afonya Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Van szervó de az teljesen különálló rész, a mocin kívül van felfogatva és pont a túlsó oldalán. Na majd megmondja a szerelő cimbora, hogy mitől "vérzik" a drágám. Én értem, hogy a túloldalon van, de a tartálya az aksi mellet kapott helyet, és ha jól tévedek a váltó fölött is megy valami csöve neki. Mivel nekem nincsen csak rémképeim vannak a korábban látottakról, és (bár kizárt) előfordulhat hogy tévedek. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Én értem, hogy a túloldalon van, de a tartálya az aksi mellet kapott helyet, és ha jól tévedek a váltó fölött is megy valami csöve neki. A harang(on kívülről) fölött sík száraz minden ezért tartom kizártnak, valahonnan azon belülről könnyezik ki a nafta mert csak a legalján olajos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Na, bödön berendelve. Hétvégén költözöm, már akkor is örülni fogok, ha lesz időm beszerelni, arra biztos nem érnék rá, h összevadásszam a cumót. Most akkor konkrétan melyik csőre kell kötni? :lol: az alsóra :lol: konkrétabban fogalmazva arra, ami az oldalából jön ki és nem a végén a képen a keresztcsíkos barna cső, a másik vége meg multec alján Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 A harang(on kívülről) fölött sík száraz minden ezért tartom kizártnak, valahonnan azon belülről könnyezik ki a nafta mert csak a legalján olajos. Ebben az esetben csak a váltó, vagy a motor marad. A motor egyszerűen ellenőrizhető, a váltó már macerásabb, és tudomásom szerint csak az opel olajat szabad beleönteni, bár mintha rémlene valami erről a fórum váltó topikjából. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Nekem is le van (volt) szűkítve és azon a részen tutira nincs 6 mm. Mit dugsz hova amikor leesik 0,2-re? :lol: Ugyan miért? Az alapjártin keresztül megmarad a vákuum. Másrészt nekem egyáltalán nincs elszívásom, mivel a szabadba megy. A szelepdekniből két gumicső megy (tipustól függően) a szívógyűjtő aluminium öntvénybe ("suction header"-be) a hengerenkénti befecskendezősnél, vagy pl 1,6 központi befecskendezősnél a vastagabb, a kerek fekete műanyag légbevezetőbe előlről, a vékonyabb cső (belül 6 mm-es) meg megy hátra le a pillangószelep alá az alu öntvénybe. Ha a vékony gumicsövet lehúzom az öntvényről és egy vákuummérőt dugok rá, itt kb -0,8 bar-t mérhetünk alapjáraton. Ha a vákuummérőt nem közvetlenül kötöm rá, hanem egy T idomon keresztül kötöm ebbe a "vékony" gumicsőbe, akkor látható, hogy a normál működés közben az előbb mért nyomáshoz képest már csak -0,2 - 0,3 bar nyomás uralkodik a vezetékben alapjáraton, mert a kartelgáz .... (A kartelgáz igazából inkább az, amikor Big Daddy Laci, O.J. Sámson, Steve és persze Döglégy Zolee telefingják a turnébuszt. A kartergáz a forgattyúházban keletkező, elsősorban olajpárát tartalmazó anyag, és maga a szó J. H. Carter angol feltaláló nevéből ered, de nem az angol nyelvterületen. Ott ugyanis a forgattyúházat crankcase-nek hívják. forrás: Totalcar.hu) :lol: helyett: kartergáz a vákuumot lecsökkenti. Ez a vákuum tovább csökken egészen a 0-ra amikor gázt adunk a pedállal. Ha te kivezeted a kartergázt akkor a fentiek nem érvényesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 a szűrőt kapod hozzá a két teflonszalag között az a fehér karika az :lol: Én erre a verzióra gondoltam. Ehhez a fém szűrőkosár külön beszerzendő? Ez a motor a képen X16SZ®? Sztem inkább a lentről a kartertől jövő csőbe kéne bekötni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 És miért kell két cső? Egy a pillangó mögé vezetve miért nem elég? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 az alsóra :lol: konkrétabban fogalmazva arra, ami az oldalából jön ki és nem a végén a képen a keresztcsíkos barna cső, a másik vége meg multec alján No ezt magyarázom én, csak nem volt ilyen jó képem a gyűjteményemben! A hálós cső megy eredetileg a pillangószelep alá, és alapjáraton szív a legnagyobbat. Szerintem a leválasztót nem ide, hanem a forgattyúsházat a hengerfejjel összekötő csőbe kellene kötni! Sokkal macerásabb az igaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 És miért kell két cső? Egy a pillangó mögé vezetve miért nem elég? Mint azt már írtam: A vastag cső a pillangószelep előtt csatlakozik a szívógyűjtőbe, a vékony pedig a pillangószelep után van bekötve, és ráadásul a szívógyűjtő öntvényében (nálam biztosan) le van szűkítve (saccperkábé) nagyon. Ebből az adódik, hogy alapjáraton a vékony gumicsövön keresztül szív a karterból ,(belső átmérője 6 mm) mert a pillangószelep zárva van és ezért ebben a vékony csőben alakul ki (saját mérésem szerint) -0,8 bar vákuum. Igaz, hogy amikor a gumicsövet rádugom ami hozza a kartergázt, akkor ez a vákuum a beépített folytás miatt kb -0,2 barra csökken. Ez a kis vákuum elegendő az alapjáraton keletkező kartergáz elszívására. Amikor gázt adsz, és a pillangószelep nyit, akkor ez a vákuum a kis csőből "eltűnik", mivel főleg a légszűrő vastag vezetékéből szív a motor. No ekkor kezd működni a vastag (19 mm belső átmérőjű) gumicső!!! Úgy működik mint a "porlasztó" tehát minél nagyobb a a levegő sebessége a szívócsőben annál kisebb a nyomás a szívócső fala mentén ergó, a vastag gumicsőben vákuum keletkezik, ami kiszívja a kartergázt és a motor meg bekajolja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Mint azt már írtam: Olvasni tudok és tudom hogy most hogy néz ki, úgyhogy ezt ha lehet már ne írd le többet. :lol: Azt kérdeztem ezt vajon egy csővel (egy pillangó mögé bekötött vastag csővel) miért ne lehetne megoldani? Mellesleg szerintem a vákuumra sincs feltétlen szükség, tehát nem kell elszívni. Nagy nyomású tehát megy a kisebb felé magától is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 No ezt magyarázom én, csak nem volt ilyen jó képem a gyűjteményemben! A hálós cső megy eredetileg a pillangószelep alá, és alapjáraton szív a legnagyobbat. Szerintem a leválasztót nem ide, hanem a forgattyúsházat a hengerfejjel összekötő csőbe kellene kötni! Sokkal macerásabb az igaz. hmmmm ... arra gondolsz, ami a 3-4 henger között van cső? ami forgattyúsház-szellőző néven fut epc-ben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Én erre a verzióra gondoltam. Ehhez a fém szűrőkosár külön beszerzendő? Ez a motor a képen X16SZ?? Sztem inkább a lentről a kartertől jövő csőbe kéne bekötni... onnan linkeltem a képet én is :lol: ott van a két teflon között, csak állítva, annak a fehér műanyag menetes részét látod karikának egyébbként meg a felsorolásban is szerepel a megrendelés fülön arra gondolsz, amit epc-ből raktam be? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 onnan linkeltem a képet én is :lol: ott van a két teflon között, csak állítva, annak a fehér műanyag menetes részét látod karikának egyébbként meg a felsorolásban is szerepel a megrendelés fülön arra gondolsz, amit epc-ből raktam be? X16SZ-nél a fényképre gondoltam. Ezen az EPC-s képen sztem az 1-es csőbe, vagy a 4-es könyök helyére kéne bekötni a szűrőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 hmmmm ... arra gondolsz, ami a 3-4 henger között van cső? ami forgattyúsház-szellőző néven fut epc-ben? Pontosan! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Azt kérdeztem ezt vajon egy csővel (egy pillangó mögé bekötött vastag csővel) miért ne lehetne megoldani? Mellesleg szerintem a vákuumra sincs feltétlen szükség, tehát nem kell elszívni. Nagy nyomású tehát megy a kisebb felé magától is. Szerintem ha a kartergázt egy vastag csővel bekötöd a pillangószelep mögé, akkor onnan a nagy vákuum miatt az olajat úgy kikapja mint a pinyt!!! Nem véletlenül van lefojtva a vékony csőnél is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 X16SZ-nél a fényképre gondoltam. Ezen az EPC-s képen sztem az 1-es csőbe, vagy a 4-es könyök helyére kéne bekötni a szűrőt. Egyetértek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Pepe: A Vectra, 1,6i úgy kellene, hogy egy ember kipróbálja a fentit, egy másik meg a lentit leslie, mit szólsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Július24, 2008 Megoszt Elküldve Július24, 2008 Pepe: A Vectra, 1,6i úgy kellene, hogy egy ember kipróbálja a fentit, egy másik meg a lentit leslie, mit szólsz? Vagy kipróbálom is-is. :lol: Bár én csak havi 1 hetet megyek max a géppel, de tapasztalatnak az sem rosz. :lol: Ez havi 3-400km mindössze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 Itt csak azt nem láttam leírva, hogy az a fém szűrőkosár, ami a belsejébe megy, az miféle konkrétan? Az jár a szűrőházhoz, vagy külön kell beszerezni? Ha igen, milyen néven, ill. honnan? Nem jár alapból a szűrőhöz. Azt ugyan ott ahol a szűrőt árulják, úgy kell kérni, hogy lábszelephez fém szűrő kosár. Van 3/4-es, meg van 1"-os. Utóbbiban több drót fér el, de BB-s 3/4/1"-os szűkítő karmantyú kell hozzá. A 3/4-eshez meg sima 3/4"-es karmantyú. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 Hm, jobban átnézve a gurcsim mociját még egy érdekes dologra bukkantam. Van egy alapjárati szívócsonk a turbo előtt a hengerfej deknijére csatlakoztatva -pont az ellentétes oldalon a kartergáz visszavezetővel. Oda be kéne passzintani egy visszacsapó szelepet mert ha a turbo beindul akkor az úgy ahogy van szívja magába a hengerfejből az olajpárát meg minden ott lévő vackot ami csak mozdítható... :lol: na de megoldjuk :lol: no meg kerestem volna egy vízszűrőnél profibb cuccot, na mondom van pár Norgren szeparátor a keverőhöz, elvégre is levegő-munkahengeres. Na persze, légrendszer-olajzó dögivel van de szeparátor egy darab sincs tartalékban, az egyetlen egy amit ki tudnék szedni -mert nincs használatban- annak meg olyan kicsi a be- és kimenő átmérője, mint egy szimpla ceruza. :lol: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 Na, bödön berendelve. Hétvégén költözöm, már akkor is örülni fogok, ha lesz időm beszerelni, arra biztos nem érnék rá, h összevadásszam a cumót. Most akkor konkrétan melyik csőre kell kötni? :lol: Legjobb a vastag fémcsőre ami lentről jön jobb oldalt hátul felfelé. De ami a szelepfedéltől megy a fekete injektor fedélbe arra is jó, csak akkor alapjáraton nem szűr. Itt egy kép a bekötésről Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 Itt egy kép a bekötésről Könnyen beszél akinek a moci mögött van a kartergáz-visszavezető. Bár az enyémen se elől lenne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 Én erre a verzióra gondoltam. Ehhez a fém szűrőkosár külön beszerzendő? Ez a motor a képen X16SZ®? Sztem inkább a lentről a kartertől jövő csőbe kéne bekötni... Igen ez valóban X16SZ egy vectrába. Én kötöttem be egyik rokonnak a hétvégén, mint utóbb kiderült sajna rossz helyre. Így elnézést kérek akit féltre vezettem. Szóval vagy a vastag csőbe kell, vagy mégjobb a lentről jövő még vastagabb csőbe. Egy kérdés felmerül azért, hogy ha a lentről jövő vastag csőbe kötöm, akkor a szelepfedélbe nem keletkezik utána olajpára, vagy káros gőz, ami szűretlenül megy mindkét csövön a szívótrészbe? Szóval a hengerfejen keresztül ha tiszta levegőt nyomatok be, akkor ami átmegy rajt az tisztán megy tovább, vagy szed össze újabb olajgőzt? Vagy esetleg a két vékonyabb csövet nem lehet közösíteni 1 szűrőbe, és a szűrő után megint szétválasztani? Vagy csak simán dugózzam le a vékonyat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 Na, én tegnap átkötöttem a szűrőt a vastagabb csőre, ami a szelepfedél oldalából megy a fekete injektor fedélbe. Már így is érezhetően jobb lett az előzőhöz képest. De bekötöm majd a lentről jövő vastag csőre is. MA reggeli tapasztalat, 4-ben -meg 5-ben alapjárat közelében be- berángatott néha. Most 4-ben 25-ről 800-as fordulatról berángatás nélkül felgyorsult. Könnyebben megy, jobban reagál a gázra kis fordulaton is. A hangja is mintha finomabb lenne. Szóval érezhető a változás. Kiváncsi vagyok még a vastag csőre hogy ott mit produkál. A fater 123-as mercije is megtáltosodott, sőt, még hamarabb is leáll kulcsra, mint előtte. Alig lehetett leállítani, mert járt tovább a karterben lévő olajgőzzel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július25, 2008 Megoszt Elküldve Július25, 2008 A lentről jövő vastag csövet hagyd békén, az a kartergáznyomást egyenlíti ki a hf és a blokk között. A szűrőt mindenképpen abba a csőbe kell bekötni, ami a szelepfedélből megy a szívótorokhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts