Invi Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Sziasztok! Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi. Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja. Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül? Nekem akkor csinált ilyet folyton, amikor az alapjárati volt mocskos. 4 hónap alatt 3szor vittem szervizbe, majd a szerelőm tanácsára elkezdtem csakis 2500 fölött, de inkább 3000 körül járatni a kocsit. Azóta, vagyis 11 hónapja nem volt ilyen gondom. Kicsit többet fogyaszt városban, azaz 8,6 helyett kb 9,4-9,6-ot. De olcsóbb így is mint folyton tisztíttatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Szia! Kesztyűtartó kivesz (6db torx csavar tartja). A fűtőmotort egyből meglátod szembe találod magad vele, tetjén van a félgömb alakú csappantyú, jobb oldalán egy kb. 20cm-es karral kapcsolódik a motorhoz ami váltja a belső-külső levegő keringetést. Ha a motorról a kart leppattintod (kis gömbfejjel csatlakozik), kézzel át tudod váltani a félgömb alakú csappantyút. Tök máshol kerestem volna. Du mikor szétszedtem, akkor láttam a motort a kesztyűtartó mögött egy ilyen ferdevágású hengernek látszott, aminek a teteje kb 45 fokban le van csapva a kesztyűtartó felé és rácsos a teteje. Ezen keressem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atis25 Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 A másik még amire gondoltam én is az az alapjárati. Végül is azt ejti el. Azt nem lehet valahogy otthon kitakarítani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Na jól van elég legyen itt a hibák leírásából, mert folyamatosan jönnek elő nekem is. :lol: Eszi az olajat, folyik a fagyálló a hűtőmből....ez még hagyján.. Nekem is párásodik mocskosul a gép. Múlt héten meg akartam nézni a pollenszűrőt, de nem volt torx készletem (tudom alap... :lol: )...hétvégén vettem. Most megnéztem és maga a tökély.. hó fehér szinte új... Megnyomtam a belső levegő gombot és semmi.....meg se nyekken. Nagyon örülök mondhatom. Azért párásodtam, mert belső levegő módban halt meg. Szerencsére bekapcsolva hagytam a gombot amíg szereltem vissza a kesztyűtartót és egyszercsak megnyekkent nagyon eltorzult hangon. Kikapcsoltam és utolsó leheletével átváltott külső levegőre szegénykém.. Azóta nem reagál semmire. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Szia! Kesztyűtartó kivesz (6db torx csavar tartja). A fűtőmotort egyből meglátod szembe találod magad vele, tetjén van a félgömb alakú csappantyú, jobb oldalán egy kb. 20cm-es karral kapcsolódik a motorhoz ami váltja a belső-külső levegő keringetést. Ha a motorról a kart leppattintod (kis gömbfejjel csatlakozik), kézzel át tudod váltani a félgömb alakú csappantyút. Na fotóztam 2-t. Gondolom a rusnyaság a jobb szélen a motor. Ott a ferdesík a tetején, felém van nyitva (gondolom ezt zárn a szelep és most van belső állásban): Itt egy csati, gondolom ez menne a szelepmozgatóhoz: Hogy tudnám átbillenteni a szelepet? Csak mert reggel megyek el és nem lenne fun egész nap lehúzott ablakkal menni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Sziasztok! Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi. Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja. Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül? PGA cartárs sajnálatos esete, erősíti, hogy nem véletlen volt az enyém sem, Ettől függetlenül és nem hinném, hogy ez általánosság. Viszont jó tudni, hogy ilyen eset is van. Úgy gondolom, hogy alapvetően jó módszer az autó "kitakarítására" a meghajtás de ésszel kell csinálni. Ha tudja az ember, hogy nagyon sokat ment városban, esetleg érzi is, hogy nem megy jól a gép emiatt már akkor ki lehet kormolni, de úgy tűnik óvatosabbnak kell lenni. Ezalatt én azt értem, hogy inkább hosszabb utat kell megtenni tartós tempóval, de nem agyonpörgetve. Én sok-sok városi forgalom és nagy olajfogyasztás után 160-al mentem Szlovénia felé. Koksz nem égett le, túlhevült, dugó kilyukadt. Gondolom, ha óvatosabban mentem volna, akkor lett volna lehetősége szépen kiégni. Tanulság tehát, hogy alapvetően úgy vezessünk (amennyire lehet), hogy ne kerüljünk ebbe a helyzetbe. Sokan vannak akik fel sem teszik 3-asnál feljebb városban, ez persze fogyasztásnövekedést okoz, de motor jobban pörög, kisebb az esélye a kokszolódásnak. És nagyon fontos az olajfogyasztás folyamatos figyelése is. szerk: ja és nekem nem Z14XE volt, hanem X16XEL, tehát ilyen összefüggésket nem kell keresni szeirntem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 PGA cartárs sajnálatos esete, erősíti, hogy nem véletlen volt az enyém sem, Ettől függetlenül és nem hinném, hogy ez általánosság. Viszont jó tudni, hogy ilyen eset is van. Úgy gondolom, hogy alapvetően jó módszer az autó "kitakarítására" a meghajtás de ésszel kell csinálni. Ha tudja az ember, hogy nagyon sokat ment városban, esetleg érzi is, hogy nem megy jól a gép emiatt már akkor ki lehet kormolni, de úgy tűnik óvatosabbnak kell lenni. Ezalatt én azt értem, hogy inkább hosszabb utat kell megtenni tartós tempóval, de nem agyonpörgetve. Én sok-sok városi forgalom és nagy olajfogyasztás után 160-al mentem Szlovénia felé. Koksz nem égett le, túlhevült, dugó kilyukadt. Gondolom, ha óvatosabban mentem volna, akkor lett volna lehetősége szépen kiégni. Tanulság tehát, hogy alapvetően úgy vezessünk (amennyire lehet), hogy ne kerüljünk ebbe a helyzetbe. Sokan vannak akik fel sem teszik 3-asnál feljebb városban, ez persze fogyasztásnövekedést okoz, de motor jobban pörög, kisebb az esélye a kokszolódásnak. És nagyon fontos az olajfogyasztás folyamatos figyelése is. szerk: ja és nekem nem Z14XE volt, hanem X16XEL, tehát ilyen összefüggésket nem kell keresni szeirntem Városban nálam is 70-nél megy csak a 4-es és még 2-est is sokszor kell visszakapcsolni. Mióta ezt teszem nem is kormol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 A másik még amire gondoltam én is az az alapjárati. Végül is azt ejti el. Azt nem lehet valahogy otthon kitakarítani? Szerintem még a fojtószelep-et is takarítsd ki...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest kumabushi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Hát srácok, az ablakemelő gomb világítás egyelőre marad az eredeti, forrasztott: Szétszedése egyszerű volt, csavarhúzóval kell csak alányúlni és kipattintani: http://images.netbag.hu/20100115/07451958241.jpg http://images.netbag.hu/20100115/07452053155.jpg http://images.netbag.hu/20100115/07452086425.jpg http://images.netbag.hu/20100115/07452162256.jpg http://images.netbag.hu/20100115/07452161287.jpg A km számlálós izzó meg simán kijön a foglalatból, vagyis mivel nem kapok készen foglalatost, ezért elegendő kellene hogy legyen hogy csak az izzót cseréljem ledes izzóra... remélem kapok hasonlót: http://images.netbag.hu/20100115/07483298062.jpg http://images.netbag.hu/20100115/07483134940.jpg de már egész jól megy, 5 percen belül sötétben kiszerelem a műszeregységet SZERK http://www.blauertacho.de/doc/opel/astrag/...ira_modelle.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 tegnap este kb. 40km/h-val áthajtottam egy kicsit lankásabb kereszteződésen, ahol halottam, hogy valami odaért :lol: Ma reggel meg ahogy jöttem hazafelé egy (pedig óvatosan, nem gyorsabban, mint eddig bármikor) egy nagyobb aszfaltból leöntött fekvőzsarun és egy vas (fekete-sárga) fekvőn is átmentem lassan!! és mindkétszer halottam, hogy valami leért kicsit...Lehet a tegnapinak az eredménye lett valami leszakadó , vagy lelógó alk.rész? Ha igen, akkor mi lehet az?Kipuffogó, katalizátor, vagy mi van leglentebb? Majd benézek alá persze, de addig is ha van ötlet... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 PGA cartárs sajnálatos esete, erősíti, hogy nem véletlen volt az enyém sem, Ettől függetlenül és nem hinném, hogy ez általánosság. Viszont jó tudni, hogy ilyen eset is van. Úgy gondolom, hogy alapvetően jó módszer az autó "kitakarítására" a meghajtás de ésszel kell csinálni. Ha tudja az ember, hogy nagyon sokat ment városban, esetleg érzi is, hogy nem megy jól a gép emiatt már akkor ki lehet kormolni, de úgy tűnik óvatosabbnak kell lenni. Ezalatt én azt értem, hogy inkább hosszabb utat kell megtenni tartós tempóval, de nem agyonpörgetve. Én sok-sok városi forgalom és nagy olajfogyasztás után 160-al mentem Szlovénia felé. Koksz nem égett le, túlhevült, dugó kilyukadt. Gondolom, ha óvatosabban mentem volna, akkor lett volna lehetősége szépen kiégni. Tanulság tehát, hogy alapvetően úgy vezessünk (amennyire lehet), hogy ne kerüljünk ebbe a helyzetbe. Sokan vannak akik fel sem teszik 3-asnál feljebb városban, ez persze fogyasztásnövekedést okoz, de motor jobban pörög, kisebb az esélye a kokszolódásnak. És nagyon fontos az olajfogyasztás folyamatos figyelése is. szerk: ja és nekem nem Z14XE volt, hanem X16XEL, tehát ilyen összefüggésket nem kell keresni szeirntem Ez az ominózus "kitakarítás" egyébként kb. 4500-as fordulaton és kb. 8 km-en történt. Amúgy meg én is próbáltam betartani az "ajánlott" működtetést, néha megforgatni, 3000 körül elváltani, stb. Nálam inkább a nem túl magas (2-3dl/1000km), de hosszasan (több tízezer km) fennálló folyamatos olajfogyasztás tehette be a kaput. Vastag kokszréteg rakódott fel a dugattyúk tetején, meg a szelepeken, ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem, hogy így tud kinézni... Úgyhogy a tanulság szerintem az, hogy nem érdemes túl sokáig járni olajat fogyasztó autóval, érdemes minél hamarabb megoldani a dolgot (általában "csak" a szelepszár-szimmering a hunyó). A pár hsz.-el előbbi kérdésem továbbra is fennál: Szerintetek elég lehet a beteg dugót kicserélni a többit csak gyűrűzni, vagy érdemes komplett új, fűzött dugósorral megoldani a dolgot? Nyilván ez nagyrészt anyagi kérdés is, de műszakilag indokolt-e, megéri-e a jóval költségesebb új dugó-garnitúra? Valamint vélemény a MAHLE (vagy más ugy.) márkákról? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest kumabushi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 tegnap este kb. 40km/h-val áthajtottam egy kicsit lankásabb kereszteződésen, ahol halottam, hogy valami odaért :lol: A múltkor kicsit gyorsabban mint 40, átmentem egy nagy fekvőrendőr építményen Felsőgödön az állomásnál, mert elfelejtettem hogy ott van, nem régi építmény, amúgy az maga egy zebra. Ki van táblázva, de nem tudom miért nem raktak bele valami fényvisszaverőt hogy az ember sötétben is lássa... Nem tudom lett e baja, nagyot szólt, de le nem szakadt semmi, és a gép működik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Ez az ominózus "kitakarítás" egyébként kb. 4500-as fordulaton és kb. 8 km-en történt. Amúgy meg én is próbáltam betartani az "ajánlott" működtetést, néha megforgatni, 3000 körül elváltani, stb. Nálam inkább a nem túl magas (2-3dl/1000km), de hosszasan (több tízezer km) fennálló folyamatos olajfogyasztás tehette be a kaput. Vastag kokszréteg rakódott fel a dugattyúk tetején, meg a szelepeken, ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem, hogy így tud kinézni... Úgyhogy a tanulság szerintem az, hogy nem érdemes túl sokáig járni olajat fogyasztó autóval, érdemes minél hamarabb megoldani a dolgot (általában "csak" a szelepszár-szimmering a hunyó). A pár hsz.-el előbbi kérdésem továbbra is fennál: Szerintetek elég lehet a beteg dugót kicserélni a többit csak gyűrűzni, vagy érdemes komplett új, fűzött dugósorral megoldani a dolgot? Nyilván ez nagyrészt anyagi kérdés is, de műszakilag indokolt-e, megéri-e a jóval költségesebb új dugó-garnitúra? Valamint vélemény a MAHLE (vagy más ugy.) márkákról? Ajaj nekem is kb ennyi olajat csócsál be a gép, kezdek félni :lol: :lol: :P :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest kumabushi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 van egy honlap amiben benne van a középkonzol vil., dátum/óra vil. csere is.... http://www.blauertacho.de/doc/opel/astrag/index.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Ajaj nekem is kb ennyi olajat csócsál be a gép, kezdek félni :lol: :lol: :P :lol: :lol: Opel könyv: 7dl /1000km még temészetes... :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Opel könyv: 7dl /1000km még temészetes... :/ Szerintem nem természetes, hogy önteni kell bele liter számra a 2500ft-os olajat!! Már arra is gyanakodom, hogy azért van az opel könyvbe ez leírva, hogy őket ne lehessen megfogni garanciába..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Na fotóztam 2-t. Gondolom a rusnyaság a jobb szélen a motor. Ott a ferdesík a tetején, felém van nyitva (gondolom ezt zárn a szelep és most van belső állásban): Hogy tudnám átbillenteni a szelepet? Csak mert reggel megyek el és nem lenne fun egész nap lehúzott ablakkal menni...Szia! Úgy látom Delphi rendszered van, az előbbiekben a Behr rendszerű fűtés belső keringetés buherálását írtam le, úgy tudom itt a második képen szereplő váltó-motort (a fűtőmotor oldalán a kis téglatest alakú) le kell csavarozni, és a működtető kar segítségével át lehet billenteni. Amúgy lehet hallani, ha átbillent, mert nem a kesztyűtartó felől, hanem a szélvédő alól szívja a levegőt. Amúgy úgy tudtam, hogy csak a Behr cég által gyártott fűtésnél jelentkezik ez a hiba, de mivel a motor Bosch gyártmány előfordulhat, hogy a Delphi is ezzel szerelt. Az új ára a motornak úgy emlékszem 12Eft körül van, bontottan pár ezer forintért lehet venni, de érdemesebb '02-es évjáratú bontott autóból keresgélni, mert már ekkor módosíott (szorulás mentes :lol: ) motor került beszerelésre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Szia! Úgy látom Delphi rendszered van, az előbbiekben a Behr rendszerű fűtés belső keringetés buherálását írtam le, úgy tudom itt a második képen szereplő váltó-motort (a fűtőmotor oldalán a kis téglatest alakú) le kell csavarozni, és a működtető kar segítségével át lehet billenteni. Amúgy lehet hallani, ha átbillent, mert nem a kesztyűtartó felől, hanem a szélvédő alól szívja a levegőt. Amúgy úgy tudtam, hogy csak a Behr cég által gyártott fűtésnél jelentkezik ez a hiba, de mivel a motor Bosch gyártmány előfordulhat, hogy a Delphi is ezzel szerelt. Az új ára a motornak úgy emlékszem 12Eft körül van, bontottan pár ezer forintért lehet venni, de érdemesebb '02-es évjáratú bontott autóból keresgélni, mert már ekkor módosíott (szorulás mentes :lol: ) motor került beszerelésre. Ne, már ez a TIS ennyire komolyan nyomja? Ilyen nekem is kell :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 van egy honlap amiben benne van a középkonzol vil., dátum/óra vil. csere is.... http://www.blauertacho.de/doc/opel/astrag/index.htm De pl a középkonzol kijelzőjéhez ki kell venni a teljes műszerfalat nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest kumabushi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 De pl a középkonzol kijelzőjéhez ki kell venni a teljes műszerfalat nem? remélem nem :lol: hétvégén rávetem magam a középkonzolra, hétfőre kiderül... am meg el kell jutnom homasitába izzót venni km számlálóhoz bkv nélkül :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tg-hooker Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok Mekkora aksi kell a x14xe 90le astrába? úgyhiszem odalett mekkora inditóáram kell 420 A vagy 510 A melyik a jobb neki amitól még baja sem lesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok Mekkora aksi kell a x14xe 90le astrába? úgyhiszem odalett 55-ös alatt én nem tennék bele Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 44 vagy 55Ah a gyári adat. A mostanin nincs felirat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 55-ös alatt én nem tennék bele Felette meg felesleges Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Felette meg felesleges hát ha nagy zene van benne meg csimbumcirkus akkor annyira nem felesleges :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts