Gabo Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Első körben azért nézd át a ventillátorhoz tartozó reléket.. szokásuk meghalni... sajna tapasztaltam. De ez nem zárja ki azt, hogy azért nem megy a klíma ventije, mert nem megy a klíma mondjuk gáztalanság miatt A kieg pumpa amit sky leírt... nem ártasz ha bekötöd, de ha ledugózod sincs baj (egyébként arról beszélsz ami a menetirány szerint bal oldalon a hűtőnél van, vagy a jobb oldalon lent?... a 2,5 -3 lityiseknél csak jobb oldalon volt, a 2,6-3,2 meg 2 darab ilyen nyavalyát kapott... Szerencsére csak olyan olajhűtőhöz volt szerencsém ami külső... ;) Bár az új nissen hűtőbe már benne a helye, de nem kötöttük oda a 2,2 nél... A 3,2 nél se fogjuk :D :rolleyes: ahhha..... hát nem tudom hogy gyári-e a klímám, szerintem az.De nekem csak egy ventilátorom van. a két nyomás kapcsoló megvan,meg a hűtőn is az érzékelő. a gond az hogy nem tudom hogy müködnek-e!? valószínű hogy volt a motortérbe a bizti táblánál valami átkötözgetés.... honnan lehet megtudni hogy kell-e lennie még egy ventinek? ill. ha a klíma csövéről levenném az érzékelőt, akkor elengedi a gázt? mert amikor tölttötték,azt mondtál a szervízbe hogy az levehető anélkül hogy ujra kellene tölteni Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Elvileg levehető, de lehet hogy a szelep nem zár el, és elereszti a hűtőközeget. Jobban jársz ha nem piszkálod, ha hűt a klíma rendesen, és nem is melegszik a hűtővized, akkor no para, biztos jó a rendszer. Amúgy ha azokkal a nyomáskapcsolókkal baj van, akkor egyáltalán nem megy a klíma... Ha csak egy ventid van, akkor lehet hogy ki lett herélve egyszer, avagy az is lehet hogy az x20se-t egy klímaventivel szerelték. Csak a nagyobbakhoz volt szerencsém, x20se-t csak Opel16V-ét láttam klímával, de azon meg nem azzal foglalkoztam, szal nem is néztem. Szal legolcsóbban akkor jársz, ha nem nyúlsz hozzá ;) Ha nagyon perverz vagy, keress egy részletes kapcsolási rajzot, és nyomozd végig. Otthoni gépemen van egy, de az 2000km-re innen :D Szal Google, vagy itt keress, esetleg kérj vkitől. na itt lenne még egy kérdésem. a vizem 92 fok körül van....látni lehet hogy nyit a termosztát és mert visszaesik a hőfok 91re.de mintha nem nyomná rendesen a vizet át a hűtőn....a kijövő oldal forró,a hűtő alján a visszatérő pedig hideg,mintha nem is lenne benne víz....van hogy folyamatosan megy a ventilátor. most cseréltem hűtőt, meg cserélve volt a vízszivattyú is. amikor megy a venti,érezhető hogy hideg levegőt nyom.elképzelhető hogy nem nyit ki teljesen a termosztát? 2éve mikor megvettem és cseréltem a 2. termosztát lett jó,90fokra beált a mutatóm...ha melegedett is,kapcsolt a venti és 10-15másodperc alatt visszahűtött...most meg semmi :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Kicsit variálj a fűtéscsappal ha bemelegszik, lehet kis légzsák benne maradt.. de lehet hogy termosztát... vagy a hűtő.. khm, el van dugulódva lent... na itt lenne még egy kérdésem. a vizem 92 fok körül van....látni lehet hogy nyit a termosztát és mert visszaesik a hőfok 91re.de mintha nem nyomná rendesen a vizet át a hűtőn....a kijövő oldal forró,a hűtő alján a visszatérő pedig hideg,mintha nem is lenne benne víz....van hogy folyamatosan megy a ventilátor. most cseréltem hűtőt, meg cserélve volt a vízszivattyú is. amikor megy a venti,érezhető hogy hideg levegőt nyom.elképzelhető hogy nem nyit ki teljesen a termosztát? 2éve mikor megvettem és cseréltem a 2. termosztát lett jó,90fokra beált a mutatóm...ha melegedett is,kapcsolt a venti és 10-15másodperc alatt visszahűtött...most meg semmi :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Első körben azért nézd át a ventillátorhoz tartozó reléket.. szokásuk meghalni... sajna tapasztaltam. De ez nem zárja ki azt, hogy azért nem megy a klíma ventije, mert nem megy a klíma mondjuk gáztalanság miatt A kieg pumpa amit sky leírt... nem ártasz ha bekötöd, de ha ledugózod sincs baj (egyébként arról beszélsz ami a menetirány szerint bal oldalon a hűtőnél van, vagy a jobb oldalon lent?... a 2,5 -3 lityiseknél csak jobb oldalon volt, a 2,6-3,2 meg 2 darab ilyen nyavalyát kapott... Szerencsére csak olyan olajhűtőhöz volt szerencsém ami külső... :D Bár az új nissen hűtőbe már benne a helye, de nem kötöttük oda a 2,2 nél... A 3,2 nél se fogjuk :D :rolleyes: minden relém jó,a venti megy.csak ha kapcsolom a klímát,folyamatosan hűt. menetirány szerint bal oldalon a hűtőnél van igen arra gondolok... bekötném,de nincs hozzá csatlakozó.legalább is nem találtam ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Kicsit variálj a fűtéscsappal ha bemelegszik, lehet kis légzsák benne maradt.. de lehet hogy termosztát... vagy a hűtő.. khm, el van dugulódva lent... olyan mintha nem bírná átnyomni a nagykörbe a vizet....mintha nem nyitna teljesen. ha fütés ráadom,rögtön visszahűl 1-2fokot. a hűtő dugolásról...hát amit kivettem régi hűtőt szétszedtem,mert már ugyis törött volt.na ott volt dugulás. a hűtő tetején és alján átment a víz,csak középen nem ahol a venti hűtötte volna. holnap kiveszem a termoszt,és megnézem mit alkot. csináltam pár képet a hűtőröl: kép1 kép2 kép3 kép4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Kicsit használni kéne fűtéssel, hátha csak légzsák... :rolleyes: olyan mintha nem bírná átnyomni a nagykörbe a vizet....mintha nem nyitna teljesen. ha fütés ráadom,rögtön visszahűl 1-2fokot. a hűtő dugolásról...hát amit kivettem régi hűtőt szétszedtem,mert már ugyis törött volt.na ott volt dugulás. a hűtő tetején és alján átment a víz,csak középen nem ahol a venti hűtötte volna. holnap kiveszem a termoszt,és megnézem mit alkot. csináltam pár képet a hűtőröl: kép1 kép2 kép3 kép4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Kicsit használni kéne fűtéssel, hátha csak légzsák... ;) már elmentem 100-150km-t fütéssel.... ennyi idő alatt tuti kidolgozta volna már.... :D vagy nem? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Hjaaa... akkor igen.... Hát akkor... termosztát... vagy... wasserpumpedli... mikor cseréltél benne olyan okosságot?.. már elmentem 100-150km-t fütéssel.... ennyi idő alatt tuti kidolgozta volna már.... ;) vagy nem? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Hjaaa... akkor igen.... Hát akkor... termosztát... vagy... wasserpumpedli... mikor cseréltél benne olyan okosságot?.. vizszivattyút tavaly ősszel,amikor a vezérműszijat. bár felesleges volt,azt mondják,mert semmi baja nem volt. termosztátot idén március körül.akkor tisztitottam ki az egészrendszert. na és azóta csinálja :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 És nem fogy a lötty belőle?.. hm... vizszivattyút tavaly ősszel,amikor a vezérműszijat. bár felesleges volt,azt mondják,mert semmi baja nem volt. termosztátot idén március körül.akkor tisztitottam ki az egészrendszert. na és azóta csinálja :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 És nem fogy a lötty belőle?.. hm... nem.....kellene? holnap kikapom a termosztátot... legutobb mikor cseréltem 2dik termosztát lett jó... pedig 92fokosak voltak. az egyik ki se nyitott,a másik meg túl későn nyitott Link to comment Megosztás: More sharing options...
mjzs Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 KLÍMA! Sziasztok! 2000-es Omegám van, 2,5 TD, kétzónás digitklímával. Amit kérdezni szeretnék: 1: Téli időszakban, amikor csak fűteni kell, végig lehet ECO üzemmódban autózni? Ha jól tudom ilyenkor nem megy a klíma, így a fogyasztás sem nő meg, ugye? Ilyenkor, ha lecsökkentem a hőmérsékletet 1-2 fokkal, külső, hideg levegőt kever, a beáramló meleg levegőhöz? 2: Tavasszal, amikor nem szükséges se hűteni, se fűteni, de nem akarom lehúzni az ablakot, mert pl, esik az eső, és azt akarom hogy egyszerűen a menetszél jöjjön be a rácsokon keresztül, ezt hogy csinálom? A problémám az, hogy ha ebben az időszakban, 1-2 hónapra kikapcsolom a klímát az OFF gombbal, akkor semilyen levegő nem jön a rácsokon keresztül. Muszáj ON állásban hagyni, és mondjuk ECO üzemmódban müködtetni a ventillátort, hogy bármilyen levegő jusson be az utastérbe? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 KLÍMA! Sziasztok! 2000-es Omegám van, 2,5 TD, kétzónás digitklímával. Amit kérdezni szeretnék: 1: Téli időszakban, amikor csak fűteni kell, végig lehet ECO üzemmódban autózni? Ha jól tudom ilyenkor nem megy a klíma, így a fogyasztás sem nő meg, ugye? Ilyenkor, ha lecsökkentem a hőmérsékletet 1-2 fokkal, külső, hideg levegőt kever, a beáramló meleg levegőhöz? 2: Tavasszal, amikor nem szükséges se hűteni, se fűteni, de nem akarom lehúzni az ablakot, mert pl, esik az eső, és azt akarom hogy egyszerűen a menetszél jöjjön be a rácsokon keresztül, ezt hogy csinálom? A problémám az, hogy ha ebben az időszakban, 1-2 hónapra kikapcsolom a klímát az OFF gombbal, akkor semilyen levegő nem jön a rácsokon keresztül. Muszáj ON állásban hagyni, és mondjuk ECO üzemmódban müködtetni a ventillátort, hogy bármilyen levegő jusson be az utastérbe? Köszi! Télen ECO-val jártam én iss, akkor nem megy a kompresszor, de néha megjárattam a klímát azért. Levegő csak akkor jön be, ha megy a szellőztetés, vagy kirúgod az első szélvédőt. Ha kikapcsolod lezárod a levegő útját. Ennyire ne legyél spórolós... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Szia 1. Hogyne lehetne... csak tavasszal nézesd át a klímát ;) Amúgy - elvileg -bizonyos külső hőmérséklet alatt sem fog menni a klímád, és nem nő meg a fogyasztásod. 2. Én esőben simán hagyom onba, mert szokása párásodni az autónap párás közegben... És igen jól látod ott is az eco mód segít a levegőztetésedben. Egyébként ha beállítod a klímát egy bizonyos fokra akkor azért automatikus, hogy maga szabályozza a napsütés érzékelők meg a hőmérséklet szenzorok által a dolgot, és ha eléri a kívánt hűtést stb a klíma ki szokott kapcsolni (nem megy az mindig bekapcsolt állapotban sem) Hja és várd meg Omegatd hozzászólását... én nem írom le mi a véleményem a fél literen való spóroláson.. :rolleyes: KLÍMA! Sziasztok! 2000-es Omegám van, 2,5 TD, kétzónás digitklímával. Amit kérdezni szeretnék: 1: Téli időszakban, amikor csak fűteni kell, végig lehet ECO üzemmódban autózni? Ha jól tudom ilyenkor nem megy a klíma, így a fogyasztás sem nő meg, ugye? Ilyenkor, ha lecsökkentem a hőmérsékletet 1-2 fokkal, külső, hideg levegőt kever, a beáramló meleg levegőhöz? 2: Tavasszal, amikor nem szükséges se hűteni, se fűteni, de nem akarom lehúzni az ablakot, mert pl, esik az eső, és azt akarom hogy egyszerűen a menetszél jöjjön be a rácsokon keresztül, ezt hogy csinálom? A problémám az, hogy ha ebben az időszakban, 1-2 hónapra kikapcsolom a klímát az OFF gombbal, akkor semilyen levegő nem jön a rácsokon keresztül. Muszáj ON állásban hagyni, és mondjuk ECO üzemmódban müködtetni a ventillátort, hogy bármilyen levegő jusson be az utastérbe? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mjzs Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Köszi a válaszokat! Igazából nem is azon volt a hangsúly, hogy spóroljak 20 Ft-ot, inkább technikailag érdekelt az egész szisztéma müködése. Nem szeretem úgy nyomkodni a gombokat, hogy nem tudom, mi, miért történik. :rolleyes: Köszi még egyszer! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Köszi a válaszokat! Igazából nem is azon volt a hangsúly, hogy spóroljak 20 Ft-ot, inkább technikailag érdekelt az egész szisztéma müködése. Nem szeretem úgy nyomkodni a gombokat, hogy nem tudom, mi, miért történik. :rolleyes: Köszi még egyszer! Erre van a kezelési utasítás, amit illik elolvasni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mjzs Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Erre van a kezelési utasítás, amit illik elolvasni... Azt hogy mi illik, és mi nem, azt még talán tudom, de hiába olvasom, ha németül van, amit nem értek. Ha még magyarul vagy angolul lenne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Azt hogy mi illik, és mi nem, azt még talán tudom, de hiába olvasom, ha németül van, amit nem értek. Ha még magyarul vagy angolul lenne... Több helyen fenn van, magyarul iss, néhány mega... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mjzs Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Köszi! Megpróbálok keresni valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 olyan mintha nem bírná átnyomni a nagykörbe a vizet....mintha nem nyitna teljesen. ha fütés ráadom,rögtön visszahűl 1-2fokot. a hűtő dugolásról...hát amit kivettem régi hűtőt szétszedtem,mert már ugyis törött volt.na ott volt dugulás. a hűtő tetején és alján átment a víz,csak középen nem ahol a venti hűtötte volna. holnap kiveszem a termoszt,és megnézem mit alkot. csináltam pár képet a hűtőröl: kép1 kép2 kép3 kép4 Kimostad ezt a hűtőt mielőtt berakdtad? Véletlenül nincs ez is ledugulva? Próbának megér annyit, hogy kiszeded a termosztátot, és annélkül összerakod. Így látni fogod hogy 'nyitott' termosztáttal mit művel a hűtés. A kieg. szivattyúnak villamos csatit nem is fogsz találni, mert nincs kiépítve. Ha nagyon be akarod kötni, akkor párhuzamosítsd a vízhűtő ventivel (nemtom mekkora áramot vesz fel, ha nagyot, akkor értelemszerűen relézd). De sztem nem sok értelme. Eleve az x20se-ket kisebb hűtővel szerelték, ez a nagy bölönc hűtő tuti le tudja hűteni, ha a víz rendesen átjárja. Amúgy az hogy a felső cső meleg, az alsó hideg, az normális, mert ugye így működik a hűtő! ;) Ja, még esetleg nézd meg, ha még nem tetted volna, hogy a hűtőmaszk (illetve konkrétan az embléma-rács mögött) mögött nincs-e téli műanyag-takaró... Én egyszer jól megszivattam magam vele :rolleyes: Ja, termosztátban is lehet többféle hőértékűt kapni. Van ami 87,5-nél nyit, a legmagasabb meg asszem 91 vagy 92 fokos. Ha jól rémlik 3 lépcső van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Köszi! Megpróbálok keresni valamit. http://forum.omegaforever.info/muhely.php FYI :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 mivel szokták vagy érdemes az egész hűtőrendszert kitakarítani? és hogy kellene ezt csinálni? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 mivel szokták vagy érdemes az egész hűtőrendszert kitakarítani? és hogy kellene ezt csinálni? :rolleyes: A hűtőt savazni szokták, otthoni körülmények között ecet, trisó, esetleg vízkőoldó jöhet szóba, de okosan, mert szétmarhatják a hűtőt. Kiszeded, aztán áztatod, többször, gyengébb savval átmosod, végén kiöblíted nagyon alaposan. Magát a rendszert nem szokták pucolni, csak kimosni alaposan. Továbbá lehet kapni hűtőrendszer tisztítót (pl http://www.pro-tec.hu/rf.htm), ezzel viszont nekem nincsenek tapasztalataim. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 kivettem a termosztátot,visszaraktam a régi házat,mert annak pár milivel nagyobb volt az átengedő képessége.kiszedtem a motortérből az oda nem illő reléket,működik minden gomba, kapcsolja a ventit,a computer hűtését,és még a klíma kompresszort is. el is megyek egy próba körre :rolleyes: na megvolt a próba kör.... úgy áll 90fokon a mutatóm,mintha oda ragasztották volna.... viszont van egy barna relé a motortérbe, piros-fehér,barna a kapcsolt szálak.viszont egy vezeték le van csípve tőből... és nem tudom mit kezdjek vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 kivettem a termosztátot,visszaraktam a régi házat,mert annak pár milivel nagyobb volt az átengedő képessége.kiszedtem a motortérből az oda nem illő reléket,működik minden gomba, kapcsolja a ventit,a computer hűtését,és még a klíma kompresszort is. el is megyek egy próba körre :rolleyes: na megvolt a próba kör.... úgy áll 90fokon a mutatóm,mintha oda ragasztották volna.... viszont van egy barna relé a motortérbe, piros-fehér,barna a kapcsolt szálak.viszont egy vezeték le van csípve tőből... és nem tudom mit kezdjek vele. Kicsit feljebb linkeltem az omegainfo-s linket, ott találsz kapcsolást is, meg leírást a motortéri relékről, abból kimazsolázhatod hogy melyik relé az. Mert így passz. Örülök a sikernek! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts