uhuhu Elküldve Július11, 2005 Megoszt Elküldve Július11, 2005 ezt találtam itt: http://www.llac.hu/hirlevel/doc14.html Az új motor is fogyaszt olajat? Sokan úgy vélik, egy új motor egyáltalán nem fogyaszt olajat. Valójában itt is kell olajfogyasztásról beszélnünk. Az olajfogyasztás mértéke ugyanis négy tényezõtõl függ: 1.) a motor tömítettsége (nem az elfolyásról van itt szó, hanem a dugattyúgyûrûk-hengerfal-dugattyú hármasának, valamint a szelepvezetõk és szelepszárak közötti tömítettség mértékérõl) 2.) a teljesítmény-kihasználtság foka (egy motor teljesítményének 40%-os átlagos kihasználtságától a 100%-os kihasználtság felé haladva az olajfogyasztás mértéke cseppet sem arányosan: exponenciálisan nõ) 3.) a termikus üzemi körülmények (alacsony sebességi fokozatban - amikor a menetszél hûtõ hatása alig, vagy egyáltalán nem érvényesül - a motorban lévõ kenõanyag túlmelegedhet és ez magasabb párolgási veszteséget jelent.) 4.) a motorolaj és adalékai kipárolgási vesztesége (az ACEA vizsgálatok nem véletlenül rögzítik és ellenõrzik ennek mértékét a NOACK teszt alapján) Az autósok többsége a fenti négy körülmény mérlegelése helyett persze azonnal a kenõanyag "számlájára" írja az olajfogyasztást. A jármûgyártók a mûszaki adatokban nem is az 1000 km-re vetített olajfogyasztást, mint inkább az elfogyasztott üzemanyag mennyiségéhez viszonyított kenõanyag-veszteséget hangsúlyozzák. A legtöbb motortípusnál nem jelent rendellenességet az 1000 km-enként elfogyasztott 0,4...0,8 liter kenõanyagmennyiség. A márkaszervízek az ez alatti olajfogyasztású motorok garanciális megbontását visszautasítják - az autós nem kis meglepetésére. Igazuk van persze azon autós társainknak, akik azt mondják: az õ új jármûvük motorolaj-szintje egyáltalán nem változik két olajcsere közt. Õk azok, akik zömmel rövid távú forgalomban használják autójukat, így a "hidegindítási üzemmódban" a hengerfalon kicsapódó üzemanyag-hányadot a dugattyúgyûrûk "ledolgozzák" az olajtérbe, ahonnan az azért nem tud elpárologni, mert az autó szinte soha nem közlekedik olyan hosszú úton, hogy ez lehetséges lenne. Az elfogyasztott olaj mennyiségét így "pótolja" az oldott üzemanyag, ami a kenõképesség szempontjából igen hátrányos. Rövid távon használt autónknak tervezzünk be idõnként egy-egy családi kirándulást, amikor egy hosszabb menet - 50...200 km - alatt elpárologtathatja ezt a veszélyes mellékterméket. Viszont ne lepõdjünk meg azon, hogy a hosszabb úton számottevõen csökkenhet az olajszint a motorban. Ez is mutatja a fentebb leírt "öntisztulási" folyamatot. És még egy jó tanács: soha ne járassuk hosszab ideig álló helyzetben a motort (15...20 percet meghaladóan), mert a kenõanyag hûtésérõl ez esetben nem tud a menetszél gondoskodni és az veszélyesen túlmelegedhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Július11, 2005 Megoszt Elküldve Július11, 2005 Naaaa! Ezt már én is tanáltam a másik topikban!! :roll: 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Július12, 2005 Megoszt Elküldve Július12, 2005 AKKOR MOST MEGNYUXOM... :( :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve Július12, 2005 Megoszt Elküldve Július12, 2005 Beraktam újra, hogy ne legyenek benne ezek a hülye ékezet-beszúrások. Az új motor is fogyaszt olajat? Sokan úgy vélik, egy új motor egyáltalán nem fogyaszt olajat. Valójában itt is kell olajfogyasztásról beszélnünk. Az olajfogyasztás mértéke ugyanis négy tényezőtől függ: 1.) a motor tömítettsége (nem az elfolyásról van itt szó, hanem a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítettség mértékéről) 2.) a teljesítmény-kihasználtság foka (egy motor teljesítményének 40%-os átlagos kihasználtságától a 100%-os kihasználtság felé haladva az olajfogyasztás mértéke cseppet sem arányosan: exponenciálisan nő) 3.) a termikus üzemi körülmények (alacsony sebességi fokozatban - amikor a menetszél hűtőhatása alig, vagy egyáltalán nem érvényesül - a motorban lévő kenőanyag túlmelegedhet és ez magasabb párolgási veszteséget jelent.) 4.) a motorolaj és adalékai kipárolgási vesztesége (az ACEA vizsgálatok nem véletlenül rögzítik és ellenőrzik ennek mértékét a NOACK teszt alapján) Az autósok többsége a fenti négy körülmény mérlegelése helyett persze azonnal a kenőanyag \"számlájára\" írja az olajfogyasztást. A járműgyártók a műszaki adatokban nem is az 1000 km-re vetített olajfogyasztást, mint inkább az elfogyasztott üzemanyag mennyiségéhez viszonyított kenőanyag-veszteséget hangsúlyozzák. A legtöbb motortípusnál nem jelent rendellenességet az 1000 km-enként elfogyasztott 0,4...0,8 liter kenőanyagmennyiség. A márkaszervízek az ez alatti olajfogyasztású motorok garanciális megbontását visszautasítják - az autós nem kis meglepetésére. Igazuk van persze azon autós társainknak, akik azt mondják: az ő új járművük motorolaj-szintje egyáltalán nem változik két olajcsere közt. Ők azok, akik zömmel rövid távú forgalomban használják autójukat, így a \"hidegindítási üzemmódban\" a hengerfalon kicsapódó üzemanyag-hányadot a dugattyúgyűrűk \"ledolgozzák\" az olajtérbe, ahonnan az azért nem tud elpárologni, mert az autó szinte soha nem közlekedik olyan hosszú úton, hogy ez lehetséges lenne. Az elfogyasztott olaj mennyiségét így \"pótolja\" az oldott üzemanyag, ami a kenőképesség szempontjából igen hátrányos. Rövid távon használt autónknak tervezzünk be időnként egy-egy családi kirándulást, amikor egy hosszabb menet - 50...200 km - alatt elpárologtathatja ezt a veszélyes mellékterméket. Viszont ne lepődjünk meg azon, hogy a hosszabb úton számottevően csökkenhet az olajszint a motorban. Ez is mutatja a fentebb leírt \"öntisztulási\" folyamatot. És még egy jó tanács: soha ne járassuk hosszab ideig álló helyzetben a motort (15...20 percet meghaladóan), mert a kenőanyag hűtéséről ez esetben nem tud a menetszél gondoskodni és az veszélyesen túlmelegedhet. Én meg kicsit csökkentettem a betűméretet. Gepard Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Július14, 2005 Megoszt Elküldve Július14, 2005 Érdemes elolvasni ,tanulságos iromány :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Július14, 2005 Megoszt Elküldve Július14, 2005 Én azt mondom, hogy csodák nincsenek. Idejében kell olajat és szűrőt cserélni, és nem szabad átlagon alulit belerakni. A kopást amúgy sem nem lehet megállítani, de egy 150 ezernek látszó, de valójában 350 ezret futott motoron nem fog semmilyen adalék segíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Július14, 2005 Megoszt Elküldve Július14, 2005 Én azt mondom, hogy csodák nincsenek. Idejében kell olajat és szűrőt cserélni, és nem szabad átlagon alulit belerakni. A kopást amúgy sem nem lehet megállítani, de egy 150 ezernek látszó, de valójában 350 ezret futott motoron nem fog semmilyen adalék segíteni. :supz: :supz: :supz: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 Nem találtam igazán a kérdésemhez vágó topikot, az egyéb csevegésben meg nem kaptam választ, úgyhogy megpróbálom itt is. Szóval van olyan motorolajszűrő, amiben van visszacsapószelep, ami megakadályozza, hogy visszafolyjon az olaj a teknőbe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 Nem találtam igazán a kérdésemhez vágó topikot, az egyéb csevegésben meg nem kaptam választ, úgyhogy megpróbálom itt is. Szóval van olyan motorolajszűrő, amiben van visszacsapószelep, ami megakadályozza, hogy visszafolyjon az olaj a teknőbe? Én akárhány olajszűrőt levettem (opel is) olajcsere alkalmával, mindíg maradt a szűrőben olaj, és nem kevés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 Én akárhány olajszűrőt levettem (opel is) olajcsere alkalmával, mindíg maradt a szűrőben olaj, és nem kevés. Ezzel azt akarod mondani, hogy mindegyikben van visszacsapószelep? Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 Hát, azért a luk középen van, a szűrő ugye saccra 10cm vastag, fura lenne, ha mind kifolyna, csak a luk aljáig tud kijönni. Hacsak nem seggre állított autónál cserélsz olajat, de akkor meg a teknőn nem folyik le az olaj. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 Azt nem írtam le, hogy miért érdekel a dolog. Hamarosan olajcserém lesz, és olyan szűrő kellene (ha van olyan), ami megakadályozza azt, hogy a leállított motornál az olaj visszafolyjon a szűrőtől feljebb eső szakaszról. Gondolom a mostaniban nincs ilyen, mert indítás után 1-2mp-ig világít az olajnyomás figyelmeztető izzó. Tudom, ez lehet azért is, mert már nem az igazi az olajszivattyúm, de az egy kicsit költségesebb alakítás lenne. Előbb próbálkoznék ezzel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December13, 2005 Szerző Megoszt Elküldve December13, 2005 Forrás: TIS Mérjék meg az olajfogyasztást A belső égésű motor olajfogyasztása alatt az az olajmennyiség értendő, ami az égési folyamat során elhasználódik. Semmi esetre sem szabad egyenlőségjelet tenni az olajfogyasztás és az olajvesztés közé, amely az olajteknő, hengerfej fedél, stb. tömítetlensége miatt lép fel. A motorolaj feladata: 1. hogy az egymáson csúszó felületeket olajfilmmel egymástól elválassza, azaz a száraz súrlódást megakadályozza 2. hogy a súrlódás során keletkezett hőt elvezesse 3. hogy az égésmaradványokat levezesse Ezen feladatok bizonyos olajfogyasztással járnak, azaz a belső égésű motor továbbfejlesztése során sokszor hangoztatott elvárás, hogy a motor ne fogyasszon olajat, tökéletesen téves. Az olajfogyasztásra azonban bizonyos mértékig hatással vannak az üzemeltetési körülmények, a vezetési stílus és a gyártási tűrések. Ha az olajszint az olajszintmérő pálcán a "MIN" jelzés alá csökkent, feltétlenül olaj utántöltésére van szükség. Másrészt viszont ügyelni kell arra, hogy az olajszint ne lépje túl az olajszintmérő pálca "MAX" jelölését, mert ennek túlzott olajfogyasztás a következménye. Mivel az olajfogyasztás technikailag meghatározott, a megállapításból, hogy a motor nem fogyaszt olajat, a speciális üzemeltetési körülmények okozta olajhígulásra lehet következtetni. A gyakori hidegstart, túl hideg motorral való menet, stb. következménye, hogy az olajteknőbe visszaáramló olaj magasabb forráspontú üzemanyag-részeket és kondenzátumokat hoz magával, és ezek "hígítják" az olajat, ami ahhoz a téves feltételezésre enged következtetni, hogy a motor nem fogyaszt olajat. Az ilyen módon felhígult olaj kenőképessége csökken, és ez az előírt olajcsere intervallumok nem betartása esetén motorkárokhoz vezethet. Az olajhígulás legfőbb oka a túlnyomórészt városi forgalomban való közlekedés és az alacsony fordulatszámon járatott hideg motor. Mivel az olajfogyasztás csak néhány ezer kilométer menetteljesítmény után stabilizálódik, az olajfogyasztási mérések csak kb. 7500 km menettáv után szolgának valós eredményekkel. A fogyasztás mérése előtt meg kell győződni arról, hogy a motor tömítetlenségek miatt nem veszít olajat. Az olajszintmérő pálca csak ellenőrző funkciót lát el, és nem lehet mérésre használni. A motornak alapvetően 5 perce állnia kell, mielőtt végre lehet hajtani az olajszint ellenőrzését. Amennyiben motorolajcsere után a maximális motorolaj-betöltés nem egyezne meg az olajszintmérő pálca maximum szintjének jelölésével, úgy ennek oka a gyártási tűrésekben keresendő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabot Elküldve Április4, 2006 Megoszt Elküldve Április4, 2006 Egy haverom nevében tenném fel a kérdést: Felújított 1.8-as motor nem eszi az 5w40-es olajat, de az olaj feketedik. Ez normális dolog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április4, 2006 Megoszt Elküldve Április4, 2006 Valamennyire "kokszolódik" az olaj, ez természetes, de azért tudni kéne hogy ez milyen hamar és milyen mértékben következik be. Milyen márka és típus az olaj? Egyébként az Astra topikon belül van egy elég forgalmas olajos topic, javaslom folytassuk ott. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Április4, 2006 Megoszt Elküldve Április4, 2006 nekem viszont van egy elég akut olajos problémám. mi van akkor, ha a nívópálca egyik fele száraz a másik felén viszont min-max között jelez? szárazon fut a mocim? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április5, 2006 Megoszt Elküldve Április5, 2006 Érdekes dolog, de ha egyik fele száraz, akkor biztos nincs benne elég olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
V63 106 Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Sziasztok! Itt még vagyok de a Kadettklub fórumon szoktam irkálni ha időm engedi. Mivel a kérdés amit szeretnék feltenni nem kimondottan csak Kadettos probléma ezért írom ide is. A gond a következő: Van egy 1.6-os diesel D-Kadettem. Mostanáig szerény anyagi körülményeim miatt Lidl-ben kapható 15W40-es olajjal ment minden gond és probléma nélkül, az olajszűrőket és egyéb szűrőket meg tudtam venni Bosch-ban vagy Mann-ban. Miután egy kicsit kezdtben rendbejönni anyagag, gondoltam kipróbálok valami jobbat, olvasgattam olvasgattam a témában de nem tudtam dűlőre jutni, mert mindenki mást mondott. Vettem hát Shell Helix-et (pirosat), ami a felirat szerint az öreg motorokhoz való. Ezzel előjött egy sor probléma, elkezdte enni az olajat és rendszeresen kerepelt a motor, indítás után, menet közben, néha megszűnt aztán előjött, gázfröccsre megint elmúlt a kerepelés aztán megint lehetett hallani. Szerencsére nem sokat jártam így vele, az utam a lakatoshoz vitt amit már régóta terveztem. Gondoltam most itt az ideje egy másik olajcserének. De ez úttal mit tegyek bele? Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt. Az autó egyébként 430000 km-t futott, szervízkönyve szerint eddig lényegesebb fődarab csere nélkül. Mit gondoltok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 esetleg metabond hard 15w40-es. Link to comment Megosztás: More sharing options...
V63 106 Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 esetleg metabond hard 15w40-es. Egyáltalán nem ismerem ezt a márkát, csak hallottam róla ezt-azt. Mennyivel jobb, mint egy Valvoline 15W40-es szívódízelbe szánt olaja? Vagy ugyanilyen drágább kategória más olaja? Nem értek hozzá, sorry a hülye kérdésért :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Egyáltalán nem ismerem ezt a márkát, csak hallottam róla ezt-azt. Mennyivel jobb, mint egy Valvoline 15W40-es szívódízelbe szánt olaja? Vagy ugyanilyen drágább kategória más olaja? Nem értek hozzá, sorry a hülye kérdésért :) Inkább ebben a topikban legyena folytatás. :D Amúgy 10w40 szinten igencsak sokaknak bevált, na de tényleg ott folyt.köv. ill. tedd fel ott is a kérdést. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
V63 106 Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Inkább ebben a topikban legyena folytatás. :D Amúgy 10w40 szinten igencsak sokaknak bevált, na de tényleg ott folyt.köv. ill. tedd fel ott is a kérdést. :D Köszönöm :) Menek oda.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
killerbogi Elküldve Szeptember4, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2008 Mobil1 és ESSO motorolajok kedvezményes árakon online rendelhetők a Mindent Kapni Webáruházban. mindentkapni.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
kojakarettenetes Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Érdekes dolog, de ha egyik fele száraz, akkor biztos nincs benne elég olaj. Nekem volt már olyan, hogy a cső, amiben a nívópálca van, egy kicsit görbe és kihúzásnál az egyik oldalról lehúzza az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 Nekem volt már olyan, hogy a cső, amiben a nívópálca van, egy kicsit görbe és kihúzásnál az egyik oldalról lehúzza az olajat. Nekem is ilyen a csövem. Csavaró mozdulattal szoktam kihúzni a pálcát, de van amikor csak másodszorra tudom megnézni a szintet. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts