Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Hátha érdekel vkit:

Opel Omega B V6 '94-'98-ig hibakód kiolvasás

Teendők:

1. A kormányoszlop alatti biztosítéktáblán található 16 pólusú diagnosztikai (OBD II) csatlakozó 4-es (test) és 6-os (Check control) lábait zárjuk rövidre egy szétnyitott gemkapoccsal

2. Adjunk rá gyújtást

3. Számoljuk meg a motorkontroll lámpácska villogásait és írjuk fel egy papírra

4. A hibakódok törléséhez vegyük le az akkumulátor saruját min. 20 mp-re. ( nem minden esetben működik )

Megjegyzés: A kiolvasott kód mindig 12-vel kezdődik (egy villogás-nagy szünet-két villogás) ez háromszor ismétlődik, és csak ezután kezdi el a kódokat kivillogni. Minden kód háromszor fut le, az első digit 1,0 mp szünettel kezd el villogni, aztán van egy 1,2 mp szünet, a második digit előtt. A kódok közötti szünet 3,2 mp hosszú.

Például, 34-es kód:

3,2s 0,4s 0,4s 1,2s 0,4s 0,4s 0,4s 3,2s háromszor ismételve.

Első digit (3) elválasztó Második digit (4) = 34-es kód

12 Start kód

13 Lambda-szonda nincs feszültségváltozás

14 Hűtőfolyadék hőmérsékletjeladó ? alacsony feszültség

15 Hűtőfolyadék hőmérsékletjeladó ? magas feszültség

16 Kopogás-jeladó 1 mérőkör

17 Kopogás-jeladó 2 mérőkör

18 Kopogás-jeladó hibás elektronika hibás

19 Hibás fordulatszám (induktív jeladó)

21 Alapjárati potméter feszültsége magas

22 Alapjárati potméter feszültsége alacsony

25 1. befecskendezőszelep feszültség alacsony

26 2. befecskendezőszelep feszültség alacsony

27 3. befecskendezőszelep feszültség alacsony

28 4. befecskendezőszelep feszültség alacsony

29 5. befecskendezőszelep feszültség alacsony

31 Nincs fordulatszám (alapban írja)

32 6. befecskendezőszelep feszültség alacsony

33 AGR feszültsége alacsony

34 AGR feszültsége magas

38 Lambda-szonda 1 ? szabályozó feszültség alacsony

39 Lambda-szonda 1 ? szabályozó feszültség magas

44 Lambda 1 kipufogógáz szegény

45 Lambda 1 kipufogógáz dús

46 Másodlevegő szivattyú (porszívó) feszültsége alacsony

47 Másodlevegő szivattyú (porszívó) feszültsége magas

48 Akkumulátor kapocsfeszültség alacsony

49 Akkumulátor kapocsfeszültség magas

52 Hibakód kijelző lámpa feszültség magas

53 Üzemanyagszivattyú jelfogó kapocsfesz alacsony

54 Üzemanyagszivattyú jelfogó kapocsfesz magas

55 Motorvezérlő elektronika csere

56 Alapjárati levegőállítás ? feszültség magas

57 Alapjárati levegőállítás ? feszültség alacsony

59 Szívócsőszelep 1 feszültség alacsony

61 Tankszellőzés-szelep feszültsége alacsony

62 Tankszellőzés-szelep feszültsége magas

63 Szívócsőszelep 1 feszültség magas

69 Levegő hőmérsékletjeladó ? alacsony feszültség

71 Levegő hőmérsékletjeladó ? magas feszültség

73 Légtömegmérő feszültség alacsony

74 Légtömegmérő feszültség magas

75 Nyomatékszabályozó feszültsége alacsony

76 Hajtómúkapcsolás hosszú

81 1. befecskendezőszelep feszültség magas

82 2. befecskendezőszelep feszültség magas

83 3. befecskendezőszelep feszültség magas

84 4. befecskendezőszelep feszültség magas

85 5. befecskendezőszelep feszültség magas

86 6. befecskendezőszelep feszültség magas

87 Klímakopresszor jelfogó ? feszültség alacsony

88 Klímakopresszor jelfogó ? feszültség magas

89 Lambda 2. kör nyitott

91 Lambda 2. kör feszültség magas

93 Hall jeladó feszültsége alacsony

94 Hall jeladó feszültsége magas

98 Lambda 2. kör feszültség alacsony

121 Lambda 2. kör kipufogógáz szegény

122 Lambda 2. kör kipufogógáz dús

123 Szívócsőszelep 1 blokkolt

124 Szívócsőszelep 2 blokkolt

132 AGR hibás jel

133 Szívócsőszelep 2 feszültség alacsony

134 Szívócsőszelep 2 feszültség magas

135 Kontroll-lámpa feszültség alacsony

136 ECU hibás

137 ECU hőmérséklet túl magas

Link to comment
Megosztás:

Hátha érdekel vkit:

Opel Omega B hibakód kiolvasás

Teendők:

1. A kormányoszlop alatti biztosítéktáblán található 16 pólusú diagnosztikai (OBD II) csatlakozó 4-es (test) és 6-os (Check control) lábait zárjuk rövidre egy szétnyitott gemkapoccsal

2. Adjunk rá gyújtást

3. Számoljuk meg a motorkontroll lámpácska villogásait és írjuk fel egy papírra

4. A hibakódok törléséhez vegyük le az akkumulátor saruját min. 20 mp-re. ( nem minden esetben működik )

Megjegyzés: A kiolvasott kód mindig 12-vel kezdődik (egy villogás-nagy szünet-két villogás) ez háromszor ismétlődik, és csak ezután kezdi el a kódokat kivillogni. Minden kód háromszor fut le, az első digit 1,0 mp szünettel kezd el villogni, aztán van egy 1,2 mp szünet, a második digit előtt. A kódok közötti szünet 3,2 mp hosszú.

Például, 34-es kód:

3,2s 0,4s 0,4s 1,2s 0,4s 0,4s 0,4s 3,2s háromszor ismételve.

Első digit (3) elválasztó Második digit (4) = 34-es kód

12 Start kód

...

Ez a lista melyik motortipusé? Mert az a hibakód, amit a mi 2.5TD-nken tapasztaltam, benne sincs ebben a listában :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kartársak!

Azt szeretném megkérdezni ,hogy épített be utólagosan valaki hátsó elektromos ablakemelőt,A gyárit.(vettem egy mv6 ból meg az ajtókábelköteget,kapcsolókat de nem tudom ,hogy mit kell még megcsinálni hogy müködjön?

Ha csak simán rádugom a stekkerre a hátsóajtónál akkor nem megy.Lehet hogy még be kell fűzni egy-két szálat? Ha igen honnan? Kell hozzá plusz relé?

Üdv:csiziktomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kartársak!

Azt szeretném megkérdezni ,hogy épített be utólagosan valaki hátsó elektromos ablakemelőt,A gyárit.(vettem egy mv6 ból meg az ajtókábelköteget,kapcsolókat de nem tudom ,hogy mit kell még megcsinálni hogy müködjön?

Ha csak simán rádugom a stekkerre a hátsóajtónál akkor nem megy.Lehet hogy még be kell fűzni egy-két szálat? Ha igen honnan? Kell hozzá plusz relé?

Üdv:csiziktomi

Nézz körül a biztosítékoknál is, nem e a hátsó traktusnak külön biztije van, én most nem tudom megnézni. De lehetséges, hogy fűzögetned kell... Én pl úgy jártam, hogy az ülésfűtés gombját szépen beraktam a konzolba, bekapcsoltam, és világít... Gondoltam de jó, végig van kábelezve, de NEM! A baloldali A oszlop tövében "elfogyott" a kábel a dupla csatlakozónál, és onnan még húzhattam az ülésig, ami vezetőoldalra küszöb alatt nem volt vészes, de az anyóshoz hogyan fogom elvinni azt nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kartársak!

Azt szeretném megkérdezni ,hogy épített be utólagosan valaki hátsó elektromos ablakemelőt,A gyárit.(vettem egy mv6 ból meg az ajtókábelköteget,kapcsolókat de nem tudom ,hogy mit kell még megcsinálni hogy müködjön?

Ha csak simán rádugom a stekkerre a hátsóajtónál akkor nem megy.Lehet hogy még be kell fűzni egy-két szálat? Ha igen honnan? Kell hozzá plusz relé?

Üdv:csiziktomi

Az első kapcsolókat is kicserélted?

Mert anélkül nem megy.

Ha igen, akkor nézd meg, hogy a kis pöcök a bal első kapcsolón nem pirosra van-e állítva!

Link to comment
Megosztás:

Ez a hibakódkiolvasós leírás nem teljesen jó így, mert egyrészt az 5-6 lábat kell összekötni,

másrészt a 12-es alap kód csak némelyik típusnál van, a többinél általában 4 jegyű kódok szerepelnek,

amihez másik hibatáblázat kell. Valamint az akkusarus törlés is csak a legrégebbi típusoknál jön be.

A többi flash memóriával rendelkezik.

Ezzel kiegészítve már hasznos lehet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 94-es MV6-hoz eddig tökéletesen jó volt. A 4-es és 6-os lábakat összekötve mindig kivillogta a kódot, és itt még kétszámjegyűek, és 12-vel kezdi.

Az lehet hogy omegánál van a 4-es pinen is test, de eredetileg az 5-ös a hivatalos pont :lol:

Amúgy 96 végétől voltak az újabb vezérlők, lehet MV6-nál is már a 97-98-as modellek 4 számjegyes kódot köpnek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az első kapcsolókat is kicserélted?

Mert anélkül nem megy.

Ha igen, akkor nézd meg, hogy a kis pöcök a bal első kapcsolón nem pirosra van-e állítva!

Persze mindent vettem ,az elsőket kicseréltem,de semmi.Azt gondolom ,hogy lehet hogy kell egy relé,vagy vmi kütyü.de nem értek hozzá:lol:

De hát aki mer az nyer?:lol:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

Egy hatalmas nagy problémám lenne. Egy barátomnak szüksége lenne egy felső vízcsőcsonkra 2.5TD-hez. Ez a csonk a hengerfejben van, kb 10 cm hosszú cső.

Külön sajnos nem lehet kapni, nincs külön cikkszáma, viszont nemszívesen vennénk egy egész hengerfejet egy ilyen csonk miatt...

Tud valaki segíteni?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Persze mindent vettem ,az elsőket kicseréltem,de semmi.Azt gondolom ,hogy lehet hogy kell egy relé,vagy vmi kütyü.de nem értek hozzá:lol:

De hát aki mer az nyer?:lol:)

Én is utólag raktam bele, de a kapcsolókon, a kábeleken és persze az ablakemelőn kívül nem kellett semmi.

A lámpa világít a hátsó kapcsolón?

Az első kapcsolókkal sem működik?

Az első kapcsolókat rendesen összekötötted?

Van egy vezeték ami összeköti a két kapcsolót elöl.

Link to comment
Megosztás:

Én is utólag raktam bele, de a kapcsolókon, a kábeleken és persze az ablakemelőn kívül nem kellett semmi.

A lámpa világít a hátsó kapcsolón?

Az első kapcsolókkal sem működik?

Az első kapcsolókat rendesen összekötötted?

Van egy vezeték ami összeköti a két kapcsolót elöl.

Mindent megnéztem,és sajnos arra a következtetésre jutottam,hogy az enyémbe nincs gyárilag bekábelezve a dolog.Hiányzik a stekkerből 2 db vezeték,a piros és a barna.Jó volna ,ha valaki eltudná mondani ,melyik vezeték melyik funkcióhoz tartozik.Meg nincs az oldalablakpárátlanító se bekábelezve.Ami kapcsolási rajzom van abban én nem tudok eligazodni:(

Link to comment
Megosztás:

3-szori beírás helyett hasznosabb lenne képeket vagy linket felrakni róla, de legalábbis leírást, hogy milyen felni, milyen gumik, milyen állapotban, mennyi mintával. :lol: aztán persze az ára alapján mindenki el tudná dönteni, hogy érdekli-e.

Az alkalmi vétel elég szubjektív ár :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.