jjjjjj Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Szevasztok! c14se motoros b corsam van, le akarom cserélni a váltolajat. miyen, és mennyi való bele? tipus, viszkozitás minden kéne rola. előrre is kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március12, 2011 Megoszt Elküldve Március12, 2011 Szevasztok! c14se motoros b corsam van, le akarom cserélni a váltolajat. miyen, és mennyi való bele? tipus, viszkozitás minden kéne rola. előrre is kösz. Csakis gyári olajat szerezz be. 80W90-es viszkozitás szükséges és 1,6 liter mennyiség szükséges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HellTomy Elküldve Május8, 2011 Megoszt Elküldve Május8, 2011 Sziasztok! Vhol anno régebben olvastam h az Easytronic váltónak van vmi kis "ablaka" amit nemárt néha megnézni h nincs-e benne kosz vmi motorok és elektronika van ott.. Na most sajnos ezt már most a fórumon nem találom sehol és az autószerelőmnek odaadnám h a legközelebbi alkalommal nézze meg az autón! Válaszaitokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Riccs Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Srácok! Hol kell a G astra váltójába olajat önteni? Már elég távirányítós autó hangja van a váltónak és már kopogó zörgő hangot is hallottam onnan. Segítsetek rajtam ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
MiBa Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Srácok! Hol kell a G astra váltójába olajat önteni? Már elég távirányítós autó hangja van a váltónak és már kopogó zörgő hangot is hallottam onnan. Segítsetek rajtam ! Szia... Már nem kell izgulnod..Lassan megrihed az a váltóó!!! Amúgy a kapcsolóház tetején kitegered a szuszogót,vagy a rövidebb féltengelynél egy 13-as 6lapfejű csavarnál tudsz tölteni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Szia... Már nem kell izgulnod..Lassan megrihed az a váltóó!!! Amúgy a kapcsolóház tetején kitegered a szuszogót,vagy a rövidebb féltengelynél egy 13-as 6lapfejű csavarnál tudsz tölteni.... Lehet célravezetőbb lenne egy bontott darab után érdeklődni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Július23, 2011 Megoszt Elküldve Július23, 2011 Opel Zafirámon valamiért eltünt a manuális váltási lehetőség a tiptronic váltómnál..szomoruan konstatáltam,csak D állás van,hiába tenném M-be..nincs...valaki tud benne segíteni,hogy merre induljak el,első körben,ahol orvosolni tudják,és nem rokkanok bele?sad.gif Opel Zafira 1.9 CDTI Sport (2007) 150 Le automata Másnap reggel beültem,és mintha semmi sem történt volna?Vannak még csodák? Szóval megjavult magától,azt mondták az okosok a canbus hálózatnál lehetett valami gebasz!:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
steven88 Elküldve Október16, 2011 Megoszt Elküldve Október16, 2011 Sziasztok. Most egy picit átolvastam ezt a topikot, és rájöttem pár dologra. Kiengedett kuplungnál kattogás az a nyelestengely csapágy hibája volt, benyomva elhallgatott. Volt olyan hogy mentem az úton, és vmi durrant alattam, azthittem vmi hátul csak leesett, de nem, mert utána tolatni akartam, és nem vette, csak nagy eröltetésre, nem csináltam vele semmit, utána már könnyebben vette és még könnyebben... Majd ezután az 1. sebességet állandóan kidobálta, 2-sel indultam. Most meg úgy jártam hogy tolattam és vmi kattant, és hiába nyomtam a gázt, nem akart menni, mint ha belenne húzva a kézifék de nincs :/ mennék előre nem megy. kuplungot benyomom, nem gurul, nagy nehezen arébb tudtam állni, utána betudtam rakni kettesbe és hazatotyogni vele, zörgés csattogás, meg még égetett szagot is éreztem. Mire gondoljak, mi lehet??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október16, 2011 Megoszt Elküldve Október16, 2011 Sziasztok. Most egy picit átolvastam ezt a topikot, és rájöttem pár dologra. Kiengedett kuplungnál kattogás az a nyelestengely csapágy hibája volt, benyomva elhallgatott. Volt olyan hogy mentem az úton, és vmi durrant alattam, azthittem vmi hátul csak leesett, de nem, mert utána tolatni akartam, és nem vette, csak nagy eröltetésre, nem csináltam vele semmit, utána már könnyebben vette és még könnyebben... Majd ezután az 1. sebességet állandóan kidobálta, 2-sel indultam. Most meg úgy jártam hogy tolattam és vmi kattant, és hiába nyomtam a gázt, nem akart menni, mint ha belenne húzva a kézifék de nincs :/ mennék előre nem megy. kuplungot benyomom, nem gurul, nagy nehezen arébb tudtam állni, utána betudtam rakni kettesbe és hazatotyogni vele, zörgés csattogás, meg még égetett szagot is éreztem. Mire gondoljak, mi lehet??? Milyen kocsi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
steven88 Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Milyen kocsi? szerencsére suzuki, olcsó hozzá az alkatrész, egyik haverom ajánlotta ezt az oldalt, mert itt mindenbe segitséget kapott :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
krova Elküldve Október29, 2011 Megoszt Elküldve Október29, 2011 Sziasztok Meriva 2005 1.6 /Z16XE/ azt irja a könyv örök élet a váltó olaj ,de én lecserélném.Ma alánéztem ,se leeresztő,se feltöltési lehetőség.Akkor hogy a pi...ba nézik meg a szervizben ,mivel szerepel a váltófolyadék elenörzés rublika is????!!!!A lényeg lecserélném, milyen-mennyi olajat tölcsek bele és hol engedjem le-fel?Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2011 Megoszt Elküldve Október29, 2011 Sziasztok Meriva 2005 1.6 /Z16XE/ azt irja a könyv örök élet a váltó olaj ,de én lecserélném.Ma alánéztem ,se leeresztő,se feltöltési lehetőség.Akkor hogy a pi...ba nézik meg a szervizben ,mivel szerepel a váltófolyadék elenörzés rublika is????!!!!A lényeg lecserélném, milyen-mennyi olajat tölcsek bele és hol engedjem le-fel?Üdv. Igazából teljesen más motor, de opel, talán segítt merre keresd a dolgokat. Sorrendben a képeken: ellenőrzőnyílás, feltöltő, leeresztő: Link to comment Megosztás: More sharing options...
krova Elküldve Október29, 2011 Megoszt Elküldve Október29, 2011 Köszönöm a gyors választ ,igazán a leeresztés fogott megg ,nem akartam elhinni hogy a deknit lekell vennem hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve Október30, 2011 Megoszt Elküldve Október30, 2011 Köszönöm a gyors választ ,igazán a leeresztés fogott megg ,nem akartam elhinni hogy a deknit lekell vennem hozzá. Pedig le kell,viszont a második képen az olajszuszogó van nem a beöntőnyílás.A beöntő megegyezik az ellenőrzőcsavarral,ha jön vissza rajta már az olaj,akkor jó a szint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2011 Megoszt Elküldve Október31, 2011 Pedig le kell,viszont a második képen az olajszuszogó van nem a beöntőnyílás.A beöntő megegyezik az ellenőrzőcsavarral,ha jön vissza rajta már az olaj,akkor jó a szint. Én ott öntöttem be az olajat tölcsérrel, jobban hozáfértem mint az ellenőrző csavarhoz. Azt csak kitekertem, aztán amikor megjelent az olaj akkor volt jó a szint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csekesz Elküldve November14, 2011 Megoszt Elküldve November14, 2011 Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy nekem van egy 1.7D corsám, gyári váltóval, s koránt sem gyári motorral, a gyári váltó elvileg F13 ami azt jelenti hogy a végsebességem 175-180Km/h körül van, amivel az a gond, sokat pörög 130-140nél. Vettem egy GSi corsa váltót ami elvileg (nagyon koszos, még nem volt időm megkeresni, letakarítani) F15 ös, vagy F17es (katalógus szerint) mivel normál féltengelyek vannak benne, így szerintem csak 15-ös. A fő kérdésem az lenne, mennyivel lesz magasabb a végsebességem, ezzel a váltóval? Ill, érdemes e lecserélni? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy nekem van egy 1.7D corsám, gyári váltóval, s koránt sem gyári motorral, a gyári váltó elvileg F13 ami azt jelenti hogy a végsebességem 175-180Km/h körül van, amivel az a gond, sokat pörög 130-140nél. Vettem egy GSi corsa váltót ami elvileg (nagyon koszos, még nem volt időm megkeresni, letakarítani) F15 ös, vagy F17es (katalógus szerint) mivel normál féltengelyek vannak benne, így szerintem csak 15-ös. A fő kérdésem az lenne, mennyivel lesz magasabb a végsebességem, ezzel a váltóval? Ill, érdemes e lecserélni? ;) Ennyi info alapján még nem lehet meghatározni semmit. Először is be kell azonosítanod a váltót és a benne található áttételezést. Ebben segít: opel-infos.de . A technik/getriebe alatt nézelődj. Ha megvannak a pontos áttételek, akkor egy kalkulátorral ki tudsz számítani mindent. Pl: Sebességkalkulátor Link to comment Megosztás: More sharing options...
atv72 Elküldve December13, 2011 Megoszt Elküldve December13, 2011 bocsánat ide is beírom: Sziasztok, Öt éves H astra valtóhiba gyanúm van (70e km van benne): morgás motorféknél, de benyomott kuplungnál ill. alapjáraton semmi. Olajleeresztő csavarban fémmorzsalék. Két utat vázoltak nekem: 1. használt váltót venni és beszerelni (50e+20e) - de mi a garancia, hogy nem hal meg a váltó? Honnan lehet tudni, hogy jó a bontott váltó? 2. szétszedni és remélni, hogy a differenciál ment tönkre és nem a csapágyak (- remélem, jól idézem, nem értek hozzá). Ez - ha szerencsém van - megáll 50-70 között, ha a sok csapágy ment tönkre, felejtős. Honnan lehetne megtudni, hogy 'olcsóbb' alkatrész ment tönkre? Mi itt a jó döntés? Minden tanácsot köszönve... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február6, 2012 Megoszt Elküldve Február6, 2012 Sziasztok! Valaki meg tudja nekem mondani hogy a c16 se motoros f astrának mik a váltó meg difi áttételei? Valamint a c16nz motoros vectra a-nak? Vettem egy ilyen astrát és a motort át akarom tenni a vecibe, de mivel az astrának sokkal finomabb a váltója is, elgondolkodtam rajta hogy azt is átteszem, viszont a jelenleginél rövidebb váltót nem akarok, mert sokat pályázok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február6, 2012 Megoszt Elküldve Február6, 2012 bocsánat ide is beírom: Sziasztok, Öt éves H astra valtóhiba gyanúm van (70e km van benne): morgás motorféknél, de benyomott kuplungnál ill. alapjáraton semmi. Olajleeresztő csavarban fémmorzsalék. Két utat vázoltak nekem: 1. használt váltót venni és beszerelni (50e+20e) - de mi a garancia, hogy nem hal meg a váltó? Honnan lehet tudni, hogy jó a bontott váltó? 2. szétszedni és remélni, hogy a differenciál ment tönkre és nem a csapágyak (- remélem, jól idézem, nem értek hozzá). Ez - ha szerencsém van - megáll 50-70 között, ha a sok csapágy ment tönkre, felejtős. Honnan lehetne megtudni, hogy 'olcsóbb' alkatrész ment tönkre? Mi itt a jó döntés? Minden tanácsot köszönve... Minden tekintetben szét kellene boritani a váltót, másképp nem derül ki. Bontott váltót meg csak egyben levö autóból, amit még ki lehet próbálni. Bár a h astrák nem olyan túl régiek hogy mindnek szét legyen esve a váltója. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február7, 2012 Megoszt Elküldve Február7, 2012 Sziasztok! Valaki meg tudja nekem mondani hogy a c16 se motoros f astrának mik a váltó meg difi áttételei? Valamint a c16nz motoros vectra a-nak? Vettem egy ilyen astrát és a motort át akarom tenni a vecibe, de mivel az astrának sokkal finomabb a váltója is, elgondolkodtam rajta hogy azt is átteszem, viszont a jelenleginél rövidebb váltót nem akarok, mert sokat pályázok. A váltó típusjelzéséből kiderül, pl. F13WR394, ebből a WR a váltó áttételezésére utal, a 394 a 3.94-es végáttételt jelenti. Hasznos infók: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február7, 2012 Megoszt Elküldve Február7, 2012 A váltó típusjelzéséből kiderül, pl. F13WR394, ebből a WR a váltó áttételezésére utal, a 394 a 3.94-es végáttételt jelenti. Hasznos infók: http://www.opel-info...iebe/f13_5.html És ezt a tipusjelzést hol találom meg a váltón? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Öreg Mátyás 66 Elküldve Szeptember15, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2012 valaki tud segiteni abba hogy mia baj ,be ragad a sebeség be Link to comment Megosztás: More sharing options...
mirra1 Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Sziasztok! Nem tud valaki véletlenül egy eladó f17w355-ös váltót, astra G y17dt-be kéne. Vagy esetleg aki feltudná újitani a régit. A régibe külömben 400000 km van. Köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kodiak Elküldve Október17, 2012 Megoszt Elküldve Október17, 2012 Üdvözlet! Nem veszi a kocsim az egyest, csak ha nagyon lassan gurulok, és álló helyzetben.ha megpróbálom akkor elkezd recsegni.a többi sebességi fokozattal nincs semmi gond.a váltó kulisszám eléggé kivan kopva, nagy a holtjátéka is. szévan forgácsolódva az a műanyag.egy kulisszacsere megoldaná a problémát?gondolkoztam hogy bontóba elmennék érte,de félek hogy ott is csak kopott lenne.valaki tud valamit javasolni? Opel vectra 1.6 i 93 as benzines Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts