Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Legutóbb nekem is habos jutott (nem volt sprayuk, gondoltam megoldom ezzel). Én még mindig szidom. Ha csak immel-ámmal nyomsz bele, akkor semmi értelme, ha rendesen befúvod, akkor meg ömlik ki a kifújókon mindenre rá.

Utána volt rádió, fényszórókapcsoló kiszedés meg nagy kárpittisztítás. Szerencsére a biztosítéktábla megúszta.

Legközelebb spray bombát veszek az fix.

Köszönöm a gyors válaszokat!

aktív hab felejtős...marad a spray.

Link to comment
Megosztás:

Legutóbb nekem is habos jutott (nem volt sprayuk, gondoltam megoldom ezzel). Én még mindig szidom. Ha csak immel-ámmal nyomsz bele, akkor semmi értelme, ha rendesen befúvod, akkor meg ömlik ki a kifújókon mindenre rá.

Utána volt rádió, fényszórókapcsoló kiszedés meg nagy kárpittisztítás. Szerencsére a biztosítéktábla megúszta.

Legközelebb spray bombát veszek az fix.

Pedig írtam, hogy ez milyen szívás...én már 4 éve jártam így, akkor a kürt relé égett el miatta...de ezt leírtam..én voltam aki ellenezte a habot..emiatt.. <_<

Azt ugyan nem tudom itől, de lehet a spraytől..a belső levegőn lévő szivacs elporlott....

Link to comment
Megosztás:

Pedig írtam, hogy ez milyen szívás...én már 4 éve jártam így, akkor a kürt relé égett el miatta...de ezt leírtam..én voltam aki ellenezte a habot..emiatt.. <_<

Azt ugyan nem tudom itől, de lehet a spraytől..a belső levegőn lévő szivacs elporlott....

Tudom, olvastam :lol: Csak akkor már meg volt a cucc, gondoltam nem dobom ki. De azért hasznos volt számomra is az írásod, mert legalább akkor álltam neki, amikor nagyon ráértem, nomeg felkészülten: csavarhúzó, rádiókiszedő, rongyokkal miegymással vártam a habot. A szétszedést így sem sikerült megúszni, mert a befúvócsövek olyan hülyén csatlakoznak a kiömlőkhöz, hogy ott folyt a cucc. Külben nem lett volna akkora gebasz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is tisztítani kellene a klímát, mert kezd kicsit állott szaga lenni. Ezt meg lehet valahogy oldani otthon, vagy ajánlatosabb szakihoz vinni. Állítólag van valami spray amit csak be kell tenni a kocsiba és bekapcsolni a belső keringetést, ez meg nyomja ki magából a füstöt amit felvesz a rendszer... erről tudtok valamit? Egyáltalán mit ajánlotok?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is tisztítani kellene a klímát, mert kezd kicsit állott szaga lenni. Ezt meg lehet valahogy oldani otthon, vagy ajánlatosabb szakihoz vinni. Állítólag van valami spray amit csak be kell tenni a kocsiba és bekapcsolni a belső keringetést, ez meg nyomja ki magából a füstöt amit felvesz a rendszer... erről tudtok valamit? Egyáltalán mit ajánlotok?

Így ahogy mondod!

Első ülés előre nyom, hátsó lábtérbe leteszed a spray-t, alá tálca vagy újságpapír, autó beindít, klíma bekapcsol, belsőlevegő keringetés, ventillátor max, ablak felhúz, kb 5-10 perc járatás, amíg ki nem ürül a spray, utána autó kiszellőztet.

Link to comment
Megosztás:

Így ahogy mondod!

Első ülés előre nyom, hátsó lábtérbe leteszed a spray-t, alá tálca vagy újságpapír, autó beindít, klíma bekapcsol, belsőlevegő keringetés, ventillátor max, ablak felhúz, kb 5-10 perc járatás, amíg ki nem ürül a spray, utána autó kiszellőztet.

És hol kapni ilyet és mi ennek a pontos neve?

Link to comment
Megosztás:

nincs itt semmi gebasz! attól, hogy te láttál ilyet is még ez is normális! nemtudom próbáltál e már elindulni klímával alapjáratról....a csigával együtt gyorsulnátok még az 1.6-al is....ezek az eco (16V)motorok alapjáraton olyan harmatosak, hogy az hihetetlen....tehát a normális üzemhez sokkal normálisabb egy kicsit emeltebb alapjárat....és nem attól emeli, mert benyomod a gombot...ha a klíma kuplung mágnese húz, akkor felemeli, tehát ha be sem megy akkor nem is emeli meg....arról is már írtunk eleget, hogy nagy hidegben is vagy be engedi vagy nem, de talán ebben különbség van a BC-s gépekben....a simánál a lefagyás érzékelő ami bele fog szólni, kivéve néhány esetben...szóval nem olyan szögletes ez a téma, mint ahogy gondolod, van sok féle és van mégtöbb féle..az enyémnél így csinálja és így jó...a kb 750 1/min felemelkedik 850 1/min-re....

Szerintem, ha egy autó tudja tartani az alapjáratát a terhelés függvényében, akkor tartsa, az a dolga.

Amúgy soha nem indulok alapjárattal - se klímával, se anélkül -, nekem erre van egy gázpedálom. Állóhelyben klímával és klíma nélkül egyaránt 750-en van az alapjárat, tesztelve ma, 29,5 fokos külső hőmérsékleten.

Egyébként az erőt illetően igazad van, kb. 3000-nél mintha belépne mégegy motor (1,4 G).

Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel egyetértek, nekem is 1,4 es G-m van. És biza klimával a gyorsulás egyenlő a nullával. Városba ha nagy a forgalom eléggé szenvedés klimával araszolgatni. Kétszer akkora gázt kell adni. A nyomaték teljesen eltűnik. Persze a fogyasztás eszméletlenül megugrik nekem most 8,3 lett a vegyesem. Hát mit ne mondjak k*rva sok. Én 7 vagy az alatt szeretném ha lenne. 1,4es motorhoz nagyon sokallom.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem, ha egy autó tudja tartani az alapjáratát a terhelés függvényében, akkor tartsa, az a dolga.

Amúgy soha nem indulok alapjárattal - se klímával, se anélkül -, nekem erre van egy gázpedálom. Állóhelyben klímával és klíma nélkül egyaránt 750-en van az alapjárat, tesztelve ma, 29,5 fokos külső hőmérsékleten.

Egyébként az erőt illetően igazad van, kb. 3000-nél mintha belépne mégegy motor (1,4 G).

Mikori évjárat a tied? lehet vmi szoftver módosítás volt azóta.....

Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel egyetértek, nekem is 1,4 es G-m van. És biza klimával a gyorsulás egyenlő a nullával. Városba ha nagy a forgalom eléggé szenvedés klimával araszolgatni. Kétszer akkora gázt kell adni. A nyomaték teljesen eltűnik. Persze a fogyasztás eszméletlenül megugrik nekem most 8,3 lett a vegyesem. Hát mit ne mondjak k*rva sok. Én 7 vagy az alatt szeretném ha lenne. 1,4es motorhoz nagyon sokallom.

városba ne sokald...én először anno egy emelkedőn tapasztaltam meg, hogy az 1.6-on is hogy megérezni a klímát alapjárat környékén...nem szoktam túráztatva elindulni...a szokásos módon indultam...kuplung felemelés közben olyan 1200-1300-ra fel és mehet..namost klímánál emelkedőn ugyanezen gázadásra 1100 lett majd ahogy ráengedtem a kuplungot kb 1000...azt hittem be van húzva még a kézifék is...de az 1.6 azért előhozza magát, ha akarom...csak először érdekes volt nekem is...városba sincs vele semmi gondom.....csak nem szabad leengedni 1000 körülire, mert onnan nehezen mászik elő a ménes... :lol:

Link to comment
Megosztás:

városba ne sokald...én először anno egy emelkedőn tapasztaltam meg, hogy az 1.6-on is hogy megérezni a klímát alapjárat környékén...nem szoktam túráztatva elindulni...a szokásos módon indultam...kuplung felemelés közben olyan 1200-1300-ra fel és mehet..namost klímánál emelkedőn ugyanezen gázadásra 1100 lett majd ahogy ráengedtem a kuplungot kb 1000...azt hittem be van húzva még a kézifék is...de az 1.6 azért előhozza magát, ha akarom...csak először érdekes volt nekem is...városba sincs vele semmi gondom.....csak nem szabad leengedni 1000 körülire, mert onnan nehezen mászik elő a ménes... :lol:

Így van. Namost Olaszból hazafelé, (most eladó) sátras ufó-val a 8-as úton előzéskor bizony az indexszel egyidőben az asszony rutinból kapcsolta kifele a klímát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szorgalmasan visszalapoztam addig a hsz.-ig mikoris egy olyan kérdésre hogy honnan tudni hogy elment a gáz, Uhu azt válaszolta hogy ,,Nem működik,, . Más hsz-nál is úgy láttam hogy ha nincs gáz akkor nem indul el a kompresszor. Ezek tudatában lenne a kérdésem hogy mi a gond ha járó motornál klíma bekapcs, szellőző beindul, motor felől kis kattanás után halk zűmi, motor fordulata meginog (ahogy kell), ja és a kapcsolóba épített kis lámpa is világít, szóval elvileg minden kafa, épp csak a hüsi nem jön se előbb se később. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szorgalmasan visszalapoztam addig a hsz.-ig mikoris egy olyan kérdésre hogy honnan tudni hogy elment a gáz, Uhu azt válaszolta hogy ,,Nem működik,, . Más hsz-nál is úgy láttam hogy ha nincs gáz akkor nem indul el a kompresszor. Ezek tudatában lenne a kérdésem hogy mi a gond ha járó motornál klíma bekapcs, szellőző beindul, motor felől kis kattanás után halk zűmi, motor fordulata meginog (ahogy kell), ja és a kapcsolóba épített kis lámpa is világít, szóval elvileg minden kafa, épp csak a hüsi nem jön se előbb se később. :lol:

Szerintem első körben nézd meg, hogy bekapcs után fél perccel is forog-e a klimakompresszor tengelye.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy van egy 99-es 1.4 16v astra g-m! Sajna klíma nélkül!

Lehet e bele tenni utólag gyári bontott klímát, mennyire bonyolult művelet, és kell e még valamit pluszba cserélni a klíma szetten kívül?

Mennyire működne és rakott e már be valaki utólag és van e gondja vele?

Fontos lenne, mert ettől függ a szépségem sorsa, és nem szívesen válnék meg tőle.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, percekig járattam és a kompresszor nem kapcsolt ki viszont nem jön a hüsi. :lol:

Én a következőket javasolnám:

1. kocsi indít + klíma bekapcsol

2. Tapizd meg a klíma hűtőjét (a kocsi hűtője elött a lökös irányába)...

2.1 ha melegszik van gáz a kompresszor dolgozik(venti nem megy, ha csak kézmeleg akkor nincs elég gáz vagy kompresszor gond van); Leállítani a gépet

3.1. évjárat függő van e a hűtő előtt +venti, ha van akkor azt le kellene bontani, mert azon van egy előtét ellenállás(a kocsi közepe felé lévő sarokban, mivel 2 fokozatú) és az szokott elkorrodálni/elégni emiatt nem megy a venti, ergo nem tudja lejjebb hűteni és bentre sem fúj hideget,

következménye lehet, hogy a nyomás felszökik a rendszerben, ahogy melegszik és vagy a kompresszorban görbül vmi, vagy vmi eldurran vagy csak a kompresszor biztije működik

3.2. a ventillátort a hűtő oldalán lévő (a kompresszor felőli) szűrő tetejében lévő nyomáskapcsoló indítja és állítja le, ha ez meghibásodik ez is okozhatja a ventilátor nem indulását, de ez szinte gáz kiengedés nélkül cserélhető (Delphinél) ez 2 pólusú ha jól emlékszem. (egy segítőkész klímás vagy hűtős ráteszi a nyomásmérőt), ha nem megy 12 bar fölé, akkor nem indul a venti ez normális, de ha főlé megy és nem indul, akkor kapcsoló csere, 12bar-nal I.fokozat indul és addig megy amíg felette van, de ha nem elég, akkor II.fokozat nem tudom hol kapcsol, de szeintem 14-16 bar körűl max, de ez csak tipp..és hozza le a nyomást amit ott vissza tud hűteni a venti (hőelvonás, annyival tud hidegebbet az elpárologtatón)

Ha ezekkel nincs gond, akkor sajnos lehet a modul hibás, de úgy tudom ez is évjárat függő, hogy van e benne egyáltalán.

Ha letesztelted írd be mit találtál!

Üdv

ha nem akkor gond van, mert mégsincs benne gáz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szorgalmasan visszalapoztam addig a hsz.-ig mikoris egy olyan kérdésre hogy honnan tudni hogy elment a gáz, Uhu azt válaszolta hogy ,,Nem működik,, . Más hsz-nál is úgy láttam hogy ha nincs gáz akkor nem indul el a kompresszor. Ezek tudatában lenne a kérdésem hogy mi a gond ha járó motornál klíma bekapcs, szellőző beindul, motor felől kis kattanás után halk zűmi, motor fordulata meginog (ahogy kell), ja és a kapcsolóba épített kis lámpa is világít, szóval elvileg minden kafa, épp csak a hüsi nem jön se előbb se később. :lol:

kevés a gáz. még bekapcsol, éde már nem hüt...

Link to comment
Megosztás:

Ja és vajon elegendő ha csak azt mondom hogy ellenőrizzék a nyomást és pótolják a hiányt, vagy javítást kérjek? Az autó klíma egy speckó szakág vagy egy mezei hűtő és klíma szerelő is megteszi?

ez egy speckó szakág...legalábbis én azt tapasztaltam...kérdezz utánna opekléknél is, de ne menj bele egyből az első helyen, legfeljebb, akkor, ha nem szamít 10 papír...

Mióta van vele gondod? vagy mostanában vetted a gépet? ha valahol sérűlt volt, lehet egy csőcsatlakozásnál ereszt, hacsak nem maga a hűtő lyukas vagy vmelyik töltő szelep átneged...szóval ne csak bele töltess, hanem nézzék is át, ha nem akarsz kidobni ennyi pénzt...

Link to comment
Megosztás:

ez egy speckó szakág...legalábbis én azt tapasztaltam...kérdezz utánna opekléknél is, de ne menj bele egyből az első helyen, legfeljebb, akkor, ha nem szamít 10 papír...

Mióta van vele gondod? vagy mostanában vetted a gépet? ha valahol sérűlt volt, lehet egy csőcsatlakozásnál ereszt, hacsak nem maga a hűtő lyukas vagy vmelyik töltő szelep átneged...szóval ne csak bele töltess, hanem nézzék is át, ha nem akarsz kidobni ennyi pénzt...

Pont egy éve vettem az autót. Minden oké vele. A klímát idén még nem, tavaly sokat használtam, rendben volt. Nem volt egy mélyhűtő de ezelőtt nem volt klímám úgyhogy nem tudom mennyire volt tökéletes. Ment.

Egyébként azért kérdeztem ezt a szervizes hibakeresős dolgot mert nem szeretném ha kérésemre a számlán szerepeljen néhány laikusnak elhihető hiba kijavításának költsége, miközben 5perc alatt megnyomják gázzal aztán kész a gép. (Na jó igaz, ha akarnak úgyis lehúznak...)

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Pont egy éve vettem az autót. Minden oké vele. A klímát idén még nem, tavaly sokat használtam, rendben volt. Nem volt egy mélyhűtő de ezelőtt nem volt klímám úgyhogy nem tudom mennyire volt tökéletes. Ment.

Egyébként azért kérdeztem ezt a szervizes hibakeresős dolgot mert nem szeretném ha kérésemre a számlán szerepeljen néhány laikusnak elhihető hiba kijavításának költsége, miközben 5perc alatt megnyomják gázzal aztán kész a gép. (Na jó igaz, ha akarnak úgyis lehúznak...)

:lol:

Keresd itt a fórumon Wesszt, a múltkor említette, hogy tölt klímát. Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.