Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok! Astra g z14xe motorjába érdemes 266 fokos dbilas sport vezérműtengelyt rakni? 50k lenne egyik ismerősöm eladó autójából Csak nem tudom megéri e az az 50k, dob e valamit a kocsi teljesítményén egyáltalán? Előre is köszi a válaszokat!

Levi!

U.i.: EGR szelep kiiktatása miért jó? Mert sok helyen láttam de még nem adtak magyarázatot miért érdemes megcsinálni? Mit veszek észre? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP motorok twinportos szívótorokkal vannak szerelve. Ez a twinport szelep elméletileg üzemanyag megtakarítás végett lett kifejlesztve. Sok helyen olvastam is, hogy ezek a motorok nyomatékosabbak és pörgősebbek is mint elődjeik. Sajnos én pont az ellenkezőjét vettem ennek észre. Hétvégén volt szerencsém egy Z12XE motorral szerelt G Astrával megjárni Németországot. Azt tapasztaltam, hogy az 1.2-es motor valahogy jobban megy, és alacsonyabb fordulaton is jobb, mit az én 1.4-es twinportom. Gondoltam teszek egy próbát. Lehúztam a twinport vákumszelepének a vezérlő csatlakozóját. Ezáltal a vákumszelep a keletkező vákum hatására nem kapcsol, és így a motor egyfolytában 8 szelepen szívja az üzemanyag-levegő keveréket. Érdekes módon a kocsim érezhetően jobban ment, egyenletesebb lett a motor járása, és alacsonyabb fordulaton is nyomatékosabb lett. Másokkal is kipróbáltattam a kocsimat és ők is azon a véleményen voltak mint én. Teletank után 300km (70%országút, 30%város, rugalmas tempóban és nem nagyapósan) és 20.43L-t tudtam ismét tankolni ugyanazon kúton, ugyanazon kútfejnél. Ezek után mondja meg nekem valaki, hogy minek az a twinport szelep a kocsiba? Ez is csak azért kell, mint az EGR szelep? Megkeserítse az ember életét?

Üdv.: Zoli

Szia

A nyomatéka ugyanaz mint, mint a Z14Xe-nek és ugyanazon a fordulaton is adja le a maximumot (4000/perc)

A LE egy kicsit több. 2-3 LE a különbség

A twinport szelep valójában egy pillangó szelep, mely szívó oldalon zárja/nyitja az egyik szívójáratot, zárt állapot esetén (8szelep üzemmód) erős örvénylés keletkezik, így alacsony terheltségnél tökéletesebb égés érhető el, melynek következmény kevesebb károsanyag kibocsátás, jobb fogyasztás. Ha neked a tapasztalataid ellenkezőek, akkor meg kellen vizsgálni, hogy jól működnek-e a twinport szelepeid. Sajnos elég szar műanyag konstrukció az egész.

Nekem Z16XEP-vel (CARAVAN!)hosszútávon dinamikus vezetéssel ~18 iter fogy 300 km-en. azaz 6 literből kijövök.

szerk: De ha nem jól húz a kocsi és sokat is eszik, annak más okai is lehetnek, bár tényleg fura, hogy ha kiiktatod a szelepet akkor jobban megy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezáltal a vákumszelep a keletkező vákum hatására nem kapcsol, és így a motor egyfolytában 8 szelepen szívja az üzemanyag-levegő keveréket.

Üdv.: Zoli

Bocs,de ezt kifejtenéd bővebben ?

Ebben a motorban 8 db szívószelep van, mégis mennyin kéne szívnia, ha minden klappol??

( A másik 8 a kipufogóé..., ugye az összesen 16db szelep. )

Amúgy pedig jót írtál, mert a motor mindig 8 szelepen szívja be a cuccost, ha kapcsol a TP, ha nem. Viszont nyitott állapotban mindkét csatornánál egyforma lesz az áramlási seb. ezáltal jobban...de ezek csak autógyári maszlagok! :D

Be ne vedd őket! :D

Olvassátok el a Csalán kolléga által belinkelt információt! :)

Link to comment
Megosztás:

Bocs,de ezt kifejtenéd bővebben ?

Ebben a motorban 8 db szívószelep van, mégis mennyin kéne szívnia, ha minden klappol??

( A másik 8 a kipufogóé..., ugye az összesen 16db szelep. )

Amúgy pedig jót írtál, mert a motor mindig 8 szelepen szívja be a cuccost, ha kapcsol a TP, ha nem. Viszont nyitott állapotban mindkét csatornánál egyforma lesz az áramlási seb. ezáltal jobban...de ezek csak autógyári maszlagok! :D

Be ne vedd őket! :D

Olvassátok el a Csalán kolléga által belinkelt információt! :)

Ha a twinport szelep kapcsol, akkor a 8 szívó szelepből 4-et (hengerenként 1-et) lezár egy kis csapóajtóval, így ott levegőt nem tud beszívni. Igaz azon a kis csapóajtókon vannak picike furatok, de azok majdnem hogy elhanyagolhatóak, pláne, ha már a kartergáz visszavezetése miatt a keletkező lerakódás eltömítette.

Link to comment
Megosztás:

Szia

A nyomatéka ugyanaz mint, mint a Z14Xe-nek és ugyanazon a fordulaton is adja le a maximumot (4000/perc)

A LE egy kicsit több. 2-3 LE a különbség

A twinport szelep valójában egy pillangó szelep, mely szívó oldalon zárja/nyitja az egyik szívójáratot, zárt állapot esetén (8szelep üzemmód) erős örvénylés keletkezik, így alacsony terheltségnél tökéletesebb égés érhető el, melynek következmény kevesebb károsanyag kibocsátás, jobb fogyasztás. Ha neked a tapasztalataid ellenkezőek, akkor meg kellen vizsgálni, hogy jól működnek-e a twinport szelepeid. Sajnos elég szar műanyag konstrukció az egész.

Nekem Z16XEP-vel (CARAVAN!)hosszútávon dinamikus vezetéssel ~18 iter fogy 300 km-en. azaz 6 literből kijövök.

szerk: De ha nem jól húz a kocsi és sokat is eszik, annak más okai is lehetnek, bár tényleg fura, hogy ha kiiktatod a szelepet akkor jobban megy.

Nekem a fogyasztással soha nem is volt bajom. Mindig is ennyi volt. Egyedül csak az idegesített, hogy pl. álló helyből indulásnál őrülten nyomatékszegény volt a motor, valamint nem úgy ment, mit ahogy kellet volna neki. Vezettem már több 1.4-es twinportos autót, és az összes ilyen. 1.6-os twinportokkal kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de az egy teljesen új fejlesztésű motor, ha jól tudom, nem úgy, mint az 1.4 twinport, ami az 1.2-es továbbfejlesztve.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a fogyasztással soha nem is volt bajom. Mindig is ennyi volt. Egyedül csak az idegesített, hogy pl. álló helyből indulásnál őrülten nyomatékszegény volt a motor, valamint nem úgy ment, mit ahogy kellet volna neki. Vezettem már több 1.4-es twinportos autót, és az összes ilyen. 1.6-os twinportokkal kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de az egy teljesen új fejlesztésű motor, ha jól tudom, nem úgy, mint az 1.4 twinport, ami az 1.2-es továbbfejlesztve.

Hát igen, nem is egy motorcsaládba tartozik. Nekem nincs bajom a Z16XEP-vel, mert előtte X16XE volt és van összehasonlítási alapom. Az 1.6-os motorok teljesítményével kapcsolatosan.

Nekem jól ugrik, pedig az előző egy F volt ötajtós, ez meg G Caravan

Nekem meg Z14XEP vel nincs tapasztalatom, de ha másik Z14XEP is ilyen akkor lehet, hogy ez ilyen :D

Link to comment
Megosztás:

ha ilyen videó átkonvertáló guruk vagytok.

ajánlatok már valami progit ami m2ts -t valami áltag lejátszón nézhető formátumba konvertál.

ha magyarul is tud az nem hátrány.

épp ma röhögtem az új metro katalógusát nézegetve.

"téli szélvédőmosó hölgyeknek"

ha veszek akkor b 'zi e vagyok?

mikor gyártanak majd pl. téligumit hölgyeknek? pl. hello kitty mintával.

Auto grodian knot

Sziasztok! Lenne 1 kérdésem! Ha metál fényű festékkel lefújom az opelon a záraknál az oldalán a díszcsíkot, valamint a küszöbrészt aztán meg lakkfestékkel az csúnya lenne szerintetek? Ne kezdjek hozzá ?

A nem festett felülete rücskös, a színrefújté sima. Ez szerintem elég nagy probléma áthidalni, ezért felejtős az oldaldíszléc utólagos fényezése, pont mint a küszöbé. A kilincseket meg lehet csinálni. Kérdés mennyire kenték agyon szerekkel. Ahogy itt korábban írták kell venni műanyag alapozót, nem nagy költség, de hogy ne hulljon le a festék mindenképpen kell. Aztán lágyító a festékbe, aztán lakk. Szerintem ilyen sprayos megoldással ne kezdj neki, csúnya lesz.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Ma hosszabb útra vittem a családot és kb. 15 km út után villogó sárga lámpa+erőtlenség lett úrrá a gépen. Parkolóban gyors kivillogtatós diag.: P0303. Ezután kapott egy 30 km-es tisztítókúrát 4500 RPM-el és azóta ismét mint a Doxa. Na azért... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Ma hosszabb útra vittem a családot és kb. 15 km út után villogó sárga lámpa+erőtlenség lett úrrá a gépen. Parkolóban gyors kivillogtatós diag.: P0303. Ezután kapott egy 30 km-es tisztítókúrát 4500 RPM-el és azóta ismét mint a Doxa. Na azért... :)

Remélem nem festem az ördögöt a falra, de én kezdődő trafóhíd problémát látok... :D

Link to comment
Megosztás:

U.i.: EGR szelep kiiktatása miért jó? Mert sok helyen láttam de még nem adtak magyarázatot miért érdemes megcsinálni? Mit veszek észre? :)

Üdv!

szerintem nem veszel észre semmit konkrétan, csak majd zöldkártyánál nem biztos, hogy hozza a gyári értékeket. Egyébként azért szokták lezárni, mert el tud tömődni és ha beragad, akkor hibaüzenethegyek keletkeznek... Aztán a kókányolás első lépcsője a zárás (szakszerű csere helyett).

Most ezért kapni fogok? Én akkor is a csere híve vagyok! :D

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem festem az ördögöt a falra, de én kezdődő trafóhíd problémát látok... :D

Hát először én is ezt vizionáltam, de az biztató, hogy a pörgetéstől megjavult, ráadásul még nincs egy éves se benne a kicserélt gyári trafóhíd, amin elvileg 2 év Opel-garancia ketyeg (egyébként 47.810 Ft volt az ára /1208307/). Úgyhogy bízom benne, hogy ennyi volt. Ha meg nem, akkor még 1 éve van, hogy eldöntse, hogy betérdel-e. (Ezt mondjuk nem szeretném, pláne éjszaka, útközben...)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

szerintem nem veszel észre semmit konkrétan, csak majd zöldkártyánál nem biztos, hogy hozza a gyári értékeket. Egyébként azért szokták lezárni, mert el tud tömődni és ha beragad, akkor hibaüzenethegyek keletkeznek... Aztán a kókányolás első lépcsője a zárás (szakszerű csere helyett).

Most ezért kapni fogok? Én akkor is a csere híve vagyok! :)

A 04XX hibakódokon kívül azért tud csúnyábbat is: ha teljesen nyitott állapotban szorul meg, be se lehet indítani az autót, ugyanis a kipuff.-gázt már akkor teljesen visszavezeti --> no oxigén. :D

Mindenesetre az nagy segítség lenne, ha legalább szét lehetne szedni (az újabb fajták le vannak peremezve) és időnként alaposabban kitisztítani (bár be lehet áztatni mondjuk nitro-ba, de szerintem ez nem az igazi), így hosszabbítani lehetne az élettartamát. Persze ez "csak" a júzer érdeke. (Aztán majd jön uhuhu, oszt' letol, hogy mit nyafogunk itt többen ezzel a sz@ros szeleppel, ami nem romlik el minden délben... :D :D )

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem festem az ördögöt a falra, de én kezdődő trafóhíd problémát látok... :D

Nekem mikor trafóproblémám volt- majd ezt követte a csere- nem villogott a sárga lámpa csak egyszerűen nem ment többet 110-nél meg egyenetlenül járt, dadodott a motor mintha nem menne minden henger.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor trafóproblémám volt- majd ezt követte a csere- nem villogott a sárga lámpa csak egyszerűen nem ment többet 110-nél meg egyenetlenül járt, dadodott a motor mintha nem menne minden henger.

nekem asszem van egy trafóhidam x12xe-hez.....

Link to comment
Megosztás:

Amúgy ugy vettem észre az én x14xe caravanomon, hogy kicsit megugrott a fogyi. Ahhoz képest, hogy eljártam vele a nyáron 6-6,5l/100km-es átlagfogyasztással ma tankoltam 528km-re 38l-t. Ez 7,1l-es fogyasztás :D Mindemellett azt is észrevettem, hogy nincs hidegindításkor autómata szívató. Reggel fél6-kor beindítom és nem 1500-on forog ahogy kéne hanem 1000-1100 körül. Pedig szabad ég alatt van nem fűtött garázsban. Ennek mi lehet az oka??? Összefügghet a megugrott fogyasztás és az ohne-hidegindítás??

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

szerintem nem veszel észre semmit konkrétan, csak majd zöldkártyánál nem biztos, hogy hozza a gyári értékeket. Egyébként azért szokták lezárni, mert el tud tömődni és ha beragad, akkor hibaüzenethegyek keletkeznek... Aztán a kókányolás első lépcsője a zárás (szakszerű csere helyett).

Most ezért kapni fogok? Én akkor is a csere híve vagyok! :D

Ezért senki nem fog megszólni! :)

Link to comment
Megosztás:

amúgy én is kerestem régebben a színkódot (az anyós ülés felőli kis retesznél, de ott csak alv. szám volt)

hol lehet?

Majdnem jó helyen jártál, az anyósoldali B oszlop ajtó felőli oldalán van, ezen a tábán az alsó sor legelső karaktercsoportja (a képen a Z147, mellette az XXCL a kárpit kódját jelenti):

astra_g_01.jpg

Fiatnál sajna nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.