Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha jól tudom van lehetőség kiemelt topik létrehozására, ami mindig felül maradna. Egy ilyet mindenképpen kellene csinálni ami azzal kezdődne, hogy mit, hogyan, milyen módszerekkel lehet/érdemes keresni a fórumban és a legáltalánosabb problémák leírásával és megoldásával folytatódna, és valami olyan címet adni neki, hogy olvasd el mielőtt írsz valahova. Szerintem 4-5 oldalon elférne az egész, és rengeteg felesleges hozzászólást meg lehetne vele spórolni. Ha a leírások a magazin oldalon lennének, akkor pedig mégrövidebb lehetne, mert csak ki kellene linkelni. Természetesen ide nem írhatna mindenki.

Link to comment
Megosztás:

átnéztem cali fórumra, de nem látok ilyen topicot

nem csak tagok tekinthetik meg?

mert ha igen, akkor nem sok értelmét látom :huh:

Nem kellett volna olyan messzire menned, G Astra-ban már évek óta van hasonló ha nem is pont ilyen, igaz az csak a témák ritkítása után érdemesnek tartott hozzászólásokat tartalmazza :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom van lehetőség kiemelt topik létrehozására, ami mindig felül maradna. Egy ilyet mindenképpen kellene csinálni ami azzal kezdődne, hogy mit, hogyan, milyen módszerekkel lehet/érdemes keresni a fórumban és a legáltalánosabb problémák leírásával és megoldásával folytatódna, és valami olyan címet adni neki, hogy olvasd el mielőtt írsz valahova. Szerintem 4-5 oldalon elférne az egész, és rengeteg felesleges hozzászólást meg lehetne vele spórolni. Ha a leírások a magazin oldalon lennének, akkor pedig mégrövidebb lehetne, mert csak ki kellene linkelni. Természetesen ide nem írhatna mindenki.

Roppant mód üdvös és tiszteletreméltó lenne, ha ilyen-olyan szerelést közben/követően fényképes leírásokat sikerülne kreálni azoknak, akiknek van rá lehetőségük :huh:

Magán a magazin oldalon is találhatók ilyenek, illetve ajánlom figyelmetekbe az Astra G Szekció oldalát is : http://www.astraklub.hu/index.php?option=c...=2&Itemid=8

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom van lehetőség kiemelt topik létrehozására, ami mindig felül maradna. Egy ilyet mindenképpen kellene csinálni ami azzal kezdődne, hogy mit, hogyan, milyen módszerekkel lehet/érdemes keresni a fórumban és a legáltalánosabb problémák leírásával és megoldásával folytatódna, és valami olyan címet adni neki, hogy olvasd el mielőtt írsz valahova. Szerintem 4-5 oldalon elférne az egész, és rengeteg felesleges hozzászólást meg lehetne vele spórolni. Ha a leírások a magazin oldalon lennének, akkor pedig mégrövidebb lehetne, mert csak ki kellene linkelni. Természetesen ide nem írhatna mindenki.

Időközben írtam Ambrus Zsoltnak, aki támogatta az ötletet, és szívesen felrakja a kért anyagokat a magazin oldalára. Tápiószecső linkkel kapcsolatos elképzelése szerintem jó elgondolás.

Link to comment
Megosztás:

Roppant mód üdvös és tiszteletreméltó lenne, ha ilyen-olyan szerelést közben/követően fényképes leírásokat sikerülne kreálni azoknak, akiknek van rá lehetőségük :huh:

Szerintem ezt is közös összefogással kellene csinálnunk ahhoz, hogy szakmailag igényes és színvonalas, képpel megfelelően illusztrált karbantartási leírások szülessenek. Szerintem egy melegebb tavaszi napon akár egy lurdys találkozó alkalmával, akár egy hétvégén meg lehetne ejteni ezt, csak kellenek hozzáértő emberek, akik egymással konzultálva leírják a pontos műveleti sorokat.

Link to comment
Megosztás:

Én is mindig elgondolozom azon, hogy amikor valamit csinálok a kocsin, akkor jó lenne belőle egy fotós, netán filmes összeállítást csinálni. De a legutóbbi sebváltó kiszerelésnél, javításnál is ott halt meg a dolog, hogy nem volt kedvem miden mozzanat előtt-után kezet mosni, a fényképező apparátot meg nem akartam összefogdosni koszos kézzel. Igyekszem majd beszerezni egy üthető-vágható fényképezőgépet, és akkor szívesen beszállok.

Egyébként nekem sokat segít a Haynes által kiadott angol nyelvű könyv, ami tele van jó képekkel, valamint az Így csináld könyv is.

Link to comment
Megosztás:

Hát én régebben még csináltam olyat, hogy pl amikor a versenyautót szedtük porcikáira, készítettem

fotókat, de aztán sok lett a művészfotó (sörös üveg a szelepfedélen kompozíció pl, vagy éppen ünnepélyes

ceremóniás kormányműátadás a motortérben állva Misuval...), szal nem sok értelme lett :huh:

Link to comment
Megosztás:

Egyébként nekem sokat segít a Haynes által kiadott angol nyelvű könyv, ami tele van jó képekkel, valamint az Így csináld könyv is.

Nem is tudtam, hogy van opelos Haynes is! Köszi az ötletet. A Haynes nagyon jó, nekem van kettő is a két Hondámhoz (a kettőnek van összesen 4 kereke! :lol: ) és tényleg nagyon aprólékos és a képek is tökéletesek. Sajnos pont az ellenkezője mondható el a Marótinál vásárolt, németből magyarra fordított Astra javítási könyvről. Annyira pocsék a szövege is meg a rajzos ábrái is, hogy egyenesen kidobott pénz volt az a 4500 Ft amit adtam érte. Soha többet ilyen magyaros változatot! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos pont az ellenkezője mondható el a Marótinál vásárolt, németből magyarra fordított Astra javítási könyvről. Annyira pocsék a szövege is meg a rajzos ábrái is, hogy egyenesen kidobott pénz volt az a 4500 Ft amit adtam érte. Soha többet ilyen magyaros változatot! :huh:

Csatlakozom !!

Már kezdteem gyanakodni hogy velem von a boj, de vhogy azok az ábrák, amik a szerző szerint triviálisok, nekem még majdnemhogy nem sikerült még az alkatrészt sem felfedezneem, arról nem is beszélve, hogy nála a szétszedés már a következő ábrán sikerült is. De hogy közbeen hol kellett csavart, bolhát feszegetni - esetleg vigyázni el ne pattanjon. meert azért próbálja az ember szétszedni, hogy jobb legyen és ne rosszabb.

Link to comment
Megosztás:

Roppant mód üdvös és tiszteletreméltó lenne, ha ilyen-olyan szerelést közben/követően fényképes leírásokat sikerülne kreálni azoknak, akiknek van rá lehetőségük :huh:

Magán a magazin oldalon is találhatók ilyenek, illetve ajánlom figyelmetekbe az Astra G Szekció oldalát is : http://www.astraklub.hu/index.php?option=c...=2&Itemid=8

Az is kell persze, de szerintem a hangsúly a kiemelt topikon van. Mert aki eljut ide és nem üti ki a szemét a megoldás az úgyis kérdezni fog nem pedig tovább keresgélni. Egyébként a leírásokat össze lehetne bogarászni a fórumból. Képek pedig tényleg sokat segítenek, de azért nem elengedhetetlenül fontosak. És nem is feltétlen kell tökéletesre csinálni elsőre, hozzá lehetne javítani később is.Szóval lehet ilyen topikot nyitni?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos pont az ellenkezője mondható el a Marótinál vásárolt, németből magyarra fordított Astra javítási könyvről. Annyira pocsék a szövege is meg a rajzos ábrái is, hogy egyenesen kidobott pénz volt az a 4500 Ft amit adtam érte. Soha többet ilyen magyaros változatot! :huh:

Nem feltétlenül fordítási hibákról van szó. Sokkal inkább arról, hogy a könyvet nem a laikus autótulajdonosok, és még csak nem is az autószerelők nyelvén írták meg németül. Hans-Rüdiger Etzold mérnökként erőteljesen használta a (kevésbé elterjedt és ismert) műszaki terminológiát és műszaki nyelvezetet, a magyar fordításban pedig sokszor régies kifejezéseket használtak következetesen. Az ábrák és képek a német eredetiben sem jobbak. Ismerek két másik német nyelvű szerelési kiadványt, az egyik kizárólag jó minőségű fényképekkel van tele, és teljesen "felhasználóbarát" módon lett megírva és szerkesztve, hogy az autószerelésben kevésbé járatos emberek is haszonnal tudják forgatni. Szóval a jó fényképeket nem lehet egy kategóriába sorolni az ábrákkal. Arról nem is beszélve, hogy lassan generációk nőnek fel a bescannelt Így csináld! könyv pdf-változatán, amely még rosszabb minőségben mutatja ezeket az ábrákat.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül fordítási hibákról van szó. Sokkal inkább arról, hogy a könyvet nem a laikus autótulajdonosok, és még csak nem is az autószerelők nyelvén írták meg németül. Hans-Rüdiger Etzold mérnökként erőteljesen használta a (kevésbé elterjedt és ismert) műszaki terminológiát és műszaki nyelvezetet, a magyar fordításban pedig sokszor régies kifejezéseket használtak következetesen. Az ábrák és képek a német eredetiben sem jobbak.

Ha sem nem laikusnak, sem nem autószerelőnek írta az igen tisztelt Szerző akkor kinek? Nekem van egy autóvillamossági műszerész szakmunkás bizonyítványom (5-ös végeredménnyel) és egy gépgyártástechnológusi mérnök diplomám és ennek ellenére azt mondom, hogy szinte használhatatlan a könyv. Úgy rossz ahogy van.

Link to comment
Megosztás:

erről beszélt astras, hogy nem volt a helyzet magaslatán az úriember, amikor megcsinálta :huh:

nekem az van meg pdf-ben és eddig túl sok hasznát nem vettem, mert az ábrák ugye olyanok amilyenek, a szöveg meg annyira sablon, amennyire csak lehet

ha kicserélnénk benne egy-két dolgot, akár egy másik autó könyve is lehetne :lol:

Link to comment
Megosztás:

erről beszélt astras, hogy nem volt a helyzet magaslatán az úriember, amikor megcsinálta :huh:

nekem az van meg pdf-ben és eddig túl sok hasznát nem vettem, mert az ábrák ugye olyanok amilyenek, a szöveg meg annyira sablon, amennyire csak lehet

ha kicserélnénk benne egy-két dolgot, akár egy másik autó könyve is lehetne :lol:

Nekem mind a két Kadetthez, és most az Astra-hoz is megvan/volt az Így csináldd. Én teljesen használhatónak tartom, bár az ábrák lehetnének jobbak, mindazonálltal nem kell "motorgenerálnak" nekiállni a segítségével. :D

A pdf-es változatot is letöltöttem, na azt örülök ha el tudom olvasni. Mindazonáltal minden tiszteletem annak aki vette a fáradttságot, hogy beszkennelje.

Link to comment
Megosztás:

Én is a scannelt Így csinálddal vágtam neki az Astrának, és az első komolyabb művelet, ami toronycsapágy, lengéscsillapító csere volt, szinte gond nélkül ment a leírás szerint. Bár mint kiderült az egész gólyaláb rosszul volt összerakva, és a Csergőnél néztük meg az eladó sráccal az EPC programban a robbantott ábrát. Nemrég az EPC programot is beszereztem így az ábrákkal nincs gondom többé :-)

Ettől függetlenül a Haynes szimpatikusabb. Tényleg jók a képek, sokkal könnyebb így megtalálni a dolgokat az autón.

Link to comment
Megosztás:

Lacee tájékoztatása jó. Én is hasonló módon jutottam hozzá, bár én a google-on kerestem meg.

Van egy netes verzió is, aminek a linkjét egy autós boltból kaptam, de az nem mutatta meg az ábrákat nekem, hiányzott valami Java plugin, amit nem sikerült feltenni. Majd megkeresem a linket és megosztom itt (ha még működik).

Ha valakinek nem megy a letöltés, vagy a telepítés akkor pü-ben szívesen segítek, ha tudok.

Link to comment
Megosztás:

Valaki megtudná nekem mondani, hogyan lehet a ventilátor kapcsolónál kicserélni az égőket?

Hello!

Először is ki kell venned a rádiót és a beépítő keretét de előtte győződj meg hogy ha gyári meg van hozzá minden kód mert különben nagyobb kárt csinálsz anyagilag!

Régen csináltam de de rádió és a beépítőkeret etávolítása után már látod a megoldást!!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Először is ki kell venned a rádiót és a beépítő keretét de előtte győződj meg hogy ha gyári meg van hozzá minden kód mert különben nagyobb kárt csinálsz anyagilag!

Régen csináltam de de rádió és a beépítőkeret etávolítása után már látod a megoldást!!

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.