Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 434
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
A lényeg,hogy ne az F10-es legyen...;))Ez semmire való.

Legyen mondjuk a fogyasztás.Az mégiscsak fontosabb...

Akkor F13WR3.74 vagy F13WR3.94 pl.

  • 3 months later...
Elküldve

Sziasztok!

C25XE motorra milyen váltót lehet szerkeszteni?A gyári f25-ösön kivül.Egy német oldalon láttam egy épitett Kadettot,abban F20 volt.

Ezenkivül milyen lendkerék,szerkezet passzol hozzá?Döglött automataváltó helyettesitéséről lenne szó.

Köszi mindenkinek.

  • 1 month later...
Elküldve

Tegnap sikeresen átcseréltem az F15-ös váltómban az áttételt 3,94-ről 4,18-ra. Ma már mentem is 1 picike kört. Megvan minden sebesség. :huh:

Örülök neki, mert most elösször szedtem szét a váltót, pláne úgy, hogy a váltóház az autóban maradt.

Elküldve
Tegnap sikeresen átcseréltem az F15-ös váltómban az áttételt 3,94-ről 4,18-ra. Ma már mentem is 1 picike kört. Megvan minden sebesség. :huh:

Örülök neki, mert most elösször szedtem szét a váltót, pláne úgy, hogy a váltóház az autóban maradt.

Erről egy képes beszámolót készíthettél volna.Sokakat érdekelne!

Elküldve
Tegnap sikeresen átcseréltem az F15-ös váltómban az áttételt 3,94-ről 4,18-ra. Ma már mentem is 1 picike kört. Megvan minden sebesség. :huh:

Örülök neki, mert most elösször szedtem szét a váltót, pláne úgy, hogy a váltóház az autóban maradt.

És érzésre hogyan változott?

Elküldve
És érzésre hogyan változott?

Gondolom jobban gyorsul.. :huh:

Az F15WR 3.74-es váltót én is átcsinálnám szívesen 3.94-re. Számítana valamennyit. A 4.18 már sok lenne. :lol:

Elküldve
Gondolom jobban gyorsul.. :huh:

Az F15WR 3.74-es váltót én is átcsinálnám szívesen 3.94-re. Számítana valamennyit. A 4.18 már sok lenne. :lol:

Nekem megvan hozzá mindenem ami kell, csoporttengely és a difin lévő nagy fogaskerék. Ha kell megbeszélhetjük. Ki sem kell venni a váltóházat a kocsiból.

Amúgy gondoltam a fotókra, de aztán folyton tiszta kosz volt a kezem, inkább nem fogdostam a váltót. Sajnos hibáztam valóban, szánom bánom.

Nekem CR váltóm van, de már tavaly kicseréltem az 5.-et a WR-ére. Így autópályán nagyon jó volt, de máshol annyira nem, ezért rövidítettem meg az egészet. Most patent lesz 1-4-ig, az 5 meg normál. A CR-en nagyon rövid az 5.

Elküldve
Nekem megvan hozzá mindenem ami kell, csoporttengely és a difin lévő nagy fogaskerék. Ha kell megbeszélhetjük. Ki sem kell venni a váltóházat a kocsiból.

Amúgy gondoltam a fotókra, de aztán folyton tiszta kosz volt a kezem, inkább nem fogdostam a váltót. Sajnos hibáztam valóban, szánom bánom.

Nekem CR váltóm van, de már tavaly kicseréltem az 5.-et a WR-ére. Így autópályán nagyon jó volt, de máshol annyira nem, ezért rövidítettem meg az egészet. Most patent lesz 1-4-ig, az 5 meg normál. A CR-en nagyon rövid az 5.

Hja, nekem meg a lehető leghosszabb váltó van a kocsiban, a korábban említett típus. :lol: Jó lenne rövidíteni, de viszont a fogyasztásom marhajó így. 120kmh-s sebességnél pörög majdnem 3000-t a motor.. :huh:

Szóval nem igazán vagyok biztos benne, hogy rövidíteni kéne, meg amúgy sem tudnám megcsinálni szerszám hiányában, ezért meg pénzt nem adnék a szerelőmnek, bár lehet megcsinálná ingyér, mert jó haver... ^_^

Elküldve

F15nél gázabb az ilyen művelet, mert az egész tengelyt kell cserélni, F13-on lehet csak a fogaskereket is :huh:

F15-höz elég ritka a 4.18, becsüld meg! :lol:

Elküldve
F15nél gázabb az ilyen művelet, mert az egész tengelyt kell cserélni, F13-on lehet csak a fogaskereket is :huh:

F15-höz elég ritka a 4.18, becsüld meg! :lol:

Vadásztam rá 1 darabig, végül német ebay-en találtam komplett váltóval. Szerencsém volt vele, a srác azért adta el mert hangja volt, és így senki nem ment rá rajtam kívül. Amikor szétszedtem láttam, hogy a csoporttengely menet irány szerinti bal csapágya volt gatya, semmi más.

Elküldve
54 euro volt. Spert persze még az angol ebay-en sem találok soha csak bmw-hez. :lol:

ennyiért már majdnem kapsz itthon F13-as komplett váltót ilyen véggel :huh:

ha sperrt akarsz bele, keresd a Patyi Lacit, 13. kerben a Tatai u 70-ben van a műhelye.

Viszont ne számíts olcsóságra, min 150e, viszont ez normális lamellás sperr, nem humbug

difiszorítós baromság.

Elküldve
ennyiért már majdnem kapsz itthon F13-as komplett váltót ilyen véggel :huh:

ha sperrt akarsz bele, keresd a Patyi Lacit, 13. kerben a Tatai u 70-ben van a műhelye.

Viszont ne számíts olcsóságra, min 150e, viszont ez normális lamellás sperr, nem humbug

difiszorítós baromság.

Multkor voltam nála, tőle vettem főtengely ékszíjtárcsát, hogy tudjam hajtani a szervoszivattyúmat.

Megmutogatta a váltóját, és megkaptam az észt is hogy kell szerelni. :lol:

Én sajna nem versenyautót építek, csak faragom az utcai kisautót kispénzből, ezért szinte biztos hogy nem lesz sperr.

Elküldve
Én sajna nem versenyautót építek, csak faragom az utcai kisautót kispénzből, ezért szinte biztos hogy nem lesz sperr.

Te mondtad hogy keresel... :huh:

  • 2 months later...
Elküldve
a váltóolajnál mit jelentenek a számok?(pl.:80w-90)

az első a hideg a másik a meleg viszkozitást?mint a motorolajnál?

Igen.

Elküldve
szal ha veszek 75-140-es olajat akkor jobban fogja bírni a meleget........most ha bemelegszik a váltóm akkor már érdekes hangokat ad ki.75-90-es olaj van most benne.

Szerintem a "váltóba" csak GM olajat tegyél.

Ha hangokat ad a ketyere, akkor első lépésben ellenőrizd az olajszintet. Ha ez nem oldja meg a gondot, akkor gyűlnek a viharfelhők a motorháztető felett.

Elküldve
szal ha veszek 75-140-es olajat akkor jobban fogja bírni a meleget........most ha bemelegszik a váltóm akkor már érdekes hangokat ad ki.75-90-es olaj van most benne.

na akkor ha még nem nyírtad ki a váltód, akkor gyorsan cserélj 80W90-re!

legközelebb meg inkább kérdezz, mielőtt mást teszel bele, mint ami kell :D

a 75W-s olajok vékony szintetikus olajok, a 80W-s olajok meg vastag ásványiak.

opel váltók (legalábbis egészen majdnem mostanáig) ásványi olajra vannak

tervezve, túl híg neki a szintetikus.

Elküldve
na akkor ha még nem nyírtad ki a váltód, akkor gyorsan cserélj 80W90-re!

legközelebb meg inkább kérdezz, mielőtt mást teszel bele, mint ami kell :)

a 75W-s olajok vékony szintetikus olajok, a 80W-s olajok meg vastag ásványiak.

opel váltók (legalábbis egészen majdnem mostanáig) ásványi olajra vannak

tervezve, túl híg neki a szintetikus.

az volt benne,de azzal hidegen voltak bajok.amíg nem "törte" össze a fogaskerék az olajat addíg nehézkes volt a váltás és alapjáraton elindult üresben az autó is nagy hidegben.

nem annyira a váltó izgat,van belőle vagy 4-5 még tartalékba.a nyelestengely csapágy a rossz,kicsit már lóghat.....onnan jön a hang.:D

akkor jelen esetben nem segít a 140-es olaj?

Elküldve
az volt benne,de azzal hidegen voltak bajok.amíg nem "törte" össze a fogaskerék az olajat addíg nehézkes volt a váltás és alapjáraton elindult üresben az autó is nagy hidegben.

nem annyira a váltó izgat,van belőle vagy 4-5 még tartalékba.a nyelestengely csapágy a rossz,kicsit már lóghat.....onnan jön a hang.:)

akkor jelen esetben nem segít a 140-es olaj?

Nálam is ez volt az eset, öntöttem hozzá friss 80W90-t és megszűnt a probléma. :D

Elküldve
az volt benne,de azzal hidegen voltak bajok.amíg nem "törte" össze a fogaskerék az olajat addíg nehézkes volt a váltás és alapjáraton elindult üresben az autó is nagy hidegben.

nem annyira a váltó izgat,van belőle vagy 4-5 még tartalékba.a nyelestengely csapágy a rossz,kicsit már lóghat.....onnan jön a hang.:D

akkor jelen esetben nem segít a 140-es olaj?

semmilyen olaj nem segít a rossz váltón, jelenleg éppen inkább a halálba segíted át a szintetikus olajjal.

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.