Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Váltó


Recommended Posts

  • Hozzászólások 434
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • 3 months later...

Sziasztok!

C25XE motorra milyen váltót lehet szerkeszteni?A gyári f25-ösön kivül.Egy német oldalon láttam egy épitett Kadettot,abban F20 volt.

Ezenkivül milyen lendkerék,szerkezet passzol hozzá?Döglött automataváltó helyettesitéséről lenne szó.

Köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Tegnap sikeresen átcseréltem az F15-ös váltómban az áttételt 3,94-ről 4,18-ra. Ma már mentem is 1 picike kört. Megvan minden sebesség. :huh:

Örülök neki, mert most elösször szedtem szét a váltót, pláne úgy, hogy a váltóház az autóban maradt.

Erről egy képes beszámolót készíthettél volna.Sokakat érdekelne!

Link to comment
Megosztás:

Gondolom jobban gyorsul.. :huh:

Az F15WR 3.74-es váltót én is átcsinálnám szívesen 3.94-re. Számítana valamennyit. A 4.18 már sok lenne. :lol:

Nekem megvan hozzá mindenem ami kell, csoporttengely és a difin lévő nagy fogaskerék. Ha kell megbeszélhetjük. Ki sem kell venni a váltóházat a kocsiból.

Amúgy gondoltam a fotókra, de aztán folyton tiszta kosz volt a kezem, inkább nem fogdostam a váltót. Sajnos hibáztam valóban, szánom bánom.

Nekem CR váltóm van, de már tavaly kicseréltem az 5.-et a WR-ére. Így autópályán nagyon jó volt, de máshol annyira nem, ezért rövidítettem meg az egészet. Most patent lesz 1-4-ig, az 5 meg normál. A CR-en nagyon rövid az 5.

Link to comment
Megosztás:

Nekem megvan hozzá mindenem ami kell, csoporttengely és a difin lévő nagy fogaskerék. Ha kell megbeszélhetjük. Ki sem kell venni a váltóházat a kocsiból.

Amúgy gondoltam a fotókra, de aztán folyton tiszta kosz volt a kezem, inkább nem fogdostam a váltót. Sajnos hibáztam valóban, szánom bánom.

Nekem CR váltóm van, de már tavaly kicseréltem az 5.-et a WR-ére. Így autópályán nagyon jó volt, de máshol annyira nem, ezért rövidítettem meg az egészet. Most patent lesz 1-4-ig, az 5 meg normál. A CR-en nagyon rövid az 5.

Hja, nekem meg a lehető leghosszabb váltó van a kocsiban, a korábban említett típus. :lol: Jó lenne rövidíteni, de viszont a fogyasztásom marhajó így. 120kmh-s sebességnél pörög majdnem 3000-t a motor.. :huh:

Szóval nem igazán vagyok biztos benne, hogy rövidíteni kéne, meg amúgy sem tudnám megcsinálni szerszám hiányában, ezért meg pénzt nem adnék a szerelőmnek, bár lehet megcsinálná ingyér, mert jó haver... ^_^

Link to comment
Megosztás:

F15nél gázabb az ilyen művelet, mert az egész tengelyt kell cserélni, F13-on lehet csak a fogaskereket is :huh:

F15-höz elég ritka a 4.18, becsüld meg! :lol:

Vadásztam rá 1 darabig, végül német ebay-en találtam komplett váltóval. Szerencsém volt vele, a srác azért adta el mert hangja volt, és így senki nem ment rá rajtam kívül. Amikor szétszedtem láttam, hogy a csoporttengely menet irány szerinti bal csapágya volt gatya, semmi más.

Link to comment
Megosztás:

54 euro volt. Spert persze még az angol ebay-en sem találok soha csak bmw-hez. :lol:

ennyiért már majdnem kapsz itthon F13-as komplett váltót ilyen véggel :huh:

ha sperrt akarsz bele, keresd a Patyi Lacit, 13. kerben a Tatai u 70-ben van a műhelye.

Viszont ne számíts olcsóságra, min 150e, viszont ez normális lamellás sperr, nem humbug

difiszorítós baromság.

Link to comment
Megosztás:

ennyiért már majdnem kapsz itthon F13-as komplett váltót ilyen véggel :huh:

ha sperrt akarsz bele, keresd a Patyi Lacit, 13. kerben a Tatai u 70-ben van a műhelye.

Viszont ne számíts olcsóságra, min 150e, viszont ez normális lamellás sperr, nem humbug

difiszorítós baromság.

Multkor voltam nála, tőle vettem főtengely ékszíjtárcsát, hogy tudjam hajtani a szervoszivattyúmat.

Megmutogatta a váltóját, és megkaptam az észt is hogy kell szerelni. :lol:

Én sajna nem versenyautót építek, csak faragom az utcai kisautót kispénzből, ezért szinte biztos hogy nem lesz sperr.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
szal ha veszek 75-140-es olajat akkor jobban fogja bírni a meleget........most ha bemelegszik a váltóm akkor már érdekes hangokat ad ki.75-90-es olaj van most benne.

Szerintem a "váltóba" csak GM olajat tegyél.

Ha hangokat ad a ketyere, akkor első lépésben ellenőrizd az olajszintet. Ha ez nem oldja meg a gondot, akkor gyűlnek a viharfelhők a motorháztető felett.

Link to comment
Megosztás:

szal ha veszek 75-140-es olajat akkor jobban fogja bírni a meleget........most ha bemelegszik a váltóm akkor már érdekes hangokat ad ki.75-90-es olaj van most benne.

na akkor ha még nem nyírtad ki a váltód, akkor gyorsan cserélj 80W90-re!

legközelebb meg inkább kérdezz, mielőtt mást teszel bele, mint ami kell :D

a 75W-s olajok vékony szintetikus olajok, a 80W-s olajok meg vastag ásványiak.

opel váltók (legalábbis egészen majdnem mostanáig) ásványi olajra vannak

tervezve, túl híg neki a szintetikus.

Link to comment
Megosztás:

na akkor ha még nem nyírtad ki a váltód, akkor gyorsan cserélj 80W90-re!

legközelebb meg inkább kérdezz, mielőtt mást teszel bele, mint ami kell :)

a 75W-s olajok vékony szintetikus olajok, a 80W-s olajok meg vastag ásványiak.

opel váltók (legalábbis egészen majdnem mostanáig) ásványi olajra vannak

tervezve, túl híg neki a szintetikus.

az volt benne,de azzal hidegen voltak bajok.amíg nem "törte" össze a fogaskerék az olajat addíg nehézkes volt a váltás és alapjáraton elindult üresben az autó is nagy hidegben.

nem annyira a váltó izgat,van belőle vagy 4-5 még tartalékba.a nyelestengely csapágy a rossz,kicsit már lóghat.....onnan jön a hang.:D

akkor jelen esetben nem segít a 140-es olaj?

Link to comment
Megosztás:

az volt benne,de azzal hidegen voltak bajok.amíg nem "törte" össze a fogaskerék az olajat addíg nehézkes volt a váltás és alapjáraton elindult üresben az autó is nagy hidegben.

nem annyira a váltó izgat,van belőle vagy 4-5 még tartalékba.a nyelestengely csapágy a rossz,kicsit már lóghat.....onnan jön a hang.:)

akkor jelen esetben nem segít a 140-es olaj?

Nálam is ez volt az eset, öntöttem hozzá friss 80W90-t és megszűnt a probléma. :D

Link to comment
Megosztás:

az volt benne,de azzal hidegen voltak bajok.amíg nem "törte" össze a fogaskerék az olajat addíg nehézkes volt a váltás és alapjáraton elindult üresben az autó is nagy hidegben.

nem annyira a váltó izgat,van belőle vagy 4-5 még tartalékba.a nyelestengely csapágy a rossz,kicsit már lóghat.....onnan jön a hang.:D

akkor jelen esetben nem segít a 140-es olaj?

semmilyen olaj nem segít a rossz váltón, jelenleg éppen inkább a halálba segíted át a szintetikus olajjal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.