Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Helo,

A hétvégén voltam olyan jósorsú, h leszedtem a termosztátházat a könyökrésszel együtt, hogy majd jól megtakarítom csinosítom és lelakkozom.

Visszatettem, de most löki a vizet rendesen....

:lol:

Előtte faragtam hozzá tömítést vmi itthon talált rózsaszínű tömítőlapból.

Ez viszonylag vastag volt úgy talán 1,0-1,5 mm.

Lehet, hogy azért löki a vizet a szorítócsavar mentén mert túl vastag a tömítés? Vagy mert nem erre való ez a tömítőanyag? Szárazon raktam össze, semmi tubusos anyag.

segítségetek meg tudom köszönni egy köszönömmel.

Elküldve
Helo,

A hétvégén voltam olyan jósorsú, h leszedtem a termosztátházat a könyökrésszel együtt, hogy majd jól megtakarítom csinosítom és lelakkozom.

Visszatettem, de most löki a vizet rendesen....

:lol:

Előtte faragtam hozzá tömítést vmi itthon talált rózsaszínű tömítőlapból.

Ez viszonylag vastag volt úgy talán 1,0-1,5 mm.

Lehet, hogy azért löki a vizet a szorítócsavar mentén mert túl vastag a tömítés? Vagy mert nem erre való ez a tömítőanyag? Szárazon raktam össze, semmi tubusos anyag.

segítségetek meg tudom köszönni egy köszönömmel.

Szia !

Szét kéne szedni, és megnézni az összefekvő felületeket, hogy görbültek-e el, illetve nincs-e vmi felverődés rajtuk. Ha nem egyenes, akkor egy sík lapra fektess csiszvásznat, és csiszold amíg kiegyenesedik. A tömítés elég vastag :lol: , de ha egy kicsit megzsírozod összeszerelés előtt, akkor egy kicsit puhul és jobban idomul.

Elküldve

köszönöm

előtte csiszoltam, ahogy mondtad, fémtisztára, a hengerfejet csak kapargattam laposcsavarhúzóval, csiszolni azt nem mertem a porforgács miatt, szerintem az összefekvőfelületek tiszták voltak, dudortól mentesek.

De most jut eszembe, h az előbb leszedtem egy pont ilyen motorról egy pont ilyen termosztátházat, azon szinte nem is találtam tömítést, hacsak nem az a leheletvékony valami amit kosznak véltem.

A tömítés zsírozásához milyen zsírt használjak? van sokféle itthon.

Bezsírozom, aztán szívhatja magát holnap ilyenkorig, és újra megpróbálom összerakni.

Elküldve
köszönöm

előtte csiszoltam, ahogy mondtad, fémtisztára, a hengerfejet csak kapargattam laposcsavarhúzóval, csiszolni azt nem mertem a porforgács miatt, szerintem az összefekvőfelületek tiszták voltak, dudortól mentesek.

De most jut eszembe, h az előbb leszedtem egy pont ilyen motorról egy pont ilyen termosztátházat, azon szinte nem is találtam tömítést, hacsak nem az a leheletvékony valami amit kosznak véltem.

A tömítés zsírozásához milyen zsírt használjak? van sokféle itthon.

Bezsírozom, aztán szívhatja magát holnap ilyenkorig, és újra megpróbálom összerakni.

Szerintem nem kell a zsírzást túlzásba vinni :lol:

Egyábként ha azt mondom DIPA, jelent ez Neked valamit? Szerintem megfelene tömítésnek

Elküldve

:lol:

mostmár lehet, hogy mond vmit.

asszem az ilyenektől okosodom...

egyrészt Diósgyőri Papírgyár

másrészt műszaki rajzlap :lol:

vagy: bármi amire műszakirajzolnak, fénymáspapírok, szőrös és nem szőrös, fényes papírok

Vágok ilyenekből és kipróbálom.

Köszönöm!!!!

:lol:

Elküldve

köszönöm

gondoltam, rá de akkor elvetettem, mert kerülhetnek a vízjáratokba kicsikis fbs golyócskák ahogy kicsordul az összeszoruló felületek közöl és lehet, hogy onnan nem tudnám letörölni, ha már összeszorítottam. kell neki vmennyi kötési idő is nem?

Most, hogy mondod az vmi ilyesmire való, forró és esetleg nagynyomású dolgok tömítésére.

Gondolkodom, rajt,

ha mondjuk csak leheletnyileg kenem meg a dipa belső részét, ahonnan majd a szorítás dolgozza ki szélre jó lehet. De ez kényes ügy mert az összeszoruló felületek kb 2,0-2,5 mm szélesek ennyin kell tömíteni. De a csavarok menetes felületét bekenhetem, onnan nem kerülhet be a vízkörforgásba akkor ott legalább már nem pisálhat.

megpróbálkozom

Elküldve
:lol:

mostmár lehet, hogy mond vmit.

asszem az ilyenektől okosodom...

egyrészt Diósgyőri Papírgyár

másrészt műszaki rajzlap :lol:

vagy: bármi amire műszakirajzolnak, fénymáspapírok, szőrös és nem szőrös, fényes papírok

Vágok ilyenekből és kipróbálom.

Köszönöm!!!!

:lol:

:shock: Mik derülnek ki! Ahol én dolgozom, ilyesmit is árulnak, de nem hittem volna hogy jó lesz még bármire az a Dipa, ha egyszer már kinőttem a rajzolós korból. :lol: De asszem mégiscsak kéne raktároznom itthon egy párat, ha jó az tömítésnek is.

Elküldve
köszönöm

gondoltam, rá de akkor elvetettem, mert kerülhetnek a vízjáratokba kicsikis fbs golyócskák ahogy kicsordul az összeszoruló felületek közöl és lehet, hogy onnan nem tudnám letörölni, ha már összeszorítottam. kell neki vmennyi kötési idő is nem?

Most, hogy mondod az vmi ilyesmire való, forró és esetleg nagynyomású dolgok tömítésére.

Gondolkodom, rajt,

ha mondjuk csak leheletnyileg kenem meg a dipa belső részét, ahonnan majd a szorítás dolgozza ki szélre jó lehet. De ez kényes ügy mert az összeszoruló felületek kb 2,0-2,5 mm szélesek ennyin kell tömíteni. De a csavarok menetes felületét bekenhetem, onnan nem kerülhet be a vízkörforgásba akkor ott legalább már nem pisálhat.

megpróbálkozom

Két újjad között "morzsolgatva" kened be és nincs ami kinyomódjon. kb. 2 órát hagyod száradni, aztán had menjen. Ha kiszámolnám, hogy a műhelyben is ezt használjuk, napi 5-6 autó, mondjuk havi 100, évi 1000 és használjuk már vagy 10 éve. Szóval nem te leszel az első aki kipróbálja.

Elküldve

köszönöm

úgy csináltam ahogy mondtátok :lol:

Nem DiPa, hanem Halaspack lefűzőmappa fedele került bele FBS-sel.

Majdnem teljes siker, csak alul a hengerfej alatt ereszt még vagy 3 mm szélességben. A hengerfejet ahogy ma megvizsgáltam, hát egyáltalán nem sikerült tegnap simára csiszolni. Úgy ráégett az előző tömítés, h észre se vettem. Megtörölgettem szárazra aztán már tapintható is volt a bordásság. Próbáltam csiszolóvászonnal, tapétaeltávolítószikével, aztán gravírszettel, végül fémtisztának és simának minősítettem.

Hogy még folyik valahol az csak 15 perc helyben alapjárat után derült ki, mikor már száradt annyit a blokk, hogy a vékony patakot meg lehetett különböztetni a régebbi víznyomtól. Így majd csak holnap folytathatom, mert a vizem most pont forró.

:lol:

Egyre több tapasztalat

:lol:

Elküldve

Ma sem sikerült

valahogy a csavar mellett izzad, onnan megy tova a víz. Széleken rendben van.

Most meg már arra is gondolok, h nem-e túlhúztam az egyik vagy az első visszarakásnál, és megrepedt a ház.

Megtakarítom és fölteszem a másikat.

:lol:

Abban tud segíteni vki, h a 92°C-on nyitó termosztát alapjáraton fog-e valaha is nyitni?

  • 1 month later...
Elküldve

az index youngtimer forumán találtam egy hszben:

Sztem érdemes lenne felhívni a mogyoródi embert (bocs, ha már túl vagy rajta), neki anniy féle-fajta tömítése van, hogy na.

Kovács Zoltán

20/934-6659

Hát õ egy igazi szaki. Van egy kis boltja is, telis-tele tömítésekkel. Nagyon profi a kis öreg, kézzel kalapál kést minden tömítéshez, és mind ott lóga  mûhelyben, sztem több száz, vagy ezer kés. Profi alapanyagból, profin, tényleg. Családi vállalkozásban tolják. Minden van amit kérsz, egyediek, bármik, fémbõl, rétegelt fémbõl, akármibõl. Reinz cuccokkal...

betettem ide, hogy meglegyen, ha valaki ilyet keresne

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Elküldve

levéve a vízpumpát azt találtam, hogy a 6 csavarból egynek más a menetemelkedése, kicsit meredekebb.

Furcsállom, hogy kerülhetett ide, mert csak az autóból leszedett csavarokat raktam vissza, és más 11-es hatlapfejűt nem is találtam itthon, csak ami a másik autó vízpumpáját tartotta, nem is emlékszem, hogy lett volna az autón máshol 11-es csavar, eddig nem használtam 11es kulcsot.

A lényeg az, hogy az alumínium vezérlésházban az acél menetperselyből már csak 2-4 menetnyi maradt legbelül,

Segítséget kérek: milyen menethelyettesítő ragasztót használhatnék a vízpumpa csavarjához?

(esetleg amit ebben a kisvárosban is beszerezhetek?)

Elküldve

úgytűnik megoldódott,

tájékozódás után kiderült: az amire gondoltam nem létezik, van csavarragasztó, de az fix kötés - később nem oldható.

megoldás lehetne: menetes szárat beragasztani és anyával szorítani, ez oldható később is.

Elküldve

A loctitenak van olyan,ami oldható,van amelyik melegítve,meg olyan is ami a becsavaráshoz szüks erő 10szeresével oldható.számot most nem tudok írni,mert lennt ül a kocsiban,de ha érdekel utána járok.ált.autosboltban szok lenni.de van a chetrának is ilyen....

Elküldve

Huhh,

köszönöm

egy spéci ragasztó boltot hívtam föl, ennyire alaposan nem tájékoztatott a fickó, a Chetra márkát még nem hallottam

írtam nekik hátha bőbeszédűbbek, majd visszaírnak valamit.

köszi a tippet

Elküldve

Nna megnéztem, a 243 as az,én ezzel szoktam beragasztani a kompresszorok tőcsavarjait,olyan 90 fokig biztos birja,...elötte jó alaposan le kell zsirtalanitani a csavart és úgy 15-20 perc alatt a becsavarás után,már terhelhető....

Elküldve
Melyi márkánál a 243as?

mindgyá rá is néznék

megvan : Loctite

A Loctite tényleg nagyon zsír. Én is csak ajánlani tudom. Mi szerszámgépek javításánal asználjuk és oldható egy Loctite enzimmel a kötés. Ha kell pontosan megmondom mi a száma.. Bár akinek katalógusa van, úgyis jobban tudja.. :( Igaz Valoati? :D

Elküldve

A Loctite tényleg nagyon zsír. Én is csak ajánlani tudom. Mi szerszámgépek javításánal asználjuk és oldható egy Loctite enzimmel a kötés. Ha kell pontosan megmondom mi a száma.. Bár akinek katalógusa van, úgyis jobban tudja.. :( Igaz Valoati? :D

Ha pedig fix kötés kell,epokitt kétkomponensű!Hosszú a száradási ideje,de iszonyatos kötést idéz elő!900Ft pr@ktikertészben! :wink:

Elküldve

Ha pedig fix kötés kell,epokitt kétkomponensű!Hosszú a száradási ideje,de iszonyatos kötést idéz elő!900Ft pr@ktikertészben! :wink:

Igaz,és ugyanitt kapható zsákos kiszerelésben,javító beton,az azért már mégiscsak jobb :(

Elküldve

DE tréfa nélkül,van olyan kétbázisu,amiban az egyik valami fém,pl alu, réz,meg ilyenek,de ezek vagy nagy türelmet igényelnek,vagy nem túl tartósak.....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.