racka Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 A szellőzéssel kapcsolatban: sajna ez ilyen. A G Astra szofisztikáltabb szellőzőrendszerében valószínű hosszabb utat tesz meg a levegő tekervényesebb utakon mint a 120-as skodában. Út közben a felmelegedett műanyag elemek átadják a hő egy részét az átáramló levegőnek és ezért érzed talán picivel melegebbnek a levegőt az Astrában (de sztem sok más újabb autóban is így van ez, a skoda valószínű ilyen szempontból egy egyszerűbb konstrukció, ott nem terveztek még légkondival illetve többféle irányítható, belső keringtetésre képes, pollenszűrős szellőzőrendszerrel). Megoldás sztem igazából nincs, próbálni kell minél árnyékosabb helyen parkolni, de igazából ez is csak rövid ideig hatásos. Marad az ablaklehúzás, ha a sebesség engedi... Az elektronikai kérdésekre majd talán Hic kolléga mond vmit... Köszi az infot! Igazából sejtettem ezt a dolgot, és arra gondoltam, hogy esetleg az nem segít, ha a szellőzőcsöveket valamilyen hőszigetelő anyaggal beborítom, és akkor nem melegszik fel a rendszer annyira? Vagy ez nem kivitelezhető? Sajnos nem ismerem az autó belsejét annyira. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Köszi az infot! Igazából sejtettem ezt a dolgot, és arra gondoltam, hogy esetleg az nem segít, ha a szellőzőcsöveket valamilyen hőszigetelő anyaggal beborítom, és akkor nem melegszik fel a rendszer annyira? Vagy ez nem kivitelezhető? Sajnos nem ismerem az autó belsejét annyira. Hááát nem tom... Sztem egyrészt nem olyan egyszerű a hozzáférés, másrészt a csövek csak a rendszer egy részét képezik, szóval nem tudom, hogy még ha sikerül is a csöveket leszigetelni, lesz-e észlelhető eredménye... illetve mekkora hely van egyáltalán a szigeteléshez, vagy használ-e vmit a szigetelés egyáltalán. Túl sok a kérdőjel számomra itt és nem tudom, megéri-e a macerát.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
racka Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Hááát nem tom... Sztem egyrészt nem olyan egyszerű a hozzáférés, másrészt a csövek csak a rendszer egy részét képezik, szóval nem tudom, hogy még ha sikerül is a csöveket leszigetelni, lesz-e észlelhető eredménye... illetve mekkora hely van egyáltalán a szigeteléshez, vagy használ-e vmit a szigetelés egyáltalán. Túl sok a kérdőjel számomra itt és nem tudom, megéri-e a macerát.... Köszönöm a segítséget! Azért megpróbálom legalább megnézni, hogy tehetek-e valamit. A CD-játszó-s jelenséghez meg kérnék valakit, aki tud mondani róla valamit, mert félek, nehogy valami rossz kötés tönkre tegyen valami más elektronikát is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Köszönöm a segítséget! Azért megpróbálom legalább megnézni, hogy tehetek-e valamit. Majd írj, kíváncsi vagyok a fejleményekre, sikerül-e enyhítened vmiképp a meleget... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 : Ez biztos nem vmi utángyártott változat? vagy nem belevaló? 35.000 Ft körül van az AGR a gyári... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraman Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 vagy nem belevaló? 35.000 Ft körül van az AGR a gyári... Szia! Tuti hogy belevaló és gyári mivel rajta van hogy GM. Ja és egy opel szervizből rendezték. Ma Új tünetek is vannak: elinduláskor még sz@rabb mint eddig és még pukkadozik is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraman Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Sajna erre nehéz mit mondani így látatlanba... 15000 ft az eredeti gyári AGR szelep? Azt hittem több... :rolleyes: Ez biztos nem vmi utángyártott változat? Az AGR csere után javult valmit, de nem oldotta meg teljesen a problémát? Már nem áll le a motor ha kinyomom a kuplungot, ennyit javult. Az AGR az GM feliratu és opel szervizből rendezték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Szia! Tuti hogy belevaló és gyári mivel rajta van hogy GM. Ja és egy opel szervizből rendezték. Ma Új tünetek is vannak: elinduláskor még sz@rabb mint eddig és még pukkadozik is. Pukkadozik? Azaz hangosan pukkan a kipufogó néha vagy mit jelent ez pontosan? Sajna nincs rá ötletem mi lehet, csak érdeklődöm... Ha tudsz még közlekedni vele, csütörtök este gyere ki a Lurdyhoz. Meghallgajuk, hátha vki tud rá vmit mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
racka Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Majd írj, kíváncsi vagyok a fejleményekre, sikerül-e enyhítened vmiképp a meleget... :rolleyes: Oké, bár nem ígérem, hogy jutok valamire, mert nem igazán értek az autókhoz, csak próbálkozok! Viszont lehet hogy esedékes lesz egy pollenszűrőcsere, és akkor megnézetem/megnézem ezt is. Ma észrevettem, hogy a jobb hátsó keréknél eltört a rugó. Már voltam szervízben, és azt mondták 16,500 Ft + munkadíj. Csak azt kérdezném, hogy reális ez az ár egy "sz@r" vasdarabért? Fél éve vagyok csak autótulajdonos, ezért nézzétek el nekem, hogy ilyeneket kérdezek! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabot Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 Oké, bár nem ígérem, hogy jutok valamire, mert nem igazán értek az autókhoz, csak próbálkozok! Viszont lehet hogy esedékes lesz egy pollenszűrőcsere, és akkor megnézetem/megnézem ezt is. Ma észrevettem, hogy a jobb hátsó keréknél eltört a rugó. Már voltam szervízben, és azt mondták 16,500 Ft + munkadíj. Csak azt kérdezném, hogy reális ez az ár egy "sz@r" vasdarabért? Fél éve vagyok csak autótulajdonos, ezért nézzétek el nekem, hogy ilyeneket kérdezek! :rolleyes: De a 16500 az egy pár, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
racka Elküldve Június26, 2007 Megoszt Elküldve Június26, 2007 De a 16500 az egy pár, nem? Hát sajnos nem. Egy darab kerül ennyibe, legalábbis ezt mondták a szervízesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Hát sajnos nem. Egy darab kerül ennyibe, legalábbis ezt mondták a szervízesek. Szerintem párosával szokták cserélni, mert a másik oldalon ha fáratabb picit, akkor érdekesen fog állni. Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 A CD-játszó-s jelenséghez meg kérnék valakit, aki tud mondani róla valamit, mert félek, nehogy valami rossz kötés tönkre tegyen valami más elektronikát is. Rosszul van bekötve szerintem. Illetve inkább azt mondanám, nem teljesen jól. Az Opel gyári ISO csatikon nem szabványos kábelek is rajta vannak, hogy a sebességfüggő hangerőváltoztatás megoldható legyen, meg még pár extra, pl. a kijelző vezérlés. Sajna erre viszont semmilyen szabvány nincs, az ISO csak a hangszórók, meg a fő tápvonalak helyét rögzíti (és ebben is van kavarás sajnos) Amikor én beraktam a JVC fejegységem, nekem is szórakozott - zavarta a kijelző vezetéke. Ezt levágtam az ISO csatiról (nem tőben, hogy vissza lehessen majd kötni), azóta ok. Szerintem neked is ez a gond. Ha bekapcsolod, és eltűnik a fedélzeti kijelzőn a dátum, akkor tuti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Hát sajnos nem. Egy darab kerül ennyibe, legalábbis ezt mondták a szervízesek. Rugót párban kell (illik) cserélni. Szerintem, ha ilyen drága, akkor itt az idő, hogy jó kis sportrugót rakj be. Nem kell porig ültetni, csak egy kicsit, pl. Eibach-ot ha beraksz az olyan 30-35 mm-el viszi lejjebb, és a komforton nem sokat ront, ellenben a stabilitás nagyságrenddel javul. Ha azt nézem, hogy az Eibach négy rugója olyan 60-65 körül van, akkor én nem gondolkoznék a gyárin 16.5/db-ért.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
racka Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Rosszul van bekötve szerintem. Illetve inkább azt mondanám, nem teljesen jól. Az Opel gyári ISO csatikon nem szabványos kábelek is rajta vannak, hogy a sebességfüggő hangerőváltoztatás megoldható legyen, meg még pár extra, pl. a kijelző vezérlés. Sajna erre viszont semmilyen szabvány nincs, az ISO csak a hangszórók, meg a fő tápvonalak helyét rögzíti (és ebben is van kavarás sajnos) Amikor én beraktam a JVC fejegységem, nekem is szórakozott - zavarta a kijelző vezetéke. Ezt levágtam az ISO csatiról (nem tőben, hogy vissza lehessen majd kötni), azóta ok. Szerintem neked is ez a gond. Ha bekapcsolod, és eltűnik a fedélzeti kijelzőn a dátum, akkor tuti. Köszi szépen a segítséget!! Már csak annyit kérdeznék, hogy melyik ez a vezeték, amit el kell vágni? Egyébként mondtam a szerelőnek, aki berakta, hogy megoldható-e az, hogy ne tűnjön el a dátum, és ő erre azt mondta, hogy igen, el kell vágni egy kábelt, de arról kapja az antenna az erősítést, ezért nem javasolja. De ha ez miatt szórakozik a km-óra, akkor nem érdekel a rádió sem, mert évente kb 10 percet hallgatom! Sajnos az anyagi kereteim meg nem engedik, hogy párban cseréljek rugót, még ezt is nehezen tudom kinyögni majd. Ha lenne idő, hogy cseréljem, akkor tudnék félrerakni, de ez most igencsak sürgős, mert így nem akarok közlekedni. Még egyszer köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bobo Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Sziasztok Bobo vagyok én egy 99' G Astra 1.4 16V egr szelepet keresnék vagy ötleteket miért rángat az auto 2-3 ezer között ill nött a fogyastásom is a gyujtásra gyanakodtam ill azt mondták az a baj azt most kicseréltem de nem változott ötleteket kérnék ebben Válaszokat elöre is köszi..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 AGR szelepet jelzi a sárga lámpa, ill sokszor le is állna tőle ilyenkor. Lambdagyanús is lehet a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Köszi szépen a segítséget!! Már csak annyit kérdeznék, hogy melyik ez a vezeték, amit el kell vágni? Egyébként mondtam a szerelőnek, aki berakta, hogy megoldható-e az, hogy ne tűnjön el a dátum, és ő erre azt mondta, hogy igen, el kell vágni egy kábelt, de arról kapja az antenna az erősítést, ezért nem javasolja. De ha ez miatt szórakozik a km-óra, akkor nem érdekel a rádió sem, mert évente kb 10 percet hallgatom! Sajnos az anyagi kereteim meg nem engedik, hogy párban cseréljek rugót, még ezt is nehezen tudom kinyögni majd. Ha lenne idő, hogy cseréljem, akkor tudnék félrerakni, de ez most igencsak sürgős, mert így nem akarok közlekedni. Még egyszer köszi! Az antennával kapcsolatban igaza van a manusnak, de mint mondtam, nem feltétlen az ISO csatinál kell vágni tőben, akkor nincs gond. Egyébként az antenna erősítő nélkül is üzemel, de kifejezetten a TID-be menő kábelt is el lehet vágni, és akkor az antenna marad. Ez a vezeték kapcsolja a gyári cd-váltót is, tehát, ha ilyened van, akkor sem célszerű ész nélkül nyiszálni. Egyébként ha nem akarsz nagyon belenyúlni, talán a legtisztább ügy az lenne, ha egy ISO hosszabbítón (kb. 1 ezres lehet) vagdalnád a vezetéket, akkor a gyári kábel megmarad. Másrészt, ekkor csak azok a kábelek lennének bekötve, és úgy, ahogy az a fejegységnek kell. Az ISO csati két (három) részből áll, Az első a táp/egyéb, a második a hangszórók, a harmadik a külső eszközök/extrák kábeleinek (miniISO). A tápoldalon csak 2-3 vezeték kell az utólagos rádiónak, hogy működjön - ezek méretekkel/színekkel és pozícióval: - Test 2.5qmm/barna (4-es) - Akku (fix 12V) - 0.5qmm / piros (2-es) - Gyújtás (kapcs. 12V) - 2.5qmm / piros (8-as) A többi vezeték már márkaspecifikus lehet, sőt, néha a fix és kapcsolt gyújtás is fordítva van (VW). Egyébként látszik az is, hogy a fix bekötéssel, ha gyújtáskulcs nélkül is működik a rádió, azzal az a gond, hogy a fix 12V vezetéke csak 0.5-ös, tehát túl vékony ahhoz, hogy rendesen ellássa táppal a rádiót. Elvben ehhez új vezetéket kéne behúzni, közvetlen az akkutól..... na mindegy, ettől függetlenül, ezzel a (két) három vezetékkel már muzsikál. A többi vezeték nem feltétlen kell: - Kormányvezérlő (0.35/piros-kék/1) - Tel.Mute (0.5/szürke-sárga/3) - Sebességjel/útjeladó (0.35/piros-kék/5) - Tel.Audio (0.5/fekete/6) - Ext.Ant/Accessory (0.5/piros-fehér/7) A konkrét problémádnál (sebességmérő kiakad) az 5-ös, piros-kék vezetéket kösd ki. A dátumhoz a 7-est (piros-fehér). Mivel nem tudom, az LG mit ad ki az egyes pineken, igazából talán az lenne a legegészségesebb, ha a fenti öt vezetékből egyet sem kötnél be...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bobo Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 AGR szelepet jelzi a sárga lámpa, ill sokszor le is állna tőle ilyenkor. Lambdagyanús is lehet a dolog. Köszi a választ de nem jelez a sárga lámpa..... ez csak ha 2-3 ezer között mész ugy 50-70+ 5 ben 70-90 között rángat toporog meg ha jol nézem a fordmérö is ugrál kicsiz elég kellemetlen mert nem lehet lassan menni vele :rolleyes: Azt mondta egy szerelö hogy lusta az agr szelepem..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Érdemes lenne nekiesni tech2vel, ha még nem volt ilyen alkalom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
racka Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Az antennával kapcsolatban igaza van a manusnak, de mint mondtam, nem feltétlen az ISO csatinál kell vágni tőben, akkor nincs gond. Egyébként az antenna erősítő nélkül is üzemel, de kifejezetten a TID-be menő kábelt is el lehet vágni, és akkor az antenna marad. Ez a vezeték kapcsolja a gyári cd-váltót is, tehát, ha ilyened van, akkor sem célszerű ész nélkül nyiszálni. Egyébként ha nem akarsz nagyon belenyúlni, talán a legtisztább ügy az lenne, ha egy ISO hosszabbítón (kb. 1 ezres lehet) vagdalnád a vezetéket, akkor a gyári kábel megmarad. Másrészt, ekkor csak azok a kábelek lennének bekötve, és úgy, ahogy az a fejegységnek kell. Az ISO csati két (három) részből áll, Az első a táp/egyéb, a második a hangszórók, a harmadik a külső eszközök/extrák kábeleinek (miniISO). A tápoldalon csak 2-3 vezeték kell az utólagos rádiónak, hogy működjön - ezek méretekkel/színekkel és pozícióval: - Test 2.5qmm/barna (4-es) - Akku (fix 12V) - 0.5qmm / piros (2-es) - Gyújtás (kapcs. 12V) - 2.5qmm / piros (8-as) A többi vezeték már márkaspecifikus lehet, sőt, néha a fix és kapcsolt gyújtás is fordítva van (VW). Egyébként látszik az is, hogy a fix bekötéssel, ha gyújtáskulcs nélkül is működik a rádió, azzal az a gond, hogy a fix 12V vezetéke csak 0.5-ös, tehát túl vékony ahhoz, hogy rendesen ellássa táppal a rádiót. Elvben ehhez új vezetéket kéne behúzni, közvetlen az akkutól..... na mindegy, ettől függetlenül, ezzel a (két) három vezetékkel már muzsikál. A többi vezeték nem feltétlen kell: - Kormányvezérlő (0.35/piros-kék/1) - Tel.Mute (0.5/szürke-sárga/3) - Sebességjel/útjeladó (0.35/piros-kék/5) - Tel.Audio (0.5/fekete/6) - Ext.Ant/Accessory (0.5/piros-fehér/7) A konkrét problémádnál (sebességmérő kiakad) az 5-ös, piros-kék vezetéket kösd ki. A dátumhoz a 7-est (piros-fehér). Mivel nem tudom, az LG mit ad ki az egyes pineken, igazából talán az lenne a legegészségesebb, ha a fenti öt vezetékből egyet sem kötnél be...... Ezer köszönet a kimerítő válaszért, már megyek is vagdosni a kábeleket! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Ezer köszönet a kimerítő válaszért, már megyek is vagdosni a kábeleket! :rolleyes: Ja, remélem 2001 utáni az Astrád, mert a színeket ilyen kapcsrajzról néztem le. Ha valami nem stimmt, akkor szólj, megnézem a korábbi kapcsrajzokat is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bobo Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Érdemes lenne nekiesni tech2vel, ha még nem volt ilyen alkalom. Mikor megvettem kb ugy mércius körül nézték akkor mondta a szerelö hogy gyujtás miatt rángat "van neki egy 25 ért" de elötte nem vettem észre ilyet áprilisban vettem egy uj gyujtást 18k ért de nem változott a kocsi én arra gondoltam állitott valamit hogy az ö gyujtását megvegyem ...... Szolnok környékén csinál valaki ilyen mérést ?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
racka Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Ja, remélem 2001 utáni az Astrád, mert a színeket ilyen kapcsrajzról néztem le. Ha valami nem stimmt, akkor szólj, megnézem a korábbi kapcsrajzokat is. 2000-es az autó, de mindent úgy találtam, ahogyan leírtad. Végre is hajtottam a beavatkozást, és most már minden tökéletesen működik! Ezer köszönet a fáradságodért! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraman Elküldve Június27, 2007 Megoszt Elküldve Június27, 2007 Pukkadozik? Azaz hangosan pukkan a kipufogó néha vagy mit jelent ez pontosan? Sajna nincs rá ötletem mi lehet, csak érdeklődöm... Ha tudsz még közlekedni vele, csütörtök este gyere ki a Lurdyhoz. Meghallgajuk, hátha vki tud rá vmit mondani. Sziasztok! Megszületett a megoldás! Tegnap nekilálltunk 4-en és szétszedtük az egész motort,de semmi probléma minden tökéletes. Ekkor jött egy másik szerelő haver és ő mondta meg a tutit: "szedd szét a benzinszivattyut és pucold ki"! Ez megtörtént beültem, inditás, egy gyors kör. Bakker majd hanyatt estem minden rendben megy mint gép. Na ennyit a szervizekről akik egy ilyen hibába belebuktak. Üdv mindenkinek! Ha valakinek kell valami opel cucc akkor érdeklődjön a: astraman@freemail.hu-hátha tudok segiteni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts