdemes az egész hűtőrendszert kitakarítani? és hogy kellene ezt csinálni? :rolleyes:

A hűtőt savazni szokták, otthoni körülmények között ecet, trisó, esetleg vízkőoldó jöhet szóba, de okosan, mert szétmarhatják a hűtőt. Kiszeded, aztán áztatod, többször, gyengébb savval átmosod, végén kiöblíted nagyon alaposan.

Magát a rendszert nem szokták pucolni, csak kimosni alaposan.

Továbbá lehet kapni hűtőrendszer tisztítót (pl http://www.pro-tec.hu/rf.htm), ezzel viszont nekem nincsenek tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

kivettem a termosztátot,visszaraktam a régi házat,mert annak pár milivel nagyobb volt az átengedő képessége.kiszedtem a motortérből az oda nem illő reléket,működik minden gomba, kapcsolja a ventit,a computer hűtését,és még a klíma kompresszort is. el is megyek egy próba körre :rolleyes:

na megvolt a próba kör.... úgy áll 90fokon a mutatóm,mintha oda ragasztották volna.... viszont van egy barna relé a motortérbe, piros-fehér,barna a kapcsolt szálak.viszont egy vezeték le van csípve tőből... és nem tudom mit kezdjek vele.

Link to comment
Megosztás:

kivettem a termosztátot,visszaraktam a régi házat,mert annak pár milivel nagyobb volt az átengedő képessége.kiszedtem a motortérből az oda nem illő reléket,működik minden gomba, kapcsolja a ventit,a computer hűtését,és még a klíma kompresszort is. el is megyek egy próba körre :rolleyes:

na megvolt a próba kör.... úgy áll 90fokon a mutatóm,mintha oda ragasztották volna.... viszont van egy barna relé a motortérbe, piros-fehér,barna a kapcsolt szálak.viszont egy vezeték le van csípve tőből... és nem tudom mit kezdjek vele.

Kicsit feljebb linkeltem az omegainfo-s linket, ott találsz kapcsolást is, meg leírást a motortéri relékről, abból kimazsolázhatod hogy melyik relé az. Mert így passz.

Örülök a sikernek! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.