Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Köszönöm szépen a segítséget. nagyon egyszerű volt a hiba, én meg buta egy kilót költöttem a sok elektromos kütyüre.

A jövőben is kérni fogom okos tanácsaitokat. Különben csak annyit trttem, hogy a tanács alapján széthúztam a bal oldali ABS jeladót, és azóta tökéleies a gép.

Köszönöm Kaboca 49

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítséget. nagyon egyszerű volt a hiba, én meg buta egy kilót költöttem a sok elektromos kütyüre.

A jövőben is kérni fogom okos tanácsaitokat. Különben csak annyit trttem, hogy a tanács alapján széthúztam a bal oldali ABS jeladót, és azóta tökéleies a gép.

Köszönöm Kaboca 49

És azóta is szét van húzva az a jeladó csati?

Mert akkor nem a hibát oldottad meg, csak a tüneteket kented be sárral :)

Link to comment
Megosztás:

Gyári xenon esetében ha bekapcsoljátok akkor beszintez Nektek?Illetve menet közben a billegést mennyire kompenzálja automatikusan a rendszer?Nekem van egy olyan gyanúm hogy az enyém csak világít a világba, mert az autó billegését rendesen látom az úton a vetített fény mozgásában. A bal oldali első hátsó féltengelyen a a 2 jeladó megvan, csatik OK, a xenon vezérlőt még nem néztem.Nem ad arról a MID-en visszajelzést ha nem oké a lámpaállító motorok vezérlése?Hogy tudnám leellenőrizni tutira (azon kívül hogy diagnosztika) hogy műxik?

Link to comment
Megosztás:

Gyári xenon esetében ha bekapcsoljátok akkor beszintez Nektek?Illetve menet közben a billegést mennyire kompenzálja automatikusan a rendszer?Nekem van egy olyan gyanúm hogy az enyém csak világít a világba, mert az autó billegését rendesen látom az úton a vetített fény mozgásában. A bal oldali első hátsó féltengelyen a a 2 jeladó megvan, csatik OK, a xenon vezérlőt még nem néztem.Nem ad arról a MID-en visszajelzést ha nem oké a lámpaállító motorok vezérlése?Hogy tudnám leellenőrizni tutira (azon kívül hogy diagnosztika) hogy műxik?

Sztem úgy, hogy este állj egy fal elé, kapcsold fel a tompítottat, csomiajtó felnyit, pár ember üljön a csomitartóba. Ha a fény a falon pár mp-en belül nem áll vissza az eredeti pozíciójába, akkor nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Gyári xenon esetében ha bekapcsoljátok akkor beszintez Nektek?Illetve menet közben a billegést mennyire kompenzálja automatikusan a rendszer?Nekem van egy olyan gyanúm hogy az enyém csak világít a világba, mert az autó billegését rendesen látom az úton a vetített fény mozgásában. A bal oldali első hátsó féltengelyen a a 2 jeladó megvan, csatik OK, a xenon vezérlőt még nem néztem.Nem ad arról a MID-en visszajelzést ha nem oké a lámpaállító motorok vezérlése?Hogy tudnám leellenőrizni tutira (azon kívül hogy diagnosztika) hogy műxik?

Kell, hogy adjon a MID visszajelzést akár a motor akár az érzékelő potik halnak be, vagy állítódnak el. BEAM/HEADLIGHT FAIL - legalábbis nekem az angol verzióban így kommunikálta le lengőkar szilent csere után, hogy elfelejtették visszarakni az első kis rudat.

Az állítómotor hibáját is jeleznie kell.. ugyan nekem már GID van, de szépen kiírja, hogy baj van (bal lámpaállítóm halt be :) )

Link to comment
Megosztás:

Sztem úgy, hogy este állj egy fal elé, kapcsold fel a tompítottat, csomiajtó felnyit, pár ember üljön a csomitartóba. Ha a fény a falon pár mp-en belül nem áll vissza az eredeti pozíciójába, akkor nem jó.

ezzel a teszttel az a baj, hogy nem derül ki, hogy csak "nullázni" kéne a beállításokat és ezért van baj, vagy mert meghalt az egyik motor, vagy az érzékelő... Bár mint írtam, azokat ki kell(ene) írnia a MIDnek...

Link to comment
Megosztás:

ezzel a teszttel az a baj, hogy nem derül ki, hogy csak "nullázni" kéne a beállításokat és ezért van baj, vagy mert meghalt az egyik motor, vagy az érzékelő... Bár mint írtam, azokat ki kell(ene) írnia a MIDnek...

Hát ez semmit nem ír ki.De sztem nem állítja a motort se.Az állítás akkor lassú vagy gyors?Mert kollegám szerint villámsebes...amit kétlek...de ha megerősítitek mint profi alkalmazók akkor elhiszem.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez semmit nem ír ki.De sztem nem állítja a motort se.Az állítás akkor lassú vagy gyors?Mert kollegám szerint villámsebes...amit kétlek...de ha megerősítitek mint profi alkalmazók akkor elhiszem.

Hát sztem nem olyan villámsebes... épp egyik nap a CS fórumon volt erről vita... Nekem állított, de egy fékhintát (megálláskor bólint majd felenged ) simán átél látható állítás nélkül (Persze lehet elkezdi csavarni a dolgokat de hogy nem mint a villám, az tuti)

Link to comment
Megosztás:

Hát sztem nem olyan villámsebes... épp egyik nap a CS fórumon volt erről vita... Nekem állított, de egy fékhintát (megálláskor bólint majd felenged ) simán átél látható állítás nélkül (Persze lehet elkezdi csavarni a dolgokat de hogy nem mint a villám, az tuti)

Aha...köszi ...sejtettem, hogy a kollega csak túlbuzgó.

Akkor marad a cementeszsák próba... :)

Link to comment
Megosztás:

És azóta is szét van húzva az a jeladó csati?

Mert akkor nem a hibát oldottad meg, csak a tüneteket kented be sárral :)

Köszi,

Összedugott jeladóval mentem két napig, az autó jó volt, ma a hiba megint előjőtt.

Van vmi ötleted még mi lehet a hiba oka?

Link to comment
Megosztás:

Köszi,

Összedugott jeladóval mentem két napig, az autó jó volt, ma a hiba megint előjőtt.

Van vmi ötleted még mi lehet a hiba oka?

Én biztos az alapjárati motort és a szívósort/vákumcsöveket vizslatnám meg először. Aztán egy teszt erejéig

bele lehetne próbálni egy másik ecu-t (immo transzponderrel együtt), ha van rá valami lehetőség bontóból.

Link to comment
Megosztás:

inkább ide írom mert off lesz máshol...

Megvan a gyújtás kulcs baja. Az automata váltó P állásában engedi csak ki a kulcsot ezt egy elektromágneses retesszel oldja meg, ami nem engedi elfordítani a kulcsot. A váltókar retesz kapcsolója vezérli a mágnest. És a váltókaron meg nem csúszik rendesen a csúszka így felragadásra hajlamos. Ígymeg nem jön ki a kulcs.

most levettem a forgórészről, így nem baj ha beragad. a váltó működését ez nem befolyásolja és hibának sem írja be.

Link to comment
Megosztás:

inkább ide írom mert off lesz máshol...

Megvan a gyújtás kulcs baja. Az automata váltó P állásában engedi csak ki a kulcsot ezt egy elektromágneses retesszel oldja meg, ami nem engedi elfordítani a kulcsot. A váltókar retesz kapcsolója vezérli a mágnest. És a váltókaron meg nem csúszik rendesen a csúszka így felragadásra hajlamos. Ígymeg nem jön ki a kulcs.

most levettem a forgórészről, így nem baj ha beragad. a váltó működését ez nem befolyásolja és hibának sem írja be.

Ez így ebben a formában nem kéne, hogy igaz legyen, mert tudtommal N ben is ki kéne engednie...

Link to comment
Megosztás:

Akkor azért nem jött elő eddig, mert én keményen raktam P-be.. próbáld meg, hogy berakod úgy hogy halld a kattanását...

igen ez lehet mert én mindig fogom a reteszét és amikor áttolom a kart utána engedem el. Ha pedig csak felhúzom utána elengedem akkor a helyére érve reteszelődik és akkor valszeg a rugó ereje nagyobb és a helyére teszi.

Link to comment
Megosztás:

inkább ide írom mert off lesz máshol...

Megvan a gyújtás kulcs baja. Az automata váltó P állásában engedi csak ki a kulcsot ezt egy elektromágneses retesszel oldja meg, ami nem engedi elfordítani a kulcsot. A váltókar retesz kapcsolója vezérli a mágnest. És a váltókaron meg nem csúszik rendesen a csúszka így felragadásra hajlamos. Ígymeg nem jön ki a kulcs.

most levettem a forgórészről, így nem baj ha beragad. a váltó működését ez nem befolyásolja és hibának sem írja be.

Még jó, hogy a régebbieknél nincs ilyen, azoknál bármelyik állásban kihúzhatod a kulcsot , asszem '97 után jött ez a történet...

Link to comment
Megosztás:

Még jó, hogy a régebbieknél nincs ilyen, azoknál bármelyik állásban kihúzhatod a kulcsot , asszem '97 után jött ez a történet...

:) Sztem meg volt, csak a 97 előttiek olyan öregek már, hogy teljesen szétkopott a belső rész és /vagy a gyújtáskulcs reteszelő meghóttttt :( :P

Link to comment
Megosztás:

:) Sztem meg volt, csak a 97 előttiek olyan öregek már, hogy teljesen szétkopott a belső rész és /vagy a gyújtáskulcs reteszelő meghóttttt :( :P

Szerintem meg nem kopás kérdése. De ez legyen a legnagyobb bajunk.

De pl. a '97 utániaknál ha P-be hagyod az automatát, kulcs nélkül nem lehet elmozdítani, míg 97 előttieknél bárhová húzhatod a kart. Tehát a garázsba előre-hátra tudom löködni a gépet (mert kemény vagyok), ha kell egy kis hely...

Link to comment
Megosztás:

Ma meg 3 hengeres lett. Vissza is tettem a garázsba. Holnapra megjön a szelepfedél tömítés ma megvettem az új gyári gyertyákat.

Remélem csak annyi a baja, hogy a rossz szelepfedél tömítés miatt befolyt az olaj a gyertyához és nem kontaktol. Amit már látott több szerelő kolléga.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg nem kopás kérdése. De ez legyen a legnagyobb bajunk.

De pl. a '97 utániaknál ha P-be hagyod az automatát, kulcs nélkül nem lehet elmozdítani, míg 97 előttieknél bárhová húzhatod a kart. Tehát a garázsba előre-hátra tudom löködni a gépet (mert kemény vagyok), ha kell egy kis hely...

Ehhez se kell kulcs, hogy kivedd, csak tudni kell, hol a kallantyú, a kioldáshoz :)

Link to comment
Megosztás:

Ma meg 3 hengeres lett. Vissza is tettem a garázsba. Holnapra megjön a szelepfedél tömítés ma megvettem az új gyári gyertyákat.

Remélem csak annyi a baja, hogy a rossz szelepfedél tömítés miatt befolyt az olaj a gyertyához és nem kontaktol. Amit már látott több szerelő kolléga.

nevazz.. 1 hete nincs nálad és több hiba jött ki rajta mint nálam eddig :)

Engine check lámpa világít? Menet közben jött elő a hiba, telitankolás után? A tech azt mondja, hogy trafó 4es henger?

Link to comment
Megosztás:

nevazz.. 1 hete nincs nálad és több hiba jött ki rajta mint nálam eddig :)

Engine check lámpa világít? Menet közben jött elő a hiba, telitankolás után? A tech azt mondja, hogy trafó 4es henger?

check világít, techet nem tettem rá, kb félig van. holnap szétszedem.

neked volt már ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.