warwolf Elküldve Január25, 2006 Megoszt Elküldve Január25, 2006 Köszi! Akkor szett vásárlás meg nekiállok! Béla Előtte azért nézd meg, hogy konkrétan miaz ami lóg a rudazatnál.Biztos, ami biztos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve Január25, 2006 Megoszt Elküldve Január25, 2006 Szevasztok! Ugyan ez a probléma! Astra Caravanom van! Felpakolásnál veszi a 1-2-t de ha visszaváltok már nem megy be a kettes! Szóval akkor ez váltó rudazat probléma? Kösz. Béla Nekem bejott egy valto-olajcsere, de talan meg inkabb a muanyag csuszo-alkatreszek es a rudazat alapos megkenese. Mas Opel tipusoknal sem nagyon lehet hidegben 1-esbe visszavaltani. Talan jovore kiprobalok egy Valvoline valtoolajat vagy valami adalekot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január25, 2006 Megoszt Elküldve Január25, 2006 Talan jovore kiprobalok egy Valvoline valtoolajat vagy valami adalekot... Akkor az fog történni, hogy a szellőztető nyíláson a másik fajta váltóolaj jelentős részét "kiköpi".Nekem a Corsa legalább is ezt csinálta.Viszont a gyári olajjal nem volt semmi gond.Még ha kicsit "drága" is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január25, 2006 Megoszt Elküldve Január25, 2006 Különböző fajta váltóolajakat tilos keverni! Még ha azonos viszkozítási osztályú is. Úgy nem csoda hogy kiköpi. :) Tehát váltóolajból csak úgy, hogy előtte másik teljesen leenged, és az újjal teletölt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január25, 2006 Megoszt Elküldve Január25, 2006 Különböző fajta váltóolajakat tilos keverni! Még ha azonos viszkozítási osztályú is. Úgy nem csoda hogy kiköpi. :) Tehát váltóolajból csak úgy, hogy előtte másik teljesen leenged, és az újjal teletölt. Ezt a sorrendet követtem.Bár az igazat megvalva nem volt leengedni.Gyakorlatilag alig volt a váltóban olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Nem tudom egyforma valto van-e az Corsa-ban es a G Astraban, de majd kiderul hogy kikopkodi-e :) A téli valto-akadásoknak szerintem egyertelmuen a hidegben tul suru valto-olaj az oka; ha visszakapcsolsz akkor - amennyire a valto mukodeset ismerem - az alacsony (pld 1-es) fokozat szinkrongyuruje szinkronizalja az adott sebessegfokozat fogaskereket a hajtott tengely forgasi sebessegehez, de mivel az osszes fogaskarek fixen ossze van kotve, ezert a nagyobb fokozatok kerekeit is fel kell porgetnie, de ezek a kisebb attetelek miatt az 1-es fokozat fogaskerek sebessegenek tobbszorosevel forog(ná)nak ami a suru olaj miatt sokkal nehezkesebb; plusz lehet hogy a suru olaj sem tud ugy kinyomodni a szinkrongyuru es a fogaskerek kozul es a vastagabb olajreteg is akadályozza az osszeszinkronizalodast. A gzarinal sokkal 'konyebb' olajat elhiszem hogy kikopkodi magabol; olyan olaj kellene ami melegben azonos viszkozitasu, csak hidegben nem dermed ugy meg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Nem tudom egyforma valto van-e az Corsa-ban es a G Astraban, de majd kiderul hogy kikopkodi-e :) Astra GSi, F16CR.S, detto. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Astra GSi, F16CR.S, detto. :) Melyik olajat tetted bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Melyik olajat tetted bele? Először Agip váltóolajat, ami nem volt éppen olcsóság, aztán mikor kiköpte, utána vittem kuplungozni, és a szerelők már a gyári olajat töltötték bele.Azzal cseppmentes lett. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Mi volt a viszkozítása az AGIPnak? Nem lehet hogy ásványi bázisú ment bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Mi volt a viszkozítása az AGIPnak? Nem lehet hogy ásványi bázisú ment bele? ACEA II-es volt, az 100+ 80W90.Asszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Na az nagy valószínűséggel ásványi volt... 75W90 kell neked, és GL-5-ös teljesítményszintű (GL-2 és GL-5 között vannak osztályozva). Nem csoda hogy kiköpte. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Na az nagy valószínűséggel ásványi volt... 75W90 kell neked, és GL-5-ös teljesítményszintű (GL-2 és GL-5 között vannak osztályozva). Nem csoda hogy kiköpte. :) Ezért raktam inkább az Opelbe gyári váltóolajat. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január26, 2006 Megoszt Elküldve Január26, 2006 Jó is az. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Braz Elküldve Január27, 2006 Megoszt Elküldve Január27, 2006 Sziasztok! Van egy 85-ös 1.3-as Kadett E-m, F10-es ötsebességes váltóval. Mikor megvettem (kb. egy éve), már erősen zörgött a nyelestengely-csapágy, és a váltónak is érdekes hangja volt menet közben (de csak terhelés alatt, gázelvételkor nem). Olajos volt a váltó, ezért megnéztem mennyi olaj van benne (szinte semmi, pár dl-nyi). Cseréltem benne olajat (Agip 80W90-t raktam bele). A váltó zúgása egyre jobban idegesít, és most már van egy kis pénzem, hogy rendberakjam. A kérdésem: Érdemes nekiállni megjavítani, vagy nézzek egy bontottat (25-35ezer FT). Ha csak csapágyakat kell benne cserélni, akkor úgy gondoltam, hogy megcsinálom (hely, szerszámok adottak), de ha fogaskerékpárt is kellene benne cserélni, az már egy kész vagyon... Leírnám, hogy hogyan viselkedik és milyen hangokat ad ki a váltó, hátha ebből valamelyik hozzáértő egy kis infót tud nekem nyújtani, hogy csak csapágy vagy a fogaskererek (esetleg a difi) is kopottak. Alapjáraton igen rendesen zörög a Ny.tengely csapágy, ami megszűnik, a kuplung kinyomásakor. minden sebességfokozatban búg a váltó, de minden fokozatban különböző erősséggel, ahang magassága a fordulatszámmal együtt emelkedik (olyan a hangja mint a buszok váltójának menet közben). A leghangosabb négyesben, de érdekes módon 5-dikben alig hallatszik. A váltó a kettest hidegen szinte nem hajlandó bevenni, se le se fel, de néhány váltás után már jobb a helyzet. A váltókarnak van egy kis játéka, és lehet hogy ez is közrejátszik (meg talán az olaj is?), de lehet , hogy szinkrongyűrűs? Bocs, ha hosszú voltam... Várom a véleményeket. Üdv Braz Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január27, 2006 Megoszt Elküldve Január27, 2006 cserélj váltót. olcsobb is, gyorsabb is mint javitani. ha sebességekben bug akkor nagyvalósinüséggel a difi, vagy valamelyik fogaskerék sérült. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január27, 2006 Megoszt Elküldve Január27, 2006 cserélj váltót. olcsobb is, gyorsabb is mint javitani. ha sebességekben bug akkor nagyvalósinüséggel a difi, vagy valamelyik fogaskerék sérült. De azért max. 25e.-nél többet ne adj érte.Mert ennyiért már F20-at is lehet venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január27, 2006 Megoszt Elküldve Január27, 2006 Sziasztok! A váltó zúgása egyre jobban idegesít.... Azért nézd meg a kerékcsapágyakat, engemis megviccelt. Oldalanként megemel, kézzel megpörget, és már hallod is. Vagy nem. Én még így is a difiből hallottam a zúgást, váltó csere után sem szünt meg. Jobb első csapágy csere megoldotta a problémát. Sok sikert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Braz Elküldve Január28, 2006 Megoszt Elküldve Január28, 2006 Uhuhu, Warwolf, Afonya Köszi a tanácsokat, megnézem a kerékcsapágyat, és az elmondottak alapján valószínűleg elindulok váltót vadászni... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
jim76 Elküldve Március26, 2006 Megoszt Elküldve Március26, 2006 Áthelyeztem IDE Ww Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Szeptember17, 2006 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2006 Lenne egy kérdésem. Össze lehet hozni a 3.94-es, vagy 4.19-es kihajtást F16-ból egy F20-as váltóval? :wub: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Október1, 2006 Megoszt Elküldve Október1, 2006 Tud valaki egy oldalt vagy bármit, ahol le vannak írva a váltóáttételek az egyes váltókhoz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október1, 2006 Megoszt Elküldve Október1, 2006 Lenne egy kérdésem. Össze lehet hozni a 3.94-es, vagy 4.19-es kihajtást F16-ból egy F20-as váltóval? :lol: Nem. Patyival beszéltem róla, ő mondta. Tud valaki egy oldalt vagy bármit, ahol le vannak írva a váltóáttételek az egyes váltókhoz? Sajnos egy-egy váltóhoz is gyűjtőmunka kell, még a TIS-ben sincs benne mindegyik verzió. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október1, 2006 Megoszt Elküldve Október1, 2006 Tud valaki egy oldalt vagy bármit, ahol le vannak írva a váltóáttételek az egyes váltókhoz? Amikről én tudok, váltóáttételek 1-5. (6.) sebességfokozatig, a hátramenet és a végáttétel nincs benne: Opel, F10 3,55 1,96 1,30 0,89 0,71 Opel, F13 3,55 1,96 1,30 0,89 0,71 Opel Risse Motorsport Getriebe, F10-15 2,53 1,80 1,42 1,19 1,04 Opel, F16WR 3,55 1,96 1,28 0,89 0,71 Opel, F16CR 3,55 2,16 1,48 1,13 0,89 Opel, F18WR 3,58 1,87 1,23 0,92 0,74 Opel, F18CR 3,58 2,14 1,48 1,12 0,89 Opel, F20CR 3,55 2,16 1,48 1,13 0,89 Opel, F25 3,38 1,76 1,12 0,89 0,77 Opel, F28 3,57 2,16 1,45 1,10 0,89 0,74 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október1, 2006 Megoszt Elküldve Október1, 2006 Pl. F13ból volt többféle is. F15ből is. Meg még sok másikból is. :lol: És nem csak a végáttétel volt különböző ezeknél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts