Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

sziasztok. 91" es A -s corsám 1,6 gsi svájcból származik. valahogy nem igazán vagyok kibékülve a teljesítménnyel, első autóm, az elején még tudott meglepetést okozni, de mostmár gyengének találom. tudtok e esetleg valami ("olcsó :)") motortuningot ajánlani? jelenleg a turbo-n gondolkozok. kérdés: milyen turbo-t nézegessek ? milyen turbot tudok rárakni? ha jól tudom ugyanez a típus 92 -től jött ki gyári turbóval is. választ előre is köszönöm Üdv: Lali

Amennyire tudom, gyárilag turbós Corsa soha nem létezett, sőt ha jól gondolom, a te motorod (már ha a 100lovas C16SE-ről van szó) a legerősebb ami ebbe a típusba gyárilag elérhető volt (volt egy C16SEI Irmscher motor is, de az is csak 98 lovas volt). Azonban természetesen van rá mód hogy erősebb legyen, ebben az esetben itt a fórumon Demó a te embered. :D Ő jelenleg egy 2.0 turbós Corsát hajt, szóval ebből kiindulva minden megoldható, de készülj fel arra hogy nem kevés pénzbe és szívásba fog kerülni, valamint legalizálni úgyszólván lehetetlen.

Link to comment
Megosztás:

az enyém az c16nz 8v és 75 lovas :) azért írtam hogy svájci mert nem ide készült. elég ritka ez a típus :D és majd megkeresem megint, gyártották turbóval ;) az volt a mai OPC elődje ha jól emlékszek ;) DE LEHET HOGY ÉN EMLÉKSZEK ROSSZUL :P de köszi a segítséget

;)

C16NZ az meg nem lehet GSI sztem, mert azt csak tudtommal C16SE-vel vagy C16SEI-vel gyártották...

Mondom hogy hivatalosan (gyárilag) nem volt turbo, a Corsa sorozat legerősebb darabjai a következőek voltak:

Corsa A : 1.6 GSI 98 vagy 100 lóerővel (C16SE vagy C16SEI)

Corsa B : 1.6 GSI 108(?) vagy 106 lóerő (C16XE vagy X16XE)

Corsa C: 1.8 GSI 125 lóerővel (Z18XE)

Corsa D: 1.6 GSI 150 lóerővel (Z16LEL), illetve 1.6 OPC 192 lóerővel (Z16LER), ezek már gyárilag turbósak voltak.

Mint láthatod a D Corsán kívül gyárilag egyikbe sem szereltek turbós motort.

Egyébként meg nem kell mindent elhinni amit mondanak, a www.opel-infos.de-n többé-kevésbé pontos adatokat találsz...

Link to comment
Megosztás:

:D

C16NZ az meg nem lehet GSI sztem, mert azt csak tudtommal C16SE-vel vagy C16SEI-vel gyártották...

Mondom hogy hivatalosan (gyárilag) nem volt turbo, a Corsa sorozat legerősebb darabjai a következőek voltak:

Corsa A : 1.6 GSI 98 vagy 100 lóerővel (C16SE vagy C16SEI)

Corsa B : 1.6 GSI 108(?) vagy 106 lóerő (C16XE vagy X16XE)

Corsa C: 1.8 GSI 125 lóerővel (Z18XE)

Corsa D: 1.6 GSI 150 lóerővel (Z16LEL), illetve 1.6 OPC 192 lóerővel (Z16LER), ezek már gyárilag turbósak voltak.

Mint láthatod a D Corsán kívül gyárilag egyikbe sem szereltek turbós motort.

Egyébként meg nem kell mindent elhinni amit mondanak, a www.opel-infos.de-n többé-kevésbé pontos adatokat találsz...

akkor a forgalmim van elírva :)

http://kepfeltoltes.hu/view/100328/2010032...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. 91" es A -s corsám 1,6 gsi svájcból származik. valahogy nem igazán vagyok kibékülve a teljesítménnyel, első autóm, az elején még tudott meglepetést okozni, de mostmár gyengének találom. tudtok e esetleg valami ("olcsó :)") motortuningot ajánlani? jelenleg a turbo-n gondolkozok. kérdés: milyen turbo-t nézegessek ? milyen turbot tudok rárakni? ha jól tudom ugyanez a típus 92 -től jött ki gyári turbóval is. választ előre is köszönöm Üdv: Lali

Hali!

Az olcsó és a motortuning szavak már eleve nem férnek meg egymás mellet. :D

Gyári turbós csak a dízel volt A, B, és C Corsában is.

A turbósítás elég költséges dolog és elég sok tapasztalat kell hozzá, valamint a központi injektort akkor el kell felejtened.

A legolcsóbb a motorcsere lenne, de az se áll meg 100e-ből.

Link to comment
Megosztás:

Szia:) Végre egy szaki, aki nem néz hülyének :)

értem köszi szépen :D és akor mi tuningot tudnál ajánlani? "elméletileg" chip tuningos az enyém. én így vettem hogy chippes, minenki azt mondja hogy több mint a forgalmiba lévő 75 Le, de nem mernék rá megesküdni, hogy benne van az a chip :S honnan veszem észre, vagy hogy tudom megnézni hogy chippes e pl? a motorcsere az meg sok papír munka, meg sok pénz nem? ;)

Link to comment
Megosztás:

értem köszi szépen :) és akor mi tuningot tudnál ajánlani? "elméletileg" chip tuningos az enyém. én így vettem hogy chippes, minenki azt mondja hogy több mint a forgalmiba lévő 75 Le, de nem mernék rá megesküdni :S honnan veszem észre, vagy hogy tudom megnézni hogy chippes e pl? a motorcsere az meg sok papír munka, meg sok pénz nem? :D

ECU kiszedés vagy fékpados mérés nélkül elég nehéz megállapítani, hogy chip-es e. Érzésre csalóka, mert annyit nem tud dobni rajta egy ilyen, hogy érezni lehessen a különbséget.

"Legolcsóbb" tuning nálad az NZ -> SE átalakítás lenne 1.4-esekkel kapcsolatban volt már róla szó sokszor itt a fórumon.

Az a lényeg, hogy a motorblokk ugyanaz marad (motorszám stimmelni fog), csak a hengerenkénti injektorosról menne át a hengerfej kompletten kábelköteggel, leömlővel, ECU-val, stb. sallangokkal. Ha nem tudsz kifogni bontásra egy ilyen motoros autó, akkor eléggé költséges ez is. Viszont 75 helyett kb. 98 ló körül lenne utána, ami elég nagy ugrás.

A következő szint, ami ár/teljesítmény arányban megéri, az a Demó által is említett motorcsere. Ez viszont tényleg zsebbenyúlósabb, mert itt már mindenképpen cserés a hajtás illetve a fékek, futómű is (ez utóbbi kettő egyébként sem árt, még az SEsítésnél sem, meg amúgy is ;) ), viszont itt már motortól függően minimum 115 ló és nem utolsó sorban kissé nagyobb nyomatékkal lehet számolni (pl. C20NE -2.0 8 szelepes motornál), viszont ennek már az a hátránya, hogy itthon lehetetlen hivatalosan lepapírozni.

Link to comment
Megosztás:

"olcsó és a motortuning " gondolok itt az "" itt reszelgesd meg, oda esztergáltass" itt polírozd ott polírozd" dolgokra :D

Olyan sajnos nincs, túl egyszerű lenne. :P

Szia:) Végre egy szaki, aki nem néz hülyének :)

értem köszi szépen ;) és akor mi tuningot tudnál ajánlani? "elméletileg" chip tuningos az enyém. én így vettem hogy chippes, minenki azt mondja hogy több mint a forgalmiba lévő 75 Le, de nem mernék rá megesküdni, hogy benne van az a chip :S honnan veszem észre, vagy hogy tudom megnézni hogy chippes e pl? a motorcsere az meg sok papír munka, meg sok pénz nem? ;)

Ha tényleg központis a motorod, akkor kb. semmit nem ér az az úgynevezett csiptuning. Egy hengerenkéntissel már lenne értelme esetleg foglalkozni, de drága. egy chip meg hoz talán 2-3LE-t, jobb esetben talán 5-öt, tehát az nem egy nagy dolog.

Olcsóbb dolog a motorcsere, de mire ott is megvan minden, az is eléggé zsebbenyúlós dolog, a turbósítás meg még több.

Amúgy sokminden megoldható, kezdve a mostani motorod hengerenkéntisre átalakítástól, a különböző 2000-es motorokon át, a 3000 V6-ig és a 2000 16V turbóig, de az erősebbeknél az autó értékének a többszörösét is rá kell költeni az átépítésre.

Link to comment
Megosztás:

akkor ha jól értelmezem, ha wan mondjuk 100 rongyom akkor tankoljam tele 3x, meg cseréljek olajat és wisziláti? :)

Én nem a motorral kezdeném. Első a fék, kadett vagy astra gsi féknyereg 256mm-es tárcsákkal, bontásból megvan kb. egy 20-asból max 30, majd következhet egy rugó szett max 35mm ültetéssel ami kb 40, a gyári felniket eladnám 30-ért mert az már nem megy rá a nagyfékre és a keletkezett 60-70-ből tennék alá rendes kerekeket.

Na ez után jöhet a motortuning.

Link to comment
Megosztás:

értem, oks. köszönöm a tanácsokat. majd meglátjuk mi lesz belőle. ezek még csak tervek. :) illetve van 1- 2 hibajelenségem de fogalmam sincs, hogy mi lehet a baj. olyat csinál, hogy ha olyan kedve van a kocsinak akkor úgy megy mint a rakéta, húz mint állat, még nekem is meglepetést okoz, így 1,5 év használat után is, van mikor meg olyan gyeszorán megy h félek hogy egy trabi rámelőzne ha a környéken lenne. illetve van mikor füstöl is. de azt ne is kérezzétek hogy amikor füstöl a kocsi olyankor megy e jobban vagy fordítva :S ezt nem tudtam még összefüggésbe hozni. illetve az alapjáratom ingatozik, meg van mikor fent marad :S olvastam előrébb az alapjárati m,otor kitakarítását, illetve cseréjét? azt hol találom meg? az alapjárati motort? előre is köszönöm ha valaki segíteni tud...

Link to comment
Megosztás:

értem, oks. köszönöm a tanácsokat. majd meglátjuk mi lesz belőle. ezek még csak tervek. :D illetve van 1- 2 hibajelenségem de fogalmam sincs, hogy mi lehet a baj. olyat csinál, hogy ha olyan kedve van a kocsinak akkor úgy megy mint a rakéta, húz mint állat, még nekem is meglepetést okoz, így 1,5 év használat után is, van mikor meg olyan gyeszorán megy h félek hogy egy trabi rámelőzne ha a környéken lenne. illetve van mikor füstöl is. de azt ne is kérezzétek hogy amikor füstöl a kocsi olyankor megy e jobban vagy fordítva :S ezt nem tudtam még összefüggésbe hozni. illetve az alapjáratom ingatozik, meg van mikor fent marad :S olvastam előrébb az alapjárati m,otor kitakarítását, illetve cseréjét? azt hol találom meg? az alapjárati motort? előre is köszönöm ha valaki segíteni tud...

b005.jpg

A pillangószelep ház oldalán van (légszűrő alatt) az alapjárati motor, 2 torx csavar tartja, de nem hinném, hogy az a baja, főleg, ha füstöl néha :)

Első körben inkább alap dolgokat kéne megnézni: benzinszűrő, gyertya, esetleg légszűrő csere. A füstölés viszont sok mindentől lehet, de semmiképpen sem jó jel: "jobb" esetben valahol rácsöppen valami folyadék (olaj, víz) a kipufogóra és ez ég el, rosszabb esetben ez az égés a benzinnel együtt történik, vagyis hengerfejes. Hűtővízre, olajra nézz rá (szint, illetve milyen állapotban van)!

Link to comment
Megosztás:

Demó segíts nekem légyszi :)) milyen kiadású és hány lovas corsát nézzek 1,4 esbe? melyik lenne nekem jó? mert úgy döntöttem hogy olcsóbban kijövök, ha veszek egy külföldi papíros komplett kocsit. abból azt rakok át amit akarok, mert a belső térbe is sok hiányosságom van :S

Link to comment
Megosztás:

Demó segíts nekem légyszi :D) milyen kiadású és hány lovas corsát nézzek 1,4 esbe? melyik lenne nekem jó? mert úgy döntöttem hogy olcsóbban kijövök, ha veszek egy külföldi papíros komplett kocsit. abból azt rakok át amit akarok, mert a belső térbe is sok hiányosságom van :S

Miért 1.4? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.