Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nálam közel 9 év alatt (160 egynéhány ezer km) ezek a nem várt dolgok jöttek elő:

- ECU-csere (kb. fél évesen!)

- mindkét hátsó rugó törés

- gyújtótrafó

- AGR bénázás

- hátsó sárvédőívek kezdődő rozsdásodása

Ezen felül a szokásos fogyó-kopó dolgok. Volt egy-két kritikus pillanatom, de összességében egyáltalán nem bántam meg, hogy megtartottam. :D

Egyenlőre én sem bánkódok.

Eddig a vízpumpát kellett cserélni meg ezt, ja meg a hosszbordás ékszíj feszítő görgőt

68E km-el vettem a kocsit, tudtam, hogy elő fog jönni 1-2 dolog így 80 ezer körül

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre én sem bánkódok.

Eddig a vízpumpát kellett cserélni meg ezt, ja meg a hosszbordás ékszíj feszítő görgőt

68E km-el vettem a kocsit, tudtam, hogy elő fog jönni 1-2 dolog így 80 ezer körül

egyébként az is valószínű hogy manapság semelyik másik gyártónál sem szívsz kevesebbet...

csak én mondjuk abból indulok ki hogy volt egy használt 94es F asztrám ami amúgy kezdetben MOL-os cégautó volt és kitudja mennyiről volt visszapörgetve az órája (de sok volt benne), na ebbe tettem bele 100.000km-t 6 év alatt úgy hogy egy AC cserén kívül (ami ki tudja mennyi idős volt már, időben cserélnem kellett volna) sosem volt olyan baja ami miatt nem indult vagy bárhol otthagyott volna....

nem azt mondom hogy 8V meg fapad rulez, de hát vaze. :D

Link to comment
Megosztás:

egyébként az is valószínű hogy manapság semelyik másik gyártónál sem szívsz kevesebbet...

csak én mondjuk abból indulok ki hogy volt egy használt 94es F asztrám ami amúgy kezdetben MOL-os cégautó volt és kitudja mennyiről volt visszapörgetve az órája (de sok volt benne), na ebbe tettem bele 100.000km-t 6 év alatt úgy hogy egy AC cserén kívül (ami ki tudja mennyi idős volt már, időben cserélnem kellett volna) sosem volt olyan baja ami miatt nem indult vagy bárhol otthagyott volna....

nem azt mondom hogy 8V meg fapad rulez, de hát vaze. :)

A legfőbb bajok forrása általában a túlelektronizáltság (ez egy szép magyar szó :D ): a halom elektromos kütyü, meg szenzor, meg kutyasz@r. Nem vagyok a fejlődés ellen, de az a baj, hogy a fentiek még párosulnak a tervezett avultatás problémakörével..., aztán ezektől úgy látjuk, hogy semmi sem stabil és megbízható - néha bizony visszasírja az ember a fagolyó-egyszerűségű autókat... :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam közel 9 év alatt (160 egynéhány ezer km) ezek a nem várt dolgok jöttek elő:

- ECU-csere (kb. fél évesen!)

- mindkét hátsó rugó törés

- gyújtótrafó

- AGR bénázás

- hátsó sárvédőívek kezdődő rozsdásodása

Ezen felül a szokásos fogyó-kopó dolgok. Volt egy-két kritikus pillanatom, de összességében egyáltalán nem bántam meg, hogy megtartottam. :D

Nekem is 9 éves az autóm és 80e-nél kellett gy.trafót cserélni+gyertyákat

Link to comment
Megosztás:

egyébként az is valószínű hogy manapság semelyik másik gyártónál sem szívsz kevesebbet...

csak én mondjuk abból indulok ki hogy volt egy használt 94es F asztrám ami amúgy kezdetben MOL-os cégautó volt és kitudja mennyiről volt visszapörgetve az órája (de sok volt benne), na ebbe tettem bele 100.000km-t 6 év alatt úgy hogy egy AC cserén kívül (ami ki tudja mennyi idős volt már, időben cserélnem kellett volna) sosem volt olyan baja ami miatt nem indult vagy bárhol otthagyott volna....

nem azt mondom hogy 8V meg fapad rulez, de hát vaze. :D

Faterom F-je 8V 1.4 és 10 éves.

