Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Azért szimmetrikusnak szimmtrikus a tápja, egy kapcsolóüzemű jószág van benne, és nem TDA2003-ak a végek:

Persze, amiben nincs kapcsolóüzemű táp, azt ne is hívjuk erősítőnek..... 12V-ról (14.4) nem igazán lehet 20-25W RMS-nél nagyobb teljesítményt lehúzni. (Fizika ugye - ha minden ideális lenne, akkor max. 50W 14.4V-ról, de maradjunk inkább a 25-nél)

A kapcsolóüzemű táp általában +/- 40V körüli feszt állít elő, tehát ilyen téren szimmetrikusnak nevezhető. Amire én gondoltam az az, hogy szokás a táp tervezésnél két teljesen külön ágat csinálni a jobb és bal csatornának, úgymond két "monoblokk" alkotja a sztereo erősítőt. Ezt aztán nagyon szépen be lehet húzni, hogy a jobb és bal csatorna kivezérlése pontosan egyforma legyen, viszont áthallás szempontjából nagyságrendekkel jobb. De nem is vártam, hogy ez ilyen legyen - százezres kategóriától indulnak a dual-mono erősítők. Csak a 2x400W felirat miatt morfondíroztam el rajta... :D

Ez a táp a képen egy átlagos kivitel, nem mondanám, hogy rossz, de a teljesítménye ránézésre max. 150-200W zusammen. Itt ne azt értsd, hogy a végfok utána a sok tranyóval ne bírna kétszer annyit, de a táp meg fog feküdni a teljesítmény növelésére, és emiatt sosem fogja mérésen elérni a névleges adatot. Ami miatt ezt mondom, az egyrészt a trafó, másrészt az a tény, hogy nincsenek tápvonalak - szinte minden vezeték a nyákon van kialakítva. Sajnos terhelésre a 35 mikron rézvastagság és a skin-effect miatt a vezető keresztmetszetek nevetségesre zsugorodnak, így a táp kimeneti feszültsége esni fog, és emiatt megdől a mutatvány. Impulzus szinten elképzelhető, hogy tud nagyobb áramot produkálni, de folyamatos terheléssel biztos nem.

Azért ne hagyd, hogy elkeserítselek. :) Az olcsó kategóriában minden erősítő ilyen. Csak nem szokás elemezgetni a polcról levett csilivili új cuccot, pedig semmivel sem jobb, mint ez a "kuka-found". Egy normál szubot vidáman meghajt a cucc, nem lesz okod panaszra. Mivel 2 ohm stabil, így dupla láda eleve szóba sem jöhet. Ami a lényeg, én max. 300-400W RMS hangszórót tolnék vele, azzal nagyon szépen el fog muzsikálni, mivel a teljesítménye kb. a fele a hangszóró terhelhetőségének. Első szett meghajtásra azért nem ajánlanám. A felépítésétől függetlenül adott a tény, hogy a beépített keresztváltónak csak szub (Lo-Pass) vagy direkt opciója van. Felüláteresztő (Hi-Pass) szűrés nélkül én nem zavarnék 80-100W-ot egy első szettre....

Link to comment
Megosztás:

Szép-szép a műszaki bemutató, de nem véletlen "kuka -feeling"ez a cucc :D

A belseje enyhén szólva is nevetséges, a beépített alkatrészek mindent elárulnak róla....

Max megér egy próbát, de szerintem felejtős..... :)

Hát nem nagybetűs Hi-Fi, ezt mondtam is, ellenben ne felejtsük el, hogy az olcsó kategória mind ilyen. A cartársak autóinak 80%-ában kb. hasonló kivitelű erősítő mocorog, úgyhogy Pepe is nyugodtan beépítheti. Max. ha nem jó, cserélni mindig lehet....

Az, hogy az alkatrészek milyenek, azt legtöbb esetben így nem tudod megmondani. A régebbi, old-skool erősítők még nem SMD technikával készültek, még a high-end sem. Az meg, hogy a tűrések milyenek, az alkatrészek válogatottak-e, a tranyók párba lettek-e méregetve, azt nem mondod meg fotóról. Ahol kilóg a lóláb, az az általános felépítés, a trafó, a tápvonalak hiánya, a látszólag gyenge tápszűrés, a végfokok.

Amiből ránézésre látszik, hogy nem komoly darab, ahhoz szét sem kell szedni. A specifikációja (2x400W) is sokat mondó. Aki azt adja meg, hogy a tranzisztorok összes elméleti terhelhetősége mennyi (ez valszeg az lesz, mert egy 25A-es biztivel sehogy se jön össze a 800W, és ez még csak a felvett power), és nem azt, hogy adott tápfeszen, adott terheléssel, adott torzítás mellett mekkora a leadott szinuszos teljesítmény, az komolytalan.

Hát nem high-end, ettől még lehet használható.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem nagybetűs Hi-Fi, ezt mondtam is, ellenben ne felejtsük el, hogy az olcsó kategória mind ilyen. A cartársak autóinak 80%-ában kb. hasonló kivitelű erősítő mocorog, úgyhogy Pepe is nyugodtan beépítheti. Max. ha nem jó, cserélni mindig lehet....

Az, hogy az alkatrészek milyenek, azt legtöbb esetben így nem tudod megmondani. A régebbi, old-skool erősítők még nem SMD technikával készültek, még a high-end sem. Az meg, hogy a tűrések milyenek, az alkatrészek válogatottak-e, a tranyók párba lettek-e méregetve, azt nem mondod meg fotóról. Ahol kilóg a lóláb, az az általános felépítés, a trafó, a tápvonalak hiánya, a látszólag gyenge tápszűrés, a végfokok.

Amiből ránézésre látszik, hogy nem komoly darab, ahhoz szét sem kell szedni. A specifikációja (2x400W) is sokat mondó. Aki azt adja meg, hogy a tranzisztorok összes elméleti terhelhetősége mennyi (ez valszeg az lesz, mert egy 25A-es biztivel sehogy se jön össze a 800W, és ez még csak a felvett power), és nem azt, hogy adott tápfeszen, adott terheléssel, adott torzítás mellett mekkora a leadott szinuszos teljesítmény, az komolytalan.

Hát nem high-end, ettől még lehet használható.

Ez kétségtelen: " használható"......

Ahol kilóg a lóláb (felsoroltad szépen), nos pont az a rész, ami legfontosabb egy ilyen erősítőnél :)

Persze, mint annyi minden, így a zene és a "hi-fi" világáról alkotott képünk is szubjektív, tehát még az is lehet, hogy ez valakinek tetszeni is fog és ez a legfontosabb, hogy aki hallgatja, vele él nap mint nap, annak legyen jó és örömmel hallgassa....... :D

Link to comment
Megosztás:

Manapság már nem megy a high-end, de legalábbis komolyabb hifi. A tömegáru (értsd ez alatt azt, ami széles tömegek igényét kielégítő jónak mondott termék, de értő szemmel "gagyi") pedig elborítja a polcokat.

Én 1997-ben kezdtem hifizni. Akkor még kicsi volt a kereslet, akit érdekelt a téma, az áldozott is rá - elég jó dolgokat lehetett kapni a boltokban. Pl. a Phoenix Gold ZX-450 ma is referencia minőség, (bármikor megveszem, ha valaki eladná...) ugyanúgy, mint az én MTX Thunder 250x-em: 2 x 25W, ma kiröhög az átlagember, ha meghallja, mert azt sem tudja miről is szól ez. (12V, 4ohm, THD 0.01%) Ma már ha nincsenek 100W-ok ráfirkálva, nem lehet eladni erősítőt. "Mer' az nagyot szól..." :D

Azt nem mondom, hogy nem lehet nagyon jó, IGAZÁN JÓ dolgokat kapni manapság, mint pl. Brax, u-Dimension, Audison, Emphaser és még lehetne sorolni. RENGETEG nagyon jó minőségű terméket fedő márkanév jelen van nálunk. De ez valójában kevés forgalmat takar. Nagy tömegben az olcsó áru áramlik, mert arra van igény. Ez van. :D

Tavaly kerestem kick-et, bementem az Autohifi Studióba - olyan furcsán néztek rám. Idézem: "Kick-et külön nem tartunk, arra nincs igény". (az eladó régi motoros volt, így legalább értette, mit akarok. MM-ban szerintem azt hinnék, valami sportszer) Rendelni sem lehet, mert egy-egy párat nem csapnak hozzá a szállítmányhoz. Ahhoz képest, hogy olyan márkák hivatalos importőre, mint pl. a Rainbow, vagy a Kicker, ez elég meglepő volt. Legalább rendelni lehetne, csak van annyi hely abban a k... konténerben.... :P Ellenben 150W-os 25-ös szubbal Dunát lehet rekeszteni. "Mert azt viszik, mert olcsó." :D (mindegy, vettem végül eBay-en) ... Az egyetlen kick, amit ma Magyarországon hivatalosan megkapsz, az az Emphaser ECP-65. Igaz, persze, hogy az az egyik legjobb is. Ahhoz képest nem is olyan drága. :)

Link to comment
Megosztás:

Manapság már nem megy a high-end, de legalábbis komolyabb hifi. A tömegáru (értsd ez alatt azt, ami széles tömegek igényét kielégítő jónak mondott termék, de értő szemmel "gagyi") pedig elborítja a polcokat.

Én 1997-ben kezdtem hifizni. Akkor még kicsi volt a kereslet, akit érdekelt a téma, az áldozott is rá - elég jó dolgokat lehetett kapni a boltokban. Pl. a Phoenix Gold ZX-450 ma is referencia minőség, (bármikor megveszem, ha valaki eladná...) ugyanúgy, mint az én MTX Thunder 250x-em: 2 x 25W, ma kiröhög az átlagember, ha meghallja, mert azt sem tudja miről is szól ez. (12V, 4ohm, THD 0.01%) Ma már ha nincsenek 100W-ok ráfirkálva, nem lehet eladni erősítőt. "Mer' az nagyot szól..." :D

Azt nem mondom, hogy nem lehet nagyon jó, IGAZÁN JÓ dolgokat kapni manapság, mint pl. Brax, u-Dimension, Audison, Emphaser és még lehetne sorolni. RENGETEG nagyon jó minőségű terméket fedő márkanév jelen van nálunk. De ez valójában kevés forgalmat takar. Nagy tömegben az olcsó áru áramlik, mert arra van igény. Ez van. :D

Tavaly kerestem kick-et, bementem az Autohifi Studióba - olyan furcsán néztek rám. Idézem: "Kick-et külön nem tartunk, arra nincs igény". (az eladó régi motoros volt, így legalább értette, mit akarok. MM-ban szerintem azt hinnék, valami sportszer) Rendelni sem lehet, mert egy-egy párat nem csapnak hozzá a szállítmányhoz. Ahhoz képest, hogy olyan márkák hivatalos importőre, mint pl. a Rainbow, vagy a Kicker, ez elég meglepő volt. Legalább rendelni lehetne, csak van annyi hely abban a k... konténerben.... :P Ellenben 150W-os 25-ös szubbal Dunát lehet rekeszteni. "Mert azt viszik, mert olcsó." :D (mindegy, vettem végül eBay-en) ... Az egyetlen kick, amit ma Magyarországon hivatalosan megkapsz, az az Emphaser ECP-65. Igaz, persze, hogy az az egyik legjobb is. Ahhoz képest nem is olyan drága. :)

Öröm olvasni a soraid! -végre aki ért is hozzá és reálisan nézi a hifit...

Sajnos ez a sok 100 és 100W -os parasztvakítás igen jellemző a mai autóshifi világban, nehéz megtalálni az igazi értéket, de nem lehetetlen.

Ha valaki mostanság cseppent bele és kimaradt az életéből a szocialista világ hifije (mert voltak ott nagyon jó kis gépek!) vagy soha nem hallott a HI-FI magazinról...., nos igen, nekik maradt a Ma: a műanyagba zárt sok -sok száz vatt, mert manapság ez az irányelv, a mérvadó, hogy húúúú bazzzz mekkorát nyom.....

Nyilván szerencsétlennek fogalma sincs mit jelent egy olyan erősítő amit ha megpróbálnál felemelni talán még sérvet is kaphatsz, miért csak egy BE-KI kapcs van rajta +egy hangerőszabályzó és kész!

Esetleg, ha megnézi a specifikációt 2x25 W vagy 2x50W ami nyilván nevetséges a sok száz watthoz képest, de ha meghallaná csodálkozna, miért több a 25w, mint a több száz.....

Nem bántani akarok ezzel bárkit is, de ez a mai agyonhajszolt fogyasztói társadalomban, -ahol vedd (fizetni sem kell, majd később) és vidd, használod egy darabig, aztán vegyél újat a trendi - szóval itt ha tájékozódni akarsz a minőségi termékek terén kell egy nem kevés hozzáértés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!!!!

Van egy Corsa D-m.Iszonyat bejutni az aksitól az utastérbe a két kábellal.....feldobtak egy megoldás és szeretnék véleményt hogy mi a meglátásotok!

a hátsó helyzetjelzőről kötnék le az erősítőt aminek a max teljesítménye hídba kötve 230w.....fogja bírni vagy ez csak kókányolás?

Minden tanácsot szivesen fogadok!

Előre is köszi a segítségeket!!!!!

Üdv:Corsa Nostra D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Gondoltam megmutatom mit kreáltam hétvégén,hátha kedvet kap valaki hozzá,igazán nem bonyolult.

Ami kell hozzá:üvegszálas kitt (több rétegben kell felvinni);finom kitt;csiszolópapír;festék (én lökhárító festéket fújtam rá,alapozó sem kell neki);türelem :D .

IMG_4380_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_4398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_4409_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_4422_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_4437_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_4450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A héten megcsinálom a jobb oldalit is,aztán befejezem a tavaly félbehagyott ajtópanelt (végre itt a jóidő :) ).

Üdv mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Gondoltam megmutatom mit kreáltam hétvégén,hátha kedvet kap valaki hozzá,igazán nem bonyolult.

Ami kell hozzá:üvegszálas kitt (több rétegben kell felvinni);finom kitt;csiszolópapír;festék (én lökhárító festéket fújtam rá,alapozó sem kell neki);türelem :D .

A héten megcsinálom a jobb oldalit is,aztán befejezem a tavaly félbehagyott ajtópanelt (végre itt a jóidő :) ).

Üdv mindenkinek!

Szép munka! Nekem ilyen ügyes kezem lenne! Gratula az ajtópanelre kiváncsi lennék remélem az is felteszed majd!

Üdv

Levente

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!!!!

Van egy Corsa D-m.Iszonyat bejutni az aksitól az utastérbe a két kábellal.....feldobtak egy megoldás és szeretnék véleményt hogy mi a meglátásotok!

a hátsó helyzetjelzőről kötnék le az erősítőt aminek a max teljesítménye hídba kötve 230w.....fogja bírni vagy ez csak kókányolás?

Minden tanácsot szivesen fogadok!

Előre is köszi a segítségeket!!!!!

Üdv:Corsa Nostra D

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!

Ki mondott neked ekkora marhaságot ?!

1. És akkor csak bekapcsolt lámpával lenne hifi?

2. Teljesítmény szempontból is kevés a helyzetjelző kör biztije....

3. A helyzetjelzőhöz tyúkbél kábel megy (0.75), ha megpatkolod a biztit, max. leég majd a kábel, mindenesetre teljesítmény vezetésére nem alkalmas.

4. BIZTONSÁGI BERENDEZÉSEK MINT PL. VILÁGÍTÁS, ABS, LÉGZSÁK STB.STB. KÖREIBE NEM GÁNYOLUNK SEMMILYEN KÉNYELMI EXTRÁT, NEMHOGY TELJESÍTMÉNYERŐSÍTŐT!!!!

Ha szerencsétlennek érzed magad a kábelezésnél, miért akarsz egyből két kábelt hátravinni? Ahhoz az erősítőhöz egy 10-es táp már elég, azt bekötött szemmel végig tudod húzni, a testet meg úgyis az erősítő közelében pl. egy ülésrögzítő csavarról kéne levenni....... Ehhez mindössze 1 db gumidugót kell találni a tűzfalon. Szerintem menni fog, de kérdezd meg Rolót, hátha ő már kész megoldást mond....

Link to comment
Megosztás:

Szép munka! Nekem ilyen ügyes kezem lenne! Gratula az ajtópanelre kiváncsi lennék remélem az is felteszed majd!

Üdv

Levente

Köszi! Az előző oldalon van fent egy kép jelen állapotáról,de ha teljesen elkészül (még egy kis simítás+színrefújás),akkor dobok fel képet más nézetből is.Az kicsit nehezebb meló amúgy,de megéri.Még jó lenne egy kis zajcsillapítás is,arra is keresek valami alternatívát,a spéci cuccok elég drágák :) .

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Az előző oldalon van fent egy kép jelen állapotáról,de ha teljesen elkészül (még egy kis simítás+színrefújás),akkor dobok fel képet más nézetből is.Az kicsit nehezebb meló amúgy,de megéri.Még jó lenne egy kis zajcsillapítás is,arra is keresek valami alternatívát,a spéci cuccok elég drágák :) .

Szia!

Ügyes munka! Megsúgod nekem eme üvegszálas anyag nevét és kb árát?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ügyes munka! Megsúgod nekem eme üvegszálas anyag nevét és kb árát?

Köszi! :D Egyszerű üvegszálas kitt.A 250 grammos kiszerelés 1300 volt,csak ki akartam próbálni.Aztán persze megvettem a legnagyobbat,ez 1000g-os és csak 2100Ft :) .Presto márkájú,festékboltban vettem,de láttam a Tesco,Auchan,Praktiker polcain is,az asszem Motip.Az edző ott figyel mindnek a kupakja alatt,kis tubusban van.Mennyiséggel vigyázni kell,ha túl keveset raksz bele,meg sem köt,ha túl sokat,akkor pillanatok alatt betonkemény lesz (amúgy 20-30 perc alatt szárad).Elég nehéz csiszolni,így a kisebb "krátereket" inkább finomkittel töltöm ki,azt könnyebb és szép sima lesz a felülete is.Árban olcsóbb,és csak nagyon kis mennyiség kell belőle,de ha bőrözöd,kárpitozod,akkor nincs rá szükség.

Érdemes kipróbálni :D .

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne,hogy kinek hogy vannak bekötve a hangszórók,milyen fázisban,mert hamarosan én is nekiesnék,csak kicsit macerás,mert a hangváltó az ajtókárpit alatt van.Ezért lennék kíváncsi,hogy esetleg van-e tipp,melyiket cseréljem először.Vagy inkább toldjam meg a gyári vezetéket (mert még az van),hogy be tudjam húzni a váltót az utastérbe,amíg próbálgatom? Mindenesetre érdekelne,hátha van egy alap,amitől csak ritkán van eltérés,kiindulásnak jó lenne. Ja,láda még nincs ( :) ),így csak az első szett beállítása érdekelne. Előre is köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :D Egyszerű üvegszálas kitt.A 250 grammos kiszerelés 1300 volt,csak ki akartam próbálni.Aztán persze megvettem a legnagyobbat,ez 1000g-os és csak 2100Ft :) .Presto márkájú,festékboltban vettem,de láttam a Tesco,Auchan,Praktiker polcain is,az asszem Motip.Az edző ott figyel mindnek a kupakja alatt,kis tubusban van.Mennyiséggel vigyázni kell,ha túl keveset raksz bele,meg sem köt,ha túl sokat,akkor pillanatok alatt betonkemény lesz (amúgy 20-30 perc alatt szárad).Elég nehéz csiszolni,így a kisebb "krátereket" inkább finomkittel töltöm ki,azt könnyebb és szép sima lesz a felülete is.Árban olcsóbb,és csak nagyon kis mennyiség kell belőle,de ha bőrözöd,kárpitozod,akkor nincs rá szükség.

Érdemes kipróbálni :D .

Köszi! Akkor ezt is kipróbálom :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!!!!

Van egy Corsa D-m.Iszonyat bejutni az aksitól az utastérbe a két kábellal.....feldobtak egy megoldás és szeretnék véleményt hogy mi a meglátásotok!

a hátsó helyzetjelzőről kötnék le az erősítőt aminek a max teljesítménye hídba kötve 230w.....fogja bírni vagy ez csak kókányolás?

Minden tanácsot szivesen fogadok!

Előre is köszi a segítségeket!!!!!

Üdv:Corsa Nostra D

Ez kész "öngyilkosság" , ha csak nem célod az autó felgyújtása....

Az erősítőhöz a tápkábelt közvetlen az aksi POZITÍV (+) sarujától kell elvinni megfelően méretezett kifejezetten erre a célra forgalmazott tápkábellel, úgy hogy a sarutól számítva 40cm -en belül BIZTOSÍTÉKOT!! helyezel el!

A negítívot külön elvinni felesleges.

Sajnos a D Corsát nem ismerem, én éppen most zenésítettem be az enyémet, de az C Corsa, csak a tűzfalon át lehetett (fúrás, gumidugózás) + gumi törésgátló!

Javaslat: keress fel vmi normális beszerelő műhelyet, ahol csináltak már ilyen autót, így ismerik a lehetőségeket, vagy esetleg ismerőseid körében vki már csinált ilyen autót.

Legvégső esetben jó megoldás a fúrás,de fontos a méretpontos lyuk+a bele való dugó+a korrózióvédelem a lemeznél!

Ha már fúrni kell, olyan helyet keress, ahová az autó (tűzfal) geometriája miatt, a legkevésbé sem folyhat a furatra a víz!

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne,hogy kinek hogy vannak bekötve a hangszórók,milyen fázisban,mert hamarosan én is nekiesnék,csak kicsit macerás,mert a hangváltó az ajtókárpit alatt van.Ezért lennék kíváncsi,hogy esetleg van-e tipp,melyiket cseréljem először.Vagy inkább toldjam meg a gyári vezetéket (mert még az van),hogy be tudjam húzni a váltót az utastérbe,amíg próbálgatom? Mindenesetre érdekelne,hátha van egy alap,amitől csak ritkán van eltérés,kiindulásnak jó lenne. Ja,láda még nincs ( :) ),így csak az első szett beállítása érdekelne. Előre is köszi mindenkinek!

?? Hogy érted a fázist? Az első szett "előtted" van, tehát fázishelyesen kell bekötni, ezzel nincs mit variálni. Bekötöd és kész. (Legalábbis akkor, ha azt szeretnéd hallani, amit a hangmérnökök elképzeltek a cd keverésekor)

A szub már más kérdés, részint mert hátul van, de nem kéne "hátulról" szólnia, másrészt a hullámhosszok miatt eleve jobban érzed a fázishibáját.

Link to comment
Megosztás:

?? Hogy érted a fázist? Az első szett "előtted" van, tehát fázishelyesen kell bekötni, ezzel nincs mit variálni. Bekötöd és kész. (Legalábbis akkor, ha azt szeretnéd hallani, amit a hangmérnökök elképzeltek a cd keverésekor)

A szub már más kérdés, részint mert hátul van, de nem kéne "hátulról" szólnia, másrészt a hullámhosszok miatt eleve jobban érzed a fázishibáját.

Ez igaz mondjuk az otthoni hifinél,mert ott zenehallgatásnál a két hangfal ugyanolyan távolságra van tőlem,mert középen ülök.Viszont a kocsiban a bal oldali hangszóróktól előbb érnek hozzám a hangok,amit korrigálni kéne,emiatt szoktak játszani a fázisokkal.Nekem most ha középre ülök,egész kellemesen szól,viszont ha a helyemre,akkor például kevesebb lesz a mély (kioltják egymást a hanghullámok).A T&S-ban volt erről egy 2 oldalas cikk,ha jól emlékszem ott pl. csak az egyik mély-közép volt helyes fázisban,a többi fel volt cserélve. Én még nem próbáltam,de ki fogom,és majd leírom a tapasztalatokat.Egy próbát megér :) .

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz mondjuk az otthoni hifinél,mert ott zenehallgatásnál a két hangfal ugyanolyan távolságra van tőlem,mert középen ülök.Viszont a kocsiban a bal oldali hangszóróktól előbb érnek hozzám a hangok,amit korrigálni kéne,emiatt szoktak játszani a fázisokkal.Nekem most ha középre ülök,egész kellemesen szól,viszont ha a helyemre,akkor például kevesebb lesz a mély (kioltják egymást a hanghullámok).A T&S-ban volt erről egy 2 oldalas cikk,ha jól emlékszem ott pl. csak az egyik mély-közép volt helyes fázisban,a többi fel volt cserélve. Én még nem próbáltam,de ki fogom,és majd leírom a tapasztalatokat.Egy próbát megér :D .

Komolyabb fejegységeknél van ilyen szolgáltatás, be lehet úgy állítani a hangzást, hogy nem fogod tudni megmondani honnan jön a hang és nem lesz fázisbéli eltérés (aza lesz, de az emberi fül be van csapva és jónak fogod hallani) :D

A tipikus sz@r autóhifi hangzás: amikor a magas fent cincog, a mély hátul dübörög elnyomva mindent, a mélyközép-közép meg valahol lent a lábnál.

Na ezt nem kell hallgatni sokáig...... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.