Guest Sanci Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Az ablaktörlő gumi az nemigazán jégkaparó, előtte érdemes egy kis fagyálló létyót spriccelni az üvegre szóróflakonból. Egyébként én Valeot szoktam venni, nekem ez vált be -1800 huf/pár Opeléknál és jól törölnek, max fél évente megfordítom bennük a gumit ha esetleg már csíkoznak kicsit de általában 1.5 évet kibírnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Na azt még nem cseréltünk benne mióta nálunk van. Hogy lehet lepontosítani, hogy valóban az döglött meg? Nem, a felhasználás ugyan az. Csak szkópos méréssel tudsz bizonyosságot szerezni erről. Ha cserés, akkor csakis a gyári GM, még ha drága is... az utángyáriakról, hiába márkás, rosszak a tapasztalatok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 pl lambdaszonda halódása. egyébként nem csak azóta, mióta hideg van? utak nem rövidültek? :D Termosztát nem lehet? Tudom hogy nincs összefüggés a tömítéssel, de akkor is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Termosztát nem lehet? Tudom hogy nincs összefüggés a tömítéssel, de akkor is. Termosztátot 1x cseréltünk, Horvátországban autópályán halt meg. :D De a hőfok gomba lehet szar, vagy nem tudom, mert ha meleg a motor akkor is csak a kék sáv tetején áll.... pedig már cseréltünk gombát is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Termosztátot 1x cseréltünk, Horvátországban autópályán halt meg. :D De a hőfok gomba lehet szar, vagy nem tudom, mert ha meleg a motor akkor is csak a kék sáv tetején áll.... pedig már cseréltünk gombát is... Akkor könnyen lehet hogy a zotyának lesz igaza a fogyasztás emelkedését illetően. Neki is meghalt rövid időn belül az új termosztát. Persze feltételezem hogy a gomba időtállóbb, tartósabb cucc...de ez nem jelenti azt hogy igazam is van!!! + feltételezem hogy a motor mégsem éri el az üzemi hőfokot(az 50 fok is "meleg") Mindenesetre egy termosztát-tesztet csinálhatsz a biztonság kedvéért, zotya ezt is leirta már többször is. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Hali! Carozik a hátsó ablaktörlôm. Nagyon lassan és nehézkesen töröl, ma reggel meg is állt. Kis idô mulva megint müködött de csak olyan nehézkesen. Mit tudjak csinálni? Mi szorulhat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Hali! Carozik a hátsó ablaktörlôm. Nagyon lassan és nehézkesen töröl, ma reggel meg is állt. Kis idô mulva megint müködött de csak olyan nehézkesen. Mit tudjak csinálni? Mi szorulhat? Nézd meg a szerkezetet, gondolom ha lebontod a belső burkolatot, akkor férsz hozzá, legalábbis nekem igy van. Adjál a csuklóknak, forgáspontoknak kenést, ha nem segítt akkor vedd ki a motort, próbáld meg direkt tápról. Hamég úgy is carakodik akkor már úgyis mindegy, én megpróbálnám szétszedni, lehet hogy le kell fúrni a szegecseket, hátha bellül szorul, ha nem akkor meg amúgy is cserélni kell. Itt van egypár, de nem tudom a caravané jó-e bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Carozik... Autózik? :D Írjatok már magyarul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Autózik? :D color="#FFFACD"Írjatok már magyarul. Jaja, magyarul: Xar :lol: :lol: ... Carozik a hátsó ablaktörlôm. Nagyon lassan és nehézkesen töröl, ma reggel meg is állt. Kis idô mulva megint müködött de csak olyan nehézkesen. Mit tudjak csinálni? Mi szorulhat? Az ablaktörőlapátot nézted? Nem lehet, hogy az ragadt meg egy kicsit. Mostanában elég esős idő volt, lehet, hogy megszáradt a por-sár és kicsit odaragasztotta az üveghez a gumit. A motor is lehet, hogy több párát kapott. A mozgó részeket (mechanikát) ha átnézed egy pár pötty WD-40 -el vagy zárolajozó jégoldóval (Prevent) kicsit megfújkálhatod az nem árthat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Jaja, magyarul: Xar :lol: :D Az ablaktörőlapátot nézted? Nem lehet, hogy az ragadt meg egy kicsit. Mostanában elég esős idő volt, lehet, hogy megszáradt a por-sár és kicsit odaragasztotta az üveghez a gumit. A motor is lehet, hogy több párát kapott. A mozgó részeket (mechanikát) ha átnézed egy pár pötty WD-40 -el vagy zárolajozó jégoldóval (Prevent) kicsit megfújkálhatod az nem árthat. Na megvolt. Nem kellett szétbontanom. Levettem a kart, le a müanyag védôt és rosszul lettem. Be volt rohadva, hogy majd hanyat estem. Egy vödör mocskot piszkáltam ki majd megtisztítottam és psszzzzzz WD40. Most dobja le hátulról a törlôkart :lol: Köszi a tanácsokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Na megvolt. Nem kellett szétbontanom. Levettem a kart, le a müanyag védôt és rosszul lettem. Be volt rohadva, hogy majd hanyat estem. Egy vödör mocskot piszkáltam ki majd megtisztítottam és psszzzzzz WD40. Most dobja le hátulról a törlôkart :D Köszi a tanácsokat! Ezt nekem is meg kell tennem a kocsimon. Nekem is szorul mint a fene. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Ezt nekem is meg kell tennem a kocsimon. Nekem is szorul mint a fene. Érdemes megcsinálni, nekem egyszer a legnagyobb szakadó esőben állt be éjszaka, és mivel egy biztin van az elsőkkel, az is megállt. Akkor nem sok hiányzott, hogy valahol az út mellett landoljak, csak a felezővonalat láttam halványan a szélvédő alsó sarkában, és emlékezetből fordultam be egy mellékutcába. Biztit kicseréltem, így az első megint működött, de a hátsót szét kellett szednem, annyira berohadt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Érdemes megcsinálni, nekem egyszer a legnagyobb szakadó esőben állt be éjszaka, és mivel egy biztin van az elsőkkel, az is megállt. Akkor nem sok hiányzott, hogy valahol az út mellett landoljak, csak a felezővonalat láttam halványan a szélvédő alsó sarkában, és emlékezetből fordultam be egy mellékutcába. Biztit kicseréltem, így az első megint működött, de a hátsót szét kellett szednem, annyira berohadt. Na ezt jó tudni, hogy ha kivágja a biztit, akkor az elsők sem működnek. :D Holnap szerintem nekiesek, úgysincs komolyabb program, lehalt autóval főleg... és az a veszély sem fenyeget, hogy mostanában esős időben kell közlekednem... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Na ezt jó tudni, hogy ha kivágja a biztit, akkor az elsők sem működnek. :D Holnap szerintem nekiesek, úgysincs komolyabb program, lehalt autóval főleg... és az a veszély sem fenyeget, hogy mostanában esős időben kell közlekednem... :lol: Jó ötlet, megnézem őket én is. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Én nem is használom a hátsót, mert csak karcol. A hátsó spricni csöve le van vágva a "c" oszlopnál, be van dugózva, meg leragasztva, meg összelapítva, meg amit el lehet képzelni egy csővel. Így vettük. Mivel lötyi nincs hozzá, szárazon a homokkal annyira nem simogatom az ablakot :D reggelente kézzel letörlöm, azt kész. A Hiace-ben amúgy is megtanultam hátsó szélvédő nélkül élni :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 nekem apu megcsinálta befujkálta wd40el :D ennyit megtehet mást még nem javított ezen egyedül.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Én nem is használom a hátsót, mert csak karcol. A hátsó spricni csöve le van vágva a "c" oszlopnál, be van dugózva, meg leragasztva, meg összelapítva, meg amit el lehet képzelni egy csővel. Így vettük. Mivel lötyi nincs hozzá, szárazon a homokkal annyira nem simogatom az ablakot :D reggelente kézzel letörlöm, azt kész. A Hiace-ben amúgy is megtanultam hátsó szélvédő nélkül élni :lol: :lol: Nekem meg benne sincs a cső, már úgy vettem, hogy a szivattyú csonkján van egy 3-4cm-es darab, egy csavarral ledugózva, és ennyi. De már megvettem hozzá a gyári csövet, majd be kell húznom hátra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Hali! A kuplungcsere óta a kuplungpedál kb 1-1.5 cm-el bennebb van mint a fékpedál. Ez eredményezhet nehézkesebb váltást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Hali! A kuplungcsere óta a kuplungpedál kb 1-1.5 cm-el bennebb van mint a fékpedál. Ez eredményezhet nehézkesebb váltást? Igen. Nem emel ki eléggé. A motortérben, ahol a kuplungbowden csatlakozik a váltó házához, ott lehet állítani rajta. Kicsit magasabban kell állnia a fékpedálnál. A pontos metódus a beállításra az, hogy fogsz egy mérőszalagot, megméred a kormánykerék aljától a kuplungpedálig a távolságot így alaphelyeztben, meg teljesen kinyomott kuplungnál is, 14cm körül kell lennie a különbségnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Hali! A kuplungcsere óta a kuplungpedál kb 1-1.5 cm-el bennebb van mint a fékpedál. Ez eredményezhet nehézkesebb váltást? A kuplungpedálnak kijjebb kell lennie. Nekem is olyan volt nemrég még. Motorháztető kinyit, és a bowdenen tekerj rá pár menetet.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 A kuplungpedálnak kijjebb kell lennie. Nekem is olyan volt nemrég még. Motorháztető kinyit, és a bowdenen tekerj rá pár menetet.. Köszi mind2-nek. Szemben állva az autóval, az orra fele kell csavarnom ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Köszi mind2-nek. Szemben állva az autóval, az orra fele kell csavarnom ugye? Az autó elejétől nézve az óramutató járásával megegyező irányba kell csavarnod a feszítőcsavart. Valami rúddal célszerű kicsit megnyomni a kuplungkart, akkor könnyebb csavarni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Nekem meg benne sincs a cső, már úgy vettem, hogy a szivattyú csonkján van egy 3-4cm-es darab, egy csavarral ledugózva, és ennyi. De már megvettem hozzá a gyári csövet, majd be kell húznom hátra. Most csináltam meg az asszony barátnőjének a hátsó ablak mosó spriccelőjét, Fiat Unón. Letört neki a cső a bekötőcsonkal együtt, és a szerelő rakott bele egy nem passzoló csövet, amelyik minden spricceléskor lecsúszott a csonkról. :D Megfúrtam a műanyagot, és egy akvárium levegöző-toldóval bekötöttem a csövet+kábelkötegelő, nehogy lecsússzon. 5 perces munka. És ez volt a legjobb szerelő a faluban. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Most csináltam meg az asszony barátnőjének a hátsó ablak mosó spriccelőjét, Fiat Unón. Letört neki a cső a bekötőcsonkal együtt, és a szerelő rakott bele egy nem passzoló csövet, amelyik minden spricceléskor lecsúszott a csonkról. :D Megfúrtam a műanyagot, és egy akvárium levegöző-toldóval bekötöttem a csövet+kábelkötegelő, nehogy lecsússzon. 5 perces munka. És ez volt a legjobb szerelő a faluban. :lol: hmm, és akkor milyen a többi? :lol: Nyithatnál egy autószerelőműhelyt, és legalább lenne valaki aki igényesen csinálja amit csinál... Én rájöttem hogy nem fogom megcsinálni a hátsó spricnit. Nem kell az nekem. Előbb utóbb úgyis eltörik a cső mindegyiken. Én naponta 50x nyitom csukom a csomagtartót. Sokkal kevésbé hiányzik nekem a kárpitmosás belülről, mint a hátsó ablakmosó. A kárpitom amúgy is lóg, tavasszal-nyáron vmikor meg lesz csinálva, azt már nem akarom leáztatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Most csináltam meg az asszony barátnőjének a hátsó ablak mosó spriccelőjét, Fiat Unón. Letört neki a cső a bekötőcsonkal együtt, és a szerelő rakott bele egy nem passzoló csövet, amelyik minden spricceléskor lecsúszott a csonkról. :D Megfúrtam a műanyagot, és egy akvárium levegöző-toldóval bekötöttem a csövet+kábelkötegelő, nehogy lecsússzon. 5 perces munka. És ez volt a legjobb szerelő a faluban. :lol: Nekem meg a hátsó ablaktörlő csatija volt kicsúszva a kötegelőből, az zörgött menetközben. Amúgy sikeresen végrehajtottam az ablaktörlő javítást. Most jobb, de még mindig nem az igazi. Majd szerzek akkus gépet meg fúrószárat, aztán szétfúrom a mechanikát. :D Mekkora szívás levenni a burkolatot hátul... :lol: 52 ezer csavar fogja és mikor már azt hiszed, hogy lejön, akkor döbbensz rá, hogy még két csavar fogja a zárnál is lent. ;) Az ajtó zárait is befújtam zárolajozóval, most már első pöccre zár a központi. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts