Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

A tavaly nagyon sok ráfordítással cserélt tankomon az AC melett a tömítés megadta magát tankolás után közvetlenül.

Ömlött mint a megcsákányozott hordóból, a 4 csavar toltál áteresztett, végig a hídon, rá a kipufogóra. Az volt a szerencsém, hogy

-észrevettem,

- kiabáltam,

- kb 10 ember (kútkezelő, alkatrészboltos, kuncsaft, haverjai a kutasnak, és hátul van egy szervíz na onnét rohantak segíteni ) tolta el a kúttól, a gépemet. Homok és poroltó befigyelt!!

Aztán be hátra, ahol egyből meghúzták a csavarokat, (úgy néz ki nem folyik- de hát ugye az ördög nem alszik!!!)

na ők szidták azt aki a tankot összerakta, (szerintük nem lett volna szabad, csak így áteresztenie, sziloplasztozva van állításuk szerint, meg hát ..gány munkának érezték. Vagy csak a csavarok adták meg magukat és kilazultak???)

belegondolni is rossz lett volna, hogy mi van ha szikrát kap, vagy a kipufogó melege rádolgozik, na akkor én ma már tananyag lennék az égésin/ proszektúrán.

Milyen anyagból kell egy ilyen tömítésnek lenni (van egyáltalán gyári? dobjon már meg valaki légyszi egy linkkel), mekkora nyomást kell elviselnie, a teletankot bírnia kellene ugye, (a szellőző miatt nem lenne gond, elvileg nem ad hangokat sapka nyitáskor)- szeretném korrektre megcsináltatni, de ugyanahhoz fogom visszavinni valószínűleg, (nem értem miért pont most engedte el, több teletank is volt már, és nagyobb hőingások is voltak már csurigtankolva!!!)

Link to comment
Megosztás:

A tavaly nagyon sok ráfordítással cserélt tankomon az AC melett a tömítés megadta magát tankolás után közvetlenül.

Ömlött mint a megcsákányozott hordóból, a 4 csavar toltál áteresztett, végig a hídon, rá a kipufogóra. Az volt a szerencsém, hogy

-észrevettem,

- kiabáltam,

- kb 10 ember (kútkezelő, alkatrészboltos, kuncsaft, haverjai a kutasnak, és hátul van egy szervíz na onnét rohantak segíteni ) tolta el a kúttól, a gépemet. Homok és poroltó befigyelt!!

Aztán be hátra, ahol egyből meghúzták a csavarokat, (úgy néz ki nem folyik- de hát ugye az ördög nem alszik!!!)

na ők szidták azt aki a tankot összerakta, (szerintük nem lett volna szabad, csak így áteresztenie, sziloplasztozva van állításuk szerint, meg hát ..gány munkának érezték. Vagy csak a csavarok adták meg magukat és kilazultak???)

belegondolni is rossz lett volna, hogy mi van ha szikrát kap, vagy a kipufogó melege rádolgozik, na akkor én ma már tananyag lennék az égésin/ proszektúrán.

Milyen anyagból kell egy ilyen tömítésnek lenni (van egyáltalán gyári? dobjon már meg valaki légyszi egy linkkel), mekkora nyomást kell elviselnie, a teletankot bírnia kellene ugye, (a szellőző miatt nem lenne gond, elvileg nem ad hangokat sapka nyitáskor)- szeretném korrektre megcsináltatni, de ugyanahhoz fogom visszavinni valószínűleg, (nem értem miért pont most engedte el, több teletank is volt már, és nagyobb hőingások is voltak már csurigtankolva!!!)

És még életben van az az ember, aki neked így összerakta? <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

A tavaly nagyon sok ráfordítással cserélt tankomon az AC melett a tömítés megadta magát tankolás után közvetlenül.

Ömlött mint a megcsákányozott hordóból, a 4 csavar toltál áteresztett, végig a hídon, rá a kipufogóra. Az volt a szerencsém, hogy

-észrevettem,

- kiabáltam,

- kb 10 ember (kútkezelő, alkatrészboltos, kuncsaft, haverjai a kutasnak, és hátul van egy szervíz na onnét rohantak segíteni ) tolta el a kúttól, a gépemet. Homok és poroltó befigyelt!!

Aztán be hátra, ahol egyből meghúzták a csavarokat, (úgy néz ki nem folyik- de hát ugye az ördög nem alszik!!!)

na ők szidták azt aki a tankot összerakta, (szerintük nem lett volna szabad, csak így áteresztenie, sziloplasztozva van állításuk szerint, meg hát ..gány munkának érezték. Vagy csak a csavarok adták meg magukat és kilazultak???)

belegondolni is rossz lett volna, hogy mi van ha szikrát kap, vagy a kipufogó melege rádolgozik, na akkor én ma már tananyag lennék az égésin/ proszektúrán.

Milyen anyagból kell egy ilyen tömítésnek lenni (van egyáltalán gyári? dobjon már meg valaki légyszi egy linkkel), mekkora nyomást kell elviselnie, a teletankot bírnia kellene ugye, (a szellőző miatt nem lenne gond, elvileg nem ad hangokat sapka nyitáskor)- szeretném korrektre megcsináltatni, de ugyanahhoz fogom visszavinni valószínűleg, (nem értem miért pont most engedte el, több teletank is volt már, és nagyobb hőingások is voltak már csurigtankolva!!!)

Én most raktam be új tömítést, nem eresztett a régi, csak jópárszor kivettem már az AC-t, és eléggé el volt lapulva a régi. A helyi Opel boltban vettem, 400 ( vagy 800? <_< ) forintért. Elég vastag , majdnem 2 mm aztán majd a csavarok összelapítják. Egyszer-kétszer aláhasaltam tankolás után, nem láttam szivárgást.

Link to comment
Megosztás:

Én most raktam be új tömítést, nem eresztett a régi, csak jópárszor kivettem már az AC-t, és eléggé el volt lapulva a régi. A helyi Opel boltban vettem, 400 ( vagy 800? <_< ) forintért. Elég vastag , majdnem 2 mm aztán majd a csavarok összelapítják. Egyszer-kétszer aláhasaltam tankolás után, nem láttam szivárgást.

Na most akkor én nem értem, egy baszott tömítésen nem kell spórolni, sőt nem szabad ....kicsit húzós lett volna ha röpül minden..... (nem tudom de valami azt súgja nem gyári a cucc, talán saját maga vágta ?)

és ugye én vagyok az üzembentartó!

A poén az hogy jól meghúzta a 4 srác, utána még meg is mosták, az alját nehogy baj legyen belőle,

azt hittem, több benzin folyt el belőle, (tele az 50 liter~ 13.000 Ft ) de úgynéz kis megállt,

Mindenképpen tömítéscsere lesz belőle.

A TÖKÖM tele van, az egyik hoz egy kadett tankot, (és ránézésre mondom hogy ez nem jó lesz bele) ránézésre kitalálja, hogy most fékmunkahengert fog cserélni!!! meg telót (oké ez tuti szar volt)

a másik nívó fölé tölti az olajat (2 leeresztés...!)- jó leírom 2 fél flakont kellett beleraknia

a harmadik nem tud egy ködlámpát felrakni, a hátsó ablak törlő motorra azt mondja hogy rossz (visszatekertem a csavarokat és láss csodát ---nem gyorsan de töröl!!!)

a negyedik nem veszi észre hogy vákumos a tank .... szellőző nem átjárható (aztán összeugrik!!!)

az ötödik rád sózza a 15W40 es hordós olaját (csak éppen nem jó a hidrotőkéknek....)- nem tudja a megfelelő bowdent megvenni, rárakni....

alkatrészkereskedők meg dettó, éppen csak a szaros gatyádat nem húzzák le rólad

Link to comment
Megosztás:

És még életben van az az ember, aki neked így összerakta? <_< :lol:

Még él, és szépen élni fog addig (lehet hogy lila fejjel) ,amíg meg nem csinálja rendesen.

Láttam egy szép tömítéses oldalt, felsorolva hogy ők miből csinálnak és vágnak ki cuccosokat.

Zotya, ez ugye neked nem gumuból van, hanem valami másból pl parafa?

Link to comment
Megosztás:

kinek mi a tapasztalata az utángyári pl TYC első lámpákkal, facelift utáni verzióban??

az őzikés találkozóm óta az van benne, de nemigazán áll passzosan, a hűtőmaszk felöli részen beljebb is áll, meg az ív se követi igazán a maszkot.

mikor szétszedtem nem látszott rajta semmi hajlás csavarodás, márminta kasztnin.

egy szerelő azt tanácsolta, vegyek rá bontott gyári lámpát inkább, mert ő is járt már így, hogy az utángyári lámpát nem tudta normálisan feltenni.

Link to comment
Megosztás:

nekem semmi baj nem volt a TYC lámpával, jól passzolt. jobban világított, mint a régi gyári <_<

hát nemtudom mi van ezzel...

de még az ív se fut együtt a maszkkal rendesen

lehet lebontom az egész elejét, és megnézem mégegyszer és próbálok valamit igazítani akkor azon a részen...

Link to comment
Megosztás:

hát nemtudom mi van ezzel...

de még az ív se fut együtt a maszkkal rendesen

lehet lebontom az egész elejét, és megnézem mégegyszer és próbálok valamit igazítani akkor azon a részen...

