astra Elküldve December4, 2007 Megoszt Elküldve December4, 2007 A szerelőm szerint többféle típus létezik, ez épp olyan, amiben nincs pollenszűrő. (?) Vagy mégis? De akkor hol keressem - gondolom, valami könnyen hozzáférhető helyen kell legyen? már az F-ASTRA-ban is volt de itt vedd ki a kesztyütarto rakodos részét és mögötte van egy csavarokkal rögzitett ajtocska és amögött van ...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December4, 2007 Megoszt Elküldve December4, 2007 akkó most gyorsan keress asztrát látott szerelőt.... :( igy van .Nekem is volt egy olyan szerelöm aki a 2000-es motoru OPEL-REKORD /1AUTOMAT UGY AKARTA A SZELEPET ÁLLITANI HOGY ÁLLT A MOTOR mint a ladákat /1200 nem mindegyik egyforma ........... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December4, 2007 Megoszt Elküldve December4, 2007 Sziasztok! Egy '98-as Astra G 1.4-em van. A fűtőventillátorral van a problémám. 2-es fokozatnál, ill. annál feljebb hangosan morog a ventillátor motorja. Lehet ezt javítani, vagy csere? Én is azt hittem anno, hogy nagyobb a gáz, de miután kipucoltam a ventillátor lapátot rendbe jött minden....szélvédő alatti műanyag takarót kiszedni csappantyút külső levegőre állítani és bele nézni...nekem tele volt levéllel és emiatt kiegyensúlyozatlan lett és erős zaja volt...utánna már minden rendben... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
copymix Elküldve December4, 2007 Megoszt Elküldve December4, 2007 KÉRDEZEM: Hogyan lehetne Astra G 1.6 XEP TWINPORT motor termosztát cseréjét olcsón megúszni.? /Állítólag csak gyári van kb 50 ezerért/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve December4, 2007 Megoszt Elküldve December4, 2007 igy van .Nekem is volt egy olyan szerelöm aki a 2000-es motoru OPEL-REKORD /1AUTOMAT UGY AKARTA A SZELEPET ÁLLITANI HOGY ÁLLT A MOTOR mint a ladákat /1200 nem mindegyik egyforma ........... Köszi a tippeket! Azt hiszem holnap nekiállok és majd meglátjuk! Mégegyszer köszi mindenkinek! Majd beszámolok a tapasztalataimról! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 KÉRDEZEM: Hogyan lehetne Astra G 1.6 XEP TWINPORT motor termosztát cseréjét olcsón megúszni.? /Állítólag csak gyári van kb 50 ezerért/ sehogy. annyi. beszartam amikor meghallottam hogy mennyi. nekem utoljára 30 ért hoztak ilyen termostátot, és gyárit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 KÉRDEZEM: Hogyan lehetne Astra G 1.6 XEP TWINPORT motor termosztát cseréjét olcsón megúszni.? /Állítólag csak gyári van kb 50 ezerért/ Hogyhogy olyan drága? A Fiat/Alfa-ba is egy Al tömbe van építve, de abba is csak 6-8e Ft. Valamelyik autónál csak ténylegesen a termosztátot kell cserélni, ami csak max2-3e ft.... Az opelnél hogyan van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 sehogy. annyi. beszartam amikor meghallottam hogy mennyi. nekem utoljára 30 ért hoztak ilyen termostátot, és gyárit. az nem semmi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 KÉRDEZEM: Hogyan lehetne Astra G 1.6 XEP TWINPORT motor termosztát cseréjét olcsón megúszni.? /Állítólag csak gyári van kb 50 ezerért/ Üdv.! Nálam (Z14XE) 8986 Ft-ot számláztak ki rá, valamint 9500 Ft munkadíjat, de ebben a gyertyacsere, olajutántöltés díja is benne volt. Szóval maga az anyagár nem volt veszélyes (GM dobozból vették elő). Plusz volt még fagyálló pótlás (szintén GM) 913 Ft/literért. (Bruttó árak, Opel szervizben.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Üdv.! Nálam (Z14XE) 8986 Ft-ot számláztak ki rá, valamint 9500 Ft munkadíjat, de ebben a gyertyacsere, olajutántöltés díja is benne volt. Szóval maga az anyagár nem volt veszélyes (GM dobozból vették elő). Plusz volt még fagyálló pótlás (szintén GM) 913 Ft/literért. (Bruttó árak, Opel szervizben.) Azért! Azt hittem drágább az alkatrész mint a japán kocsikba. :( Mert kicsit drága lett volna az 50e Ft egy kis termosztátért. (de még a 30e is!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Mondjuk az 1.6 XEP és a Z14XE között van némi különbség, szóval én elhiszem Uhuhu 30e-s írását. Esetleg UGY-ban ha van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Én is azt hittem anno, hogy nagyobb a gáz, de miután kipucoltam a ventillátor lapátot rendbe jött minden....szélvédő alatti műanyag takarót kiszedni csappantyút külső levegőre állítani és bele nézni...nekem tele volt levéllel és emiatt kiegyensúlyozatlan lett és erős zaja volt...utánna már minden rendben... :( Köszi! Tuti tipp volt! Nekem is tele volt levéllel, csoda, hogy még egyáltalán tudott forogni a ventillátor. Kipucoltam és nagyon baba lett a hangja - szóval nincs is hangja. Ha belegondolok, hogy már lassan két éve így használtam... miért nem találtam meg ezt a fórumot hamarabb?! Szóval köszi mégegyszer. Majd ha lesz időm, a pollenszűrőt is ellenőrzöm - már ha van! Üdv mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Én is azt hittem anno, hogy nagyobb a gáz, de miután kipucoltam a ventillátor lapátot rendbe jött minden....szélvédő alatti műanyag takarót kiszedni csappantyút külső levegőre állítani és bele nézni...nekem tele volt levéllel és emiatt kiegyensúlyozatlan lett és erős zaja volt...utánna már minden rendben... :( erről a műveletről valaki bővebben? Nekem is hasonló gondom van, de digitklímás.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 erről a műveletről valaki bővebben? Nekem is hasonló gondom van, de digitklímás.... Nekem még friss az élmény - ma csináltam - tehát el tudom mondani nagyvonalakban. Motorháztetőt, felnyitni, ablaktörlőket leszedni, majd a műanyag takaróelemet kiemelni. Ne húzd ki nagyon, mert az ablakmosó csövei ezen vannak. Ha ezt leszedted, akkor az anyósülés felőli oldalon már látszik is a ventillátor nyílása. Ha a belső levegő keringetést kikapcsolod, akkor maga a ventillátor is látható lesz a sok levéllel és egyéb ramattyal amit beszívott. Én porszívóval kiszívtam az összeset, de kézzel is be lehet nyúlni, van akkora hely. Remélem tudtam segíteni. Szerintem a digitklímásnak is ugyanilyen ez a része... de erről inkább a nagyok :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 ez aztán az ésszerű módosítás opeléknél. F astra, b vectra a pollenszűrőt a venti elé rakta, így a levelek a ventiig nem jutnak el optimális esetben. Gondolom ez is arra volt jó, hogy ha nem takarítod állandóan, akkor előbb utóbb ventit kell cserélned, ami megint csak alkatrész+szerelés, és így a gyár, meg a szervíz is jól jár. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Nekem még friss az élmény - ma csináltam - tehát el tudom mondani nagyvonalakban. Motorháztetőt, felnyitni, ablaktörlőket leszedni, majd a műanyag takaróelemet kiemelni. Ne húzd ki nagyon, mert az ablakmosó csövei ezen vannak. Ha ezt leszedted, akkor az anyósülés felőli oldalon már látszik is a ventillátor nyílása. Ha a belső levegő keringetést kikapcsolod, akkor maga a ventillátor is látható lesz a sok levéllel és egyéb ramattyal amit beszívott. Én porszívóval kiszívtam az összeset, de kézzel is be lehet nyúlni, van akkora hely. Remélem tudtam segíteni. Szerintem a digitklímásnak is ugyanilyen ez a része... de erről inkább a nagyok :( Nem tűnik bonyolultnak... Köszönöm válaszod...Ha lesz időm megcsinálom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Köszi! Tuti tipp volt! Nekem is tele volt levéllel, csoda, hogy még egyáltalán tudott forogni a ventillátor. Kipucoltam és nagyon baba lett a hangja - szóval nincs is hangja. Ha belegondolok, hogy már lassan két éve így használtam... miért nem találtam meg ezt a fórumot hamarabb?! Szóval köszi mégegyszer. Majd ha lesz időm, a pollenszűrőt is ellenőrzöm - már ha van! Üdv mindenkinek! A rutin meg az évek :) Nincs mit :( A polenszűrő az már érdekesebb...keress rá..valahol szerintem már leírtam...kesztűtartó ki.....a többit ha nem találod..16 óra után kissé fáradtan nincs sok kedvem gépelni...főleg hogy 4 óra múlva ébresztő megint ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
heted7 Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Sziasztok! Bocs, ha már volt, de ezer éve nem jártam itt, és ennyit visszaolvasni képtelenség. Szóval nekem is és a haveromnak is 1,4-es 2 éves G Astrája van. Mindkettő most volt ugyanabban a szakszervizben 2 éves rutinon. Mindketten azt vettük észre, hogy most, hogy kint hideg van, amíg a motor is hideg alacsony fordulatszámon valami nagyon kopog benne: iszonyú traktor hangja van a motornak, kb. mint egy dízelautó. Tavaly télen ilyen nem volt. Ha bemelegszik a motor, abbamarad. A kérdés, hogy ez normális? Ha nem, mi lehet az oka? Lehet, hogy valami ócska olajat töltöttek bele, és attól van? Nagyon köszi, H7 Link to comment Megosztás: More sharing options...
heted7 Elküldve December5, 2007 Megoszt Elküldve December5, 2007 Köszi! Tuti tipp volt! Nekem is tele volt levéllel, csoda, hogy még egyáltalán tudott forogni a ventillátor. Kipucoltam és nagyon baba lett a hangja - szóval nincs is hangja. Ha belegondolok, hogy már lassan két éve így használtam... miért nem találtam meg ezt a fórumot hamarabb?! Szóval köszi mégegyszer. Majd ha lesz időm, a pollenszűrőt is ellenőrzöm - már ha van! Mennyi idős a verda? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Sziasztok! Bocs, ha már volt, de ezer éve nem jártam itt, és ennyit visszaolvasni képtelenség. Szóval nekem is és a haveromnak is 1,4-es 2 éves G Astrája van. Mindkettő most volt ugyanabban a szakszervizben 2 éves rutinon. Mindketten azt vettük észre, hogy most, hogy kint hideg van, amíg a motor is hideg alacsony fordulatszámon valami nagyon kopog benne: iszonyú traktor hangja van a motornak, kb. mint egy dízelautó. Tavaly télen ilyen nem volt. Ha bemelegszik a motor, abbamarad. A kérdés, hogy ez normális? Ha nem, mi lehet az oka? Lehet, hogy valami ócska olajat töltöttek bele, és attól van? Nagyon köszi, H7 Sok minden lehet, az olajon is sok múlik az biztos. Lehet, hogy nem tud akkora mennyiségű olajat szállítani a szivattyú a motornak, vagy lehetséges a nyomástartó szelep problémája is. Hidrotőkéket sem zárnám ki, de kicsit azért körbe kéne járni a dolgot. A kopogó hang általában azért van mert még nem alakult ki a forgó alkatrészek között a megfelelő olajfilm, amikor bemelegedett ez már megtörtént, azért nem hallod. Főleg, ha a probléma a közös szervíz és olajcsere idejétől datálódik, akkor lehet, hogy vmi tényleg szar löttyöt kaptatok..... Én első körben olajat cserélnék benne (Metabond, Castrol) :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Bocs, ha már volt, de ezer éve nem jártam itt, és ennyit visszaolvasni képtelenség. Szóval nekem is és a haveromnak is 1,4-es 2 éves G Astrája van. Mindkettő most volt ugyanabban a szakszervizben 2 éves rutinon. Mindketten azt vettük észre, hogy most, hogy kint hideg van, amíg a motor is hideg alacsony fordulatszámon valami nagyon kopog benne: iszonyú traktor hangja van a motornak, kb. mint egy dízelautó. Tavaly télen ilyen nem volt. Ha bemelegszik a motor, abbamarad. A kérdés, hogy ez normális? Ha nem, mi lehet az oka? Lehet, hogy valami ócska olajat töltöttek bele, és attól van? Első körben az olaj a kérdés... milyet raktak bele pontosan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Mondjuk az 1.6 XEP és a Z14XE között van némi különbség, szóval én elhiszem Uhuhu 30e-s írását. Esetleg UGY-ban ha van. Uhu! A twinportokban már elektromos szelep van, azért olyan drága? Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Mennyi idős a verda? '98-as a lelkem, hamarosan 10 éves! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 ez aztán az ésszerű módosítás opeléknél. F astra, b vectra a pollenszűrőt a venti elé rakta, így a levelek a ventiig nem jutnak el optimális esetben. Gondolom ez is arra volt jó, hogy ha nem takarítod állandóan, akkor előbb utóbb ventit kell cserélned, ami megint csak alkatrész+szerelés, és így a gyár, meg a szervíz is jól jár. :( Igen! Ezen én is csodálkoztam, hogy egy nagy lyuk tátong elől, épp csak az a műanyag takaróelem van előtte, aminek a rácsán símán befér egy falevél. Gondoltam, szerkesztek elé szúnyoghálóból egy "előszűrőt". De akkor meg lehet, hogy arra tapadnának a levelek és nem kapna levegőt szegény, így hát úgy hagytam, ahogy van. Majd 10 év múlva megint takarítja valaki... de erről inkább ne is beszéljünk, mert még belegondolni is rossz, hogy egyszer valaki másé lesz az én kicsikém. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
heted7 Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Első körben az olaj a kérdés... milyet raktak bele pontosan? Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg) Előtte is ugyanez volt benne (elvileg) Ha tényleg az olaj a baj, javasoljátok a cseréjét, vagy hagyhatom benne? (Nemtom mi lesz, ha itt tényleg hideg lesz, mert ez már +4-5 fokon is kopog.) Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts