J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Azért az nem oylan egyszerű, mint Te gondolod :rolleyes: Az Isuzu motornál a termosztát két szelepes: Főszelepnyitás kezdete: 86-90°C-ig, nyitás vége 103°C Mellékszelepnyitás kezdete: 83-87°C, nyitás vége 100°C A B Veki benzines motorknál egyszerű termosztát van, 92°C-on nyitnak, 107°C-nél vannak teljesen niytva. DTL-ről beszéltünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opeles90 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Ezt nem tudom honnan veszed. Talán neki is olyan van és tudja.... 1.9es dizel H astra ha nem tudnád Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Ezt nem tudom honnan veszed. 81-82 Celsiusnál nyit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 81-82 Celsiusnál nyit. Ok,rendben! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Talán neki is olyan van és tudja.... 1.9es dizel H astra ha nem tudnád Tudom! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 DTL-ről beszéltünk. Nem-nem, én végig X17DT-ről beszéltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 81-82 Celsiusnál nyit. Nálad hogy alakul a vízhőfok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Nem-nem, én végig X17DT-ről beszéltem. Rendben!Akkor legyen úgy! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Nem-nem, én végig X17DT-ről beszéltem. Rendben!Akkor legyen úgy! :D Nem egészen. Astrásgyerek kérdéséből indult az egész. Neki pedig DTL van. Az, hogy Adam1 cartárs miről beszélt, azt most hagyjuk. Az a tény, hogy a német motorok, jelen esetben, 920 C névértéken nyitnak, míg a japó 880 C-on. Az olajnyomás meg alapjáraton pont arra elegendő, amire ilyen esetben szükség van. Nem ajánlatos alapjáraton melegíteni egyiket sem. Nem a kevés alapjárati olajnyomás miatt, hanem, ahogy JOhnny is említette, a hordós kopás miatt. Ám jó lenne már befejezni ezt a meddő vitát, mert már 2 oldalon keresztül tart. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Az Isuzu max turbonyomása a javítási kézikönyv szerint 0,72 bar. Van F és G Astra kézikönyvem is, de ezek nem említik az X17DTL turbonyomását. DTL: 0.36 bar ha jol emlekszem. az tuti hogy 0,3 es 0,4 kozott van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Az olajnyomás meg alapjáraton pont arra elegendő, amire ilyen esetben szükség van. Nem ajánlatos alapjáraton melegíteni egyiket sem. Nem a kevés alapjárati olajnyomás miatt, hanem, ahogy JOhnny is említette, a hordós kopás miatt. Csakhogy a hordós kopás az elégtelen kenés miatt alakulhat ki! Amit belinkelt Johnny a hordós kopásról, ezt világosan leírja: http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/24/13...1c97e0f39b9.jpg Hát akkor nem mégicsak az olajnyomásnak van köze hozzá? A nem üzemi hőmérsékletű olaj, plusz a hideg motor, plusz az alapjárat együttesen nem produkál megfelelő kenést. Erről beszélek 2 oldal óta! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Nálad hogy alakul a vízhőfok? Hogy értve? 81-82 majd nyit és vissza 75-76ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Heningnek igaza van. Ez egy olyan vitatéma, amely bekerülhetne a "legendás vitatémák" képzeletbeli top 10-be. (De azért érdekes, hogy mindenkinek csak az olaj és a motorkopás jut eszébe erről a témáról... :rolleyes: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Heningnek igaza van. Ez egy olyan vitatéma, amely bekerülhetne a "legendás vitatémák" képzeletbeli top 10-be. (De azért érdekes, hogy mindenkinek csak az olaj és a motorkopás jut eszébe erről a témáról... :D ) Nem baj az, mindenki a legjobbat akarja a kocsjának. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Nem baj az, mindenki a legjobbat akarja a kocsjának. :D Ez így igaz, ahogy mondod :P én is csak ezért érdeklődtem ebben a témában :D és bevallom ehhez nem értettem, és még most se világos pontosan... :P de tényleg hagyjuk, mert a végén kapunk :lol: :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Csakhogy a hordós kopás az elégtelen kenés miatt alakulhat ki! Amit belinkelt Johnny a hordós kopásról, ezt világosan leírja: http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/24/13...1c97e0f39b9.jpg Hát akkor nem mégicsak az olajnyomásnak van köze hozzá? A nem üzemi hőmérsékletű olaj, plusz a hideg motor, plusz az alapjárat együttesen nem produkál megfelelő kenést. Erről beszélek 2 oldal óta! Nem én linkeltem,csak megemlítettem,hogy van ilyen is és dízeleknél ez fokozotabban jelentkezik és nem feltétlen a kenési rendszer hibája miatt. Egyébként ha picit utánanézel(nem is kell messzire menni,Gorbi oldalán elég korrekt leírás van a kenési rendszerekről)akkor megérted,hogy alapjáraton/terhelésen/hidegen/üzemmelegen hogyan is alakul az olajnyomás és a nyomásbeállító szelep milyen feladatot is lát el. :D Innentől ez nem dízel téma,szerintem más topikban folytatható a meddő vita,én kiszálltam. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Ez így igaz, ahogy mondod :P én is csak ezért érdeklődtem ebben a témában :D és bevallom ehhez nem értettem, és még most se világos pontosan... :P de tényleg hagyjuk, mert a végén kapunk :lol: :rolleyes: Mindenképpen érdemes volt ez a vita, sokan okosabbak lettünk, és fogunk változtatni a melegítési szokásukon :D Mi másra, ha nem aerre való a topic? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Gorbi oldalán Belinkelnéd? Google nem ismeri... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Mindenképpen érdemes volt ez a vita, sokan okosabbak lettünk, és fogunk változtatni a melegítési szokásukon :rolleyes: Mi másra, ha nem aerre való a topic? Ez nem is vitás,csak hülyeségeket ne terjesszünk,előtte érdemes olvasni(nem a javítási kézikönyvre gondoltam) vagy netán gyakorlati tapasztalatokra támaszkodni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Belinkelnéd? Google nem ismeri... Érdekes...nekem megtalálja a gugli is! motor kenési rendszerek Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Na akkor még 1 kis adalék a tűzre.Hideg Indítás után hol lép fel hirtelen hő,? a hengerfejnél, nem a kenés baszik oda neki, hanem a hirtelen hőtermelés. ezért lesznek a gát repedések, és deformálodnak a hengerfejek majd idővel-égnek ki a tőmítések. Indítás után kb-1-2 percig érdemes alapjáraton járatni ,aztán elindulsz és amig elnem indul a vized addig nem pörgetni. De mindenki úgy használja ahogy érzi, de ezek az öreg dizelek meghálálják ha hidegen nem pörgetik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Na akkor még 1 kis adalék a tűzre.Hideg Indítás után hol lép fel hirtelen hő,? a hengerfejnél, nem a kenés baszik oda neki, hanem a hirtelen hőtermelés. ezért lesznek a gát repedések, és deformálodnak a hengerfejek majd idővel-égnek ki a tőmítések. Indítás után kb-1-2 percig érdemes alapjáraton járatni ,aztán elindulsz és amig elnem indul a vized addig nem pörgetni. De mindenki úgy használja ahogy érzi, de ezek az öreg dizelek meghálálják ha hidegen nem pörgetik. Semilyen kocsinak nem tesz jót a hidegen pörgetés. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Érdekes...nekem megtalálja a gugli is! motor kenési rendszerek Mindjárt az első találattal meg is kaptam a választ pár oldallal előbb feltett kérdésemre, hogy a kénmentes, vagy a kéntartalmú gázolajat tankoljuk a régi adagolós diesel motorkba: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060609a/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Na akkor még 1 kis adalék a tűzre.Hideg Indítás után hol lép fel hirtelen hő,? a hengerfejnél, nem a kenés baszik oda neki, hanem a hirtelen hőtermelés. ezért lesznek a gát repedések, és deformálodnak a hengerfejek majd idővel-égnek ki a tőmítések. Indítás után kb-1-2 percig érdemes alapjáraton járatni ,aztán elindulsz és amig elnem indul a vized addig nem pörgetni. De mindenki úgy használja ahogy érzi, de ezek az öreg dizelek meghálálják ha hidegen nem pörgetik. A kérdés nem ez. Hanem az, hogy hideg indítás után 1-2 perc után elinduljuk-e kíméletesen az autóval, vagy inkább menjünk be 10 percre reggelizni, amíg a motor alapjáraton ketyeg, és nagyon lassan melegszik. Eddig talán az előbbi mellett hangzott el több érv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 A kérdés nem ez. Hanem az, hogy hideg indítás után 1-2 perc után elinduljuk-e kíméletesen az autóval, vagy inkább menjünk be 10 percre reggelizni, amíg a motor alapjáraton ketyeg, és nagyon lassan melegszik. Eddig talán az előbbi mellett hangzott el több érv. én már szinte szólni sem merek :rolleyes: azé' nem pont 10 percet mondtam, kb 5 szokott lenni, az alatt bemelegszik annyira, hogy már a mutató is mozdul felfelé, és meleget fúj :lol: ez van, nem szeretek megfagyva útnak indulni :D mindenki tegyen belátása szerint, mindenesetre sokat tanultam az utóbbi 1-2 napban itt elhangzottakból :P Köszi mindenkinek! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts