opel16v Elküldve December6, 2007 Elküldve December6, 2007 Mi a versenyautón kényelmesre vettük a figurát a váltó olajleeresztésében: kifúrtuk az egyik csavar perselyének végét, át a váltóházba. ;) Így annak a kicsavarása után szépen kifolyik az olaj. :( Betöltés a váltókulissza tetején levő szuszogón keresztül, arról a műanyag kupakot kell levenni. A szintellenőrzés már kicsit kacifántosabb, de ha pont annyi mennyiséget töltesz bele, ami elő van írva, akkor picit túl is töltöd (marad még a régiből), ami szerintem pont optimális :)
Mokamiki1 Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Sziasztok! Lenne egy kérdésem?! Tudtok-e segíteni?! Van egy Astra F 1.7D 60 lóerős autóm, és mostanában azt szokta játszani, hogy az 1-est, 2-est, nagyon nehezen veszi be hiába van kinyomva teljesen padlóig a kuplung, amit kb 2000km-je raktam bele teljesen újat. (Szerkezet, kinyomócsapágy, tárcsa). Ja, és utána lett állítva már. Viszont nehezen lehet visszafele is váltani. A 2-es nél pl nagyon balra kell tolni a kart, hogy visszaváltásnál bevegye. Mi lehet a probléma? Kb 1/2 éve raktam bele új váltóolajat is. Köszönöm Miki
opel16v Elküldve December22, 2007 Elküldve December22, 2007 Lehet hogy csak a váltórudazatot kellene beállítani (motortérbe ahogy átér, ott a tengely vége racsnis, amire egy szorítókötéssel van rátéve a váltórudazat folytatása. azt kell oldani, és beállítani, majd meghúzni. két emberes móka). De lehet hogy a szinkrongyűrűk vannak szétkopva.
Mokamiki1 Elküldve December23, 2007 Elküldve December23, 2007 Az számít szerinted, hogy 290.000 km van benne?! :( Mondták azt is, meg olvastam itt, hogy a szinkrongyűrűknek van vége. Érdemes egyáltalán javítani maga a váltót?! Amúgy majd megnézzük azt az állítási lehetőséget! Egyenlőre Köszönöm!
Cobra Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 udv. amit most irok mastol (munkatarsamzol) hallotam allitolag van egy feher-sarga muanyag megvezetopersely a valtorudazaton a motorterben oneki az kopott ki ua hibat produkalta mint neked . o ugy esztergaltatott de lehet venni is.szerelessel eggyutt 10k volt.
warwolf Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 udv. amit most irok mastol (munkatarsamzol) hallotam allitolag van egy feher-sarga muanyag megvezetopersely a valtorudazaton a motorterben oneki az kopott ki ua hibat produkalta mint neked . o ugy esztergaltatott de lehet venni is.szerelessel eggyutt 10k volt. Jópár persely van ott a motortérben.....
Cobra Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 udv a valtorudazaton nem hinnem hogy olyan sok van de mint irtam ezt a munkatarsamtol hallotam
Mokamiki1 Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 Akkor még rosszabb volt a helyzet, nemrég kaptam egy g astra váltókart zsákkal együtt, és azt beleraktam. Pontosabb volt a váltás, viszont akkor mégannyira sem lehetett 1-es, 2-est váltani. Van a motortérben a váltó felett egy a rudazatra felerősített valamilyen négyzet alakú valami amibe belemegy az utastérből a váltórúd, és amikor a váltókart üresben jobbra ill. balra mozgatjuk, ott látszik, hogy kereszt irányban még többet tud mozogni mint amennyit kellene. Hogy hívják azt?!
warwolf Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 udv a valtorudazaton nem hinnem hogy olyan sok van de mint irtam ezt a munkatarsamtol hallotam Van ott jópár dolog.Célszerű megkérni v.melyik hawert, hogy üljön be és mozgassa a váltókart, aztán te pedig addig megszakérted, hogy mi és hol lóg, aztán csak azt a perselyt cseréled.Amúgy a motortérben lévő összes persely/csapszeg cseréje max. 2 órás mókolás, és 8500ft-ot emészt fel max.
FPepe Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 Erre gondoltok? http://img3.tar.hu/j0hnny/size2/32452487.jpg Mostmár nekem is kell kezdenem ezzel a résszel valamit... kénytelen leszek felmenni Bp-re alkatrészért, az itteni csókának hiába magyaráztam, mi kéne... :(
mackosajt Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 nekem mikor az astrán szétesett a stift, akkor lazán, egy csavarral helyettesítettem. :( aztán amikor eljutottam a boltba, kicseréltem. szóval ha nagyon kivan, szerintem csavarral is pótolható ideiglenesen.
FPepe Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 nekem mikor az astrán szétesett a stift, akkor lazán, egy csavarral helyettesítettem. :( aztán amikor eljutottam a boltba, kicseréltem. szóval ha nagyon kivan, szerintem csavarral is pótolható ideiglenesen. Azért szét még nem esett. Csak ha már a műanyag is ki van kopva belül, akkor a csavarral is lötyögni fog.
J0hnny Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 Azért szét még nem esett. Csak ha már a műanyag is ki van kopva belül, akkor a csavarral is lötyögni fog. A müanyag kopása nem olyan vészes,legalábbis nálam nem volt az. Próbáld meg azt,amit Udi csinált. Megfelelő átmérőjű csavar,önzáró anyával. Neki bevált!
mackosajt Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 meg fogsz lepődni, de nekem a stift 2 darabra szétesett, aztán ugye összezuhhant, és hátra meg 5. nem volt. aztán hirtelen, hogy ki tudjak állni az udvarról a csavar tűnt praktikusnak, de annyira, hogy simán mentek a fokozatok.
Mokamiki1 Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 Pontosan az az ami majdnem a kép közepén van, na az Nekem nagyon lötyög! Megpróbálok valamit kezdeni vele. Corsawolf: milyen néven kell kérnem azokat a persely/csapszeg-eket? Hol tudom beszerezni?! Opel szervízben, vagy van leheőségem akár valamelyik unix v. bárdi alkatrészeseknél?! Képzeld, amikor megvettem az autót olyan nehéz volt kezelni a gázpedált, össze-vissza működött, mire kiderült, hogy hiányzik belőle egy gázkarteleszkóp!! Ami 8e Ft volt. Valaki ezek szerint kivette. Durva mi?!
FPepe Elküldve December24, 2007 Elküldve December24, 2007 ...Képzeld, amikor megvettem az autót olyan nehéz volt kezelni a gázpedált, össze-vissza működött, mire kiderült, hogy hiányzik belőle egy gázkarteleszkóp!! Ami 8e Ft volt. Valaki ezek szerint kivette. Durva mi?! Ez egy Bosch adagolós diesel autó?
Mokamiki1 Elküldve December25, 2007 Elküldve December25, 2007 Igen, egy 1994-es, GL felfereltségű Bosch adagolós 60 lovas astra. Abszlút fapados verzió, még szervó sem volt benne, de azt rakattam bele.
opel16v Elküldve December29, 2007 Elküldve December29, 2007 A csapszeg csere csak felületi kezelés. Ugyanúgy el van kopva idős korában a "fordító szerkezet" is, ami a csepszeg és a homlokfal között dolgozik. Azon több gömbfej és műanyag persely van, és igazán csak annak a cseréje adja vissza az újérzést a váltókarba :huh: Persze elég drága...
csontvaz Elküldve Június9, 2008 Elküldve Június9, 2008 Van egy olyan gondom hogy nehezen tudok 5.-et rakni. Nagy a valto holtjateka jobbra. Arra gondolok hogy nem tudom elege kihuzni a valtot 5.hez. Ilyenkor mit kellene cserelni? Gondolom a perselynel valamit.
warwolf Elküldve Június9, 2008 Elküldve Június9, 2008 Van egy olyan gondom hogy nehezen tudok 5.-et rakni. Nagy a valto holtjateka jobbra. Arra gondolok hogy nem tudom elege kihuzni a valtot 5.hez. Ilyenkor mit kellene cserelni? Gondolom a perselynel valamit. Motortéri váltómechanikában ami kopott.Nézd meg, miközben v.ki mozgatja oldalirányban a váltókart.Nem drága a dolgok cseréje.Zömében perselyek.
csontvaz Elküldve Június9, 2008 Elküldve Június9, 2008 Motortéri váltómechanikában ami kopott.Nézd meg, miközben v.ki mozgatja oldalirányban a váltókart.Nem drága a dolgok cseréje.Zömében perselyek. Köszi, megnezem hatha latok valami szokatlant.
csontvaz Elküldve Június10, 2008 Elküldve Június10, 2008 Köszi, megnezem hatha latok valami szokatlant. Nah igen meg van hogy mi van kikopva, de 45k a csereje mivel külön nem lehet kapni mar azt a gumi vagy müanyag szerü cuccot. Ugy hogy most szivas van, de kitalaltam egy megoldast. Mivel csak az egyik oldalan van csapszeg a masik oldalarol viszont nem kiszedhetö, ott nem is lötyög. Teszek bele egy masik nagyobb csapszeget es egy darabig biztos hogy jo lesz. Mas megoldas igy hirtelen nem jutott az eszembe. Esetleg, ha valakinek van mas tippje azt szeretettel varom. :D
warwolf Elküldve Június10, 2008 Elküldve Június10, 2008 Nah igen meg van hogy mi van kikopva, de 45k a csereje mivel külön nem lehet kapni mar azt a gumi vagy müanyag szerü cuccot. Ugy hogy most szivas van, de kitalaltam egy megoldast. Mivel csak az egyik oldalan van csapszeg a masik oldalarol viszont nem kiszedhetö, ott nem is lötyög. Teszek bele egy masik nagyobb csapszeget es egy darabig biztos hogy jo lesz. Mas megoldas igy hirtelen nem jutott az eszembe. Esetleg, ha valakinek van mas tippje azt szeretettel varom. :D A komplett felújító készlet valóban 45e.ft környkéke, de meg lehet venni darabonként is.Nekem úgy 7500ft volt.Amúgy a csapszegek szoktak leghamarabb elhalálozni, és csak úgy férsz hozzá az egyikhez, ha a másikat már kivetted.Csak kreatívan. :D
csontvaz Elküldve Június10, 2008 Elküldve Június10, 2008 A komplett felújító készlet valóban 45e.ft környkéke, de meg lehet venni darabonként is.Nekem úgy 7500ft volt.Amúgy a csapszegek szoktak leghamarabb elhalálozni, és csak úgy férsz hozzá az egyikhez, ha a másikat már kivetted.Csak kreatívan. :D Hol sikerült ilyet kapnod? Az egyik fele el van kalapalva. A masik csapszeg viszont kivehetö könnyeden.
Recommended Posts