Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Váltó


Recommended Posts

Ezeken kívül persze van még egy drága komplett alkatrész a rudazatban, ami erősen befolyásolja

a kapcsolási pontosságot. De az említett stiftek és gumigyűrű cseréjével is már nagy változást lehet

elérni.

Milyen cikkszámon vannak azok a dolgok, amiket cserélni kell, hol találok róla infót?!

A TIS2000-ben van ilyen?!

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 434
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Hol tudom beszerezni ezeket?! Opel szervízben, vagy esetleg máshol?! Tud esetleg valaki képet ezekről a stiftekről, és a gumigyűrűről, hogy hol kell kicserélni?! Nem volt még dolgom ilyenhez.

Köszönöm, eddig is a segítségeteket!

Nézelődj az aláírásomban. Bár nem tudom milyen autóról van szó, hasonlóan nézhetnek ki.

Link to comment
Megosztás:

Astra 94' 1,7D, 60lovas szívó. 5ajtós, 5sebességes.

Múltkor néztem, de nem emlékszem a váltóm típusára.

Először nézd meg a H39/17-est, majd H39/4-et és a 13-as másik végén lévő ugyanolyan gumialátétet.

Ezután nézd meg a H37/13 és H37/6 környékét. Ha ezek rossz állapotban vannak és cseréled őket jelentős javulást érhetsz el, de tökéletes nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kéne nekem valaki aki keni-vágja az AR35-ös automata minden kinját-baját.A harmadikat nagyon nehezen kapcsolja,főleg melegen.Olajat pár napja cseréltem.Hibakódot nem ad,valószinű mechanikai gond lesz.Harmadik helyett néha üresbe kapcsol,majd gázfröccs után nagyon durván bevágja harmadikba.A többi fokozat problémamentes.Talán nem felejtettem ki semmit,az autó egy Senator 24V,a váltó KS kódú.Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kéne nekem valaki aki keni-vágja az AR35-ös automata minden kinját-baját.A harmadikat nagyon nehezen kapcsolja,főleg melegen.Olajat pár napja cseréltem.Hibakódot nem ad,valószinű mechanikai gond lesz.Harmadik helyett néha üresbe kapcsol,majd gázfröccs után nagyon durván bevágja harmadikba.A többi fokozat problémamentes.Talán nem felejtettem ki semmit,az autó egy Senator 24V,a váltó KS kódú.Előre is köszi.

anno én is jártam hasonló képpen,de nálam időnként változott a hiba.nagyjából ilyesmik voltak.

nekem a szallagokról(konkrétan 1 db-ról)leesett egy db "ferrodol" és vándorolt a váltó kis járataiban.

nekem váltófelújítás lett volna,de inkább manuálisra cseréltem.

ha kell egy nagyon profi autómatás,akkor tudom ajánlani tótvázsony mellett egy ismerősömet: BALOGH GÁBOR.

lehet ismered,ő nagyon vágja ezeket ill. csak ezeket szereli.

Link to comment
Megosztás:

anno én is jártam hasonló képpen,de nálam időnként változott a hiba.nagyjából ilyesmik voltak.

nekem a szallagokról(konkrétan 1 db-ról)leesett egy db "ferrodol" és vándorolt a váltó kis járataiban.

nekem váltófelújítás lett volna,de inkább manuálisra cseréltem.

ha kell egy nagyon profi autómatás,akkor tudom ajánlani tótvázsony mellett egy ismerősömet: BALOGH GÁBOR.

lehet ismered,ő nagyon vágja ezeket ill. csak ezeket szereli.

Köszi!

Én Sárszentmihályra szoktam járni,ott van egy ismerősöm.Van egy tuti üzemképes váltóm tartalékban,csak aknám nincs.Meg lusta vagyok a 70 kilós dögöt emelgetni.Egyszer már megjátszottam,egy élmény volt.

Link to comment
Megosztás:

a manuális csak a fele kb.

de az sem raknám mindennap fel-le.

Aztán közben renbejött a drágám.Nem a váltó volt a hunyó,a fojtószelep jeladója küldött a váltóvezérlőnek idétlen jeleket.Az meg azt se tudta hova váltson,de leginkább sehova.Ráadásul még egy relét is kisütött a vezérlőegységben.Cserebere és újra a régi.Azért köszi a tippet.Az ember nem is gondolná milyen összetett a rendszer.Legalább tanulság másnak is,nem kell egyből szaladni váltót felújítattni,először nézzünk körbe :-)

Link to comment
Megosztás:

Aztán közben renbejött a drágám.Nem a váltó volt a hunyó,a fojtószelep jeladója küldött a váltóvezérlőnek idétlen jeleket.Az meg azt se tudta hova váltson,de leginkább sehova.Ráadásul még egy relét is kisütött a vezérlőegységben.Cserebere és újra a régi.Azért köszi a tippet.Az ember nem is gondolná milyen összetett a rendszer.Legalább tanulság másnak is,nem kell egyből szaladni váltót felújítattni,először nézzünk körbe :-)

örülök hogy meglett a hiba oka.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
F15 fogaskerekeit össze lehet párosítani az F13-éval? Konkrétan az 5-ösre gondolok, mert sehol nem találok F15WR váltót. :lol:

Nem vagyok biztos benne, mert mások voltak a tengelyek...

Pedig ez a WR a sűrű F15ből... opelbonto.hu, opelka.hu ?

Szinte az összes 1.6 16v astrán ilyen volt 3.55 és 3.74 véggel.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az lenne a tuti amiben 4,19-es van. :lol:

Azért köszi a segítséget.

Olyan nincs is. 4.18 van :lol:

De az olyan ritka, mint a fehér holló, szerintem előbb kapsz nyugdíjat, mint egy ilyet :lol:

F13-ban lehet sűrűbben találni ilyen véget, viszont nem kompatibilis a F15-el, mert azon

nem lehet levenni a kihajtás kiskerekét a tengelyről.

Link to comment
Megosztás:

Ezt majdnem én is beírtam, de megnézted már az opel-infos-on?

Vectra B X16XEL F15WR DU 4,19

Csak elírás lenne? :lol:

Arra tippelnék, mert az F13 és az F15 napkerekei megegyeznek.

Egyedül annyi a különbség, hogy a kiskerék fixen van a csoporttengelyen az F15-ön.

Link to comment
Megosztás:

Azért erre a váltóra fáj a fogam, mert ha kicserélem az 5-öst, és a végáttételt, akkor az 1-4 rövidebb lesz, ami így sem volt túl hosszú, az 5 viszont az eredetinél hosszabb lesz, 4000-nél 120 helyett 133-at fog menni.

Ez a vaterás amúgy jó lesz, ha tudom megveszem, és az 5-öst kibányászom belőle. Köszi! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyan nincs is. 4.18 van :lol:

De az olyan ritka, mint a fehér holló, szerintem előbb kapsz nyugdíjat, mint egy ilyet :lol:

F13-ban lehet sűrűbben találni ilyen véget, viszont nem kompatibilis a F15-el, mert azon

nem lehet levenni a kihajtás kiskerekét a tengelyről.

Ezt majdnem én is beírtam, de megnézted már az opel-infos-on?

Vectra B X16XEL F15WR DU 4,19

Csak elírás lenne? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg tudjátok mondani, hogy beszerelés előtt meg tudná-e nézni nekem a turbo hydramatic autómataváltómat megbízható ember? Aki teljesen szétszedi. Hogy érdemes-e beszerelnem, és ha javítani való van benne, annak a pontos közlése, stb. Van püspökladányban egy autómataváltó specialista, de az csak beszerelt váltóval foglalkozik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kéne nekem valaki aki keni-vágja az AR35-ös automata minden kinját-baját.A harmadikat nagyon nehezen kapcsolja,főleg melegen.Olajat pár napja cseréltem.Hibakódot nem ad,valószinű mechanikai gond lesz.Harmadik helyett néha üresbe kapcsol,majd gázfröccs után nagyon durván bevágja harmadikba.A többi fokozat problémamentes.Talán nem felejtettem ki semmit,az autó egy Senator 24V,a váltó KS kódú.Előre is köszi.

Kedves Dr. Szántó Tamás!

Megkaptam az e-mailt,de ott valamiért nem tudtam válaszolni rá.A hibára úgy jöttem rá,hogy észrevettem,hogy bizonyos gázpedálálláson jelentkezik csak ez a jelenség.A fojtószelep potméterét cseréltem ki,de még most se tökéletes,de lényegesen jobb.Nem tudom az Öné milyen tipus és mi a hibajelenség,maximum szerelőt tudok ajánlani itt a környéken aki nincs az árakkal elrugaszkodva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.