skyrangr Elküldve Augusztus11, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2008 A benzinszűrő már cserélve, viszont pl gurulásban ha leáll a motor, fuggetlenül hogy benz vagy gázon vagyok... :lol: .... Aszem a csavarbafúrás nem lesz olyan 1szerű...nem mernék belemenni egyedül, állítólag nagyon közel van a fejben a vízvezeték a csavarhoz.. inkább passzolnám tapasztalt kezeknek. Köszike mindenképpen! x20xev-nél gyakori hiba a csavar beleszakadása a kipu sorban. le kell szedni az egész sort hozzá, kipucolni a motor melletti részt, hogy hozzáférj (nekem egy napos meló volt csak az hozzáférjek rendesen). Egyik csavar kijött a 3 közül, 1-et vízcsőfogóval sikerült kiszedni. 3. viszont bent törött el... Megoldás: dornival nútot vágtam bele, acetilénnel beleheggesztettem egy öreg csavarhúzót. Tulajdonképp a meló effektív rész 3 percbe se telt, csak a körítés volt sok :lol: Mindezek után valami autósszakitól kapott hőálló fémragasztóval beleragasztottam egy új tőcsavart (miután fél mérettel nagyobb menetet fúrtam bele). Lefulladás... Szedd ki a gyertyapipákat- gyertyákat, és neézd meg hogy olajosak-e (kívülről). Ugyanis a x20xev motor hajlamos megsütni a szelepfedél tömítést, és az olaj folyik. Vagy ki a kipufogó sorra, vagy be a gyertyákhoz. Az olajon áthúz az ív, és kihagy a gyújtás. Érdekes, mert tökre fordulatszám függő. Nekem is néha lefulladt, és 2000 körül szórakozott. Semelyik más ford.szám tartományban nem volt vele gond. Ha a gyertyák rendben vannak, mérd meg mennyivel tölt a generátor, illetve hogy tölt-e rendesen (világításra leesik a töltőfesz, stb). Nekem amikor a generátor xarakodott, akkor is előfordult hogy lefulladt alapjáraton, mert lerántotta a generátor... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gondif Elküldve Augusztus11, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2008 x20xev-nél gyakori hiba a csavar beleszakadása a kipu sorban. le kell szedni az egész sort hozzá, kipucolni a motor melletti részt, hogy hozzáférj (nekem egy napos meló volt csak az hozzáférjek rendesen). ........ Ha a gyertyák rendben vannak, mérd meg mennyivel tölt a generátor, illetve hogy tölt-e rendesen (világításra leesik a töltőfesz, stb). Nekem amikor a generátor xarakodott, akkor is előfordult hogy lefulladt alapjáraton, mert lerántotta a generátor... Köszi a tippeket.. olaj a gyertyákon van több mint a motorban :lol: ,csak még nem jutottam lecserélni a tömítést.. A kipuff ügy így még nem is tűnik olyan veszélyesnek, lehet hogy mégis megpróbállom sajátkezüleg. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 tudja valaki ,hogy 3.0 mv6 autómataváltóba mennyi lehet az olaj csere.nekem olyan 60.000ft-ot mondtak.ez nem sok egy kicsit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 HA jól emlékszem 7-8 liter olaj van benne, kb 3e/liter, az olajszűrő 15e körül van, és kell cserélni két olajteknő tömítést 15e körül. Tehát reális a 60e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus12, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2008 Köszi a tippeket.. olaj a gyertyákon van több mint a motorban :lol: ,csak még nem jutottam lecserélni a tömítést.. A kipuff ügy így még nem is tűnik olyan veszélyesnek, lehet hogy mégis megpróbállom sajátkezüleg. :lol: Ha nem most jutsz el a tömítéscseréig, a gyertyapipákat, és a gyertyákat megpucolodhatod... nekem fél évig volt így a kocsi, 2 havonta megcsináltam ezt, és hibamentes volt a vas. Eljárás: gyertyapipa le, gyertya ki, furat kitörlése, gyertya megpucolása, gyertyapipa kipucolása, vissza minden. Végén már rutinmeló volt, 20 perc se kellett :lol: Más... Omiban mi szabályozza az alapjáratot? Ugyanis olyan jelenségre lettem figyelmes, amit nem tudok minek betudni... Az autóval semmi gond nincs normál üzemnél. Klímával azonban gyakran lefullad. Mindez azért, mert ha a klímát bekapcsolom, nem emeli meg a ford.számot. Eddig akárhány kocsival volt dolgom ezt mind csinálta, természetesen nem véletlen. Az én vasamnál ez az effekt elmarad, ezért klímával a fordulat leesik 500 alá, és a motor leáll. Klíma nélkül soha nem megy a ford. szám 700 alá, ez sztem ok. Klímát benyomom, rögtön lejebb esik. Ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Van egy motor, ami szabályozza az alapjáratot, gondolom a főtengely fordszám alapján. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Van egy motor, ami szabályozza az alapjáratot, gondolom a főtengely fordszám alapján. Az alapjárati levegőmotorra gondolsz? Fél éve volt pucolva, de ettől lehet hogy megint dzsuvás... (kartergáz átkos műve - hamarosan megszűnik :lol: ) Hétvégén meglátjuk... Azért köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gondif Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Más... Omiban mi szabályozza az alapjáratot? Ugyanis olyan jelenségre lettem figyelmes, amit nem tudok minek betudni... Az autóval semmi gond nincs normál üzemnél. Klímával azonban gyakran lefullad. Mindez azért, mert ha a klímát bekapcsolom, nem emeli meg a ford.számot. Eddig akárhány kocsival volt dolgom ezt mind csinálta, természetesen nem véletlen. Az én vasamnál ez az effekt elmarad, ezért klímával a fordulat leesik 500 alá, és a motor leáll. Klíma nélkül soha nem megy a ford. szám 700 alá, ez sztem ok. Klímát benyomom, rögtön lejebb esik. Ötlet? Az enyém is ezt teszi ( többek között.. :lol: ) ,amióta feltöltötték a klímát (persze: nagyobb terhelés). Mint írtam, alapjármotort tisztitt, de nem változott. Szétkaptam a lepke potiját is,gondolva:ha nem nullpoziciót jelent, akkor a komp gondolhatja hogy onnan kap 1 kis levegőt,és az alapj.motort lazábban járatja... =nem segített. Üzemanyaggal nem foglalkoztam,(nyomás, szűrők,stb), mert egyaránt megteszi benzen és gázon is. DE MEGTALÁLLOM!! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Más... Omiban mi szabályozza az alapjáratot? Ugyanis olyan jelenségre lettem figyelmes, amit nem tudok minek betudni... Az autóval semmi gond nincs normál üzemnél. Klímával azonban gyakran lefullad. Mindez azért, mert ha a klímát bekapcsolom, nem emeli meg a ford.számot. Eddig akárhány kocsival volt dolgom ezt mind csinálta, természetesen nem véletlen. Az én vasamnál ez az effekt elmarad, ezért klímával a fordulat leesik 500 alá, és a motor leáll. Klíma nélkül soha nem megy a ford. szám 700 alá, ez sztem ok. Klímát benyomom, rögtön lejebb esik. Ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 A klímához tartozik valami alapjárati fordulatszám emelő -én úgy tudom-, lehet hogy ezzel van a gond... A klímavezérlőtől szokott menni (már ha van ilyen) egy szál az ecu-ra, így az ecu szokta tudni, mikor megy a klíma, és egy 50-100-al emeli ilyenkor az alapjáratot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Azt kérdezném a cartársaktól, hogy ha egy 2.5TD-be szeretnénk tempomatot, ahhoz csak a bajuszkapcsoló és a kuplungkapcsoló kell, meg engedélyeztetni kell az ECU-ban ezt a funkciót? Nem kell hozzá semmi kiegészítő elektronika? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 lehet hogy valami vezetéket is kell húzgálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 A klímavezérlőtől szokott menni (már ha van ilyen) egy szál az ecu-ra, így az ecu szokta tudni, mikor megy a klíma, és egy 50-100-al emeli ilyenkor az alapjáratot. Na, ez klassz... Meg kell keresni csak az ECU lábai közül melyik ez... :lol: Vkinek van ilyesmi? Van egy komplett kapcsolásom Omihoz, de azon az ECU lábkiosztása nincs, a klímaként meg csak manuális van feltüntetve, a korai kiadás miatt. Az enyém meg digit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 12 feketebarna 31 feketefehér 53 barnalila nekem ezeket jelöli X20XEV-nél a légkondi felé menő vezetéknek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 lehet hogy valami vezetéket is kell húzgálni. Így van, kéne 2 vezetéket behúzni, egyet a kuplungkapcsolóhoz, egyet pedig a bajuszkapcsolóhoz. Nekiestem délután, és legnagyobb meglepetésemre benne van a kuplungkapcsoló a kocsiban, sőt be is van kötve. Ebből arra következtettem, hogy talán a bajuszkapcsoló kábele is ott van valahol a műszerfal alatt, de nem találtam meg. Pedig az ECU-tól még eljön a kábel hátrafelé. Asszem ezt be kell húznom, ha nem találom meg a csatit valahol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Fékkapcsolóról el ne feledkezz! Ugye a helyesen működő tempomatot a fékpedál lenyomása is kikapcsolja, nem csak a kuplungé. Omega B-hez ugyan nem tudok hozzászólni, de nekem a QP-ban akkor volt jó, ha a 4 vezetékes fékkapcsoló volt a pedálnál, a kétvezetékes nem jó, ha ilyen van azt is cserélni kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
feribo Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Hali. Van egy panasonic cx-dp 880 -as cd táram . Kompatibilisnek írták . Csak a csatija nem az. Ami a cd tár vezetékén van az 2 db rca egy táp meg egy kerek csati 8 lábal. Ennek kéne bele meni a magnóba. De ez nem fog. Tud valaki linket ahol lehet ilyen átalakítot venni. Vagy valami más megoldás van? De látom nem lessz egyszerű :lol: Előre is kösz . Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Kicsit összetörték az Omegám. Picit szomorú vagyok :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Szegény autó :lol: Mi történt ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
omega 2.5 Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Hogy történt? Nekem tavaly nyomták meg a hátulját, ráadásul MÁV-os volt az elkövető. Az a baj, hogy hiába vigyázunk a kocsira, jön egy baron és annyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Egy Suzukis nem vette észre, hogy balra fordulnék. Hiába fékezett, én pedig látván, hogy nem áll meg gázt adtam, nem tudtuk elkerülni a csattot. Szerencsére OtpGaranciás a biztosítása. Hétfőn megyek a biztosítóba. Remélem nem veszik totálkárra. Az érdekes, hogy egyáltalán nem voltam ideges, csak szomorú, hogy tényleg vigyázok az autóra év 6e km-t megyek vele, erre jön egy barom aki lerongyolja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Hogy történt? Nekem tavaly nyomták meg a hátulját, ráadásul MÁV-os volt az elkövető. Az a baj, hogy hiába vigyázunk a kocsira, jön egy baron és annyi. Sztem vedd ki az idézetednél a kép webcíme elől és után az img feliratot, és akkor nem idézel képpel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Sajnálom :lol: Meleg volt ma, sok volt a sehallselátdömötör... tavaly nekem is egy ilyen napon rongyolták GTK-ra az omit :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Én is éreztem magamon a nyomott időt. Ezértsem cirkuszoltam a Suzukis sráccal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Oldalról: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts