Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Valakinek van már valami tapasztalata ÉLETTARTAM-ról?

Szal mondjuk megcsináltatom az 1.7 DTI-en a chipet, meg egy kipufogó renccert... akkor mire számítsak, meddig használhatom az autót?

Nyilván a chipnél növelnek ezt azt amazt, +hő keletkezik, jobban igénybe van véve motor minden része, adagoló stb.

Link to comment
Megosztás:

Valakinek van már valami tapasztalata ÉLETTARTAM-ról?

Szal mondjuk megcsináltatom az 1.7 DTI-en a chipet, meg egy kipufogó renccert... akkor mire számítsak, meddig használhatom az autót?

Nyilván a chipnél növelnek ezt azt amazt, +hő keletkezik, jobban igénybe van véve motor minden része, adagoló stb.

Én 2 éve nyúzom az "okosított" vasat, eddig semmi változást nem tapasztalok. Se melegedés se töblet fogyasztás, az igaz hogy kicsit jobban füstöl . De jobban is megy... :wacko: :unsure:

A mechanikus adagolót is lehet "okosítani"... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én 2 éve nyúzom az "okosított" vasat, eddig semmi változást nem tapasztalok. Se melegedés se töblet fogyasztás, az igaz hogy kicsit jobban füstöl . De jobban is megy... :lol: :unsure:

A mechanikus adagolót is lehet "okosítani"... :o :)

Oh, az enyém már igy is okos! mert az a buta légtömegméröt igy ki lehetett iktatni :wacko:

meg jobban is megy, mint az elektronikussal, meg még füstöl is :lol:

de hova okositsam? 65 LE böl mit lehet kihozni? 75LE- t? azért nem éri meg. 90 LE -ért már talán foglalkoznék vele. de addig...

Link to comment
Megosztás:

Oh, az enyém már igy is okos! mert az a buta légtömegméröt igy ki lehetett iktatni :unsure:

meg jobban is megy, mint az elektronikussal, meg még füstöl is :wacko:

de hova okositsam? 65 LE böl mit lehet kihozni? 75LE- t? azért nem éri meg. 90 LE -ért már talán foglalkoznék vele. de addig...

a te 65le f astra? abba hol van légtömegmérö ,mert nekem is az volt , egyébként rendes szervizeléssel,amit kell neki megadással megy az 150-et is lehet hogy nem állandoan de ki lehet hozni belöle.

Link to comment
Megosztás:

G astrám van, csak az elektronikus adagoló lett kukázva belöle. s van benne helyette egy F adagoló.

Mentem én már vele 190et is.

LÉgtömegmérö nekem van egy jó. 10000 ért odaadom.

Hibák, végül is csak annyi, hogy 2500 as fordulatnál vészfutásba megy az autó lekapcsolja a turbót, aztán ha kicsit guritod, visszakapcsolja, vagy nem :unsure:

De ha valahol husszú távon hal meg, akkor szopás vele hazajönni, föleg, ha emelkedök vannak...

Link to comment
Megosztás:

G astrám van, csak az elektronikus adagoló lett kukázva belöle. s van benne helyette egy F adagoló.

Mentem én már vele 190et is.

LÉgtömegmérö nekem van egy jó. 10000 ért odaadom.

Hibák, végül is csak annyi, hogy 2500 as fordulatnál vészfutásba megy az autó lekapcsolja a turbót, aztán ha kicsit guritod, visszakapcsolja, vagy nem :unsure:

De ha valahol husszú távon hal meg, akkor szopás vele hazajönni, föleg, ha emelkedök vannak...

arra lennék kiváncsi hogy hogy oldottad meg az adagolócserét. ma hogy jártam, véletlenül kissebbre vettem az erzsébeti auchan ár.-nál egy kanyart, jobb hátso kerék neki ment a padkánák, a disztárcsám is leesett és ugy meg lökte az autot, hogy a tartájban a szivocsötöl ellodult a gasoil és amig a szint helyre nem állt a tartályba addig hiába inditoztam azt hittem hogy adagolós lett, de rövid idön belül beindult de tudni kell hogy már vége felé járt a gasoil /711km/

Link to comment
Megosztás:

arra lennék kiváncsi hogy hogy oldottad meg az adagolócserét. ma hogy jártam, véletlenül kissebbre vettem az erzsébeti auchan ár.-nál egy kanyart, jobb hátso kerék neki ment a padkánák, a disztárcsám is leesett és ugy meg lökte az autot, hogy a tartájban a szivocsötöl ellodult a gasoil és amig a szint helyre nem állt a tartályba addig hiába inditoztam azt hittem hogy adagolós lett, de rövid idön belül beindult de tudni kell hogy már vége felé járt a gasoil /711km/

MÁRA KIDERÜLT HOGY SZIVOK MINT TORKOSBORZ. A hengerfej mellett van két csatlakozo amiben áll a gasoil és lent az adagolónál valoszinü tönkrement a mágnesszelep és felvándorolt a gasoil a csatikba ez okozta leállásokat ugyhogy nyitni kell a bukszát !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mert ISUZU a drága egyem a szivét!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!AKKOR IS OPEL .

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Meg tudnád mondani, hogy melyik csatalakozókba "folyt" fel a gasoil?

Valahol olvastam, asszem Népítéletbe, hogy valami csatikonfolyik fel a kompihoz a gasoil, és azt kellene valahogy megakadájozni, ha lehetséges..........

Hol kell ezeleta csatikatkeresni? Mit érdemes vele tenni, megelőzés képpen? Ha megelőzhető a baj.......

THX!

Link to comment
Megosztás:

Közben megtaláltam a szöveget, a megoldási lehetőségekkel:

"Amit fontos tudni!!! Minden leendő G astra tulajnak (isuzu diesel):

A computer-re sokan panaszkodnak, hogy hamar tönkremegy és drága.

Na azzal az a helyzet hogy az adagolón van valamilyen szelep, vagy akármi (részletkérdés)amihez csatlakozik egy vezeték ami felmegy a computerhez. Namármost ez a szelep szokott megrepedni, és a vezetéknek a belsején a rázkódástól szépen felmászik a gázolaj az agyba, ahol az egy elektrolitos folyadékot hoz létre és ez teszi tönkre azt:

Megoldás 1: adagolófelújítás: csak Kecel 300.000Huf + új computer 200.000Huf

Megoldás 2: szelep (vagy mi) csere: 60.000Huf + bontott computer 80.000huf

Megoldás 3!: be kell rakni egy kábelsarut a szelep és a vezeték közé (kb 10forint) ami levezeti az olajat a földre és nem hagyja eljutni a kábelig (pofon egyszerű csak nem lehet érte sok pénzt kérni ezért nem hirdeti senki)."

Link to comment
Megosztás:

Közben megtaláltam a szöveget, a megoldási lehetőségekkel:

"Amit fontos tudni!!! Minden leendő G astra tulajnak (isuzu diesel):

A computer-re sokan panaszkodnak, hogy hamar tönkremegy és drága.

Na azzal az a helyzet hogy az adagolón van valamilyen szelep, vagy akármi (részletkérdés)amihez csatlakozik egy vezeték ami felmegy a computerhez. Namármost ez a szelep szokott megrepedni, és a vezetéknek a belsején a rázkódástól szépen felmászik a gázolaj az agyba, ahol az egy elektrolitos folyadékot hoz létre és ez teszi tönkre azt:

Megoldás 1: adagolófelújítás: csak Kecel 300.000Huf + új computer 200.000Huf

Megoldás 2: szelep (vagy mi) csere: 60.000Huf + bontott computer 80.000huf

Megoldás 3!: be kell rakni egy kábelsarut a szelep és a vezeték közé (kb 10forint) ami levezeti az olajat a földre és nem hagyja eljutni a kábelig (pofon egyszerű csak nem lehet érte sok pénzt kérni ezért nem hirdeti senki)."

ehhez még tartozik egy emilcim ami benne van ebben a cikkben debrecenbe lakikaz illetö /csaba11111@freemail.hu / az emilcime öáll. 40000.ft. megcsinálja . de én már elkéstem ezt mert én beleestem a levesbe. ez a cikk a totalkar népitéletében van.........

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Meg tudnád mondani, hogy melyik csatalakozókba "folyt" fel a gasoil?

Valahol olvastam, asszem Népítéletbe, hogy valami csatikonfolyik fel a kompihoz a gasoil, és azt kellene valahogy megakadájozni, ha lehetséges..........

Hol kell ezeleta csatikatkeresni? Mit érdemes vele tenni, megelőzés képpen? Ha megelőzhető a baj.......

THX!

az adagoló alsofelén találhato 3polusu csati megy rá az adagolóra .ugy tudom hogy csak 1db. csati van az adagolón de vannak nálam okosabbak eztők jobban tudják ..

Link to comment
Megosztás:

arra lennék kiváncsi hogy hogy oldottad meg az adagolócserét. ma hogy jártam, véletlenül kissebbre vettem az erzsébeti auchan ár.-nál egy kanyart, jobb hátso kerék neki ment a padkánák, a disztárcsám is leesett és ugy meg lökte az autot, hogy a tartájban a szivocsötöl ellodult a gasoil és amig a szint helyre nem állt a tartályba addig hiába inditoztam azt hittem hogy adagolós lett, de rövid idön belül beindult de tudni kell hogy már vége felé járt a gasoil /711km/

Szia

az adagoló csere, nem nagy cucc!

Csak nálad 1 gond van, neked nem x17dtl van..., mint a régi F astrában. Mert a régi F es x17dtl ugyan az, mint a G ben lévő, csak az adagoló más. De csereszavatos. Csak az adagoló, adagoló felfogatás(alu), egy vízrendszerben lévő kis érzékelőgomba, mechanikus, gázpedál, és egy gázbowden. Egy kis bátorság, jah, és egy kis ügyeskedés, vagy szivócsonyk csere, de az ügyeskedést egy esztergályos 2ezerért megcsinálja.

Kb ennyi.

De lehet, hogy a régi isuzu f astra adagolóját bele lehet tenni, de annak utána kellene járni.

passz..

Link to comment
Megosztás:

Szia

az adagoló csere, nem nagy cucc!

Csak nálad 1 gond van, neked nem x17dtl van..., mint a régi F astrában. Mert a régi F es x17dtl ugyan az, mint a G ben lévő, csak az adagoló más. De csereszavatos. Csak az adagoló, adagoló felfogatás(alu), egy vízrendszerben lévő kis érzékelőgomba, mechanikus, gázpedál, és egy gázbowden. Egy kis bátorság, jah, és egy kis ügyeskedés, vagy szivócsonyk csere, de az ügyeskedést egy esztergályos 2ezerért megcsinálja.

Kb ennyi.

De lehet, hogy a régi isuzu f astra adagolóját bele lehet tenni, de annak utána kellene járni.

passz..

egyenlőre kész lett a müszer 90000-be fájt cserélni a gy.kapcs. alatti panelt cserélték meg kipucolták azt a csatit amibe a gasoilt találták meg a sekuriti kodját meg szerezték mert ujbol kellett installálnia immobilájzert akitöl vettem a verdát nem volt hajlando megszerezni a kodot ezért kellett kivennem a car 600-as rádiot mert azt is kodolni kellett volna de nem volt meg hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Hi All!

Említettétek, hogy izzít nem izzt. Ma reggel 8 fokot mutatott a külső hőmérőm, és nem jelent meg az izzítás visszajelzőlámpa...

Másik:

Mivel friss diesel tulaj vagyok , ma reggel kicsit megilyedtem, mert furcsa hangot hallottam.

Elindítás után, rendesen jár a motor, és mellette egy érdekes hangra lettem figyelmes, eddig nem hallottam hidegen sem, amúgy sem. Most elöjött....

Tehát, a motor alapjárata mellett ami ugye hidegen kicsit csattogós, az mellet egy olyan hang mint amikor valami körbeforog, de egy ponton 1 fél másodpercre mintha megszorulna. Szal hallom hangosan, aztán 1 kicsit nem és mintha átbillenne a holtponton aztán megint hallható..... mintha valami nagy kerék lenne ami forog forog, aztán megáll majd tovább forog.......

Elindultam, mentem vele üzemmelegen a motor má nem produkálta ezt a jelenséget....

Aggasztó, lehet csak felfújom, és megszokott dolog, remélem nem ment semmi tönkre.

Link to comment
Megosztás:

Ez a valami nem azonosan forog a motor fordulatszámával.... hanem lassabban, hallhatóan lassabban. Meg lehet számolni az "akadásokat" remélem nem turbó...

nem lehet a hosszubordás szij környékén valami mert csak ott lehet ojasmi ami lassaban forog mint a motor ???? nekem kinyomott kuplungnál változik egy kicsit a hang.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.