Novy Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 Qrva beteg voltam, tegnap léptem először internetre másfél hét után. Szóval próbálom most utolérni magam. ;) No, a váltós dolog és az első fékcsere felkerült, az ajtókárpitos ahogy nézem jó lesz, várok egy képes verziót, és már megy is fel. holnap lesz kész mert nincs képem a hátsó kapaszkodóról. azt kiszedem lefényképezem beleszerkesztem, és akkor teljes lesz az is. jaaaa igen Inviiii ahogy néztem neked pont a másikfajta kárpit van hátul. kukkantsd már meg a kapaszkodót, hogy ott hogy van neked, és akkor egy képet is küldj már, ahol lászika csavar. és akkor fulra készen lenne az ajtókárpit lebontása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 holnap lesz kész mert nincs képem a hátsó kapaszkodóról. azt kiszedem lefényképezem beleszerkesztem, és akkor teljes lesz az is. jaaaa igen Inviiii ahogy néztem neked pont a másikfajta kárpit van hátul. kukkantsd már meg a kapaszkodót, hogy ott hogy van neked, és akkor egy képet is küldj már, ahol lászika csavar. és akkor fulra készen lenne az ajtókárpit lebontása. Mondd hogy neked melyik van, a régi vagy az új? Nekem van mind a kettőből, ha mondod melyik van akkor lefényképezem a másikat ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 Mondd hogy neked melyik van, a régi vagy az új? Nekem van mind a kettőből, ha mondod melyik van akkor lefényképezem a másikat ;) akkor már lefényképezhetnéd mind a kettőt. de kellene a csavarja is.. nekem olyan van, hogy egy kis üreg van a kapaszkodóba, van alja, nem a lyukas fajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 http://novy.5mp.eu/web.php?a=novy&o=MAYF8r5Aza egyenlőre így áll a kárpitos dolog. már csak pár kép kellene a hátsó kárpitokról a kapaszkodónál, és meg is lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 http://novy.5mp.eu/web.php?a=novy&o=MAYF8r5Aza egyenlőre így áll a kárpitos dolog. már csak pár kép kellene a hátsó kárpitokról a kapaszkodónál, és meg is lenne. Ma már eljöttem :lol: holnap ha odajutok kattintok párat. Levéve csak az újat fogom tudni mert a régit nem lesz időm leszedni az tuti. A csavarokat majd bekarikálom ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 Ma már eljöttem :lol: holnap ha odajutok kattintok párat. Levéve csak az újat fogom tudni mert a régit nem lesz időm leszedni az tuti. A csavarokat majd bekarikálom ;) csak annyi kell, hogy a kapaszkodóról egy kép. a réégit le se kell venni mert látszik a csavar helye, az ujból meg ha kiveszed a kapaszkodót, akkpr látszani fog ho a csavar helye. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 csak annyi kell, hogy a kapaszkodóról egy kép. a réégit le se kell venni mert látszik a csavar helye, az ujból meg ha kiveszed a kapaszkodót, akkpr látszani fog ho a csavar helye. Nah a képek amiket délelőtt lőttem úgy itt vannak. Ha vmi nem jó akkor visíts és kattintok másikat :lol: 1 2 3 4 szerk.: Csak este leszek legközelebb, dógozom ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 nagyon pönge minjá belerakom Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 nagyon pönge minjá belerakom Most nézem vissza, azon a képen ahol a réginek az első ajtaja van, az alsó, középső csavar nincs bekarikázva ;) bocsika. javítva Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 kész végleges a kárpitos oldal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 Most nézem vissza, azon a képen ahol a réginek az első ajtaja van, az alsó, középső csavar nincs bekarikázva ;) bocsika. javítva csak a két hátsóajtós kép kellett Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Március26, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Március26, 2009 kész végleges a kárpitos oldal. Bekerült. Kicsit több volt a kép, mint amit a fórum elviselt, ezért hármat linkre tettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 Bekerült. Kicsit több volt a kép, mint amit a fórum elviselt, ezért hármat linkre tettem. mennyi képetbír egy hozzászólásban a fórum? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Március26, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Március26, 2009 Azt hiszem tíz a limit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 Azt hiszem tíz a limit. oké egyenlőre csak olyanokat tervezek, amik pár képpel bírnak csak elvileg holnap megkapom a csapszeget a határolóba is meg a kilincs rugóját is pár képből meglehet oldani Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 ajtókilncs rugójavítás. http://novy.5mp.eu/web.php?a=novy&o=WgS5OVWBnO Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Március28, 2009 Megoszt Elküldve Március28, 2009 A termosztát, hőgomba, és ventillátor működéséről - ellenőrzéséről javasolnék egy jó cikket, igaz a vezérlés megbontásánál a termosztát cseréje le van írva. Mivel a 3 dolog szervesen egybefügg és kulcsfontosságú (főleg ha nem nyit ki a termosztát, vagy ha a hőgomba nem jó és nem ad jelet a ventillátornak, vagy csak későn!!! Nos ugye akkor meg is főhet a motor... )- ezért érdemes róla külön szót ejteni, esetleg azzal kombinálva, hogy milyen hűtőfolyadék való bele és milyen töménységben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Március29, 2009 Megoszt Elküldve Március29, 2009 Tegnap befejeztem a műszerfal ledesítést, íme az eljárás: 5mm-es nagy fényerejű kék LED-ekből. Műszeregység: x.x pontban leírtak szerint szereljük ki a műszeregységet! Hátsó oldalán 4 db zöld színű műanyag tokban (képen 1.) találjuk a számlapot és a mutatókat megvilágító izzókat. Távolítsuk el az izzókat a műanyag tok elforgatásával. A tokból távolítsuk el az izzót és a fém érintkezőket (képen 4.-5.): a tok oldalán a fém érintkezőn lévő kihajtott fül benyomásával felfelé kicsúszik a tokból az izzóval együtt, mindkettőt apránként toljuk, mert az izzó rövid huzallal van odaforrasztva. Oldalvágóval csípjük le az izzót a fémlapról. (képen 4.) Oldalvágóval vagy fúróval a műanyag ház talpának közepén készítsünk nyílást (képen 5.), erre az előtét ellenállás miatt lesz szükség. Készítsük elő a LED-eket: csiszoljuk le a domború lencse részt a LED-ről, a hengeres részig (képen 2.) 5 mm-es fúrószárral kis fordulaton óvatosan vagy csak kézzel forgatva alakítsunk ki homorú felületet. A tokban levő lamellákat csavarhúzóval, vagy fúróval törjük ki, hogy kényelmesen beférjen a LED. Helyezzük be az előkészített LED-et, ügyelve, hogy a lábak ne érhessenek össze, és a középső lyukba igazított láb ne érhessen a később betolt fém érintkezőhöz. Vágjuk 2-3 mm hosszúra a kilógó részeket (képen 8.) Toljuk be a fém érintkezőket. Az eredeti nyíláson kijövő lábat forrasszuk közvetlen az érintkezőhöz, a középen kivezetett lábra 470 ohm-os ellenállást forrasszunk, majd az ellenállást a második fém érintkezőhöz (képen 7.). Így elkészül a LED egység, amit visszahelyezünk a műszeregységbe ez eredeti helyére. Ha nem világítana, vegyük ki, majd 180 fokkal elforgatva tegyük vissza, hogy megcseréljük a polaritást. Így már működnie kell. Íme az eredmény: Világításkapcsoló: Kiszerelés után szedjük szét a kapcsoló egységet: a hátsó oldalon a képen piros nyilakal jelölt 3-3 helyen pattintsuk ki, majd húzzuk szét. Izzó kiforrasztása után az előkészített LED-et (laposra kell csiszolni, hogy belepasszoljon a foglalatba) az ellenállással sorba kötve forrasszuk be. A kapcsoló összerakása sok türelmet igényel: a fehér műanyag forgórészbe zsírral bőven kenve "rögzítsük" a rugós pöcköket és a réz érintkezőket, így helyezzük rá a kapcsoló hátsó felére, amennyire pontosan tudjuk középső kapcsoló állásba. A kapcsoló egység elülső oldalán állítsuk a fényerőszabályzót és a forgókapcsolót középső állásba. Óvatosan csúsztassuk rá az elülső részt a hátsóra, hogy ne essenek ki a kis érintkezők a fehér műanyagból. Pattintsuk össze, ha nem csörög valószínűleg sikerült. Szereljük vissza a kapcsolót, ha esetleg nem világít valószínűleg rossz polaritással forrasztottuk be a LED-et, szedjük szét, fordítsuk meg a LED lábait. Íme az eredmény: A középső konzol és kijelzőt majd holnap bepötyögöm, későre jár. Remélem használható, várom az építő kritikát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március29, 2009 Megoszt Elküldve Március29, 2009 Tegnap befejeztem a műszerfal ledesítést, íme az eljárás: ...... Remélem használható, várom az építő kritikát! Csak annyi hogy nem mindig zöld-tokos az izzó a műszeregységben. Ha már voltak cserélve akkor lehetnek feketék is, ha képen bekarikázva jelölöd nem szín szerint, akkor biztosabb hogy megtalálja az építő lelkű újonc. Ez a laposracsiszolós-homorúsítós LED-ezés nem jutott még eszembe, ilyet még nem láttam, de lehet kapni gyárilag ilyen formátumú LED-et is, ha esetleg valaki lusta csiszolgatni. (amikor én szenvedtem ezzel miért nem volt még gyík? ;) :lol: ) Jah, meg az ellenállást lehet a foglalatba is tenni, de ez már emberfüggő hogy kinek hogy tetszik. Annak annyi előnye van hogy hátrafelé nem lóg ki semmi és így a "középső lyukba igazított láb ne érhessen a később betolt fém érintkezőhöz" rész meg lett előzve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Csak annyi hogy nem mindig zöld-tokos az izzó a műszeregységben. Ha már voltak cserélve akkor lehetnek feketék is, ha képen bekarikázva jelölöd nem szín szerint, akkor biztosabb hogy megtalálja az építő lelkű újonc. Ez a laposracsiszolós-homorúsítós LED-ezés nem jutott még eszembe, ilyet még nem láttam, de lehet kapni gyárilag ilyen formátumú LED-et is, ha esetleg valaki lusta csiszolgatni. (amikor én szenvedtem ezzel miért nem volt még gyík? ;) :lol: ) Jah, meg az ellenállást lehet a foglalatba is tenni, de ez már emberfüggő hogy kinek hogy tetszik. Annak annyi előnye van hogy hátrafelé nem lóg ki semmi és így a "középső lyukba igazított láb ne érhessen a később betolt fém érintkezőhöz" rész meg lett előzve. Homorítással nagyon hasonlóan szórja a fényt mint az eredeti izzó, a műszeregységben szinte tökéletes, ott a műanyag fényvezetők is sokat segítenek, így nem kell plusz ledeket rakosgatni, amik esetleg még egyenetlenebbé tehetik a fény eloszlását. Főleg az egyszerűségre és a gyors elkészítésre koncentráltm, így nem ügyeskedtem bele az ellenállást a tokba, meg nekem abban a zsúfoltságban nagyobbnak tűnik a rövidzár veszélye, aki tutira akar menni húz szigetelést a led lábaira és kész. Így megfontolt tempóban kb fél óra alatt meg lehet csinálni a kis "pót" izzókat. Nem kell kisérletezgetni, meg faragni a műszeregységet. Arra gondoltam még alufóliával, mint fényvisszaverő felülettel lehetne borítani a műszeregység belső oldalát, így esetleg szóródna fény a kevésbé világos részekre is. Viszont a fűtéskonzolban kevés a két gyári helyen a homorítós led, ott nagyon közel van a megvilágított rész, egyenetlen az eloszlás, valószínűleg az alsó részre is kell berakni pluszban, illetve nappal a rádió fölötti kijelző is kicsit foltos, sötétben viszont nagyon király. Viszont amit egyáltalán nem sikerült megoldani, az hogy a fényerőszabályzás gyakorlitag nem működik, ezzel tudtál vmit kezdeni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Homorítással nagyon hasonlóan szórja a fényt mint az eredeti izzó, a műszeregységben szinte tökéletes, ott a műanyag fényvezetők is sokat segítenek, így nem kell plusz ledeket rakosgatni, amik esetleg még egyenetlenebbé tehetik a fény eloszlását. Főleg az egyszerűségre és a gyors elkészítésre koncentráltm, így nem ügyeskedtem bele az ellenállást a tokba, meg nekem abban a zsúfoltságban nagyobbnak tűnik a rövidzár veszélye, aki tutira akar menni húz szigetelést a led lábaira és kész. Így megfontolt tempóban kb fél óra alatt meg lehet csinálni a kis "pót" izzókat. Nem kell kisérletezgetni, meg faragni a műszeregységet. Arra gondoltam még alufóliával, mint fényvisszaverő felülettel lehetne borítani a műszeregység belső oldalát, így esetleg szóródna fény a kevésbé világos részekre is. Viszont a fűtéskonzolban kevés a két gyári helyen a homorítós led, ott nagyon közel van a megvilágított rész, egyenetlen az eloszlás, valószínűleg az alsó részre is kell berakni pluszban, illetve nappal a rádió fölötti kijelző is kicsit foltos, sötétben viszont nagyon király. Viszont amit egyáltalán nem sikerült megoldani, az hogy a fényerőszabályzás gyakorlitag nem működik, ezzel tudtál vmit kezdeni? én eddig csak csiszoltam, illetve lereszeltem egyenesre, fúrni nem sikerült, idő hiánáyban ;) ez a fényvezetős dolog jó ötlet, annyiban egészíteném ki, hogy van öntapadós tapétába ilyen, a TID be olyat fogok rakni, mert nekem is foltos kicsit. A középkonzol ba is nagy mennyiségbe fogom alkalmazni,illetve oda sok ledet kell betenni, hogy jólegyen. Nekem még nincs kész, el se kezdtem, de Invinek úgy volt, ahogy szeretném, és az szép volt, fehér leddel. illetve még olyan megoldás jöhet szóba a piros részeknél, hogy oda közvetlenül a fényáteresztő hátsó oldalára rá kell ragagsztani a ledet. Lehet kapni kocka alakú, illetve téglalap alakú ledeket is. Ezenfelül, az a megoldás is jól hasznosítható, amit Lalee ismertetett már, hogy azt a ledet, aminek csak adott pontban kell világítania, pl a mutatók ledjei, illetve a a piros részek, azokat körbe kell tekerni szigetelőszalaggal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Homorítással nagyon hasonlóan szórja a.... Viszont amit egyáltalán nem sikerült megoldani, az hogy a fényerőszabályzás gyakorlitag nem működik, ezzel tudtál vmit kezdeni? Igen, azt kezdtem vele hogy nem használom :lol: :lol: A ledek villanyfelvétele nem igazán olyan mint az izzóké, úgyhogy azzal a szabályzóval nagyon kis határok között lehet álltani. Hogy mit lehetne kezdeni vele nemtom, annyira nem zavart a probléma hogy foglalkozzak vele ehhez külön egy potit beépíteni szerintem nem éri meg. Én is megcsináltam a 6 "izzót" kb 20-25 perc alatt, zsugorcsővel intéztem a lábak elszigetelését, és így gyakorlatilag ugyan azt tudjuk szigeteltségben mint az izzók. A TID-ben simán elég a megcsiszolt led, még domborúan is hibátlan. A műszeregységben jobb ötletnek tűnik a homorított, majd én is megcsinálom. Nekem is, meg sokaknak is a felső tartomány kicsit sötétebb a domborúval. Nah jólvan ez itt kezd offos lenni, abbafejeztem ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 A termosztát, hőgomba, és ventillátor működéséről - ellenőrzéséről javasolnék egy jó cikket, igaz a vezérlés megbontásánál a termosztát cseréje le van írva. Mivel a 3 dolog szervesen egybefügg és kulcsfontosságú (főleg ha nem nyit ki a termosztát, vagy ha a hőgomba nem jó és nem ad jelet a ventillátornak, vagy csak későn!!! Nos ugye akkor meg is főhet a motor... )- ezért érdemes róla külön szót ejteni, esetleg azzal kombinálva, hogy milyen hűtőfolyadék való bele és milyen töménységben. Anno alkottam egy ilyesmit.. ha nincs benne hiba... ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Igen, azt kezdtem vele hogy nem használom :lol: :lol: A ledek villanyfelvétele nem igazán olyan mint az izzóké, úgyhogy azzal a szabályzóval nagyon kis határok között lehet álltani. Hogy mit lehetne kezdeni vele nemtom, annyira nem zavart a probléma hogy foglalkozzak vele ehhez külön egy potit beépíteni szerintem nem éri meg. Én is megcsináltam a 6 "izzót" kb 20-25 perc alatt, zsugorcsővel intéztem a lábak elszigetelését, és így gyakorlatilag ugyan azt tudjuk szigeteltségben mint az izzók. A TID-ben simán elég a megcsiszolt led, még domborúan is hibátlan. A műszeregységben jobb ötletnek tűnik a homorított, majd én is megcsinálom. Nekem is, meg sokaknak is a felső tartomány kicsit sötétebb a domborúval. Nah jólvan ez itt kezd offos lenni, abbafejeztem ;) Nekem homorúak vannak a műszeregységben, de azzal is sötétebb a felső tartomány. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Ha valamihez abszolút nem értek az az elektromos dolgok, de mintha már olvastam volna valakitől a fórumban hogy meg tudta úgy csinálni a ledesitést, hogy működött a fényerőszabályzás...de az is lehet hogy rosszul emlékszem. ;) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts