Tápiószecső Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 na most ezt a vákumcső dolgot tisztázzuk már előbbiekben kitárgyaltuk azt hogy azoknak szép tiszta állapotot kell elérni, mert attol mehet rosszabban az autó de most te azt mondod hogy legugóztad őket:S vagy ezek melyik vákumcsövek???? és a kibelezést hogy értetted? nicns benne szűrőd vagy mifene? Nekem jelenleg két cső csatlakozik a szívórészhez. A MAP, a fékrásegítő és az ebből leágazó üzemanyagnyomásszabályzó vákuumvezetéke. De ez SE. Én már így járok évek óta. Szerintem minden leágazás rontja a közvetlenséget (nem kell egyetérteni vele :( ), de sajnos némelyik alkalmazása elengedhetetlen. (a fentiek) Bár gondolkozom a fékrásegítő leválasztásán. ;) Úgyis túl puha a fékem, de ez nem az a téma. NZ-n nekem szintén le volt szedve: a kék vezeték a mi a légszűrő elejéhez jön, amibe a szívótorok hátulján belement, az abból kijövő és a fojtószelephházba menő cső, a Vac control és az erről a fojtószelepházba, szénszűrőre és a fékrásegítőre menő cső. Ha jól rémlik nem volt több. :P Üresen maradt csonkokat persze dugózni kell. Ezzel a felállással is sokáig mentem negatív hatását nem tapasztaltam. Ráadásul ezekkel a lezárásokkal a sokak átlal emlegetett hibajelenségek nagyrésze biztos nem fordul elő. De mindenféle módosítást (az autó bármely részéhez is kötődik) úgy kell elkezdeni hogy végiggondoljuk ugyan mi a fenének is rakták azt oda. Ha ezt nem tudjuk vagy ne bántsuk vagy körültekintő tesztelés után változtassunk csak. (lehetőleg mindig apró lépésekben) És ha tudjuk, akkor is alaposan végig kell gondolni vajon a változtatás milyen következményekkel jár/járhat. Légszűrőház: NZ-ből első lépésként illik lecsatlakoztatni a leömlőtől érkező csövet, és azt a termosztátrészt ami a doboz előtt van eltenni a szekrénybe. (bár kiszedése nem egyszerű, és nemkizárt hogy repedni törni fog ez-az) De mint az előbb mondtam nem véletlenül van ez sem ott. Nyilvánvalóan csökkenti a bemelegedéshez szükséges időt, és a meleg levegő révén valószínűleg kevesebb üzemanyagot is fog fecskendezni, ami csökkentheti a fogyasztást. Mindazonáltal növeli a szívási ellenállást. Tehát aki 2 kilométerekre jár vagy mindenképpen meg akar spórolni minden csepp benzint arra ez nem vonatkozik. Ha jól rémlik ezzel el kell távolítanunk a doboz előtti csövet, pedig az hasznos dolog tehát pótolni kell valamivel. Következő lépés a maszk megmunkálása. Ha megnézzük közelebbről pont a légszűrő előtti rész be van "tömve". Szépen ki lehet munkálni belőle. Ellenérvek: sokkal több kosz és víz!!! juthat be. Köveztkezhet a belső "légalagutak" kiszedése. (pattintós, de könnyen törik és nehéz kiszedni) Ellenérvek: nagyobb hang (bár van akinek pont ez kell, gyárilag a zajcsillapítás lehetett az egyik szerepe), mégtöbb kosz landol a a szűrő felületén. Utána rezonátordoboz eliminálása. Bár van aki ezután teljesítménycsökkenésről számolt be, nekem semmi ilyenirányú tapasztalatom nem volt. Mindazonáltal én úgy gondolom, ha van ahol segített (fordulatszám), akkor máshol rontani illik. Saját verzióm szerint leginkább zajcsillapításra alkalmatos. Következő lépésként a doboz aljából el kell távolítani minden lamellát. (a legtöbbet meg lehet oldani nekem csak a hátsó sarokban maradt meg de az talán nem is baj, mert fel fog egy kis koszt) És minden lyukat elzárni. Két lyuk kell, amin bejön a levegő meg amin kimegy. :cry: Egy jobb forrasztópákával a kiszedett műanyagok megolvaszthatók, és lehet őket műanyaghegeszteni. Ezután a doboz alja szép sima, és tömített. Tömítettséget lehet például vízzel ellenőrizni, bár a kisebb réseken ahol a víz nem a levegő még átmegy főleg nyomás alatt. Barátunk még a fény ezesetben. :D Tetejét hasonló elgondolások alapján szép simára illene megmunkálni. Ám ez tipikus esete annak, hogy nem lehet fejjel a falnak menni. Az ott lévő bordák a zajcsillapításon kívül merevítő szerepet is ellátnak. Én a kilépő cső közelében lévő néhány lamella eltávolítását ajánlom. Minden egyes megmunkálást illik szépen eldolgozni. (ez az öntés során visszamaradt sorjákra is értendő) Továbbá a gumicsövet én egy megfelelő méretű (60) fémre cseréltem. A rendszer egészére nézve mindenhol kerülni kell a hirtelen keresztmetszetváltozásokat, a túl éles "kanyarokat" és rugalmas elemeket (ideértve a levegőt is). És akkor eljutottunk oda, hogy az NZ háza eléggé nem szép áramlástanilag, egy fokkal jobb az SE-é mivel alapból hiányzik belőle a elején lévő termosztát, egy picit nagyobb, de a kilépő cső 65mm-es így egy az egyben nem kompatibilis. Én ennél is jobbnak találom a C20NE (talán XE is) házat mivel a a kilépő részen nincs az a törés ami az előbbi kettőnél igen. Viszont a hagyományos csőcsatlakozás (bilincses) ide nem felel meg, mivel ide gyárilag a légtömegmérő került és az csavarozva van. (egyébinránt nekem van egy nz házam, tehát aki csak ki akarja próbálni annak nem kell szétbarmolnia a sajátját) A jelenlegi SE dobozomat is hasonló szempontok szerint alakítottam és használom a mai napig. Mindenki csak saját felelősségre, és mindenki vegyen egy áramlástan könyvet vagy töltsön le netről (mert azt hiszem van ingyenes is) hogy legalább fogalma legyen alap dolgokról. Nem állítom hogy ez a megoldás így jó/a legjobb/jobb mint a gyári mindössze és így használtam/lom és nekem tetszett/ik. :P Mindazonáltal szivesen fogadok építő jellegű kritikákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
exiles Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a műszerfalon a vízhőfok mutató a 90 fok alatti vonalig megy fel max vagy még addig sem. Arra gondoltam, hogy a vízhőfok jeladó a rossz de ezt kicseréltem és a helyzet változatlan maradt, utána jött a termo de ez sem segített. Valaki tudna ebben segíteni, hogy mi lehet a probléma, vagy milyen érzékelőt kellene kicserélnem? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a műszerfalon a vízhőfok mutató a 90 fok alatti vonalig megy fel max vagy még addig sem. Arra gondoltam, hogy a vízhőfok jeladó a rossz de ezt kicseréltem és a helyzet változatlan maradt, utána jött a termo de ez sem segített. Valaki tudna ebben segíteni, hogy mi lehet a probléma, vagy milyen érzékelőt kellene kicserélnem? Köszönöm Szerintem a műszer rossz. Nézd meg, hány fokot mutat mikor bekapcsol a ventilátor.... az valahol 92 környékén kellene legyen. És hasonklitsd össze ezt az értéket a mutatott értékkel és megvan a csalás mértéke. Amugy én ugy tudom, hogy ez a régebbi évjáratu Astrák jellemző problémája... legalábbis az én 92-es Astrám is csalt jó 10 fokot. De mindig hozzáadtam ennyit és tudtam mi a helyzet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a műszerfalon a vízhőfok mutató a 90 fok alatti vonalig megy fel max vagy még addig sem. Arra gondoltam, hogy a vízhőfok jeladó a rossz de ezt kicseréltem és a helyzet változatlan maradt, utána jött a termo de ez sem segített. Valaki tudna ebben segíteni, hogy mi lehet a probléma, vagy milyen érzékelőt kellene kicserélnem? Köszönöm Volt olyan valaha ezzel a műszerfallal, hogy jót mutatott? Mert ha a műszerfal cserélve volt, lehet, hogy nem a hozzá való lett beépítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Volt olyan valaha ezzel a műszerfallal, hogy jót mutatott? Mert ha a műszerfal cserélve volt, lehet, hogy nem a hozzá való lett beépítve. pl a sokat említett fordulatszámjelzős egység Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 pl a sokat említett fordulatszámjelzős egység Én kicseréltem az órát, és nekem ugyanannyit mutat mint előtte, pedig az 1.6-oshoz való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
exiles Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Hűha ti aztán gyorsan válaszoltok: D köszönöm szépen. Igen ez a gyári műszerfal, de volt h normálisan ált a 90 fokon most meg elkezdett kekeckeni velem csak azt nem tudom, hogy mióta teheti, mert nem régen vettem meg a bátyámtól. A radiátor is bekapcsol, ha az első vonal felé megy nem sokkal. De ez még messze van a 90-es számtól, de lehet, hogy csak én reagálom túl, ezért láttam jobbnak megkérdezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Hűha ti aztán gyorsan válaszoltok: D köszönöm szépen. Igen ez a gyári műszerfal, de volt h normálisan ált a 90 fokon most meg elkezdett kekeckeni velem csak azt nem tudom, hogy mióta teheti, mert nem régen vettem meg a bátyámtól. A radiátor is bekapcsol, ha az első vonal felé megy nem sokkal. De ez még messze van a 90-es számtól, de lehet, hogy csak én reagálom túl, ezért láttam jobbnak megkérdezni. Ventillátort akartál írni, ugye? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 az még nem baj neked legalább felmegy addig és indul a venti nekem a kék felé se megy már most hogy hideg van lehet takargatni a hűtőt::S Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 az még nem baj neked legalább felmegy addig és indul a venti nekem a kék felé se megy már most hogy hideg van lehet takargatni a hűtőt::S Mennyi van még a vezérlés cseréig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Hűha ti aztán gyorsan válaszoltok: D köszönöm szépen. Igen ez a gyári műszerfal, de volt h normálisan ált a 90 fokon most meg elkezdett kekeckeni velem csak azt nem tudom, hogy mióta teheti, mert nem régen vettem meg a bátyámtól. A radiátor is bekapcsol, ha az első vonal felé megy nem sokkal. De ez még messze van a 90-es számtól, de lehet, hogy csak én reagálom túl, ezért láttam jobbnak megkérdezni. Ilyenformán szerintem csak müszerhiba.... élj vele együtt és adjál hozzá a mutatott értékhez annyit amennyit csal... s jó autókázást.... szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Kicsit kormányszervó is de inkább motor.... Eljutottam arra a gondolatra is, hogy behozatok kintről egy komplett autót, és abból lesz átépítve a moci és az egész kormánymú - kormányszervó. A C14NZ-t kioperálom és a helyére 1.6 16v-t szeretném. Ha hivatalosra szeretném, azért tudomásom szerint csengetni kell. Tud valaki infót adni, hogy hogyan is megy ez? +kb mennyibe kerülne csak az a része, hogy hivatalos legyen? Esetleg hol találok leírást ezen folyamatról? ....segítségeteket előre is köszönöm!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Mennyi van még a vezérlés cseréig? 57ezer km szoval ez a gríz.... de van egy haver aki már cserélte az övén csak rá kell dumálni, hogy álljunk neki Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok!....segítségeteket előre is köszönöm!!!! nem tudom de vezess.hu-n lehet tudsz olvasni utána bővebben anyi hogy ugyan oylan mocit át leeht cserélni de hogy 1.6 ost az 1.4es helyére már az más téma ha jol tudom és elég komoly pénzeket kell csengetni előbb érdeklődd meg és csak utána fogj bele nehogy autocserével jobban meguszd!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Sziasztok! Kicsit kormányszervó is de inkább motor.... Eljutottam arra a gondolatra is, hogy behozatok kintről egy komplett autót, és abból lesz átépítve a moci és az egész kormánymú - kormányszervó. A C14NZ-t kioperálom és a helyére 1.6 16v-t szeretném. Ha hivatalosra szeretném, azért tudomásom szerint csengetni kell. Tud valaki infót adni, hogy hogyan is megy ez? +kb mennyibe kerülne csak az a része, hogy hivatalos legyen? Esetleg hol találok leírást ezen folyamatról? ....segítségeteket előre is köszönöm!!!! Mivel nagyobb motor, először is terveztetni kell gépészmérnökkel az egészet, aztán átépíteni, mérnöki papírral menni a közlekedési felügyelethez vizsga kérelemért, aztán ott levizsgáztatni, aztán zöldkártya. Új forgalmi, új törzskönyv, számold össze :( Nem biztos, hogy megéri. Ja, és a másik autónak, amiből átrakod a cuccokat legyenek rendben a papírjai, mert igazolni kell a motor eredetét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 És ha azonos méretü mocit rakatnék be? Mondjuk az 1.4 8v helyére 1.4 16v ? Akkor is ekkora herce-hurcával jár? Link to comment Megosztás: More sharing options...
maglali Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Szaisztok ! Hengerfejet keresek x17dtl Astrahoz,ha esetleg van valakinek vagy tudja hol lehet jo aron megvenni akkor segitsen legyenszives !!!!! Elore is koszi:maglali Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 57ezer km szoval ez a gríz.... de van egy haver aki már cserélte az övén csak rá kell dumálni, hogy álljunk neki Az bizony az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 És ha azonos méretü mocit rakatnék be? Mondjuk az 1.4 8v helyére 1.4 16v ? Akkor is ekkora herce-hurcával jár? Akkor már SE-t. És maradhat a motorszám is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Üdv Mindenkinek! Tudtok valami nagyon jó olajoldó hatással bíró szert?Hűtőt szeretnék vele átöblíteni.Rajta van az új hengerfej és jó lenne a fagyálló előtt kimosni.Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 És ha azonos méretü mocit rakatnék be? Mondjuk az 1.4 8v helyére 1.4 16v ? Akkor is ekkora herce-hurcával jár? Igen, mert ez a hercehurca 10% teljesítménynövekedés felett kötelező. Sztem amit Tápió cartárs írt, hogy alakítsd SE-re az NZ motorodat, az a legjárhatóbb út, mert akkor megmarad a motorszámod, nem kell semmit papírozni, és az már 82LE. De ha ez kevés, Ő tud mondani neked tuning tippeket, az övé most 100LE körül van, és nagyon megy :( Üdv Mindenkinek! Tudtok valami nagyon jó olajoldó hatással bíró szert?Hűtőt szeretnék vele átöblíteni.Rajta van az új hengerfej és jó lenne a fagyálló előtt kimosni.Köszönöm Sztem benzinnel mosd át, és hagyd egy napig kipárologni belőle. Hengerfejes volt a gép? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Szerintem benzinnel mosd át, és hagyd egy napig kipárologni belőle. Hengerfejes volt a gép? Olyan kellene amit bele tudok önteni a kiegyenlítő tartályba nem csak a hűtő trugyis hanem a csövek belseje is.Az egész rendszert jó lenne átmosni. Igen az volt.2x volt már szédszedve emiatt.Egy rakat lóvé ment rá eddig.Mondjuk mindent kicseréltünk rajta a szétszedéskor. Felküldtem még anno Muhához a hengerfejet hogy nyomásbróbáztassa le de negatív volt az eredmény.Ennek ellenére mindig volt egy kis cucc a hűtővízben.Nem sok de pont elég ahoz hogy engem idegesítsen.Aztán nyáron vettem az ebay-ről egy cosworth fejet.3x annyiba került mint egy ks.Rendbe rakattam és most tettük fel.Remélem jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Olyan kellene amit bele tudok önteni a kiegyenlítő tartályba nem csak a hűtő trugyis hanem a csövek belseje is.Az egész rendszert jó lenne átmosni. Igen az volt.2x volt már szédszedve emiatt.Egy rakat lóvé ment rá eddig.Mondjuk mindent kicseréltünk rajta a szétszedéskor. Felküldtem még anno Muhához a hengerfejet hogy nyomásbróbáztassa le de negatív volt az eredmény.Ennek ellenére mindig volt egy kis cucc a hűtővízben.Nem sok de pont elég ahoz hogy engem idegesítsen.Aztán nyáron vettem az ebay-ről egy cosworth fejet.3x annyiba került mint egy ks.Rendbe rakattam és most tettük fel.Remélem jó lesz. Értem. Ezzel csak az a gond, hogy az olajoldó hatású szerek nem biztos, hogy jót tennének pl. a vízpumpának. Kimosnák belőle a kenőanyagot. Esetleg brigéciolt lehetne megpróbálni, az elegyedik a vízzel, fehér tejszerű emúlzió keletkezik, azt esetleg meg lehet próbálni, de sztem jobban járnál, ha a csöveket meg a hűtőt leszedve külön-külön mosnád ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Értem. Ezzel csak az a gond, hogy az olajoldó hatású szerek nem biztos, hogy jót tennének pl. a vízpumpának. Kimosnák belőle a kenőanyagot. Esetleg brigéciolt lehetne megpróbálni, az elegyedik a vízzel, fehér tejszerű emúlzió keletkezik, azt esetleg meg lehet próbálni, de sztem jobban járnál, ha a csöveket meg a hűtőt leszedve külön-külön mosnád ki. Nem sok kedvem van már szétszedni darabokra,de azért köszi a tippet :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Sokat látott kollegák! Ma kíváncsiskodtam kicsit a motorházban. Holnap akarok új gyertyákat venni, gyári GM made in germany... Ezekből van több féle is? melyiket kell venni? hőérték mit jelent? többpólusút érdemes választani, van olyan GM? Most 3 db Denso és egy Champion van benne, alapjáraton puffogó hangja van a kipufogónak :( , milyen érdekes, ugye? de ez úgy puffog mintha kihagyna egy henger néha, gyorsításkor meg megtorpan egy pillanatra, de az ritkán jön elő, remélem az új gyertya megoldja,de biztos ami biztos üza szűrőt is veszek. levettem a szelepház fedelét, csináltam pár képet nézzetek már rá ott mi a helyzet légyszi! Mikor levettem a kartergáz csövét a képen látható trutyi és pár csepp víz volt benne, ez normális? ugye nem hengerfejes? a hűtővíz nem olajos. a vezérműtengely kopását hogyan leeht megállapítani? ez hogy néz ki? a hidrotőkék már eléggé hangoskodnak, kicsit dízeles a hangja. kösz az eddigi segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts