Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Opelnél érdekelne hogy az Astra 6x15 ET49-es felnit fel lehet-e tenni Zafírára ami ET 43-as??

Illetve ez mit jelent? /mármint az ET-nél ez az eltérés?/

Az ET szám a besajtolás mélységét jelenti, a 49mm a felni kerékagyhoz érő síkjának a szélesség-középvonalától mért távolsága. Azaz ha ET49-es felnit raksz fel oda, ahol gyárilag ET43 volt, az azt jelenti, hogy a kerék 6mm-rel beljebb lesz mint eddig, tehát kevésbé fog kilógni a sárvédő alól. Viszont ha a gyári felni (az ET43-as) is 6" széles, akkor a belső fele is éppen ennyivel kerül beljebb, tehát ha ott nem akad el akkor elvileg jó lehet. Próba szerencse, bár szvsz elég bután fog kinézni a keskenyebb nyomtáv.

Link to comment
Megosztás:

gyárilag mennyi az et szám?

mert én most csak felnire vadászok

(a mostani gyári gumikat szeretném majd rárakni a alufelnire, és a gyári felnin lenne majd téli gumi)

a gyári gumim asszem 195/60R15 erre akkor milyen felni jó?

milyen et számút kell keresnem?

mit kell még nézni, hogy nekem az jó legyen?

előre is köszönöm a válaszokat:)

Link to comment
Megosztás:

Érdekesség!!! Tegnap cseréltem le a télit a nyári gumira. Mondom lemérem már az átmérőket, lássam, melyik gumi mennyit csal.

Na, a téli, ami Goodyear 185/65R15, 625mm átmérőjű.

A nyári, ami Dunlop 195/60 R15, csak 605 mm. Szép, nem?? Azért 20mm kicsit sok. Mondjuk sokkal peresebbnek is tűnik a nyári oldalról,

mint a téli.

Még egy, a téli 185-s szélessége kb 190mm, a nyári 195-s szélessége kb.185-190 között van. Milyen gumit gyárt a Dunlop?? Vagy elrontották a számozást a gumin? :D

Link to comment
Megosztás:

OK. Persze a képlet szerint persze, hogy annyinak kell kijönni. 15"+(2x195)x0,6=615mm!

Ugyanez a 185-s gumira 621,5mm.

Viszont méréssel van köztük min. 20mm, de inkább 25.

És mindkettőben kb. egyforma km is van. Egymás mellé állítva a betonon látványos a különbség. Amellett miért keskenyebb, ha szélesebb?! :D

Link to comment
Megosztás:

Nem is azért írtam, csak unatkoztam, meg különben is. De ha cserélem majd a gumit, az tuti, hogy mérőszalaggal megyek gumit választani.

Hasonló dolgokat én is tapasztaltam, de én a futófelület szélességével kapcsolatban. A céges autón 195 R14C méretű gumi van, és mivel nagyon soványkának tűnt, meg is mértem és kiderült hogy a futófelület csak 165mm széles!!! Egy másik céges autón a 225/70 R15C méretű gumi futófelülete elöl 205 mm, a hátsó tengelyen meg 195mm. De olyan is van, hogy lefele csalnak: Egyszer trabin volt 175/50R13 méretű gumim, ami végül is 185mm széles volt. Ez utóbbinak a márkáját is tudom: Pirelli P5000 Drago.

Link to comment
Megosztás:

Igen f@sza dolgok ezek. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy akkor miből számítják a gumimagasságot (pl. /60), a valós vagy az elméleti értékből.

Lehet, hogy az elméletiből (pl.185), aztán valóságban az is máshogy sikerül.

Ezek után nincs nagy értelme itt különösebben a váltóméreteket számolgatni. Valahol pár éve hallottam, hogy van olyan ótó, ahol be lehet programozni, hogy mi a gumi valós mérete és az alapján mutatja a sebességet.

Link to comment
Megosztás:

Ühhüm...ésez mit befolyásol?? Mert a nyomtávot elméletileg nem.....szerintem...

dehogynem!

nézd meg a képeket!

ha a felni minden paramétere ugyanaz, akkor ET43-nál 6mm-rel kiljebb kerül a felni felfogatási pontja (ezáltal az egész felni is), mint ET49-nél

minél kisebb az ET (ugyanolyan felni-szélességről beszélünk még mindig), annál jobban kiáll a kerék, ergo nő a nyomtáv

a nagyobb ET-vel értelemszerűen csökken a nyomtáv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.