Biztos vagy benne, hogy stimmel a maszk és a lámpa évjárata? Mármint nem pontosan, hanem, hogy mindkettő modellfrissítés előtti, illetve utáni? <_<

Link to comment
Megosztás:

Biztos vagy benne, hogy stimmel a maszk és a lámpa évjárata? Mármint nem pontosan, hanem, hogy mindkettő modellfrissítés előtti, illetve utáni? <_<

hát azt azért csak észrevenném nem?

elég nagy a különbség a két lámpa között

de most megnéztem, jó lesz az csak igazítani kell a zárhídon, egy kicsit meg van hajolva előrefelé, és ezért a lámpa laja bentebb van.

Link to comment
Megosztás:

hát azt azért csak észrevenném nem?

elég nagy a különbség a két lámpa között

de most megnéztem, jó lesz az csak igazítani kell a zárhídon, egy kicsit meg van hajolva előrefelé, és ezért a lámpa laja bentebb van.

Nem tudom, hogy mekkora a különbség a két kivitel között, és azt se, hogy mekkora a Te esetedben. Csak azt tudom, hogy az ívekben van az eltérés, ami a Te gondod is.

Majd jönnek az okosabbak is, oszt jól megmondják! <_<

Link to comment
Megosztás:

A tavaly nagyon sok ráfordítással cserélt tankomon az AC melett a tömítés megadta magát tankolás után közvetlenül.

Ömlött mint a megcsákányozott hordóból, a 4 csavar toltál áteresztett, végig a hídon, rá a kipufogóra. Az volt a szerencsém, hogy

-észrevettem,

- kiabáltam,

- kb 10 ember (kútkezelő, alkatrészboltos, kuncsaft, haverjai a kutasnak, és hátul van egy szervíz na onnét rohantak segíteni ) tolta el a kúttól, a gépemet. Homok és poroltó befigyelt!!

Aztán be hátra, ahol egyből meghúzták a csavarokat, (úgy néz ki nem folyik- de hát ugye az ördög nem alszik!!!)

na ők szidták azt aki a tankot összerakta, (szerintük nem lett volna szabad, csak így áteresztenie, sziloplasztozva van állításuk szerint, meg hát ..gány munkának érezték. Vagy csak a csavarok adták meg magukat és kilazultak???)

belegondolni is rossz lett volna, hogy mi van ha szikrát kap, vagy a kipufogó melege rádolgozik, na akkor én ma már tananyag lennék az égésin/ proszektúrán.

...

Vagy lopni akarták a benzinedet!(?) Én anno a Skodával jártam hasonlóan. Persze igaz, hogy ott egy(vagyis oldalanként egy) csavart elég kiengedni és már jön is a benzin a tankból.. Mindamellett lehetséges, hogy a szerelő cseszte el. Le kell önteni benzinnel és égő gyufával ijesztgetni! <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy mekkora a különbség a két kivitel között, és azt se, hogy mekkora a Te esetedben. Csak azt tudom, hogy az ívekben van az eltérés, ami a Te gondod is.

Majd jönnek az okosabbak is, oszt jól megmondják! <_<

jelentős a különbség, de ha az alja visszajön a síkba, akkor az ív is igazodni fog.

Link to comment
Megosztás:

A tavaly nagyon sok ráfordítással cserélt tankomon az AC melett a tömítés megadta magát tankolás után közvetlenül.

Ömlött mint a megcsákányozott hordóból, a 4 csavar toltál áteresztett, végig a hídon, rá a kipufogóra. Az volt a szerencsém, hogy

-észrevettem,

- kiabáltam,

- kb 10 ember (kútkezelő, alkatrészboltos, kuncsaft, haverjai a kutasnak, és hátul van egy szervíz na onnét rohantak segíteni ) tolta el a kúttól, a gépemet. Homok és poroltó befigyelt!!

Aztán be hátra, ahol egyből meghúzták a csavarokat, (úgy néz ki nem folyik- de hát ugye az ördög nem alszik!!!)

na ők szidták azt aki a tankot összerakta, (szerintük nem lett volna szabad, csak így áteresztenie, sziloplasztozva van állításuk szerint, meg hát ..gány munkának érezték. Vagy csak a csavarok adták meg magukat és kilazultak???)

belegondolni is rossz lett volna, hogy mi van ha szikrát kap, vagy a kipufogó melege rádolgozik, na akkor én ma már tananyag lennék az égésin/ proszektúrán.

Milyen anyagból kell egy ilyen tömítésnek lenni (van egyáltalán gyári? dobjon már meg valaki légyszi egy linkkel), mekkora nyomást kell elviselnie, a teletankot bírnia kellene ugye, (a szellőző miatt nem lenne gond, elvileg nem ad hangokat sapka nyitáskor)- szeretném korrektre megcsináltatni, de ugyanahhoz fogom visszavinni valószínűleg, (nem értem miért pont most engedte el, több teletank is volt már, és nagyobb hőingások is voltak már csurigtankolva!!!)

Az állitólag című filmben ami szokott lenni a discoverin ott pont ezzel foglalkoztak. Be akarat robbantani egy teli üzemanyagtartájt de nem jött nekik össze. Csak kiégett. nem robbant. Persze azért vigyázzni kell <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

A TÖKÖM tele van, az egyik hoz egy kadett tankot, ...

Átérzem <_< Én is keresek egy korrekt szerelőt aki rendesen dolgozik és nem kétszer vesz le egy munkáért.

A béka segge alá küzdötték a morált hazánkban, a becsületesek tönkre mennek, a hiénák virulnak minden szinten.

Link to comment
Megosztás:

Még él, és szépen élni fog addig (lehet hogy lila fejjel) ,amíg meg nem csinálja rendesen.

Láttam egy szép tömítéses oldalt, felsorolva hogy ők miből csinálnak és vágnak ki cuccosokat.

Zotya, ez ugye neked nem gumuból van, hanem valami másból pl parafa?

Nekem fekete gumiból van, de gondolom vmi benzinááló lehet.

Vagy lopni akarták a benzinedet!(?) Én anno a Skodával jártam hasonlóan. Persze igaz, hogy ott egy(vagyis oldalanként egy) csavart elég kiengedni és már jön is a benzin a tankból.. Mindamellett lehetséges, hogy a szerelő cseszte el. Le kell önteni benzinnel és égő gyufával ijesztgetni! <_<

Nem hiszem, hogy valaki ezen keresztül akart benzint lopni, nagyon macerás akna nélkül kitekerni azt a 6 csavart, és ha a nyilás felett van a szint, akkor még a nyakába is folyik. Ámbár vannak nagyon hülye emberek.

Link to comment
Megosztás:

Nekem fekete gumiból van, de gondolom vmi benzinááló lehet.

Nem hiszem, hogy valaki ezen keresztül akart benzint lopni, nagyon macerás akna nélkül kitekerni azt a 6 csavart, és ha a nyilás felett van a szint, akkor még a nyakába is folyik. Ámbár vannak nagyon hülye emberek.

Köszönöm a választ, a gumi nem bírja a benyát alapból, de akkor ez valami spéci lehet.

Majd utánanézek, mert ez nem volt vicces, hogy ott ömlött....

Az üzemanyagszintem az most 3/4 es vonás felett van, de ez lehet fals jelzés is. (Kis tankot viszem magammal.) És alig látom lefele mozogni. pedig mentem vele kb 40-50 km-t ma, 3-4 esben hajtva tolva, nyitott ablakokkal....hogyan növelhetném még a fogyasztást? Tudom, kössek utána még 1,5 tonnát....és csapjam fel a csomagtérajtót a légellenállás miatt.

Na gondolom, a hőtágulást nem bírta a tank és a leggyengébb ponton kitekerte a csavarokat.Ott akart megszökni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, a gumi nem bírja a benyát alapból, de akkor ez valami spéci lehet.

Majd utánanézek, mert ez nem volt vicces, hogy ott ömlött....

Az üzemanyagszintem az most 3/4 es vonás felett van, de ez lehet fals jelzés is. (Kis tankot viszem magammal.) És alig látom lefele mozogni.

Na gondolom a hőtágulást nem bírta a tank és a leggyengébb ponton kitekerte a csavarokat.Ott akart megszökni.

vannak úgynevezett saválló gumik.

azok a benzint is bírják.

boltban nem lehet venni odavaló tömítést egyébként??

de lehet mert Zotya is vett.

akkor meg nem értem a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, a gumi nem bírja a benyát alapból, de akkor ez valami spéci lehet.

Majd utánanézek, mert ez nem volt vicces, hogy ott ömlött....

Az üzemanyagszintem az most 3/4 es vonás felett van, de ez lehet fals jelzés is. (Kis tankot viszem magammal.) És alig látom lefele mozogni. pedig mentem vele kb 40-50 km-t ma, 3-4 esben hajtva tolva, nyitott ablakokkal....hogyan növelhetném még a fogyasztást? Tudom, kössek utána még 1,5 tonnát....és csapjam fel a csomagtérajtót a légellenállás miatt.

Na gondolom, a hőtágulást nem bírta a tank és a leggyengébb ponton kitekerte a csavarokat.Ott akart megszökni.

Én azon vagyok kiakadva, hogy sziloplasztozta tömítés gyanánt. Az semmilyen formában nem bírja a benzint. Az ecet is káros a szilóra... <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.