Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Reeckatee írta:
Köszi. Ha azt is elárulod, hogy milyen izzó jár oda (bár a logikusan ugyanolyan kéne járjon mint a többibe) akkor megvan a második söröd is :lol:

Ugyanolyan rizsszem, mint a másik kettőhöz.

Elküldve

Leírás itt is van, fényképekkel.

Azért lehet úgy cserélni izzókat, hogy a gombokat levenni, a két csavart ami tartja a kapcsolókat kicsavarni,

így az a rész hátramegy annyit, hogy az égőkre rá lehet tolni egy 5-ös mypolan csövet, és csőrös fogóval kihúzni.

Visszatenni az újat mypolan csőbe, és betolni a helyére, majd cső le. :lol:

Az izzó forrasztáshoz próbáld meg a RO-55-öt. (sokmindenre jó még a rozsdamaráson kívül) :lol:

Elküldve
  Tiu írta:
Leírás itt is van, fényképekkel.

Azért lehet úgy cserélni izzókat, hogy a gombokat levenni, a két csavart ami tartja a kapcsolókat kicsavarni,

így az a rész hátramegy annyit, hogy az égőkre rá lehet tolni egy 5-ös mypolan csövet, és csőrös fogóval kihúzni.

Visszatenni az újat mypolan csőbe, és betolni a helyére, majd cső le. :lol:

Az izzó forrasztáshoz próbáld meg a RO-55-öt. (sokmindenre jó még a rozsdamaráson kívül) :lol:

Köszi köszi.

Elküldve
  Tiu írta:
Leírás itt is van, fényképekkel.

Azért lehet úgy cserélni izzókat, hogy a gombokat levenni, a két csavart ami tartja a kapcsolókat kicsavarni,

így az a rész hátramegy annyit, hogy az égőkre rá lehet tolni egy 5-ös mypolan csövet, és csőrös fogóval kihúzni.

Visszatenni az újat mypolan csőbe, és betolni a helyére, majd cső le. :lol:

Az izzó forrasztáshoz próbáld meg a RO-55-öt. (sokmindenre jó még a rozsdamaráson kívül) :lol:

Jó ez a leírás nagyon sokat kellett volna fényképezni a szemléltetéshez. :lol: Le is mentem.

Elküldve
  webshark írta:
Caroll márkájú gyújtókábellel van valakinek tapasztalata?

A másik alternatíva a Bosch... :lol:

Eddig egyik utángyárival sem voltak fixen jó tapasztalatok, hiába bosch vagy champion.

A gyári asszem Beru, és főleg ha DIS gyújtásos a gép, erősen ajánlott az.

Elküldve

A nyaralást úgy indítottuk, hogy mire bepakoltunk kb fél óra lemerült az akksi. Már csinált ilyet korábban is amikor pl féket szereltem és sokáig nyitva volt ajtó/csomagtartó.

Még az is lehet, hogy a gyári delphi akksi volt benne. Mindennapi használatban tökéletesen működött, rendesen indított, de ilyen kicsi de hoszabb idejű terhelés mint a belső világítás leszívta. Így aztán új akku került bele.

Érdekeség: 2007 nyarán cseréltem ac relét mert dobta a hibakódot, hogy rossz kontakt. Most nyáron ismét elkezdte. Most viszont akksi csere után eltűnt a hibajelenség. Lehetett ez a rossz akksi miatt?

off: amúgy jól meghajtottam a vasat a bükkben a szerpentineken. még megpakolva is nagyon élvezhető volt az autó a 100pacival (vagy ami maradt belőle) de nem is volt sokat 3e alatt a fordulat :lol:

Elküldve
  wzsolt_1.6_16V írta:
A nyaralást úgy indítottuk, hogy mire bepakoltunk kb fél óra lemerült az akksi. Már csinált ilyet korábban is amikor pl féket szereltem és sokáig nyitva volt ajtó/csomagtartó.

Még az is lehet, hogy a gyári delphi akksi volt benne. Mindennapi használatban tökéletesen működött, rendesen indított, de ilyen kicsi de hoszabb idejű terhelés mint a belső világítás leszívta. Így aztán új akku került bele.

Érdekeség: 2007 nyarán cseréltem ac relét mert dobta a hibakódot, hogy rossz kontakt. Most nyáron ismét elkezdte. Most viszont akksi csere után eltűnt a hibajelenség. Lehetett ez a rossz akksi miatt?

off: amúgy jól meghajtottam a vasat a bükkben a szerpentineken. még megpakolva is nagyon élvezhető volt az autó a 100pacival (vagy ami maradt belőle) de nem is volt sokat 3e alatt a fordulat :lol:

Lehet, hogy összefügg a kettő ha gyengébb az aksi akkor a kicsit korrodált csatikhoz eleve nem érkezik akkora feszkó, és a megnövekedett ellenállás még többet levesz belőle. Vagy csak a gyengécske feszültség nem húzta be tökéletesen a relét.

Elküldve
  wzsolt_1.6_16V írta:
A nyaralást úgy indítottuk, hogy mire bepakoltunk kb fél óra lemerült az akksi. Már csinált ilyet korábban is amikor pl féket szereltem és sokáig nyitva volt ajtó/csomagtartó.

Még az is lehet, hogy a gyári delphi akksi volt benne. Mindennapi használatban tökéletesen működött, rendesen indított, de ilyen kicsi de hoszabb idejű terhelés mint a belső világítás leszívta. Így aztán új akku került bele.

Érdekeség: 2007 nyarán cseréltem ac relét mert dobta a hibakódot, hogy rossz kontakt. Most nyáron ismét elkezdte. Most viszont akksi csere után eltűnt a hibajelenség. Lehetett ez a rossz akksi miatt?

off: amúgy jól meghajtottam a vasat a bükkben a szerpentineken. még megpakolva is nagyon élvezhető volt az autó a 100pacival (vagy ami maradt belőle) de nem is volt sokat 3e alatt a fordulat :lol:

Egy jól töltött akkuval még az autó is "erősebbnek" mutatkozik"! Lemerült akksival minden küszködik.... :lol:

Elküldve
  wzsolt_1.6_16V írta:
A nyaralást úgy indítottuk, hogy mire bepakoltunk kb fél óra lemerült az akksi. Már csinált ilyet korábban is amikor pl féket szereltem és sokáig nyitva volt ajtó/csomagtartó.

Még az is lehet, hogy a gyári delphi akksi volt benne. Mindennapi használatban tökéletesen működött, rendesen indított, de ilyen kicsi de hoszabb idejű terhelés mint a belső világítás leszívta. Így aztán új akku került bele.

Érdekeség: 2007 nyarán cseréltem ac relét mert dobta a hibakódot, hogy rossz kontakt. Most nyáron ismét elkezdte. Most viszont akksi csere után eltűnt a hibajelenség. Lehetett ez a rossz akksi miatt?

off: amúgy jól meghajtottam a vasat a bükkben a szerpentineken. még megpakolva is nagyon élvezhető volt az autó a 100pacival (vagy ami maradt belőle) de nem is volt sokat 3e alatt a fordulat :lol:

Ez nekem fura. Mert volt olyan hogy órákon át szólt a zene a kocsiban (szubláda is van benne) és másnap reggel simán indított.

Kérdés:

Az AC reléjét tudom úgy működtetni ha a vezérlő lábra 12 voltot vezetek kívülről? Mert volt olyan rajz, ami azt mutatta h testet kívülről kap, de egy másik rajzon meg az ECU adta a testet is. Ha Az ECU adja a testet akkor nem lehet kapcsoltatni a relét, szerintem. Ha nem muszáj akkor nem rakok be másik relét.

Vélemények?

Elküldve
  pszilaj írta:
Ez nekem fura. Mert volt olyan hogy órákon át szólt a zene a kocsiban (szubláda is van benne) és másnap reggel simán indított.

Kérdés:

Az AC reléjét tudom úgy működtetni ha a vezérlő lábra 12 voltot vezetek kívülről? Mert volt olyan rajz, ami azt mutatta h testet kívülről kap, de egy másik rajzon meg az ECU adta a testet is. Ha Az ECU adja a testet akkor nem lehet kapcsoltatni a relét, szerintem. Ha nem muszáj akkor nem rakok be másik relét.

Vélemények?

Hát ha jól látom az ECU-adja a testet, de ha kihúzod a relét akkor ki lehet próbálni ha a 85-86-ra adsz 12 Voltot. De ki is tudod iktani ha kihúzod és a 30-87-es lába "helyét" összekötöd egy dróttal, ekkor olyan mintha behúzna és az AC-pumpa elindul.

Elküldve
  zotya975 írta:
Hát ha jól látom az ECU-adja a testet, de ha kihúzod a relét akkor ki lehet próbálni ha a 85-86-ra adsz 12 Voltot. De ki is tudod iktani ha kihúzod és a 30-87-es lába "helyét" összekötöd egy dróttal, ekkor olyan mintha behúzna és az AC-pumpa elindul.

Ez eddig rendben van.

De én olyat szeretnék h egy nyomógombbal tudjam működtetni az AC pumpát.

Ugyanis reggelre elereszti a nyomást a mocska és hiába raktam be egy visszacsapószelepet, ez a probléma megmaradt.

Ezért kérdeztem h rakjak be egy plusz relét vagy csak adjak áramot a vezérlőlábnak.

De ezek szerint a megoldás a plusz relé lesz. Bár lehet h egy nyomógomb is kibírja összeégés nélkül azt a tíz másodperces működtetést.

Elküldve
  pszilaj írta:
Ez eddig rendben van.

De én olyat szeretnék h egy nyomógombbal tudjam működtetni az AC pumpát.

Ugyanis reggelre elereszti a nyomást a mocska és hiába raktam be egy visszacsapószelepet, ez a probléma megmaradt.

Ezért kérdeztem h rakjak be egy plusz relét vagy csak adjak áramot a vezérlőlábnak.

De ezek szerint a megoldás a plusz relé lesz. Bár lehet h egy nyomógomb is kibírja összeégés nélkül azt a tíz másodperces működtetést.

Akkor simán csak csapold meg a 30-87-es kapocs drótját, kihozod valahova a műszerfal alá, és mielőtt indítozol pillanatkapcsolóval direktben járatod a pumpát ameddig csak akarod. Végülis a relével párhuzamosan kötve létrehozol egy sima kapcsolót. Összeégéstől nem kell félni itt nem mászkálnak akkora áramerőségek. Amikor kiürítettem a tankot én is egy régi éjjelilámpának a kapcsolóját szereltem be ideiglenesen.

Elküldve
  zotya975 írta:
Akkor simán csak csapold meg a 30-87-es kapocs drótját, kihozod valahova a műszerfal alá, és mielőtt indítozol pillanatkapcsolóval direktben járatod a pumpát ameddig csak akarod. Végülis a relével párhuzamosan kötve létrehozol egy sima kapcsolót. Összeégéstől nem kell félni itt nem mászkálnak akkora áramerőségek. Amikor kiürítettem a tankot én is egy régi éjjelilámpának a kapcsolóját szereltem be ideiglenesen.

Köszi. Akkor így fogom megoldani egy ilyen kapcsolóval:

09067FK-1.jpg

Elküldve
  pszilaj írta:
Ez eddig rendben van.

De én olyat szeretnék h egy nyomógombbal tudjam működtetni az AC pumpát.

Ugyanis reggelre elereszti a nyomást a mocska és hiába raktam be egy visszacsapószelepet, ez a probléma megmaradt.

Ezért kérdeztem h rakjak be egy plusz relét vagy csak adjak áramot a vezérlőlábnak.

De ezek szerint a megoldás a plusz relé lesz. Bár lehet h egy nyomógomb is kibírja összeégés nélkül azt a tíz másodperces működtetést.

Tudom hogy off, de most itt gyorsan megkérdem. :lol:

E85 indításnál segített a szelep valamit, érezni a változást?

Elküldve
  invictus írta:
Tudom hogy off, de most itt gyorsan megkérdem. :lol:

E85 indításnál segített a szelep valamit, érezni a változást?

Ezért akarom ezt a kapcsolós témát, mert nem változott semmit.

Bár még holnap reggel ki kell próbálnom h AC pumpa járatás után indul-e.

De azt tudom h reggel nem marad nyomás az injectorhídban.

De érdekes, h nappal, mikor meleg van, akkor simán indul(munkába jövet után minimum 8 órát áll)

De péntek reggel mikor csak 4 órát állt éjjel, akkor simán indult 18 fokban.

Ezért gondolom h egy kis nyomáshelyreállítás javít a gondokon.

Elküldve

Na elsiettem a dolgot...

Hiába az új akksi továbra is dobja a rossz ac relé kontakt hibát. Éerdekes, hogy csak akkor ha meleg az utastér (sokat állt a napn stb.)

Szóval cserélem és kész. Érdekes, hogy csak 2 évet bírt pedog gyári volt.

Elküldve
  joe írta:
Ha a világítást rajta hagyom és nyílik az ajtó, a visító hang forrását merre keressem? Ki szeretném iktatni..

asszem a kormányoszloptól balra van az a zizzencs, valahol a műszerfal alatt de nemtom pontosan, nem volt szándékomban kiiktatni, jó ketyere az :lol:

Kapcsold fel a helyzetjelzőt, és menj a hang után. Tuti abból jön a hang :lol: :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.