Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem, de akkor legalább remeg(het). :D

Az oldalirányú állítás lassú, nagy az áttétele, vagyis sokat kell tekerni, hogy láss változást. Én akkus fúróval toltam. Persze csak lassan, de legalább nem fáradt el a csuklóm. :)

Köszi, majd kipróbálom.

Reggel nem indult a kocsi. Délután megyek akksit venni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék fékügyileg!

A hátsó dobfékemnél kéne betéteket cserélni.

Magát a dobot fel kell szabályoztatni? Vagy nem kopik annyira?

Mennyibe van egy új dob és fékbetétek?

Az elsőkben most van 25 ezer km-er még müszakira/2010 ápr./ jók lesznek?

Szabályozni kell, mert egyenetlenül kopik a felülete (már ha lehet).

Új betétet olcsón a licitálósoldalon találhatsz. Egyébiránt a gyári minőség kb. 25e pénz.

Első betét nálam 80-100e km-t kibír.

Link to comment
Megosztás:

Szabályozni kell, mert egyenetlenül kopik a felülete (már ha lehet).

Új betétet olcsón a licitálósoldalon találhatsz. Egyébiránt a gyári minőség kb. 25e pénz.

Első betét nálam 80-100e km-t kibír.

én tavaly cseréltem a komplett szettet elöl hátul,100ezret ment el,de már nem tom mennyi volt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék fékügyileg!

A hátsó dobfékemnél kéne betéteket cserélni.

Magát a dobot fel kell szabályoztatni? Vagy nem kopik annyira?

Mennyibe van egy új dob és fékbetétek?

Az elsőkben most van 25 ezer km-er még müszakira/2010 ápr./ jók lesznek?

megnézed a vastagságot,és hogy mekkora a válla a tárcsának,ha van rajta még minimum 5 mm ferodol.akkor az még jó lesz szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni, a központizáram nem távurányítós csak két sima kulcsom van. Az első kulcs megadta magát az immobiliser nem engedett vele indítani, a második kulcsot elővéve tökéletesen indul. A távirányítót mégcsak tudnám hogyan kell szinkronizálni az elektronikával hogy nyisson zárjon de a kulcsot nem. Tehát most csak a vezetőoldalon nyílik a kulcsot elfordítva. Egyébként a biztosíték a leírás szerint egy 20A-es a 11-es helyen de nekem az üres nincs benne bizti viszont van ott foglalat. Mit ellenőrizzek vagy hogyan csináljam?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megosztom veletek problémámat, és segítsetek eldönteni, hogy az autóval van baj, vagy inkább én kezdek hülyülni (amnézia és társai)... :D

Az autó G Astra, 2006, 1.6 Twinport, 72ekm, 0W40 olaj, rendszeresen szervízelve, karbantartva, néha meghajtva, de csak üzemi hőmérsékleten...

1. Alapjáraton a motor egyébként sem csendes morgása mellett hallok egy kis cirippelő zörejt is. Eddig nem hallottam, vagy csaknem tűnt fel. Nektek van ilyen? Ez meleg motornál is hallatszik, ha fülelsz. (nyilván csak alapjáraton hallható, és ha letekered a ventit).

2. Hideg motornál, mondjuk még 1 km után is 3-asban leveszem a gázról a lábam és rángat. Nekem ez sem rémlik, hogy ilyet csinált volna régebben.

Olajszint OK, benzinfogyasztás OK-nak tűnik.

Szóval ennyi a tüntetegyüttes, remélem lesz vkinek ötlete a témához.

Csalán

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni, a központizáram nem távurányítós csak két sima kulcsom van. Az első kulcs megadta magát az immobiliser nem engedett vele indítani, a második kulcsot elővéve tökéletesen indul. A távirányítót mégcsak tudnám hogyan kell szinkronizálni az elektronikával hogy nyisson zárjon de a kulcsot nem. Tehát most csak a vezetőoldalon nyílik a kulcsot elfordítva. Egyébként a biztosíték a leírás szerint egy 20A-es a 11-es helyen de nekem az üres nincs benne bizti viszont van ott foglalat. Mit ellenőrizzek vagy hogyan csináljam?

Ez fura, mert azt hittem, hogy amikor mechanikusan nytijuk az ajtót, akkor a központi zárnak semmi köze a kulcs elektronikájához.

Ezek szerint mégis van? mert ha jól értem akkor az egyik kulcs (az indítás szempontjából a rossz) nyitja a négy(/öt) ajtót, a másik meg csak a vezető oldalit.

Jól értem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megosztom veletek problémámat, és segítsetek eldönteni, hogy az autóval van baj, vagy inkább én kezdek hülyülni (amnézia és társai)... :D

Az autó G Astra, 2006, 1.6 Twinport, 72ekm, 0W40 olaj, rendszeresen szervízelve, karbantartva, néha meghajtva, de csak üzemi hőmérsékleten...

1. Alapjáraton a motor egyébként sem csendes morgása mellett hallok egy kis cirippelő zörejt is. Eddig nem hallottam, vagy csaknem tűnt fel. Nektek van ilyen? Ez meleg motornál is hallatszik, ha fülelsz. (nyilván csak alapjáraton hallható, és ha letekered a ventit).

2. Hideg motornál, mondjuk még 1 km után is 3-asban leveszem a gázról a lábam és rángat. Nekem ez sem rémlik, hogy ilyet csinált volna régebben.

Olajszint OK, benzinfogyasztás OK-nak tűnik.

Szóval ennyi a tüntetegyüttes, remélem lesz vkinek ötlete a témához.

Csalán

Szia!

Nekem is Z16XEP van

A ciripelés az lehet a vízpumpa is (egy tipp) ha még nem volt cserélve. Nekem kb pont 72 ezernél adta meg magát.

De lehet hosszbordás ékszíj feszítő görgő is az is megadta magát ekkor nekem.

Általában ilyen ciripelések csapágyas forgóalkatrészekből jönnek. hallgasd meg kb honnan jön.

Nyisd ki a motorháztertőt, állj szembe a kocsival. próbál meg beazonosítani helyileg a ciripelés forrását az sokat segíthet abban, hogy valaki megmondja kb mi lehet az.

Ebbe a kocsiba 5W-30 as olaj való.

A maghajtva az mit jelent?

Ha sok a városi forgalom és kevés a nagy fordulató hosszútávú menőke, akkor elszutykosodhat ez-az, ami okozhatja a rángatást.

De gyertya is okozhatja

Próbáld meg egyszer úgy 30-40 km-en keresztűl 4000 ford/perc felett járati a kocsit ha kell akkro alacsonyabb sebességben,, hogy a rendőr ne büntessen meg. És lásuk, hogy utána is rángat-e.

Az én fogyasztási adataim esetelg összehasonlítása képpen 12000 km-nyi mérés km után (CARAVAN!):

hosszútáv (sima közút 90 körüli tempó): 6.1 l

vegyes: 7,4 liter

város (hosszabtávú, de városi utazások üzemmeleg motorral): 8,4

városközpont (rövid távok városban hideg motorra): 9,4

hosszútáv autópályával (140 körüli tempók) : 7,4

Link to comment
Megosztás:

Ez fura, mert azt hittem, hogy amikor mechanikusan nytijuk az ajtót, akkor a központi zárnak semmi köze a kulcs elektronikájához.

Ezek szerint mégis van? mert ha jól értem akkor az egyik kulcs (az indítás szempontjából a rossz) nyitja a négy(/öt) ajtót, a másik meg csak a vezető oldalit.

Jól értem?

Szerintem semmi köze, a sima kulcsban nincs is elektronika. Ha kulccsal nyitod, akkor a zárszerkezet vezérli a központit.

Egyébként nem is értem rendesen miről ír, mert két sima kulcsról beszél...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem semmi köze, a sima kulcsban nincs is elektronika. Ha kulccsal nyitod, akkor a zárszerkezet vezérli a központit.

Egyébként nem is értem rendesen miről ír, mert két sima kulcsról beszél...

Én úgy értettem, hogy két sima kulcsa van, mindkettőben immo chip, természetesen.

Ez egyik nem indítja a kocsit

A másik meg indítja a motort, de nem működteti a központi zárat.

Az igaz, hogy azt nem írta, hogy a rossz kulcs működteti-e a közp zárat.

