Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

meglehet oldani, csak rá kell jönni, mikor van az a popnt, hogy ne húzzon a kocsi.

aza lényeg, hogy a fogaskerkek egy fordulaton legyenek.

Végülis csak halgatni kell a motort, egy idő után már ugyis tudod mikor nem húz, de még nem fékez. Visszaváltáskor meg úgy írták gázfröccsöt kell adni a két fokozat között. De ezt még nem próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Végülis csak halgatni kell a motort, egy idő után már ugyis tudod mikor nem húz, de még nem fékez. Visszaváltáskor meg úgy írták gázfröccsöt kell adni a két fokozat között. De ezt még nem próbáltam.

hát én hiába hallgattam, meg hiába nem húzott, meg nem fékezett, nekem akkor se sikerült.

am nekem a motorfék is úgy kezdődik, hogy ránt egyet, és utána...

gondolom az a rántás az, mikor befejeződik a befecskendezés, és nem a motor hajtja a kocsit, hanem a kocsi a motort.

bár csak alacson fordulatnál jelentkezik, ha racsing közbe górom visszafelé, akkor nincs ez.

Link to comment
Megosztás:

hát én hiába hallgattam, meg hiába nem húzott, meg nem fékezett, nekem akkor se sikerült.

am nekem a motorfék is úgy kezdődik, hogy ránt egyet, és utána...

gondolom az a rántás az, mikor befejeződik a befecskendezés, és nem a motor hajtja a kocsit, hanem a kocsi a motort.

bár csak alacson fordulatnál jelentkezik, ha racsing közbe górom visszafelé, akkor nincs ez.

Nem tudom, nekem simán működött, huzattam 3-ba gáz vissza, és áttoltam 4-be . Nem volt reccsenés, csak kicsit akadt a kar. Persze nem így fogok járni, de ha egyszer badja a kuplung az unalmast akkor tudom hogy jövök haza. Apunak az 1-es Golfján volt úgy, hogy minden különösebb előjel nélkül megadta magát a kuplung, úgy mentünk el a szerelőhőz, hogy minden kereszteződésbe motor leáll, majd egyes+ráíndít. De sebességet nem váltott szerintem nem is tudta, hogy lehet. Na én már tudom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Végülis csak halgatni kell a motort, egy idő után már ugyis tudod mikor nem húz, de még nem fékez. Visszaváltáskor meg úgy írták gázfröccsöt kell adni a két fokozat között. De ezt még nem próbáltam.

Igen, ha már kuplung nélkül váltasz, akkor visszaváltáskor sokat segit egy jól eltalált gázfröccs üresben. Én csak a Skodámon csináltam ilyeneket, ezen nem próbálgatom. Ha meg, ne adj Isten szükség lenne rá, akkor majd rájövök mit hogyan... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap amikor pucorásztam a váltó tetejét azon gond...tűnődtem , hogy mi van akkor ha behal a kuplung. Még nincs vele gond, nem csúszik, rendesen kiemel, de nem tudom mikor cserélték, és ugye nem látok bele. Aztán olvastam olyat a neten, hogy kuplung nélküli váltás. Kipróbáltam de csak felfele, gond nélkül műkszik, csak kicsit nagyobb erő kell a váltókar fokozatok közötti áttolásához. Nem sokat csináltam, talán ha háromszor, nem tudom okoz-e károsodást, de azt írták hogy nem. Van valakinek ilyen téren tapasztalata ? Esetleg a versenyző kartársnak? És egyáltalán hogyan lehet elindulni kuplung nélkül? Sebességben ráindítok? Már ugye arra gondolok, ha valahol beadja a kulcsot, és haza akarok jönni vele.

A váltó ablakos,meg lehet nézni mennyivan még a tárcsából egy kis melóval.

Dupla kuplungolással lehetne variálni,de ez nem U3Z,szal szerintem ne recsegtesd a váltót feleslegesen,kár lenne a szinkrongyűrűkért.

Link to comment
Megosztás:

A váltó ablakos,meg lehet nézni mennyivan még a tárcsából egy kis melóval.

Dupla kuplungolással lehetne variálni,de ez nem U3Z,szal szerintem ne recsegtesd a váltót feleslegesen,kár lenne a szinkrongyűrűkért.

már amelyik ablakos...

és ha eltalálja mindig a fordulatot, akkor semminek se árt, de ahhoz profizmus kell, addig meg miért ne kuplungolnánk :D

könyebb úgy vezetni, hogy ha használjuk a jármű adottságait :lol:

Link to comment
Megosztás:

már amelyik ablakos...

és ha eltalálja mindig a fordulatot, akkor semminek se árt, de ahhoz profizmus kell, addig meg miért ne kuplungolnánk :lol:

könyebb úgy vezetni, hogy ha használjuk a jármű adottságait :lol:

Próbálj ki egyszer egy olyan autót,amiben nincs szinkronizált váltó...én uaz-on tanultam vezetni,olyan kopottak voltak benne a szinkrongyűrűk,hogy dupla kuplungolással kellett lefelelé váltani,ha nem akartál recsegtetni.

Mondjuk irigylem Zotyát,hogy van ideje ilyeneken aggódni! :D

Link to comment
Megosztás:

Próbálj ki egyszer egy olyan autót,amiben nincs szinkronizált váltó...én uaz-on tanultam vezetni,olyan kopottak voltak benne a szinkrongyűrűk,hogy dupla kuplungolással kellett lefelelé váltani,ha nem akartál recsegtetni.

Mondjuk irigylem Zotyát,hogy van ideje ilyeneken aggódni! :lol:

nem próbálok én semmit :D

egyszer, vagyis kétszer megpróbáltam, volt egy olyan váltás, mintha kuplungoltam volna, de a többi csak reccsent, meg a váltót erőből kellett nyomni, szóval marad magának.

:lol:

Zotya ilyen, aggódik mindenért, de az ablakon meg benéz a ló :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk irigylem Zotyát,hogy van ideje ilyeneken aggódni! :lol:

Amióta ottmaradtam a családdal a szíjszakadás miatt az út szélén, 50 kilóméterre messzebbre fél csomagtartónyi szerszámmal megyek, és igyekszek mindenre gondolni. Nem egyedül vagyok, hanem általában 3 kiskorú gyerekkel. Kicsit nagyobb a felelősség, minthe magam flangállnák. Az ablakot majd meglesem, de nem rémlik, hogy láttam volna.

Link to comment
Megosztás:

Amióta ottmaradtam a családdal a szíjszakadás miatt az út szélén, 50 kilóméterre messzebbre fél csomagtartónyi szerszámmal megyek, és igyekszek mindenre gondolni. Nem egyedül vagyok, hanem általában 3 kiskorú gyerekkel. Kicsit nagyobb a felelősség, minthe magam flangállnák. Az ablakot majd meglesem, de nem rémlik, hogy láttam volna.

Erre jó,ha van olyan barát,aki ilyenkor hívhatsz és jön érted a világ végéről is...mint pl mi mentünk anno Udiért,vagy Losiért.

Link to comment
Megosztás:

Erre jó,ha van olyan barát,aki ilyenkor hívhatsz és jön érted a világ végéről is...mint pl mi mentünk anno Udiért,vagy Losiért.

Ekkor még nem fórumozta, egy munkatársam húzott haza. Bent is van a vonókötél a kocsiban azóta, aztán amikor Hening összerakta a motort buzgón ajánlgattam , hogy szóljon ám ha gond van, hazahúzom, Ő is rángatott a gumisig leveretni a csavarokat meg vissza. De elszántan kijelentette, hogy sose fog mögöttem egy madzagon jönni. :lol: OFF.

Link to comment
Megosztás:

Ekkor még nem fórumozta, egy munkatársam húzott haza. Bent is van a vonókötél a kocsiban azóta, aztán amikor Hening összerakta a motort buzgón ajánlgattam , hogy szóljon ám ha gond van, hazahúzom, Ő is rángatott a gumisig leveretni a csavarokat meg vissza. De elszántan kijelentette, hogy sose fog mögöttem egy madzagon jönni. :D OFF.

Nem is. :lol: Inkább hazatolom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem sokból tart betölteni az olajat a "szuszogót" kitekered és egy tölcsérrel betöltöd, utána is leveheted majd a másik garázsban a kulisszát. :lol:

bocs, most fogok kérdezni egy hülyét- ez az a műanyag sapkás anya a váltórúd felett??

Ha valaki lök egy képet, hogy hol tudom ellenőrzni a szintet a váltóban, akkor megköszönöm- F13, meg még spórolok vele pár fillért.

Link to comment
Megosztás:

bocs, most fogok kérdezni egy hülyét- ez az a műanyag sapkás anya a váltórúd felett??

Ha valaki lök egy képet, hogy hol tudom ellenőrzni a szintet a váltóba akkor megköszönöm- F13, meg még spórolok vele pár fillért.

Azaz.

A szintellenőrző a féltengelynél van valahol. Tegnap zotyáéban nem találtam, jól el van rejtve. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azaz.

A szintellenőrző a féltengelynél van valahol. Tegnap zotyáéban nem találtam, jól el van rejtve. :lol:

dehogy van elrejtve.

ha beenézel motor felől megtalálhatod.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1b273e5fb...&aid=150223

http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=150223&am...70843&sort=

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1b273e5fb...&aid=150223

itt van képen

a képeket kéretik betenni a gyík ba, mert elég gyakran van rá szükség.

Link to comment
Megosztás:

dehogy van elrejtve.

ha beenézel motor felől megtalálhatod.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1b273e5fb...&aid=150223

http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=150223&am...70843&sort=

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1b273e5fb...&aid=150223

itt van képen

a képeket kéretik betenni a gyík ba, mert elég gyakran van rá szükség.

Ez neked nincs elrejtve? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azaz.

A szintellenőrző a féltengelynél van valahol. Tegnap zotyáéban nem találtam, jól el van rejtve. :lol:

Köcce, tegnap kipróbáltam rajta a villáskulcs készletet. Volt némi hajtóműolaj belül.

A szintellenőrzőt meg dettó valami műanyag takarja, vagy netán egy fémanyát keressek???

Link to comment
Megosztás:

Ez neked nincs elrejtve? :lol:

hát...

nekem nincs

JOHnny is tudna neked mesélni rejtett dolgokról, én meg alapból ahhoz voltam szokva, hogy megnéz, egy szereléshez abszolút alkalmatlan szögből, aztán meg tapintásra megkeres és szerel látatlanba.

Link to comment
Megosztás:

dehogy van elrejtve.

ha beenézel motor felől megtalálhatod.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1b273e5fb...&aid=150223

http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=150223&am...70843&sort=

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1b273e5fb...&aid=150223

itt van képen

a képeket kéretik betenni a gyík ba, mert elég gyakran van rá szükség.

Köszi!!!!!

egyetértek, viszont kell még egy nagyobb kép is ahol látszik, hogy hol van a féltengely (2 is van!!!),ill. melyik oldalról lőtted a képet.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!!!!!

egyetértek, viszont kell még egy nagyobb kép is ahol látszik, hogy hol van a féltengely (2 is van!!!),ill. melyik oldalról lőtted a képet.

az aksi felett hajoltam be, szóvala kormány oldalán :D

:lol:

gondolok itt arra, hogy amiről nem is olyan régen beszéltél, az olajszűrővel kapcsolatosan, hgy léteznek olyan motorterek, ahol igencsak keresni kell a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.