Soha semmi baja nem volt.. persze azért nem cserélném el :)

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy az olajszűrővel együtt kell cserélni a főtengely jeladót is minden évben?
Épp volt valahol szól ilyenről, hogy ha van főtengely meg vezérműtengely jeladó is a motoron, akkor az egyiknek a kimaradását egy inteligens elektronika le tudja kezelni. Pl. ha vezérműtengely jeladó marad ki, akkor a főtengely jeladó jele alapján ugye nem tudja, hogy most épp melyik hengernél kelene befecskendezni, és melyikben gyujtani, viszont ha egyszerre csinálja mindkét hengernél, abból nem származik olyan rettenet nagy probléma, egyik helyen a kipufogás végébe dob egy szikrát, míg a másiknál a sűrítést végző hengernél a zárt szívószelep elé fecskendez egyet. Vagy ha a főtengely jeladó száll el, akkor a vezérműtengely alapján egyértelmű, hogy mikor mit kell csinálni, csak kicsit csúszhatnak az időzítések az egyes hengerek között, de két fordulat alatt nem változik akkorát a fordulatszám, hogy ez megint valami nagy probléma legyen, amivel nem birnál hazagurulni korlátozott fordulattal, sárga lámpával. Tehát csak akarat kérdése a dolog, ha egyik jeladó marad ki, attól még nem kellene azonnal leállnia mindennek...
Link to comment
Megosztás:

Épp volt valahol szól ilyenről, hogy ha van főtengely meg vezérműtengely jeladó is a motoron, akkor az egyiknek a kimaradását egy inteligens elektronika le tudja kezelni. Pl. ha vezérműtengely jeladó marad ki, akkor a főtengely jeladó jele alapján ugye nem tudja, hogy most épp melyik hengernél kelene befecskendezni, és melyikben gyujtani, viszont ha egyszerre csinálja mindkét hengernél, abból nem származik olyan rettenet nagy probléma, egyik helyen a kipufogás végébe dob egy szikrát, míg a másiknál a sűrítést végző hengernél a zárt szívószelep elé fecskendez egyet. Vagy ha a főtengely jeladó száll el, akkor a vezérműtengely alapján egyértelmű, hogy mikor mit kell csinálni, csak kicsit csúszhatnak az időzítések az egyes hengerek között, de két fordulat alatt nem változik akkorát a fordulatszám, hogy ez megint valami nagy probléma legyen, amivel nem birnál hazagurulni korlátozott fordulattal, sárga lámpával. Tehát csak akarat kérdése a dolog, ha egyik jeladó marad ki, attól még nem kellene azonnal leállnia mindennek...

én ugy tudom,hogy a főtengely jel kimaradásánál még elindul a kocsi,de a vez tengely jeladó hibájánál nem indul....

Link to comment
Megosztás:

én ugy tudom,hogy a főtengely jel kimaradásánál még elindul a kocsi,de a vez tengely jeladó hibájánál nem indul....

Nekem a tech2 ezt hozta ki: motor fordulatszám jeladó hiba.

1x2 sikerült is nagy nehezen beindítani. Ha már ment, akkor szépen járt. Az indításig volt gond

Link to comment
Megosztás:

Pü? Mi is kíváncsiak lennénk. :)

Na jó nem bánom... nincs benne simli, csak nem gyárit tettem bele, pedig azt akartam és emiatt pironkodom kicsit :D , de sajnos a szükság törvényt bont.

tehát a pü tartalma nagyjából :

összesen 16.000 Ft volt

2000 Ft diagnosztika

10.000 Ft utángyártott jeladó

4000 Ft szervízdíj

Az az igazság, hogy gyárit akartam és tudtam is volna szerezni jelentős kedvezménnyel (eredetieg majdnem 30.000) de nem jött volna meg időben, nekem meg iszony sürgős üzleti dolgom van már ma egy távolabbi helyen délután így ennél a megoldásnál maradtam. Meglátjuk hogy bírja majd.

Ha fele addig bírja már akkor is megérte.

Persze ettől függetlenül alapvetően a gyári alkatrészekre esküszöm.

Link to comment
Megosztás:

Az is lehet, hogy veszek egy gyárit ezt meg elteszem biztonsági tartaléknak, ha bármi lenne.

Hisz tipushiba, tehát nem volna baj, ha nem maradnék ott az út közepén egyszer, mint most is.

Szerencse, hogy csak 30 km-re voltam.

ezt még átgondolom, megkérdezem a buxámat :D

Link to comment
Megosztás:

Az is lehet, hogy veszek egy gyárit ezt meg elteszem biztonsági tartaléknak, ha bármi lenne.

Hisz tipushiba, tehát nem volna baj, ha nem maradnék ott az út közepén egyszer, mint most is.

Szerencse, hogy csak 30 km-re voltam.

ezt még átgondolom, megkérdezem a buxámat :D

igen de ez lehet bármikor 300km-el is és onnan azért már kényelmetlen hazavergődni

Link to comment
Megosztás:

Az is lehet, hogy veszek egy gyárit ezt meg elteszem biztonsági tartaléknak, ha bármi lenne.

Hisz tipushiba, tehát nem volna baj, ha nem maradnék ott az út közepén egyszer, mint most is.

Szerencse, hogy csak 30 km-re voltam.

ezt még átgondolom, megkérdezem a buxámat :D

amúgy mennyivel lett volna drágább a gyári?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.