Én értelmeztem úgy hogy az meg igen. szerintem az vezetett félre, hogy kulcs szinkronizálásól beszélt.

De ha rosszul értelmeztem(valószínű), akkor egyik kulcs sem működteti a központi zárat. Ez lenne logikus, hiszen itt a kulcsnak csak mechanikus szerepe van. Ekkor nem a kulcsban keresendő a hiba, hanem a közp. zárban.

Természetesen szinkronizálni nem kell semmit a kulcs és a zár közt.

A rossz immo-s kulcsot meg meg lehet javítani/cserélni: www.hevederzar.hu

Link to comment
Megosztás:

Én először megnézném, hogy a két kulcs egyforma e (számkód alapján vagy vizuálisan). A történet nagyon úgy hangzik, mintha az ajtókban vagy a gyújtáskapcsolóban szerkezetet cseréltek volna. A két zárszerkezethez kétféle kulcs van, a két kulcs két eltérő kódot ismer. Már az furcsa, hogy közp.záras autóhoz miért két szervízkulcsot adtak.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is Z16XEP van

A ciripelés az lehet a vízpumpa is (egy tipp) ha még nem volt cserélve. Nekem kb pont 72 ezernél adta meg magát.

De lehet hosszbordás ékszíj feszítő görgő is az is megadta magát ekkor nekem.

Általában ilyen ciripelések csapágyas forgóalkatrészekből jönnek. hallgasd meg kb honnan jön.

Nyisd ki a motorháztertőt, állj szembe a kocsival. próbál meg beazonosítani helyileg a ciripelés forrását az sokat segíthet abban, hogy valaki megmondja kb mi lehet az.

Ebbe a kocsiba 5W-30 as olaj való.

A maghajtva az mit jelent?

Ha sok a városi forgalom és kevés a nagy fordulató hosszútávú menőke, akkor elszutykosodhat ez-az, ami okozhatja a rángatást.

De gyertya is okozhatja

Próbáld meg egyszer úgy 30-40 km-en keresztűl 4000 ford/perc felett járati a kocsit ha kell akkro alacsonyabb sebességben,, hogy a rendőr ne büntessen meg. És lásuk, hogy utána is rángat-e.

Az én fogyasztási adataim esetelg összehasonlítása képpen 12000 km-nyi mérés km után (CARAVAN!):

hosszútáv (sima közút 90 körüli tempó): 6.1 l

vegyes: 7,4 liter

város (hosszabtávú, de városi utazások üzemmeleg motorral): 8,4

városközpont (rövid távok városban hideg motorra): 9,4

hosszútáv autópályával (140 körüli tempók) : 7,4

Köszi a részletes választ.

Igen, ezt nem írtam, a hang előről jön. A görgőkre én is gondoltam, de kicsit erősnek tartottam 72e km után.

A 0W40 Mobil1, elvileg jó bele (GMLL025), gyakorlatilag nem eszi. :D

Napi 50 km-t megyek (2*25) országuton, a terepviszonyok miatt nagy sebességen nem hajtom (max 110-120), de azért előzéskor 5000-6000rpm is lehet, ha úgy jön ki. Szeptember körül volt tartósan 4000 felett, de kevés várost megyek. A fogyasztásomat ilyen hosszú távon nem mérem, de 7 fölé csak autópályán 140 felett, és városban megy. Szóval nagy baj nincs vele.

Igazából a kérdésre megkaptam a választ, hiszen ezek szerint előfordulhat, hogy 72 ekm után már ez az megadja magát. Innentől kezdve szerintem átadom az ügyet a kedvenc szakimnak. :)

Köszönöm mégegyszer!

Link to comment
Megosztás:

T freez!

A gyártóművi előírás GM-LL-A-025 jóváhagyással rendelkező motorolaj,

0W-, 5W-, -30, -40-es viszkozitással.

Ma Mo-on a GM-LL-A-025-t és a 0W-40-t együtt kizárólag a Mobil 1 0W-40 teljesíti.

5W-40-t még nem láttam, vagy nincs.

T mantec!

Köszönöm a közvetlen nekem célzott kiigazítást, mindazonáltal megjegyezném, hogy a csalán cartárs eredeti kérdései szempontjából talán ennek a legkisebb a jelentőssége.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.