epk947 Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Nem tudna valaki segíteni abban, hogy a generátorhoz milyen méretű csapágyak kellenek Nem, mert sokféle generátor van, gyártmányban és méretben is. Pl Delco-Remy és abban is az egyik oldalon zárt egysoros mélyhornyú (méretre már nem emlékszem) és a másik oldalon pedig tűgörgősor van. Ajánlott szétszedés után vinni a darabokat a bótba mintának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 6203 a csapágy száma. B) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. A tegnapi ill. azelőtti nap folyamán 2xer fellépet ugyanaz a problémám. Mégpedig az, hogy hideg indítást követően a víz (a blokkban lévő kevéske) nagyon hamar felforr, a termosztát nem nyit ki, az utastérbe ezért hideg levegőt fúj. Ekkor kocsi leáll, kis várakozás, aztan indulás tovább, majd folyamat megismétlése. Pár km után egyszer csak gondol egyet a termosztát >kinyit< és mintha mi sem történt volna működik normálisan a kocsi (C14NZ) hűtése, beáll 92'-ra ahogy kell(ene) neki. Ez a probléma eddig kétszer fordult elő, ebben a nagy hidegben. Azt még megjegyezném, hogy az első probléma felmerülésekor a hűtőből kijövő gumicső bilincse ki volt lazulva, ezért kb. 0,7 dl hűtővíz elfolyt, amit a hiba kijavítása után visszaöntöttem a rendszerbe. Fagyálló van a kocsiban, -20' felett ki kellene bírnia neki. Valószínű, hogy megfagy benne a víz? Vagy esetleg valami dugulás? Válaszaitokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. A tegnapi ill. azelőtti nap folyamán 2xer fellépet ugyanaz a problémám. Mégpedig az, hogy hideg indítást követően a víz (a blokkban lévő kevéske) nagyon hamar felforr, a termosztát nem nyit ki, az utastérbe ezért hideg levegőt fúj. Ekkor kocsi leáll, kis várakozás, aztan indulás tovább, majd folyamat megismétlése. Pár km után egyszer csak gondol egyet a termosztát >kinyit< és mintha mi sem történt volna működik normálisan a kocsi (C14NZ) hűtése, beáll 92'-ra ahogy kell(ene) neki. Ez a probléma eddig kétszer fordult elő, ebben a nagy hidegben. Azt még megjegyezném, hogy az első probléma felmerülésekor a hűtőből kijövő gumicső bilincse ki volt lazulva, ezért kb. 0,7 dl hűtővíz elfolyt, amit a hiba kijavítása után visszaöntöttem a rendszerbe. Fagyálló van a kocsiban, -20' felett ki kellene bírnia neki. Valószínű, hogy megfagy benne a víz? Vagy esetleg valami dugulás? Válaszaitokat előre is köszönöm! Nézd meg, hogy tényleg kibírja-e a -10 oC-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 ...hideg indítást követően a víz (a blokkban lévő kevéske) nagyon hamar felforr, a termosztát nem nyit ki, az utastérbe ezért hideg levegőt fúj... Honnan tudod, hogy felforr? A hőmérő mutatja? A fűtésnek semmi köze a termosztáthoz, attól hogy az nem nyit ki, a fűtéskörben még kering a víz. Sztem levegős lehet a rendszer, meg kéne próbálni hideg állapotban kitekerni a műszer hőgombáját (a generátor mögött található a szívócsonkon), hátha le tudod légteleníteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. A tegnapi ill. azelőtti nap folyamán 2xer fellépet ugyanaz a problémám. Mégpedig az, hogy hideg indítást követően a víz (a blokkban lévő kevéske) nagyon hamar felforr, a termosztát nem nyit ki, az utastérbe ezért hideg levegőt fúj. Ekkor kocsi leáll, kis várakozás, aztan indulás tovább, majd folyamat megismétlése. Pár km után egyszer csak gondol egyet a termosztát >kinyit< és mintha mi sem történt volna működik normálisan a kocsi (C14NZ) hűtése, beáll 92'-ra ahogy kell(ene) neki. Ez a probléma eddig kétszer fordult elő, ebben a nagy hidegben. Azt még megjegyezném, hogy az első probléma felmerülésekor a hűtőből kijövő gumicső bilincse ki volt lazulva, ezért kb. 0,7 dl hűtővíz elfolyt, amit a hiba kijavítása után visszaöntöttem a rendszerbe. Fagyálló van a kocsiban, -20' felett ki kellene bírnia neki. Valószínű, hogy megfagy benne a víz? Vagy esetleg valami dugulás? Válaszaitokat előre is köszönöm! Mennyi az a nagyon hamar? Szerintem zárt termosztátnál sem szabadna felforrnia a víznek pár kílóméter alatt. Másrészt ha forr a víz a fűtésnak nyomatnia kéne a meleget. A radiátor a a kis körbe van bekötve, pont akkor melegszik lasabban, ha nyitva van a termosztát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 hening: Amióta minuszok vannak, semmi gond nem volt vele, úgyhogy valószínű kibírja. FPepe: Igen a hőmérő mutatja. Ahogy én észrevettem, nem kering a víz a hűtőrendszerben azért is tudja elérni pár km után 90-100 fokot. zotya975: Kb. 5-7 km. A hibára akkor figyeltem fel, amikor a hőmérő szerint a kék sávot elhagyta a hőfok és még mindig nem fújt meleg levegőt... :-S Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nézd meg azt a vízpumpát, lehet, hogy az is bűnös a dologban. A másik, hogy valószínűleg valahol tömítetlen a hűtőrendszer és szépen elcsordogál belőle a víz -nekem hasonló volt igaz tudtam, hogy a hűtő a ludas benne, látszott is alatta. Megoldódott by én. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nézd meg azt a vízpumpát, lehet, hogy az is bűnös a dologban. A másik, hogy valószínűleg valahol tömítetlen a hűtőrendszer és szépen elcsordogál belőle a víz -nekem hasonló volt igaz tudtam, hogy a hűtő a ludas benne, látszott is alatta. Megoldódott by én. B) Tényleg a vízpumpa is lehet, ez megmagyarázná, hogy forr a víz, viszont a radiátorig nem jut el, ott hideg marad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 hening: Amióta minuszok vannak, semmi gond nem volt vele, úgyhogy valószínű kibírja. FPepe: Igen a hőmérő mutatja. Ahogy én észrevettem, nem kering a víz a hűtőrendszerben azért is tudja elérni pár km után 90-100 fokot. zotya975: Kb. 5-7 km. A hibára akkor figyeltem fel, amikor a hőmérő szerint a kék sávot elhagyta a hőfok és még mindig nem fújt meleg levegőt... :-S A fűtés tekintetében két dolgot ellenőriznék. Ahogy Pepe is irta, lehet levegős lehet a rendszer, valamint megnézném hogy megfelelően működik-e a fűtésszabályozó bovdenje. Sőt, lehet a radiátor is a ludas...szerintem. Honnan tudod hogy forr a viz? Nekem, az is igaz hogy csak jó időkben, a 100-hoz közeli mutatóállásnál nyit a termosztat, 100 felett indul a venti. Ilyenkor kb. 96-97-nél nyit a termosztat. Nem biztos hogy az műszer a pontos értéket mutatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nézd meg azt a vízpumpát, lehet, hogy az is bűnös a dologban. A másik, hogy valószínűleg valahol tömítetlen a hűtőrendszer és szépen elcsordogál belőle a víz -nekem hasonló volt igaz tudtam, hogy a hűtő a ludas benne, látszott is alatta. Megoldódott by én. B) Hány tojást paszíroztál bele ? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 A vízpumpa kb. fél éve lett cserélve. Persze attól még elromolhatott ... A rendszert hogy tudom légteleníteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Hány tojást paszíroztál bele ? :blush: Eccsééém, én nem sufnituningolok ;) max ha nagyon muszáj és kikerülhetetlen -de csak átmenetileg B) ha olvastad volna kihajítottam a hűtőt és kapott egy újat. (Lásd itt) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nem kell légteleníteni semmit. Csak járatni a motort, hogy kinyisson a termosztát, majd szükség esetén a tágulásin utántölteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 A furcsaság számomra még az, hogy a hűtő miért nem kapcsol be? 98'-nál nekem mindig bekapcsol. Persze az oké, hogy semmi jelentősége nincs, mivel nem a hűtőben keletkezik ez a 100'-feletti hő, de akkor is furcsálom... Még annyit kérdeznék, hogy ilyenkor jól tettem azt, hogy leállítottam a motort mielőtt a piros rovat kába ért volna a hőmérő? Felforrt volna a motor vagy hamis értéket mutatna? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Pontosan. Bár a vízhűtőn lennie kéne egy légtelenítő csonknak ami egy csővel vissza van vezetve a tágulási tartályba tehát ha van benne víz és netán forog is akkor tutira ki kell légtelenítenie magát. Esetleg nagyobb fordulaton próbáld (1200-1500 közt). Amúgy ha nem bízol a dologban akkor alapjáraton kupak nélkül járasd és közben tölts utána míg fel nem melegszik a víz -persze mielőtt visszatennéd rá a kupakot meg kell várnod míg visszahűl másképp vákuum lesz a rendszerben lehűlés közben ami nem biztos, hogy a te esetedben jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Pontosan. Bár a vízhűtőn lennie kéne egy légtelenítő csonknak ami egy csővel vissza van vezetve a tágulási tartályba tehát ha van benne víz és netán forog is akkor tutira ki kell légtelenítenie magát. Esetleg nagyobb fordulaton próbáld (1200-1500 közt). Amúgy ha nem bízol a dologban akkor alapjáraton kupak nélkül járasd és közben tölts utána míg fel nem melegszik a víz -persze mielőtt visszatennéd rá a kupakot meg kell várnod míg visszahűl másképp vákuum lesz a rendszerben lehűlés közben ami nem biztos, hogy a te esetedben jó. Nem kéne vissza is engednie a levegőt a tartályba? Túlnyomás esetén kiengedi a felesleget, ha jól tudom. Jól tudom? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Vissza is kéne de próbáld csak ki! Melegen leállítod a motort, a kupakot letekered hogy ne legyen benne túlnyomás majd tekerd vissza és miután másnap reggelre visszahűlt tekerd le megint -tuti szisszenni fog a vákuumtól. Legalábbis az enyémének szokott pedig elviekben jó lenne. Amúgy az esetek többségében inkább valamelyik csövet löki le a túlnyomás minthogy az a biztonsági szelep engedje el a "fölösleget" vagy valahol a rendszerben ahol nem tutira tömít valami ott elkezd csordogálni szépen kifele -illetve megjelenik a hibádzó hely. Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Lecsavartam a kupakot mielőtt beinditottam a motort -> sziszegett. Mentem vele pár kört (most nem csinálta amit korábban), felmelegedett üzem meleg hőmérsékletre, a termosztát normálisan nyitott - zárt, utastérbe meleg levegőt fújt. Majd leállítottam a kocsit, ismét letekertem a hűtőfolyadék tartály kupakját és megint szisszent. Akkor lehet ez volt a hiba? Számomra ez rejtély... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 (edited) A furcsaság számomra még az, hogy a hűtő miért nem kapcsol be? 98'-nál nekem mindig bekapcsol. Persze az oké, hogy semmi jelentősége nincs, mivel nem a hűtőben keletkezik ez a 100'-feletti hő, de akkor is furcsálom... Még annyit kérdeznék, hogy ilyenkor jól tettem azt, hogy leállítottam a motort mielőtt a piros rovat kába ért volna a hőmérő? Felforrt volna a motor vagy hamis értéket mutatna? Meg kéne játszani mégegyszer a dolgot, és megnézni, megtapizni a csöveket, ill a hűtőt hogy tényleg forró-e ,forrásközelben azért már elég melegek a csövek. Akkor szokott forrni a víz, ha nem nyit ki a termosztát, és a hűtőbe nem jut el e forró viz. Meg nézd meg a radiátorba menő csövek melegek-e a radiátor bekötő csonkját látni fogod a homlokfalon középen van két kb: 2 centivastag cső bilincsel. Azzal bajt nem csináltál hogy leállítottad, nem árt az óvatosság. Közben láttam, hogy írtál, de azért megnézheted. Módosítva Január10, 2009 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Amikor volt a probléma vele, akkor végigtapogattam a csöveket. Tapasztalat: A termosztát melletti cső forró volt (sztem a hőmérő által mutatott hőfok valós volt). A hűtőnél lévő cső + hűtő jéghideg volt B) Az történt ahogy te is írtad. Annyit észrevettem, hogy valószínű pár decivel több hűtővizet öntöttem utána a napokban, mert pár centivel fentebb van a csík felett, valószínűnek tartom, hogy azért nyit ki hamarabb pár fokkal a termosztát. Kérdés: Mi a francért nem nyitott ki az egyébként jól működő termosztát??? Nincs köze ehhez a nagy hideghez (-20') vagy a légtelenítés volt a megoldás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Lecsavartam a kupakot mielőtt beinditottam a motort -> sziszegett. Mentem vele pár kört (most nem csinálta amit korábban), felmelegedett üzem meleg hőmérsékletre, a termosztát normálisan nyitott - zárt, utastérbe meleg levegőt fújt. Majd leállítottam a kocsit, ismét letekertem a hűtőfolyadék tartály kupakját és megint szisszent. Akkor lehet ez volt a hiba? Számomra ez rejtély... Az teljesen normális, elvégre túlnyomás van a rendszerben. Azt engeded el, mikor kinyitod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Amikor volt a probléma vele, akkor végigtapogattam a csöveket. Tapasztalat: A termosztát melletti cső forró volt (sztem a hőmérő által mutatott hőfok valós volt). A hűtőnél lévő cső + hűtő jéghideg volt B) Az történt ahogy te is írtad. Annyit észrevettem, hogy valószínű pár decivel több hűtővizet öntöttem utána a napokban, mert pár centivel fentebb van a csík felett, valószínűnek tartom, hogy azért nyit ki hamarabb pár fokkal a termosztát. Kérdés: Mi a francért nem nyitott ki az egyébként jól működő termosztát??? Nincs köze ehhez a nagy hideghez (-20') vagy a légtelenítés volt a megoldás? A kunkori cső már engem is becsapott, mert az átmelegszik a leömlőtől, meg a HF-től , nem azt kell tapogatni, a hűtő ad valós képet. Ha az hideg, akkor a termosztát nincs kinyitva. Elméletileg a víz mennyisége, meg a külső hűfok nem befolyásolja. Nem tudom miért lehet hol jó, hol nem, esetleg megszorul, de ez nem hiszem, hogy gyakori. Ha most jó örülj neki, és ha majd lesz lehetőséged cseréld ki, csak pár ezer forint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nézd meg azt a vízpumpát, lehet, hogy az is bűnös a dologban. Az hogy romlik el úgy hogy nem akad meg, de nem szállít? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 ... ha majd lesz lehetőséged cseréld ki, csak pár ezer forint. Ne ki beszél B) ;) :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts