berlina Elküldve Május24, 2005 Megoszt Elküldve Május24, 2005 Helo, A hétvégén voltam olyan jósorsú, h leszedtem a termosztátházat a könyökrésszel együtt, hogy majd jól megtakarítom csinosítom és lelakkozom. Visszatettem, de most löki a vizet rendesen.... :lol: Előtte faragtam hozzá tömítést vmi itthon talált rózsaszínű tömítőlapból. Ez viszonylag vastag volt úgy talán 1,0-1,5 mm. Lehet, hogy azért löki a vizet a szorítócsavar mentén mert túl vastag a tömítés? Vagy mert nem erre való ez a tömítőanyag? Szárazon raktam össze, semmi tubusos anyag. segítségetek meg tudom köszönni egy köszönömmel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Május24, 2005 Megoszt Elküldve Május24, 2005 Helo, A hétvégén voltam olyan jósorsú, h leszedtem a termosztátházat a könyökrésszel együtt, hogy majd jól megtakarítom csinosítom és lelakkozom. Visszatettem, de most löki a vizet rendesen.... :lol: Előtte faragtam hozzá tömítést vmi itthon talált rózsaszínű tömítőlapból. Ez viszonylag vastag volt úgy talán 1,0-1,5 mm. Lehet, hogy azért löki a vizet a szorítócsavar mentén mert túl vastag a tömítés? Vagy mert nem erre való ez a tömítőanyag? Szárazon raktam össze, semmi tubusos anyag. segítségetek meg tudom köszönni egy köszönömmel. Szia ! Szét kéne szedni, és megnézni az összefekvő felületeket, hogy görbültek-e el, illetve nincs-e vmi felverődés rajtuk. Ha nem egyenes, akkor egy sík lapra fektess csiszvásznat, és csiszold amíg kiegyenesedik. A tömítés elég vastag :lol: , de ha egy kicsit megzsírozod összeszerelés előtt, akkor egy kicsit puhul és jobban idomul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május24, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május24, 2005 köszönöm előtte csiszoltam, ahogy mondtad, fémtisztára, a hengerfejet csak kapargattam laposcsavarhúzóval, csiszolni azt nem mertem a porforgács miatt, szerintem az összefekvőfelületek tiszták voltak, dudortól mentesek. De most jut eszembe, h az előbb leszedtem egy pont ilyen motorról egy pont ilyen termosztátházat, azon szinte nem is találtam tömítést, hacsak nem az a leheletvékony valami amit kosznak véltem. A tömítés zsírozásához milyen zsírt használjak? van sokféle itthon. Bezsírozom, aztán szívhatja magát holnap ilyenkorig, és újra megpróbálom összerakni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Május24, 2005 Megoszt Elküldve Május24, 2005 köszönöm előtte csiszoltam, ahogy mondtad, fémtisztára, a hengerfejet csak kapargattam laposcsavarhúzóval, csiszolni azt nem mertem a porforgács miatt, szerintem az összefekvőfelületek tiszták voltak, dudortól mentesek. De most jut eszembe, h az előbb leszedtem egy pont ilyen motorról egy pont ilyen termosztátházat, azon szinte nem is találtam tömítést, hacsak nem az a leheletvékony valami amit kosznak véltem. A tömítés zsírozásához milyen zsírt használjak? van sokféle itthon. Bezsírozom, aztán szívhatja magát holnap ilyenkorig, és újra megpróbálom összerakni. Szerintem nem kell a zsírzást túlzásba vinni :lol: Egyábként ha azt mondom DIPA, jelent ez Neked valamit? Szerintem megfelene tömítésnek Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május24, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május24, 2005 :lol: mostmár lehet, hogy mond vmit. asszem az ilyenektől okosodom... egyrészt Diósgyőri Papírgyár másrészt műszaki rajzlap :lol: vagy: bármi amire műszakirajzolnak, fénymáspapírok, szőrös és nem szőrös, fényes papírok Vágok ilyenekből és kipróbálom. Köszönöm!!!! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Május24, 2005 Megoszt Elküldve Május24, 2005 :smt023 Link to comment Megosztás: More sharing options...
MOMC Elküldve Május24, 2005 Megoszt Elküldve Május24, 2005 És ne zsírozd, hanem használj FBS-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május24, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május24, 2005 köszönöm gondoltam, rá de akkor elvetettem, mert kerülhetnek a vízjáratokba kicsikis fbs golyócskák ahogy kicsordul az összeszoruló felületek közöl és lehet, hogy onnan nem tudnám letörölni, ha már összeszorítottam. kell neki vmennyi kötési idő is nem? Most, hogy mondod az vmi ilyesmire való, forró és esetleg nagynyomású dolgok tömítésére. Gondolkodom, rajt, ha mondjuk csak leheletnyileg kenem meg a dipa belső részét, ahonnan majd a szorítás dolgozza ki szélre jó lehet. De ez kényes ügy mert az összeszoruló felületek kb 2,0-2,5 mm szélesek ennyin kell tömíteni. De a csavarok menetes felületét bekenhetem, onnan nem kerülhet be a vízkörforgásba akkor ott legalább már nem pisálhat. megpróbálkozom Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május25, 2005 Megoszt Elküldve Május25, 2005 :lol: mostmár lehet, hogy mond vmit. asszem az ilyenektől okosodom... egyrészt Diósgyőri Papírgyár másrészt műszaki rajzlap :lol: vagy: bármi amire műszakirajzolnak, fénymáspapírok, szőrös és nem szőrös, fényes papírok Vágok ilyenekből és kipróbálom. Köszönöm!!!! :lol: :shock: Mik derülnek ki! Ahol én dolgozom, ilyesmit is árulnak, de nem hittem volna hogy jó lesz még bármire az a Dipa, ha egyszer már kinőttem a rajzolós korból. :lol: De asszem mégiscsak kéne raktároznom itthon egy párat, ha jó az tömítésnek is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MOMC Elküldve Május25, 2005 Megoszt Elküldve Május25, 2005 köszönöm gondoltam, rá de akkor elvetettem, mert kerülhetnek a vízjáratokba kicsikis fbs golyócskák ahogy kicsordul az összeszoruló felületek közöl és lehet, hogy onnan nem tudnám letörölni, ha már összeszorítottam. kell neki vmennyi kötési idő is nem? Most, hogy mondod az vmi ilyesmire való, forró és esetleg nagynyomású dolgok tömítésére. Gondolkodom, rajt, ha mondjuk csak leheletnyileg kenem meg a dipa belső részét, ahonnan majd a szorítás dolgozza ki szélre jó lehet. De ez kényes ügy mert az összeszoruló felületek kb 2,0-2,5 mm szélesek ennyin kell tömíteni. De a csavarok menetes felületét bekenhetem, onnan nem kerülhet be a vízkörforgásba akkor ott legalább már nem pisálhat. megpróbálkozom Két újjad között "morzsolgatva" kened be és nincs ami kinyomódjon. kb. 2 órát hagyod száradni, aztán had menjen. Ha kiszámolnám, hogy a műhelyben is ezt használjuk, napi 5-6 autó, mondjuk havi 100, évi 1000 és használjuk már vagy 10 éve. Szóval nem te leszel az első aki kipróbálja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május25, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május25, 2005 köszönöm úgy csináltam ahogy mondtátok :lol: Nem DiPa, hanem Halaspack lefűzőmappa fedele került bele FBS-sel. Majdnem teljes siker, csak alul a hengerfej alatt ereszt még vagy 3 mm szélességben. A hengerfejet ahogy ma megvizsgáltam, hát egyáltalán nem sikerült tegnap simára csiszolni. Úgy ráégett az előző tömítés, h észre se vettem. Megtörölgettem szárazra aztán már tapintható is volt a bordásság. Próbáltam csiszolóvászonnal, tapétaeltávolítószikével, aztán gravírszettel, végül fémtisztának és simának minősítettem. Hogy még folyik valahol az csak 15 perc helyben alapjárat után derült ki, mikor már száradt annyit a blokk, hogy a vékony patakot meg lehetett különböztetni a régebbi víznyomtól. Így majd csak holnap folytathatom, mert a vizem most pont forró. :lol: Egyre több tapasztalat :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május26, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május26, 2005 Ma sem sikerült valahogy a csavar mellett izzad, onnan megy tova a víz. Széleken rendben van. Most meg már arra is gondolok, h nem-e túlhúztam az egyik vagy az első visszarakásnál, és megrepedt a ház. Megtakarítom és fölteszem a másikat. :lol: Abban tud segíteni vki, h a 92°C-on nyitó termosztát alapjáraton fog-e valaha is nyitni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május27, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május27, 2005 kész úgy tűnik nem ereszt Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Július22, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Július22, 2005 az index youngtimer forumán találtam egy hszben: Sztem érdemes lenne felhívni a mogyoródi embert (bocs, ha már túl vagy rajta), neki anniy féle-fajta tömítése van, hogy na. Kovács Zoltán 20/934-6659 Hát õ egy igazi szaki. Van egy kis boltja is, telis-tele tömítésekkel. Nagyon profi a kis öreg, kézzel kalapál kést minden tömítéshez, és mind ott lóga mûhelyben, sztem több száz, vagy ezer kés. Profi alapanyagból, profin, tényleg. Családi vállalkozásban tolják. Minden van amit kérsz, egyediek, bármik, fémbõl, rétegelt fémbõl, akármibõl. Reinz cuccokkal... betettem ide, hogy meglegyen, ha valaki ilyet keresne Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Szeptember7, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember7, 2005 meg van még a TetraPak, mint "tömítésalapanyag" itt olvastam róla (német nyelven), nem ám magam találtam ki Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Október17, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Október17, 2005 levéve a vízpumpát azt találtam, hogy a 6 csavarból egynek más a menetemelkedése, kicsit meredekebb. Furcsállom, hogy kerülhetett ide, mert csak az autóból leszedett csavarokat raktam vissza, és más 11-es hatlapfejűt nem is találtam itthon, csak ami a másik autó vízpumpáját tartotta, nem is emlékszem, hogy lett volna az autón máshol 11-es csavar, eddig nem használtam 11es kulcsot. A lényeg az, hogy az alumínium vezérlésházban az acél menetperselyből már csak 2-4 menetnyi maradt legbelül, Segítséget kérek: milyen menethelyettesítő ragasztót használhatnék a vízpumpa csavarjához? (esetleg amit ebben a kisvárosban is beszerezhetek?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Október17, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Október17, 2005 úgytűnik megoldódott, tájékozódás után kiderült: az amire gondoltam nem létezik, van csavarragasztó, de az fix kötés - később nem oldható. megoldás lehetne: menetes szárat beragasztani és anyával szorítani, ez oldható később is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
valoati Elküldve Október17, 2005 Megoszt Elküldve Október17, 2005 A loctitenak van olyan,ami oldható,van amelyik melegítve,meg olyan is ami a becsavaráshoz szüks erő 10szeresével oldható.számot most nem tudok írni,mert lennt ül a kocsiban,de ha érdekel utána járok.ált.autosboltban szok lenni.de van a chetrának is ilyen.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Október17, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Október17, 2005 Huhh, köszönöm egy spéci ragasztó boltot hívtam föl, ennyire alaposan nem tájékoztatott a fickó, a Chetra márkát még nem hallottam írtam nekik hátha bőbeszédűbbek, majd visszaírnak valamit. köszi a tippet Link to comment Megosztás: More sharing options...
valoati Elküldve Október17, 2005 Megoszt Elküldve Október17, 2005 Nna megnéztem, a 243 as az,én ezzel szoktam beragasztani a kompresszorok tőcsavarjait,olyan 90 fokig biztos birja,...elötte jó alaposan le kell zsirtalanitani a csavart és úgy 15-20 perc alatt a becsavarás után,már terhelhető.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Október17, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Október17, 2005 Melyi márkánál a 243as? mindgyá rá is néznék megvan : Loctite Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október17, 2005 Megoszt Elküldve Október17, 2005 Melyi márkánál a 243as? mindgyá rá is néznék megvan : Loctite A Loctite tényleg nagyon zsír. Én is csak ajánlani tudom. Mi szerszámgépek javításánal asználjuk és oldható egy Loctite enzimmel a kötés. Ha kell pontosan megmondom mi a száma.. Bár akinek katalógusa van, úgyis jobban tudja.. :( Igaz Valoati? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október17, 2005 Megoszt Elküldve Október17, 2005 A Loctite tényleg nagyon zsír. Én is csak ajánlani tudom. Mi szerszámgépek javításánal asználjuk és oldható egy Loctite enzimmel a kötés. Ha kell pontosan megmondom mi a száma.. Bár akinek katalógusa van, úgyis jobban tudja.. :( Igaz Valoati? :D Ha pedig fix kötés kell,epokitt kétkomponensű!Hosszú a száradási ideje,de iszonyatos kötést idéz elő!900Ft pr@ktikertészben! :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
valoati Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 Ha pedig fix kötés kell,epokitt kétkomponensű!Hosszú a száradási ideje,de iszonyatos kötést idéz elő!900Ft pr@ktikertészben! :wink: Igaz,és ugyanitt kapható zsákos kiszerelésben,javító beton,az azért már mégiscsak jobb :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
valoati Elküldve Október18, 2005 Megoszt Elküldve Október18, 2005 DE tréfa nélkül,van olyan kétbázisu,amiban az egyik valami fém,pl alu, réz,meg ilyenek,de ezek vagy nagy türelmet igényelnek,vagy nem túl tartósak..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts