Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Miért nem dörzsi a csavarok helyett? :lol: Nagyobb felület, nagyobb térfogat kisebb súly. Nem törné az üveget extrém körülmények közt sem. Habár én az üveget sem tartom szerencsésnek. Sokkal inkább valami műanyag flakon.

Az elméletemet leírtam fentebb. A gyakorlat majd bizonyítja, vagy nem. Az üveg nagyon erős anyag és jobb hővezető mint a műanyag. Február óta van kettő üveg a motorteremben, és semmi probléma nincs velük. A súly meg csak neked számít, az én autóm elbírja. :lol:

Lássuk a Te verziódat! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az elméletemet leírtam fentebb. A gyakorlat majd bizonyítja, vagy nem. Az üveg nagyon erős anyag és jobb hővezető mint a műanyag. Február óta van kettő üveg a motorteremben, és semmi probléma nincs velük. A súly meg csak neked számít, az én autóm elbírja. :lol:

Lássuk a Te verziódat! :lol:

És mindkettőben van egy marék csavar?

Az üveg viszonylag erős anyagként viselkedik bizonyos hatású terhelésekre, emellé viszont piszkosul rideg. Bármilyen a vártnál nagyon erőhatásra reped vagy törik, míg egy fém vagy műanyag deformálódik esetleg rugalmassága lévén elnyeli az energiát. A hideg-meleg változása is jobban igénybe veszi, aminek hatására szintén repedhet. Egy komolyabb télre kíváncsi leszek. A jobb hővezetés sem nagyon kell, amennyiben a motortérben lesz a dolog. Igen komoly melegek szoktak ott lenni (nemcsak a benn lévő levegő hőmérsékletre gondolok, hanem sugárzó hőre is), nem nagyon van a hőt hova leadni, de ha mégis, számít?

Vízgőzzel szerintem semmi probléma nincs, ha a motorba kerül, ráadásul nincs nagy mértékben jelen a kartergázban.

A súlyt nem csak azért mondtam amiért gondolod. Kisebb tömeg kisebb lendületet tud venni ugyanakkora erőhatásra, kevésbé valószínű hogy kárt tesz az edényben, a nagyobb felületet pedig egyértelmű előnynek gondolom ebben a környezetben.

Link to comment
Megosztás:

Huh, ezt nem sűrített levegőnél alkalmazzák? :lol:

De ott! Annak a szeparátornak 8-10 bar-os légnyomást kell folyamatosan szűrni és nem tömődik el olyan hamar. Ha mégis -ami egy idő után előfordul- kompresszor a megoldása...

Link to comment
Megosztás:

De ott! Annak a szeparátornak 8-10 bar-os légnyomást kell folyamatosan szűrni és nem tömődik el olyan hamar. Ha mégis -ami egy idő után előfordul- kompresszor a megoldása...

Akkor mégiscsak kipróbálom. Már csak az kérdés hogy merre műkszik. A szűrőből kifele kell áramoltatni a kartelgázt, vagy befele? Az én példámnál maradva.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van egy olyan gondom, hogy 1 hete minden reggeli indításnál felpörög a motor 2000-es fordulatra. 2 hete cseréltem alapjárati motort, előtte is csinálta, de ez megszűnt az a.m. cserével- de visszajött. Nem gond ez? Köszi!

Sajna nem tudok segíteni ,de az érdekelne mennyibe került az alapjárati moci. Kösz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sajna nem tudok segíteni ,de az érdekelne mennyibe került az alapjárati moci. Kösz. :lol:

Hát én körbetelefonáltam a Bárdit, Lángot, Csergőt - 15-41e-ig mondtak árat, de az már gyári. Erre a Csergőnél 5300-ért vettem egy nevenics a.motort, hát eddig nincs bajom vele. Ha ez legalább kb. a felét kibírja, mint amit a régi alakított, akkor már megérte :lol: . A régi tudtommal nem volt cserélve, 14 éves a vas, 223000 km van benne.

Más kérdés :lol: ?

Link to comment
Megosztás:

Hát én körbetelefonáltam a Bárdit, Lángot, Csergőt - 15-41e-ig mondtak árat, de az már gyári. Erre a Csergőnél 5300-ért vettem egy nevenics a.motort, hát eddig nincs bajom vele. Ha ez legalább kb. a felét kibírja, mint amit a régi alakított, akkor már megérte :lol: . A régi tudtommal nem volt cserélve, 14 éves a vas, 223000 km van benne.

Más kérdés :lol: ?

Kösz , esetleg a jövő heti lottószámok, da á hagyjuk.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este jól megmostam mind a párom gépét, mind a saját kocsimat. Belül is!!

Az Opel nagyon tiltakozott utána- egy kis szárogatás után - gyújtáselosztó rotor levétele (nem voltam elég erős!! ), visszaszenvedése után- végül 1-3 hengerrel visszaálltam a helyére.

{Bezzeg a japán pöccre indult- fél éve már nem mentem vele csak az udvarban, csak az akkut kellett feltölteni- mert igencsak ki volt sütve- kivertem a balhét a tulajdonosánál(nejem !!), hogy én ápolgatom ő meg hozzá sem nyúl- egyik percben tervezi hogy eladja, -de nem tesz rá egy cetlit sem- másikban meg vizsgáztatná (szar első fényszórók kőfelverődés miatt- meg nem igazán van neki 60 rugója!!!!)[Vetettem vele egy akkutöltőt!! OLCSÓBB mint egy új akku!!!]}

Ma reggel világosban, kefével megpucoltam a gyertyákat (az elektróda körül volt felégés!!!) és majdnem tökéletesen muzsikálnak. A szokásos alapjárati ingadozás az most is megvan- melegen jön elő - ez vajon hogy orvosolható???

Látom, volt valakinél alapjárati motor csere- ez mennyibe kerül? De inkább kipucoltatom, meg az injektort is? Mennyi munkadíjjal számoljak?

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este jól megmostam mind a párom gépét, mind a saját kocsimat. Belül is!!

Az Opel nagyon tiltakozott utána- egy kis szárogatás után - gyújtáselosztó rotor levétele (nem voltam elég erős!! ), visszaszenvedése után- végül 1-3 hengerrel visszaálltam a helyére.

{Bezzeg a japán pöccre indult- fél éve már nem mentem vele csak az udvarban, csak az akkut kellett feltölteni- mert igencsak ki volt sütve- kivertem a balhét a tulajdonosánál(nejem !!), hogy én ápolgatom ő meg hozzá sem nyúl- egyik percben tervezi hogy eladja, -de nem tesz rá egy cetlit sem- másikban meg vizsgáztatná (szar első fényszórók kőfelverődés miatt- meg nem igazán van neki 60 rugója!!!!)[Vetettem vele egy akkutöltőt!! OLCSÓBB mint egy új akku!!!]}

Ma reggel világosban, kefével megpucoltam a gyertyákat (az elektróda körül volt felégés!!!) és majdnem tökéletesen muzsikálnak. A szokásos alapjárati ingadozás az most is megvan- melegen jön elő - ez vajon hogy orvosolható???

Látom, volt valakinél alapjárati motor csere- ez mennyibe kerül? De inkább kipucoltatom, meg az injektort is? Mennyi munkadíjjal számoljak?

Köszönöm a válaszokat.

Ha van némi műszaki érzéked, meg pár szerszámod te is nekiállhatsz kipucolni nem muszáj pénzt kiadni miatta. De majd a rutinos kollégák felhomályositanak.

Link to comment
Megosztás:

Elkészültem a sokak által csak "bödön"-nek nevezett, valójában kartergáz szűrővel (a jó angol szerint PCV Jar). Ma estére sikerült beépítenem is.

Mielőtt beépítettem volna, azért mértem egy, két dolgot.... Például azt, hogy a vékonyabbik kartergázvezeték csatlakozásán (a szívósori gyűjtőn) a motor szívása - alapjáraton- kb. -0,8 bar. Ha gázt adok, ez lecsökken a 0-ra. Ez a vezeték ugye az, amelyik a pillangószelep után csatlakozik a szívótérbe.

A vastag cső csatlakozásánál (ami a pillangószelep előtt van), nyilvánvalóan nem tudtam vákuumot mérni, még nagyobb gázadás esetén sem, mert az közvetlen kapcsolatban van a légszűrőhöz vezető vastag gumicsővel, és a keletkező vákuum a mérhetőségi határom alatt volt.

Ugyanakkor ennek a vastag csőnek a szelepfedélbe csatlakozó végénél meglehetős erős kifújást tapasztaltam, kb. olyan intenzitással mint amikor az ember a kocsi mögött a kipufogó mögé teszi a kezét. Persze mennyiségben ez a kipufogás sokkal kevesebb, már csak a csőkeresztmetszet kisebb volta miatt is.

A lényeg a lényeg, hogy a kis csövön keresztül alapjáraton nyilvánvalóan nyomással érkezik a szívógyűjtőbe a kartergáz, de ennek áramlását még a szívósori vákuum is segíti. Igaz, hogy ezen a vezetéken a leszűkített keresztmetszet miatt jóval kevesebb gáz képes áramolni.

A vastag cső akkor kezd dolgozni, amikor a pillangószelep nyit, (gázt adunk) és ekkor a kartergáz a saját nyomásánál fogva dől a szívótérbe.

Annak érdekében, hogy mindkét csatlakozás "szűrt" katergázt kapjon, a kis vezetéket a szelepfedélnél ledugóztam, és a vastag vezeték szelepfedélen levő csatalakozását az eredeti gumicső megtoldásával rávezettem a kartergáz szűrőmre. A szűrő kimeneti vezetékét egy T idommal megcsapoltam, és egy 6-os belső átmérőjű (benzinálló) gumicsővel a pillangószelep mögé csatlakoztattam. A T idom vastagabb, elmenő ágát rákötöttem a pillangószelep előtti csatlakozásra.

A motor beindítása után hamarosan elkezdett az üveg belülről párásodni, ami jelzi a pára jelenlétét. Majd meglátjuk, hogy mennyire sikerül kicsapatnom.

Kb. 10 perc helyben járásra volt időm és lehetőségem, többnyire alapjáraton, de a kütyü szépen dolgozott, nem ugrált, csak egy kicsit rezgett alapjáraton. Bár ez a rezgés szemmel nem volt látható, a csavarok adtak némi krampácsoló hangot. De az is csak alapjáraton volt hallható. Majd meglátom a próbák során hogyan viselkedik. Az is lehet, hogy a csavarokat valamilyen más, szilárdabb szerkezetre fogom váltani. Aztán az is lehet, hogy a csavarok elhelyezkednek és nem kell a továbbiakban foglalkozni velük...

A működésről szóló beszámoló a későbbiekben következik.

http://kepfeltoltes.hu/080902/RIMG0237.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080902/RIMG0238.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080902/RIMG0241.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080902/RIMG0245.1_w...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi leszek a csavarok rezgése milyen lesz. Nem lehetett volna máshova rögzíteni? Csak a mocira?

Szűk a hely, és ez látszik a legbiztonságosabbnak. Nem mellékes szempont a csatlakozó csövek hossza sem! A lehető legrövidebb az ideális, sőt lehetőleg az edény felé kell lejteni. Különben a motorom alig rezeg, nyugodt a járása.

Link to comment
Megosztás:

Kéremszééépen itt a "bödön"!

Kell hozzá:

1 db 3/4-es szűrőkosár

Szuperül néz ki a kis szerkezeted, valamennyit biztosan dolgozni fog. Már én is nézegettem üzletben ilyesmit, mert olykor elég ramatyul néz ki a kartercső belseje. De azokat aranyárban mérték :lol:

Aztat a szűrőt honnan sikerült beszerezned, illetve mihez való az eredetileg?

A beszerelt állapotról készült képeiden láttam hátul azt a két galvánelem-szerű :lol: valamit (bocsásd meg tudatlanságom). Azok mit csinálnak ott neked?

Link to comment
Megosztás:

Aztat a szűrőt honnan sikerült beszerezned, illetve mihez való az eredetileg?

A beszerelt állapotról készült képeiden láttam hátul azt a két galvánelem-szerű :lol: valamit (bocsásd meg tudatlanságom). Azok mit csinálnak ott neked?

A szűrőt vízszerelvény boltban vettem, (360 Ft) 3/4"-os menetű, egyébként egy lábszelep szűrőkosara.

A két hátsó befőttes üveg durranógáz fejlesztő. Korábban a fórumon beszámoltam már róla.

Link to comment
Megosztás:

A szűrőt vízszerelvény boltban vettem, (360 Ft) 3/4"-os menetű, egyébként egy lábszelep szűrőkosara.

A két hátsó befőttes üveg durranógáz fejlesztő. Korábban a fórumon beszámoltam már róla.

Az én bödönömben réz van.

A tiéd a csavaros bödön? :lol:

Ezt a megoldást még nem láttam.

a.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.