hening Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Pontosítanék: a 17DR-ben is külön van,nem a hf-ben! :D Ne kötekeggyyyééééé. :huh: Azt írtam, nem? Az 1,7 tudtommal nagyobb mint az 1,6. :lol: Hacsak nincs vmi JOHnny féle mértékegység rendszer. <_< :D Amit a képen látsz, az az 1,4-1,6/8V motorok termosztát háza. Ezeknél a termosztát a hf-ben van. A nagyobb, ill. 16V motorokon nem kell a vezérlést lebontani. Ahoz elég 3 db csavart kiszedni. Ott ahol ezen a házon a kerek kivezetés van, a nagy motorokon van a termosztát fészke, egy majdnem háromszögletú peremmel, benne 3 furattal. Az egész a motor menetirány szerinti jobb elején helyezkedik el. Keresd a vastag, kb derékszögben hajtott vízcsövet. Úgy tudom a termosztát egyben van a másik peremmel, amira a gumicső csatlakozik. ui. A bárdinál van házastól, és anélkül is. Az árak nagyon szóródnak, nézd meg magad, hogy neked milyen kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Ne kötekeggyyyééééé. :huh: Azt írtam, nem? Az 1,7 tudtommal nagyobb mint az 1,6. :D Hacsak nincs vmi JOHnny féle mértékegység rendszer. <_< :D :lol: :D :D Oszolj! Tárat ürits! :D Amit a képen látsz, az az 1,4-1,6/8V motorok termosztát háza. Ezeknél a termosztát a hf-ben van. Szó se esett a düzelről! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 :D :lol: :D Oszolj! Tárat ürits! :huh: Szó se esett a düzelről! :D Ha akarok. :D :D Az eredeti kérdés sem arról szólt, miként a válaszom sem. ;) <_< :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Írd már le légy kedves a hűtőrendszer kimosásának mikéntjét. Lehet nekem is aktuális lenne. Előre is köszi. Nekem is termosztát gondjaim vannak ezért meg is rendeltem a gyári termosztátot ami 3600 Ft házzal együtt (1.4 8v). Nekem a hűtős sukszervízben csinálták. Nem én csináltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Ha akarok. :D :lol: Az eredeti kérdés sem arról szólt, miként a válaszom sem. :D <_< :D Na most akkor ki kit szívat? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Írd már le légy kedves a hűtőrendszer kimosásának mikéntjét. Lehet nekem is aktuális lenne. Előre is köszi. Nekem is termosztát gondjaim vannak ezért meg is rendeltem a gyári termosztátot ami 3600 Ft házzal együtt (1.4 8v). Ha veszel a Tecsóban hűtőtisztító folyadékot (ha jól emlékszem én Winns-t vettem, kb 1000 Ft) akkor annak a flakonjára pontosan rá van írva az alkalmazás módja. Emlékeim szerint: hűtővízbe betölt, min 15 perc, max 150 km járatás, leengedés, átöblítés, új hűtőfolyadék betölt. Én kb 100 km keresztül jártam a hűtőtisztítóval. Volt szutyok a rendszerben. Ezt a műveletet a tavasszal érdemes csinálni, a nyári melegek előtt, illetve ha egyéb hűtővízkört érintő javításra kerül sor. Nekem májusban volt vezérműszíj cserém és akkor a vízpumpa csere amúgy is aktuális, tehát együtt csináltuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Na most akkor ki kit szívat? <_< KABBE. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
foka Elküldve Szeptember16, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2008 Ha veszel a Tecsóban hűtőtisztító folyadékot (ha jól emlékszem én Winns-t vettem, kb 1000 Ft) akkor annak a flakonjára pontosan rá van írva az alkalmazás módja. Emlékeim szerint: hűtővízbe betölt, min 15 perc, max 150 km járatás, leengedés, átöblítés, új hűtőfolyadék betölt. Én kb 100 km keresztül jártam a hűtőtisztítóval. Volt szutyok a rendszerben. Ezt a műveletet a tavasszal érdemes csinálni, a nyári melegek előtt, illetve ha egyéb hűtővízkört érintő javításra kerül sor. Nekem májusban volt vezérműszíj cserém és akkor a vízpumpa csere amúgy is aktuális, tehát együtt csináltuk. Mindenképp megcsinálom. Lehet ez nyírja ki termosztátokat a kocsiban. Csere előtt mindenképp veszek egy ilyen lötyit és kipucolom! Köszi ;-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Szebb őszt cartársak! Hiába keresem, nem találom: miként lehet ellenőrizni, hogy a kondi vize el tud-e folyni, vagy eldugult? Hol találom a kifolyóját? Nyáron láttam vizet a motortér alatt a garázsban, most nem látok, pedig esőben csak kondival tudom használni a vasat. Jött két eső és kondi után esélyem sincs fél napig lepárásítani zárt ablaknál a szélvédőt <_< Lehet még a pollenszűrőm is krepa, de eddig bírt egy évet máskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 ...Jött két eső és kondi után esélyem sincs fél napig lepárásítani zárt ablaknál a szélvédőt <_< Lehet még a pollenszűrőm is krepa, de eddig bírt egy évet máskor. Pedig sztem pont a pollenszűrő miatt párásodik annyira a szélvédő. Be szokott ázni a szélvédő alja és a műanyag takaró között, és az pont a pollenszűrőre folyik. Le kell szigetelni az üveg és a műanyag takaró között pl. sziloplaszttal, vagy egy takaró alkalmatosságot csinálni a szűrő fölé, mint itt vki már írta korábban, asszem műpadló anyagából. A klímás dologhoz nem tudok hozzászólni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Az a műanyag takaró hogy jön föl a szélvédőről ? Egyszerű, vagy bonyolult ? Most nem tudom megnézni, még nincs az autó előttem.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Az a műanyag takaró hogy jön föl a szélvédőről ? Egyszerű, vagy bonyolult ? Most nem tudom megnézni, még nincs az autó előttem.. Van két csavarja, amit jobb esetben takarókupakok takarnak, meg le kell venni az ablaktörlőket, meg az ablaktörlők csonkjain levő műanyag anyákat, és utána felfelé ki kell játszani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Ok. Köszi a tippet. Az lesz az első majd, valamivel betömítem a szélvédőt. Már tavasszal is istentelenül párásodott esőben, pedig új volt a pollenszűrő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Pedig sztem pont a pollenszűrő miatt párásodik annyira a szélvédő. Be szokott ázni a szélvédő alja és a műanyag takaró között, és az pont a pollenszűrőre folyik. Le kell szigetelni az üveg és a műanyag takaró között pl. sziloplaszttal, vagy egy takaró alkalmatosságot csinálni a szűrő fölé, mint itt vki már írta korábban, asszem műpadló anyagából. A klímás dologhoz nem tudok hozzászólni. Oh! Ki is cseréltem ma pollenszűrőt, de arra nem gondoltam, hogy esőtől elázik. Na majd jól utána nézek, most már száraz volt. Kösz a tippet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Ok. Köszi a tippet. Az lesz az első majd, valamivel betömítem a szélvédőt. Már tavasszal is istentelenül párásodott esőben, pedig új volt a pollenszűrő. Közel 3 évig küzdöttem én is a párásodással. Sőt a tavasszal, amikor a Garda tónál jártunk, jót röhögtem egy sorstárson aki egyébként német volt, mert annyira párásodott a kocsija júniusban egy nagy esőben, hogy pont mellettünk állt meg (ahol mi a teraszon az ernyő alatt iddogáltunk) és fél órát várt, és szellőztetett mert nem látott ki a kocsiból. Közben egy nagy törülközővel az asszony csak az ablakokat törülgette. :huh: Ezután én itthon a szélvédő alatti műanyag takaróléc és az üveg közötti, már rég nem tömítő gumicsíkot szilikon pasztával helyettesítettem. Láss csodát, a napokban, a legnagyobb esőben sem párásodott! Illetve úgy igaz, hogy párásodott egy hangyányit, de csak a két szélén, kb 10 cm hosszan. Az meg bakfitty! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 KABBE. <_< Szeretnéd mi?cicafiú! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Szeptember17, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2008 Közel 3 évig küzdöttem én is a párásodással. Sőt a tavasszal, amikor a Garda tónál jártunk, jót röhögtem egy sorstárson aki egyébként német volt, mert annyira párásodott a kocsija júniusban egy nagy esőben, hogy pont mellettünk állt meg (ahol mi a teraszon az ernyő alatt iddogáltunk) és fél órát várt, és szellőztetett mert nem látott ki a kocsiból. Közben egy nagy törülközővel az asszony csak az ablakokat törülgette. :D Ezután én itthon a szélvédő alatti műanyag takaróléc és az üveg közötti, már rég nem tömítő gumicsíkot szilikon pasztával helyettesítettem. Láss csodát, a napokban, a legnagyobb esőben sem párásodott! Illetve úgy igaz, hogy párásodott egy hangyányit, de csak a két szélén, kb 10 cm hosszan. Az meg bakfitty! <_< E miatt fogtam egy jó magas padkát Siófokon tavaly.Hihetetlen eső kerekedett kb 1 perc alatt. Ahogy töröltük,úgy párásodott vissza a szélvédő.Előttem félreállt 2 autó is,én is lehúzódtam vészvillogóval,meg mögöttem is egy. Akkor már a motorháztetőt sem láttam,nem beszélve az oldalablakokról és durr fel a padkára,azt hittem széthullott a fútómű,akkorát koppant,de szerencsére nem lett semmi baja semminek és senkinek. A sziló bevált nekem is,azóta csak néha,nagyon minimálisan párásodik. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Szeretnéd mi?cicafiú! <_< Erre inkább nem válaszolok. :huh: Kezd a "légkör" olyanná válni, mint egy másik topicban. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Az azért tud aláfolyni mert rosszul van rajta a műanyag takaró. Nekem mikor szélvédőt cseréltek sz@rul rakták vissza, be is folyt a pollenszűrőre, fellazítottam a csavarokat, állítottam egy kicsit rajta és azóta a legnagyobb esőben sem nedves a szűrő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Akkor már a motorháztetőt sem láttam,nem beszélve az oldalablakokról Ha már az oldalablakokat sem láttad tényleg durva helyzet lehetett. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Közel 3 évig küzdöttem én is a párásodással. Sőt a tavasszal, amikor a Garda tónál jártunk, jót röhögtem egy sorstárson aki egyébként német volt, mert annyira párásodott a kocsija júniusban egy nagy esőben, hogy pont mellettünk állt meg (ahol mi a teraszon az ernyő alatt iddogáltunk) és fél órát várt, és szellőztetett mert nem látott ki a kocsiból. Közben egy nagy törülközővel az asszony csak az ablakokat törülgette. :D Ezután én itthon a szélvédő alatti műanyag takaróléc és az üveg közötti, már rég nem tömítő gumicsíkot szilikon pasztával helyettesítettem. Láss csodát, a napokban, a legnagyobb esőben sem párásodott! Illetve úgy igaz, hogy párásodott egy hangyányit, de csak a két szélén, kb 10 cm hosszan. Az meg bakfitty! <_< Sokat röhögtem én is a Dacia-s hazafiakon....Tudni kell, hogy a Dacia olyan mint egy sportkocsi, kell bele Copilot :huh: Lazáztam én is egészen addig mig egyszer csak 3 napon át esett az esô. Az hogy semmit nem láttam enyhe kiejezés, nekem a szélvédô és a müanyag közti gumicsík volt elválva mindkét felülettôl nameg a pollenszürôt fedô müanyag sem volt jól helyre téve. Elôszôr azt kell megnézni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Nekem is szokott párásodni, de a klíma nagyon hamar lefújja... <_< 1 perc sincs az egész. Azért megnézem én is azt a tömítést, de most nem tudom miről is beszélte pontosan. Ha hazajön az autó ránézek erre a szélvédő alatti takaróléc és az üveg közti tömítésre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Az azért tud aláfolyni mert rosszul van rajta a műanyag takaró. Nekem mikor szélvédőt cseréltek sz@rul rakták vissza, be is folyt a pollenszűrőre, fellazítottam a csavarokat, állítottam egy kicsit rajta és azóta a legnagyobb esőben sem nedves a szűrő. A gond ott van, hogy legtöbbször nem is lehet normálisan visszatenni, mert nagyon elvetemedik, mikor leveszik... az évek nyoma ugye. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 A gond ott van, hogy legtöbbször nem is lehet normálisan visszatenni, mert nagyon elvetemedik, mikor leveszik... Már ha egyáltalán érdekli a "visszaszerelőket", hogy normálisan a helyére tegyék. <_< Egy autót (és nem csak autót) nem csak szétszedni kell tudni hanem normálisan össze is rakni ami ugye nem jellemző kicsi országunkban -eltekintve a néhány nagyon ritka kivételtől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember18, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2008 Az azért tud aláfolyni mert rosszul van rajta a műanyag takaró. Nekem mikor szélvédőt cseréltek sz@rul rakták vissza, be is folyt a pollenszűrőre, fellazítottam a csavarokat, állítottam egy kicsit rajta és azóta a legnagyobb esőben sem nedves a szűrő. A kölömség te ótód meg az enyém között + 5 év!!! Nekem eredeti az üvegem is meg a műanyagom is. Csakhát az idő.... a fekete műanyagot állandóan éri a napsütés (máramikor nem a garázsban van...) és tényleg elvetemedett mert vékony. A gumicsík meg 16 évesen ugye.... Szóval sziló a nyerő! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts